Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wat verwachten jullie van een reisblog?
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Re: Wat verwachten jullie van een reisblog?
iets beter kijken, dan .... die optie is er echt
zelf open ik altijd een verhaal 'in een nieuw tabblad' ... vind ik het makkelijkst
zelf open ik altijd een verhaal 'in een nieuw tabblad' ... vind ik het makkelijkst
Zou je een screenshot kunnen plaatsen, ik zie het echt niet 

- niekie73
- Amerikafan
- Contacteer:
Nou ik zie het ook niet en volgens mij is het er ook niet.
Je moet weer terug en een andere dag kiezen, dus een blog die ik ook snel zou weg klikken zowiezo met die zwarte achtergrond.
Je moet weer terug en een andere dag kiezen, dus een blog die ik ook snel zou weg klikken zowiezo met die zwarte achtergrond.
Reisverslag SouthWest 2016
Reisverslag NW.USA-Canada 2013
Reisverslag West Canada 2012
Reisverslag Noorwegen 2010
Reisverslag NW.USA-Canada 2013
Reisverslag West Canada 2012
Reisverslag Noorwegen 2010
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Je bedoelt toch niet gewoon deze knop die onderaan staat?

Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Of een duidelijk menu met alle dagen op rij?
Mijn blog maakt zelf links met de vorige en volgende blog, maar Albert schrijft zijn ludieke verhaaltjes tussen de reisverslagen door. Vandaar een menu met de dagen duidelijk op rij en een menu met links naar zijn verhalen.
www.tijmesusa.com
Mijn blog maakt zelf links met de vorige en volgende blog, maar Albert schrijft zijn ludieke verhaaltjes tussen de reisverslagen door. Vandaar een menu met de dagen duidelijk op rij en een menu met links naar zijn verhalen.
www.tijmesusa.com
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Ik vind het ook wel prettig als een blog makkelijk navigeert maar dat zal voor mij geen reden zijn om af te haken. Ik vind het veel belangrijker dat ik het verhaal/de foto's interessant vind dan dat je iets moeite moet doen om alles te volgen. Als ik een tekst moeilijk leesbaar vind door de achtergrond dan selecteer ik gewoon alles, dan kun je het ook prima lezen. Waar ik wel door afhaak is als er hele beschrijvingen (copy/paste) van parken ed op staan die ik elders ook wel kan vinden. Maar zelfs dan sla ik vaak gewoon dat stukje over en lees de rest. Het is gewoon zo ontzettend leuk om verslagen te lezen 

Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Stukjes beschrijving van parken kopieer ik soms (met bronvermelding!) juist wel voor de meelezers die zelf geen USA-gangers zijn, zoals familie en vrienden. Ik laat de tekst dan altijd wel inspringen en zet het cursief.
SpaceAce schreef:Je bedoelt toch niet gewoon deze knop die onderaan staat?
Verhip - nu zie ik het.

