Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Area 51

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Area 51

Bericht door Galapogos »

Als de weg een nummer heeft dan noem ik het een highway, tenzij het een interstate (snelweg) is, dan noem ik het een interstate. :thumbup:
peterretep
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door peterretep »

:?: Als het een nummer heeft is het een highway maar het kan dus ook een interstate zijn??
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

De definitie van een 'highway' omvat zo'n beetje iedere weg. Maar in de praktijk gebruik je die term voor een doorgaande weg. Een interstate is eigenlijk ook een highway, maar om te benadrukken dat dat een snelweg is, noem je die doorgaans 'interstate' en geen 'highway'.

Enfin, de meeste doorgaande wegen vallen onder één van de volgende categoriën:
- Interstate (snelweg), bijvoorbeeld I-15, in de volksmond interstate
- U.S. Route / U.S. Highway, bijvoorbeeld US 89, in de volksmond highway
- State Route / State Highway, bijvoorbeeld SR 12 (Utah), in de volksmond highway

Iedere staat heeft zijn eigen State Routes. SR 12 in Utah is een hele andere highway dan SR 12 in California, bijvoorbeeld. Als je het over een state route hebt dan kun je er dus het beste de staat bij vermelden. De SR 12 in Utah noem ik dan 'UT 12', zodat duidelijk is dat ik de highway in Utah bedoel.
pretberg
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door pretberg »

Afgelopen oktober de route langs Rachel gereden en veel is er niet te zien. Wel kan je als je richting Tonopah rijdt na Rachel op een gegeven moment aan de linkerkant van de weg een nieuwe asfaltweg nemen, die loopt dood bij een groot hek en een hoop borden met do not pass......zijn op 100 meter maar gestopt maar je kan in principe gewoon tot het hek rijden.

Ook een mooie weg om de maximum snelheid van je auto eens te testen ;-)
2012 San Francisco - San Francisco ( Zuid-West)
2014 Seattle - Seattle (via Chicago)
2015 Atlanta - Atlanta (Zuidelijke staten)
2017 Las Vegas - Las Vegas
2022 Orlando - Orlando
2025 North East USA
peterretep
Amerikafan
Contacteer:

@Galapogos, dat is nog een flinke studie maar wel bedankt voor je verhelderende antwoord!

@Pretberg. Dank voor je tip maar Rachel ligt te ver uit de route (gezien vanuit de route Las Vegas - death valley). Ik stel me tevreden met een korte stop bij de afslag Mercury.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Wat dan misschien wel leuk is om te bezoeken in Death Valley, als je interesse hebt in Area 51 en wat daar vliegt, is Rainbow Canyon.
Makkelijke stop en korte wandeling op de weg door DV, de 190 net na Panaminst Springs Resort.
Als je mazzel hebt kan je daar heel mooi vliegtuigen langs zien komen, deze week nog spectaculaire beelden gezien van een Hollandse F-35 daar.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Rainbow ... alifornia)
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

pretberg schreef: Ook een mooie weg om de maximum snelheid van je auto eens te testen ;-)
Dat zou ik niet riskeren, het gebied is gekend om zijn speed controls...
Inges
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Inges »

Pete.Z schreef:Wat dan misschien wel leuk is om te bezoeken in Death Valley, als je interesse hebt in Area 51 en wat daar vliegt, is Rainbow Canyon.
Makkelijke stop en korte wandeling op de weg door DV, de 190 net na Panaminst Springs Resort.
Als je mazzel hebt kan je daar heel mooi vliegtuigen langs zien komen, deze week nog spectaculaire beelden gezien van een Hollandse F-35 daar.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Rainbow ... alifornia)
Dat is een leuke tip. Ik reis in 2018 met 2 jongens die dat geweldig zouden vinden en ik hoef er niet eens voor om te rijden ;-)

http://aviationphotodigest.com/a-visit- ... ow-canyon/
Groetjes, Inge
3x Canada en 9x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
pretberg
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door pretberg »

Tipsy_1 schreef:
pretberg schreef: Ook een mooie weg om de maximum snelheid van je auto eens te testen ;-)
Dat zou ik niet riskeren, het gebied is gekend om zijn speed controls...
Dan hoop ik die dag op dat stukje weg niet :wink:
2012 San Francisco - San Francisco ( Zuid-West)
2014 Seattle - Seattle (via Chicago)
2015 Atlanta - Atlanta (Zuidelijke staten)
2017 Las Vegas - Las Vegas
2022 Orlando - Orlando
2025 North East USA
peterretep
Amerikafan
Contacteer:

@Pete.z: gave tip. Dankjewel!

@Tipsy, ik rijd hier niet te hard dus daar ook niet. Zonde van de centen en met 40 graden boven nul, heet asfalt en hete banden is de kans op een klapband beduidend groter dan hier bij ons.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Dat valt echt allemaal wel mee hoor. Over het algemeen goede en prima onderhouden wegen. Alleen de (snel) wegen in LA en tussen Fresno en Bakersfield vond ik soms een grote gatenkaas.

Ik heb al wel een aantal keer een snelheidscontrole gezien op de 395 en tussen Vegas en Zion (1x vanuit de lucht en ook letterlijk van die laserguns van achter een billboard waar dan van die highway patrol motoren staan.

Ook bij father crowley point tussen Panamint Springs Resort en Lone Pine heb je kans op langsvliegende straaljagers door de canyon.

[youtube]3hC1_0NsrdA [/youtube]
Division
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Division »

Ik ben in 2016 vanuit Death Valley via Amargosa naar Mercury en daar van Highway 95 afgegaan. Dat is de toegangsweg naar de Nevada National Security Site. Verder rijden dan de witte streep is niet aan te raden, het is verboden toegang. Bij Creech Air Force Base heb je de kans om drones te zien vliegen. De Black Mail Box kan je vinden op Highway 375 bij de afslag naar Mail Box Road. Heel spannend is het niet, maar pas als je van de snelweg afgaat, een zandpad oprijdt en vervolgens de witte waarschuwingsbordjes passeert.
Afbeelding
Inges
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Inges »

Inges schreef:
Dat is een leuke tip. Ik reis in 2018 met 2 jongens die dat geweldig zouden vinden en ik hoef er niet eens voor om te rijden ;-)

http://aviationphotodigest.com/a-visit- ... ow-canyon/
Ah kak wij zijn daar op zaterdag. Dan zal er niet veel vliegen denk ik zo?
Groetjes, Inge
3x Canada en 9x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Aricon
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door Aricon »

Division schreef:... De Black Mail Box kan je vinden op Highway 375 bij de afslag naar Mail Box Road. ...
De Black Mailbox (die in zijn laatste jaren wit was) is een jaar of 4 geleden weggehaald. Mijn avatar is nog slechts een herinnering hieraan. :(
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

@Inges,
Op Zaterdag vliegen ze minder, en moet je inderdaad veel mazzel hebben om toch wat te zien.
Dat moet je ook doordeweeks hebben trouwens, er zijn geen vaste tijden waar je garantie hebt op vliegtuigen.

Hier trouwens nog leuk stukje met mooie foto’s van een Engelse fotograaf waar wij in 201t toevallig mee hebben zitten eten in Panamint Springs Resort, en die mooie verhalen had over laagvliegen.

https://foxtrotalpha.jalopnik.com/the-j ... 1678453195
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer