Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Cash betalen
Cash betalen
Als je op 3 weken op reis bent in de states, hoeveel cash zou je dan nodig hebben in totaal? Ik heb een visa- en een mastercard, dus die zou ik graag zo veel mogelijk gebruiken. Omdat de dollar tegenwoordig redelijk zwak staat tov de euro dacht ik van nu al wat cash te bestellen voor onze reis van juli 2018 of zou ik nog wat wachten?
Re: Cash betalen
De koers van de dollar is niet te voorspellen. Zelf lijkt het me onhandig om een hele pak contant geld mee te nemen.
Toen wij (13) jaar geleden naar de VS waren deden we eigenlijk allen met de credit card.
Alleen in Vegas en her en der een betaalautomaat hebben we contant gedaan.
En bij Starbucks natuurlijk.
Volgens mij hadden wij op de heenreis 50 dollar cash mee. en die was in 3 weken opgegaan.
Hebben zover ik me kan herinneren niets bijgehaald.
Voor volgend jaar ben ik van plan weer zoiets mee te nemen.
Maar voorkeur is om meeste met de CC te doen.
Evt laat ik het de kids opmaken op het vliegveld terug.
Alleen in Vegas en her en der een betaalautomaat hebben we contant gedaan.
En bij Starbucks natuurlijk.
Volgens mij hadden wij op de heenreis 50 dollar cash mee. en die was in 3 weken opgegaan.
Hebben zover ik me kan herinneren niets bijgehaald.
Voor volgend jaar ben ik van plan weer zoiets mee te nemen.
Maar voorkeur is om meeste met de CC te doen.
Evt laat ik het de kids opmaken op het vliegveld terug.
Bedankt voor jullie reacties! 

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zeker niet met veel cash rond gaan rondlopen, eventueel 200 tot 300 dollar hier halen als je je koersrisico wat wilt spreiden. Je kunt natuurlijk ook wat spreiden door alvast hotels te betalen. Als je in de parken iets boekt moet je de eerst nacht aanbetalen; dan heb je ook al tegen de huidige koers iets vastgelegd.
Naast een cc zou ik ook een bankpas/debet card meenemen. Je kunt daar in winkels mee betalen, en soms ook cash back vragen.
Marianne
Naast een cc zou ik ook een bankpas/debet card meenemen. Je kunt daar in winkels mee betalen, en soms ook cash back vragen.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Hoe zit het dan bijvoorbeeld met het betalen van een taxichauffeur? Of buskaartjes?
Kan dit ook allemaal met een creditcard?
Groeten, Erika
Kan dit ook allemaal met een creditcard?
Groeten, Erika
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
- Contacteer:
De laatste keer dat ik met de bus ben gegaan, zo rond 90-92, kon dat alleen met muntjes, niet eens papier.
Taxis, trein - mits met automaat - Uber, Lyft, etc kan allemaal met CC. De laatste paar reizen heb ik minder dan $10 contant verbruikt.
Taxis, trein - mits met automaat - Uber, Lyft, etc kan allemaal met CC. De laatste paar reizen heb ik minder dan $10 contant verbruikt.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Veel cash meenemen is geen enkel probleem en is altijd bruikbaar in tegenstelling tot cc.
Bovendien ligt de koers vooraf vast.
Bestellen is een duur idee, goedkoper is een bezoekje aan het Damrak in Amsterdam
Bovendien ligt de koers vooraf vast.
Bestellen is een duur idee, goedkoper is een bezoekje aan het Damrak in Amsterdam
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Wij betalen alle dagelijkse uitgaven (eten, drinken, benzine etc etc) contant. Ik vind dat veel prettiger om dat ik een beter overzicht heb met wat we uitgeven. Ik heb geen zin om elke 2 dollar die we met de creditcard her en der uitgeven op te tellen elke keer
We pinnen ter plaatste vaak 200-300 dollar per keer. Alleen als we bijvoorbeeld kleding shoppen doen we dat met de creditcard, omdat dat vaak wat grotere uitgaven zijn.

2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik betaal gewoon altijd het aangegeven bedrag met de cc. En niet elke keer €2 extra. Dat betaal je alleen als je ‘pint’ met je cc.
Creditcard is gewoon heel handig betaalmiddel.
Creditcard is gewoon heel handig betaalmiddel.
- Bushmaster
- Amerika-expert
daar kan je ook prima met de CC terechtEn bij Starbucks natuurlijk

Installeer de app van de CC maatschappij, en je kan precies zien wat je spendeert met je CCIk vind dat veel prettiger om dat ik een beter overzicht heb met wat we uitgeven.
Ik heb die app, maar soms heb je geen of slecht internet. Of geen beveiligd internet, dan ga ik ook niet op de app van de creditcard. Voor ons werkt contant het beste 

2011: Zuidwesten
Ik heb 65 dollar in verschillende coupures besteld. Met het openzetten van onze bankkaarten ga ik wachten tot wanneer we bijna vertrekken 

- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Als je dan toch met cash wil gaan werken is $65 wel heel erg bescheiden. Daar heb je geen relevant koersvoordeel van (en ik begreep dat de huidige lage dollar je eerste reden was om nu al dollers willen wisselen). En als je een vaste commissie betaald voor deze bestelling ga je er zelfs op achteruit (vergeleken met straks pinnen of CC betalen daar).
Als je toch cash wil hebben, ga dan een paar honderd $ halen bij Potts op het Damrak: die hebben doorgaans een erg gunstige wisselkoers, zonder commissie.
Als je nu al meer wil profiteren van de koers, zou je een CC in dollars kunnen nemen en hier een paar honderd/duizend op zetten. Ik heb een Skrill mastercard in dollars. Zodra je koers gunstig is, zet ik er weer wat op. Tegen de tijd dat ik weer naar de VS op vakantie ga heb ik dan een aardige spaarpot om van te shoppen
.
Als je toch cash wil hebben, ga dan een paar honderd $ halen bij Potts op het Damrak: die hebben doorgaans een erg gunstige wisselkoers, zonder commissie.
Als je nu al meer wil profiteren van de koers, zou je een CC in dollars kunnen nemen en hier een paar honderd/duizend op zetten. Ik heb een Skrill mastercard in dollars. Zodra je koers gunstig is, zet ik er weer wat op. Tegen de tijd dat ik weer naar de VS op vakantie ga heb ik dan een aardige spaarpot om van te shoppen

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Tja, das niet heel veel. En zoals gezegd, daar haal je geen koersvoordeel mee.PeterVH72 schreef:Ik heb 65 dollar in verschillende coupures besteld.

Voor zo'n bedrag zou ik niet eens vooraf dollars kopen, kun je beter ter plekke de eerste de beste geldautomaat opzoeken.
De meeste dingen reken ik af met de Credit Card of met de pinpas, die kun je ook op veel plaatsen gebruiken. Daarnaast neem ik enkele keren geld op bij een geldautomaat zodat ik altijd $ 100 - 200 cash op zak heb. Vind ik vooral handig om het eten mee af te rekenen en om een tip te geven na het eten.
Roland
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Met $ 65,- haal je het imo makkelijk. Wij hebben wel eens vakanties dat we niet meer dan $ 20,- contant gebruiken. (Als we in een villa zitten). Wij betalen alles met CC, ook de tips.
Het enige waar je contant geld voor nodig hebt zijn tips voor de kamermeisjes.
Zelf zou ik ook nooit zo weinig besteld hebben, beetje zonde .
Je kunt ook geld dmv de cash back methode genereren. Dit werkt als volgt: je betaalt met je gewone bankpas bij een supermarkt en soms wordt er al automatisch gevraagd of je meer wilt pinnen in je schermpje en soms geef je het aan.
Dus bv., je hebt boodschappen voor $ 40,- maar pint voor $ 90,- en krijgt $ 50,- terug. Hierdoor voorkom je opnamekosten.
Het enige waar je contant geld voor nodig hebt zijn tips voor de kamermeisjes.
Zelf zou ik ook nooit zo weinig besteld hebben, beetje zonde .
Je kunt ook geld dmv de cash back methode genereren. Dit werkt als volgt: je betaalt met je gewone bankpas bij een supermarkt en soms wordt er al automatisch gevraagd of je meer wilt pinnen in je schermpje en soms geef je het aan.
Dus bv., je hebt boodschappen voor $ 40,- maar pint voor $ 90,- en krijgt $ 50,- terug. Hierdoor voorkom je opnamekosten.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Ik zou toch wel 200-300 meenemen.
Wij hebben alles met de creditcard gedaan, maar deden een rondreis en hebben 2 keer meegemaakt dat we na het tanken op de een of andere wijze onze credit cards niet konden gebruiken (we hebben er 3).
Wij hebben alles met de creditcard gedaan, maar deden een rondreis en hebben 2 keer meegemaakt dat we na het tanken op de een of andere wijze onze credit cards niet konden gebruiken (we hebben er 3).
2002 Orlando
2012 New York City
2017 Rondje Zuid Westen
2018 New York City
2019 Rondje Zuid Westen
2021 New York City - Washington
2019 Rondje Zuid Westen
2021 New York City - Washington
Ik neem altijd zo'n 20 a 25 dollar per vakantiedag mee, welke ik een week of 2 van te voren haal.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Wij betalen de kleine dingen altijd cash, zoals de broodjes 's middags of is een hotdog van een kraampje, dat soort dingen. Het soort zaken waar ik in Belgie ook niet met de kaart voor zou betalen. Ik heb wel liefst 50 usd in mijn portefeuille zitten, voor in een soort noodgeval. (Niet dat je met 50 usd veel kan doen, maar het is meer het idee
)

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 4202 Weergaves
-
Laatste bericht door RoySchepers1970
-