Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Roadtrippin: route 7 dagen Miami en omgeving feb '18.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Reis Roadtrippin: route 7 dagen Miami en omgeving feb '18.
Eind februari staat onze vierde reis naar Amerika op de planning. Deze keer een korte break in en rondom Miami. De vorige twee reizen (Zuidwesten en Noordoosten) waren echt roadtrips. We vinden het geen probleem om regelmatig in de auto te zitten en zo van het landschap te genieten. Gezien de tijd die we dit keer hebben, lijkt me dat echter niet handig. Ik heb hier wat zitten lezen en ben aan het puzzelen geslagen. Voor nu kom ik (grofweg) op de volgende route:
vrij 23/2: eind van de middag aankomst Miami
zat 24/2: Miami --> Key West
zon 25/2: Key West --> Homestead
maa 26/2: Homestead --> Naples
din 27/2: Naples
woe 28/2: Naples --> Fort Meyers
don 1/3: Fort Meyers --> Miami
vrij 2/3: 's avonds vertrek vanuit Miami naar Nederland
Ik heb de volgende bedenkingen bij de route:
1. Ik mis eigenlijk een hele dag in Miami (of is dat niet de moeite?).
2. Kan ik het nachtje Fort Meyers misschien beter weglaten en in plaats daarvan twee nachten ergens tussen Naples en Fort Meyers gaan zitten? Beide plaatsen lijken me dan goed te bereiken.
We houden vooral van natuur en dieren. Ik kijk erg uit naar de Everglades en ik zou ook graag wat Manatees willen spotten. Shoppen en achtbanen staan niet op de planning. Mijn man wil graag naar de Keys, maar ik ben daar nog niet per se van overtuigd (het is zo uit de route). Graag jullie tips en advies over deze route (daar heb ik de vorige keer ook veel aan gehad).
vrij 23/2: eind van de middag aankomst Miami
zat 24/2: Miami --> Key West
zon 25/2: Key West --> Homestead
maa 26/2: Homestead --> Naples
din 27/2: Naples
woe 28/2: Naples --> Fort Meyers
don 1/3: Fort Meyers --> Miami
vrij 2/3: 's avonds vertrek vanuit Miami naar Nederland
Ik heb de volgende bedenkingen bij de route:
1. Ik mis eigenlijk een hele dag in Miami (of is dat niet de moeite?).
2. Kan ik het nachtje Fort Meyers misschien beter weglaten en in plaats daarvan twee nachten ergens tussen Naples en Fort Meyers gaan zitten? Beide plaatsen lijken me dan goed te bereiken.
We houden vooral van natuur en dieren. Ik kijk erg uit naar de Everglades en ik zou ook graag wat Manatees willen spotten. Shoppen en achtbanen staan niet op de planning. Mijn man wil graag naar de Keys, maar ik ben daar nog niet per se van overtuigd (het is zo uit de route). Graag jullie tips en advies over deze route (daar heb ik de vorige keer ook veel aan gehad).
Re: Reis Roadtrippin: route 7 dagen Miami en omgeving feb '18.
Ik zou eerlijk gezegd een dag meer Keys doen (overnachten in Marathon, dagje Key West als dagtrip) dan 2 dagen Fort Meyers. Naples is wel echt de moeite waard!
Op zo'n korte tijd van 1 week zou ik enkel Keys en Everglades doen... En eventueel een dagje Miami South Beach.. Het zou relaxter zijn dan jullie planning nu, maar dat is iets dat persoonlijke smaak is natuurlijk... Jullie gaan nu wel veel rijden.
Op zo'n korte tijd van 1 week zou ik enkel Keys en Everglades doen... En eventueel een dagje Miami South Beach.. Het zou relaxter zijn dan jullie planning nu, maar dat is iets dat persoonlijke smaak is natuurlijk... Jullie gaan nu wel veel rijden.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Bedankt voor de tips. Misschien is het inderdaad verstandiger om ons alleen te richten op de Keys, de Everglades en Miami. Dan moeten we later nog maar eens terug voor de rest van Florida.
Is Homestead dan een goede uitvalsbasis voor de Everglades of kunnen we beter op een andere plek twee nachten blijven?
Is Homestead dan een goede uitvalsbasis voor de Everglades of kunnen we beter op een andere plek twee nachten blijven?
1) Miami
2) Miami - Marathon (Morada Bay Café of Midway Café & Coffee lunch + stoppen bij Robbie's Pier - feed the tarpons) (overnachten Marathon - Seascape Motel & Marina is een pareltje!)
4) Marathon - Key West (eventueel stoppen in Bahia Honda State Park!) - Marathon (overnachten Marathon)
5) Marathon - Homestead (Anigatrail lopen bijv. - wij verbleven in de Fairway Inn Homestead - super prijs/kwaliteitverhouding)
6) Homestead - Naples (onderweg tram tour Shark Valley + doorrijden naar Everglades City voor airboattour - overnachten Naples bijv. want is een drukke dag en de zonsopgang op Naples Pier is geweldig!!)
7) Naples Pier (zonsopgang bekijken - relax!) - Miami Beach (overnachten Miami Beach)
8 ) Miami Beach - luchthaven
Misschien heb je hier iets aan...
Zo hebben wij een deel van onze reis ongeveer gedaan, maar dan andersom
.
2) Miami - Marathon (Morada Bay Café of Midway Café & Coffee lunch + stoppen bij Robbie's Pier - feed the tarpons) (overnachten Marathon - Seascape Motel & Marina is een pareltje!)
4) Marathon - Key West (eventueel stoppen in Bahia Honda State Park!) - Marathon (overnachten Marathon)
5) Marathon - Homestead (Anigatrail lopen bijv. - wij verbleven in de Fairway Inn Homestead - super prijs/kwaliteitverhouding)
6) Homestead - Naples (onderweg tram tour Shark Valley + doorrijden naar Everglades City voor airboattour - overnachten Naples bijv. want is een drukke dag en de zonsopgang op Naples Pier is geweldig!!)
7) Naples Pier (zonsopgang bekijken - relax!) - Miami Beach (overnachten Miami Beach)
8 ) Miami Beach - luchthaven
Misschien heb je hier iets aan...
Zo hebben wij een deel van onze reis ongeveer gedaan, maar dan andersom

- MarjoleinW
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Wij zitten nu in Fort Lauderdale en gaan af en toe een nacht ergens anders heen. Vorige week Anna Maria island, wat ik echt prachtig vond en morgen gaan we naar Marathon op de Keys.
Zie voor ons verslag: marjoleinw67.blogspot.nl
Zie voor ons verslag: marjoleinw67.blogspot.nl
Zuidwesten 2009/Florida 2010/Zuidwesten 2013/New York+Oost USA 2015
Florida mei + december 2017/ West USA april 2018 / Florida nov/dec 2018
Georgia,Carolina's en Florida nov/dec 2022
http://www.marjoleinw.com/wordpress
Florida mei + december 2017/ West USA april 2018 / Florida nov/dec 2018
Georgia,Carolina's en Florida nov/dec 2022
http://www.marjoleinw.com/wordpress
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties