Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
National Park pass USA / Canada
National Park pass USA / Canada
Hoi allemaal,
voorlopig staan er 4 NP in de USA op het programma voor a.s. zomer.
Yellowstone / Grand Teton / Glacier / Olympic
als ik 4 keer entree betaal ben ik net zoveel kwijt als voor een NP pas dit jaar $80,- (??, vorig jaar uit mijn hoofd $50,-) Nu is het wel handig om er een te hebben om de parken in en uit te kunnen of wordt er in Glacier en Olympic niet naar gevraagd?
Bestaat er in canada ook een NP pas ? Voor Yoho / Banff / jasper / Kootenay / revelstoke etc. ik kan er n.l. niets over vinden. Werkt het verder in Canada net zo als in de USA
Groeten
als ik 4 keer entree betaal ben ik net zoveel kwijt als voor een NP pas dit jaar $80,- (??, vorig jaar uit mijn hoofd $50,-) Nu is het wel handig om er een te hebben om de parken in en uit te kunnen of wordt er in Glacier en Olympic niet naar gevraagd?
Bestaat er in canada ook een NP pas ? Voor Yoho / Banff / jasper / Kootenay / revelstoke etc. ik kan er n.l. niets over vinden. Werkt het verder in Canada net zo als in de USA
Groeten
Dirk Jan
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Gewoon kopen die NP pas, is veel gemakkelijker!
Ook al wordt er niet naar gevraagd, je zult toch die toegang moeten betalen, en dan is het handig om die pas te hebben: in sommige parken (bijvoorbeeld Death valley, en ik denk inderdaad ook bij sommige toegangen van Olympic) moet je actief op zoek naar een visitor center om de toegang te betalen. Nu is een bezoek aan een visitor center altijd aan te raden, maar als je een NP pas hebt kun je gewoon doorrijden.
Marianne
Ook al wordt er niet naar gevraagd, je zult toch die toegang moeten betalen, en dan is het handig om die pas te hebben: in sommige parken (bijvoorbeeld Death valley, en ik denk inderdaad ook bij sommige toegangen van Olympic) moet je actief op zoek naar een visitor center om de toegang te betalen. Nu is een bezoek aan een visitor center altijd aan te raden, maar als je een NP pas hebt kun je gewoon doorrijden.
Marianne
Re: National Park pass USA / Canada
Yellowstone en Grandteton kun je beide met een entreebewijs.Dirk Jan schreef:Hoi allemaal,
Groeten
*Note mod
Gedeelte van de tekst verwijderd, het is niet toegestaan om illegale handelingen te plaatsen/promoten ophet forum
Voor info over de parken in canada:
http://www.pc.gc.ca/index_e.asp
In amerika zijn de entreebewijzen 7 dagen geldig. Dat is niet zo in Canada. Of je betaald een dagkaart of een AnnualPass die een jaar geldig is. Denk niet ik koop een dagkaart en blijf een aantal dagen. Her en Der zijn controleposten. Ook enkele campings controleren.
- mirdj
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
ik wilde de NP pas online bestellen (via http://store.usgs.gov/pass/), maar bij het registreren kan ik alleen maar aangeven dat ik uit de USA, Canada of Mexico komt. Hoe graag ik ook uit de USA wil komen zit dat er voorlopig niet in. Kunnen we de pas eigenlijk hiervandaan wel bestellen en zo ja hoe moet ik me dan registreren??
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
Je kunt de pass, nu "America the Beautiful" genoemd bestellen bij http://www.nwpubliclands.org ook voor Europa. De prijs is $ 80,-- (misschien nog shippingcosts). Of gewoon kopen bij de ingang van je eerste NP of NM etc.
Yeehaw
Yeehaw
- mirdj
- Amerika-expert
- Contacteer:
Thanks
$25,75 verzendkosten vind ik toch een beetje veel, we kopen hem wel bij het eerste park waar we aankomen.

$25,75 verzendkosten vind ik toch een beetje veel, we kopen hem wel bij het eerste park waar we aankomen.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
- Ceetje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
hahahaha, moet je op het canadaprikbord eens zeggen dat je een pas te koop hebt.... de vonken spetteren er dan vanaf. Je wordt dan virtueel gekielhaald. Beetje terecht is het wel: als je ziet wat je krijgt voor de pas in Amerika dan is zelfs de verhoging van $30 nog een schijntje. En er wordt werk meeverricht. De pas in Canada was duurder en qua informatievoorziening vond ik het een stuk minder, maar ook dit is niet duur. De overnachting op de campgrounds in de parken zijn ook heel goedkoop als je deze vergelijkt met particuliere campings (zeker de KOA's).
Iemand vroeg nog iets over de firepermits: idd soms moesten we extra betalen voor een stoken van een vuurtje, maar dan was het hout gratis (en nat
). Wel vreemd was dat we in Waterton absoluut geen vuur mochten maken en de volgende dag in Glacier aan de andere kant van de grens, waar notabene een flinke bosbrand aan de gang was gewoon in de firepit mochten stoken.
Wat betreft beren: alles in je auto houden, niks in je tent ... en toch kwamen we 's morgens om 6 uur een beer tegen op de camping.. best raar als je in je pyjamaatje en slippertje zo'n beest tegenkomt. Hij (zij?) ging gauw weg toch ie ons zag. Maar oh wat een gave beleving ... Deze ontmoeting was op Green Point, Vancouver Island.
Het kamperen in de parken in Amerika en Canada vind ik een geweldige manier van je vakantie doorbrengen, hoewel het soms ook wel afzien is, met name door de kou (Yellowstone en Lake Louise, daar hadden we notabene ijs op de tent 's morgens
)
Iemand vroeg nog iets over de firepermits: idd soms moesten we extra betalen voor een stoken van een vuurtje, maar dan was het hout gratis (en nat

Wat betreft beren: alles in je auto houden, niks in je tent ... en toch kwamen we 's morgens om 6 uur een beer tegen op de camping.. best raar als je in je pyjamaatje en slippertje zo'n beest tegenkomt. Hij (zij?) ging gauw weg toch ie ons zag. Maar oh wat een gave beleving ... Deze ontmoeting was op Green Point, Vancouver Island.
Het kamperen in de parken in Amerika en Canada vind ik een geweldige manier van je vakantie doorbrengen, hoewel het soms ook wel afzien is, met name door de kou (Yellowstone en Lake Louise, daar hadden we notabene ijs op de tent 's morgens

'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Hier ook, hoorCeetje schreef:hahahaha, moet je op het canadaprikbord eens zeggen dat je een pas te koop hebt.... de vonken spetteren er dan vanaf. )

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Contacteer:
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties