Mandy_Deurne schreef:Verder had ik nog een vraag m.b.t. dollars.
Is het verstandig om dollars vanuit Nederland mee te nemen of om daar te pinnen, of hoe dat daar werkt??
Alvast bedankt!
Groetjes Mandy
Dollars kopen: daar zijn de meningen nogal over verdeeld heb ik eerder al gelezen op dit forum. Ikzelf vind het een erg prettige gedachte om al met wat dollars in mijn zak het vliegtuig in te stappen, anderen vinden dat niet nodig aangezien er bij aankomst op het vliegveld genoeg ATM's zijn.
Zelf koop ik tegenwoordig trouwens geen dollars meer in NL. Ik zorg gewoon na elke Amerika reis dat ik wat dollars overhoudt voor de volgende trip (ongeveer 10x$1, 2x$10).
ATM's zijn ongeveer net zoals de pinautomaten in Nederland. Even goed lezen wat er op het scherm staat en dan wijst het zich vanzelf.
Volg je hart, dat klopt altijd (zeker in Amerika) !
Is het verstandig om dollars vanuit Nederland mee te nemen of om daar te pinnen, of hoe dat daar werkt??
Wij hebben nog een paar dollars over gehouden van een vorige vakantie, maar voor de eerste keer naar Amerika hadden wij wel circa EUR 100,= omgewisseld in dollars. Voor de rest pinnen wij wat geld in Amerika en betalen veel met de creditcard.
Op het vliegveld van aankomst in Amerika kan je eventueel pinnen.
Zorg er wel voor een aantal ééndollarbiljetten bij je te hebben voor fooien en bagagekarretjes op de vliegvelden.
Ook op Schiphol kan je dollars pinnen en zelfs online via http://www.schiphol.nl bestellen. Wij zorgen in ieder geval ook voor wat kleine coupures, want met de kruier (als je die nodig hebt), een shuttlebusje en wat tips in je hotel de eerste nacht, gaat het al best hard.
Mandy_Deurne schreef:
Verder had ik nog een vraag m.b.t. dollars.
Alvast bedankt!
Groetjes Mandy
Door veelal de meesten wordt (net als wij) wat dollars meegenomen voor de eerste dag om wat te eten, tips en andere dingetjes, maar voor de rest kan je gewoon met je bankpas pinnen of met je CC. Als je boodschappen doet, kan je in de supermarkt extra geld opnemen net als in Nederland.
Voor de zekerheid kun je natuurlijk al zo'n $ 100 hier kopen bij de banken. Heb je in ieder geval wat voor de eerste dag.
Voor de rest zou ik het gewoon pinnen in Amerika. Geldautomaten vind je zowat op elke hoek van de straat in de steden. Ook kun je bij veel winkels (vooral supermakten) extra geld opnemen als je betaalt met je pinpas. Voordeel is dan dat je minder transactiekosten kwijt bent. Ik betaal bij mijn bank (ABN AMRO Bank) EUR 2,25 per opname (bij een geldautomaat). Als ik iets betaal met de pinpas betaal ik EUR 0,15 per transactie.
Wij nemen altijd een paar honderd dollar mee en gebruiken verder de ATM's (pinautomaten). Je betaalt een klein bedrag voor het pinnen ongeacht de hoogte van het op te nemen bedrag.
Ik betaal helemaal niets als ik geld in Amerika pin, zolang ik het met m'n bankpas doe en niet met m'n cc. Betalen met m'n cc hoef ik ook niets voor te betalen. Ik zit bij de Rabobank.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
mirdj schreef:Ik betaal helemaal niets als ik geld in Amerika pin, zolang ik het met m'n bankpas doe en niet met m'n cc. Betalen met m'n cc hoef ik ook niets voor te betalen. Ik zit bij de Rabobank.
Klopt, wij zitten ook bij de Rabo en betalen geen kosten voor geldopname met pin of betalingen met CC
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.