Leuk om te lezen wat mensen 'verwachten'. Wij hebben zelf ook een blog aangemaakt. Allereerst met de reden om het thuisfront op de hoogte te houden, maar daarnaast ook als dagboek voor onszelf. Je doet zoveel tijdens de reis, op deze manier heb je een mooi overzicht. Ik vind het heerlijk om naar aanloop van onze reis de verhalen van anderen te lezen. Dus in dit forum weer een aantal leuke nieuwe blogs gevonden om te lezen.
Wat ik zelf verwacht? Allereerst vind ik het heel fijn als een blog persoonlijk is. Dus tips van de reizigers, maar ook leuke anekdotes of grappige verhalen. Dan heb je toch een beetje het gevoel dat je erbij bent. Ben het ermee eens dat een blog overzichtelijk moet zijn en je gemakkelijk van het ene naar het andere bericht toe kunt. Daarnaast ook van groooot belang dat hij op mobiel goed functioneert! Ook is een 'volg' knop voor mij vaak een leuke toevoeging, mocht je een blogje dan vergeten krijg je via de mail weer een reminder.
Hopelijk kunnen we jullie tijdens onze reis verblijden met leuke verhalen + foto's!
Groetjes,
Danielle
Wat ik zelf verwacht? Allereerst vind ik het heel fijn als een blog persoonlijk is. Dus tips van de reizigers, maar ook leuke anekdotes of grappige verhalen. Dan heb je toch een beetje het gevoel dat je erbij bent. Ben het ermee eens dat een blog overzichtelijk moet zijn en je gemakkelijk van het ene naar het andere bericht toe kunt. Daarnaast ook van groooot belang dat hij op mobiel goed functioneert! Ook is een 'volg' knop voor mij vaak een leuke toevoeging, mocht je een blogje dan vergeten krijg je via de mail weer een reminder.
Hopelijk kunnen we jullie tijdens onze reis verblijden met leuke verhalen + foto's!
Groetjes,
Danielle
Roadtrip september 2016 -> http://www.kasendaaninamerika.wordpress.com
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Ik lees met veel plezier informatieve, maar toch luchtig geschreven reisblogs. Een beetje humor, wat persoonlijks erin maakt het nog aantrekkelijker. En foto's, altijd goed. Een goede navigatie vind ik erg belangrijk. Ik ben wel eens afgehaakt omdat je heen en weer bleef zoeken naar de volgende pagina.
Het interessantst voor ons zijn de verslagen van de camperaars, omdat we zelf met de camper reizen, maar als het leuk geschreven is en er zijn foto's bij van een gebied wat ons aantrekt, dan lezen we ook de auto/hotelgangers. Je kunt er altijd wel iets van je gading uithalen,zoals een bepaalde plaats, park of attractie. Als een camping met naam genoemd is is dat een groot voordeel. Soms staat er: "we kwamen om half 4 op de camping aan en hebben toen gegeten." Leuk, maar welke camping was dat? En beviel hij ook? Soms is een bepaalde plek op een camping heel mooi, of juist niet. Dat is ook fijn om te weten. Ik geef toe dat ik waarschijnlijk ook niet heel consequent hierin ben, maar ik waardeer het van anderen zeker. Ook fijn: een overzichtskaartje van de route aan het begin en per dag een kaartje van de gereden route. Ik ben steeds van plan de per dag gereden kilometers erbij te zetten, maar dat vergeet ik vaak.
Een liveblog vind ik enig. Het is zo leuk om mee te reizen. Persoonlijk doe ik het bewust niet, omdat ik het niet prettig vind als de hele wereld weet dat wij op dat moment niet thuis zijn. Wij hebben de voorbereiding van onze 2018 vakantie inmiddels geplaatst en daarin staan, geheel tegen onze principes, wel data. Omdat onze zoon thuis blijft vinden we het nu toch een beetje anders. Ik neem een schrift mee en schrijf daar onderweg onze belevenissen in. Weer thuis werk ik dit uit op de computer. Ik schrijf vooral voor onszelf. Het is zo'n leuke aanvulling op de foto's. Als je het jaren later weer leest ben je er nog meer terug dan dat je alleen de foto's bekijkt.
Het interessantst voor ons zijn de verslagen van de camperaars, omdat we zelf met de camper reizen, maar als het leuk geschreven is en er zijn foto's bij van een gebied wat ons aantrekt, dan lezen we ook de auto/hotelgangers. Je kunt er altijd wel iets van je gading uithalen,zoals een bepaalde plaats, park of attractie. Als een camping met naam genoemd is is dat een groot voordeel. Soms staat er: "we kwamen om half 4 op de camping aan en hebben toen gegeten." Leuk, maar welke camping was dat? En beviel hij ook? Soms is een bepaalde plek op een camping heel mooi, of juist niet. Dat is ook fijn om te weten. Ik geef toe dat ik waarschijnlijk ook niet heel consequent hierin ben, maar ik waardeer het van anderen zeker. Ook fijn: een overzichtskaartje van de route aan het begin en per dag een kaartje van de gereden route. Ik ben steeds van plan de per dag gereden kilometers erbij te zetten, maar dat vergeet ik vaak.
Een liveblog vind ik enig. Het is zo leuk om mee te reizen. Persoonlijk doe ik het bewust niet, omdat ik het niet prettig vind als de hele wereld weet dat wij op dat moment niet thuis zijn. Wij hebben de voorbereiding van onze 2018 vakantie inmiddels geplaatst en daarin staan, geheel tegen onze principes, wel data. Omdat onze zoon thuis blijft vinden we het nu toch een beetje anders. Ik neem een schrift mee en schrijf daar onderweg onze belevenissen in. Weer thuis werk ik dit uit op de computer. Ik schrijf vooral voor onszelf. Het is zo'n leuke aanvulling op de foto's. Als je het jaren later weer leest ben je er nog meer terug dan dat je alleen de foto's bekijkt.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Ik ben onze blogs ooit begonnen om familie op de hoogte te houden. Tegenwoordig schrijf ik wel bewust voor een breder publiek, althans dat probeer ik. Zelf vind ik het wel altijd handig als de dagafstanden er bij staan maar ik moet tot mijn schande bekennen dat ik dat onze laatste reis gewoon ben vergeten. Verhalen over zo laat koffie gedronken en daar en daar geluncht met die en die hamburger vind ik niet interessant en schrijf ik dus zelf ook niet. Ik noem de laatste jaren wel altijd de campings waar we hebben overnacht. Ons laatste verslag (van coast-to-coast) heb ik niet van dag tot dag geschreven maar meer per locatie gegroepeerd. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie/lezers daar van vinden. Zelf ben ik een enthousiast gebruiker van reisverslagen en haal ik daar vaak tips van reizigers voor ons uit. Als het goed is geven ze ook een indruk van wat er mogelijk is in een bepaalde periode. Foto's vind ik zelf ook leuk maar niet te veel. Ook daarin probeer ik selectief te zijn en houd ik het per dag bij een aantal foto's, die de belevenissen van die dag illustreren. Ik sta open voor kritiek, laat maar horen dus.
2008 Zuid-Westen http://slakopreis-amerika.blogspot.nl
2009 Mid-Westen http://slakopreis-amerika2009.blogspot.nl
2013 Route66 http://route66percamper.blogspot.nl
2017 Coast-to-coasthttp://www.slakopreis.nl/search/label/A ... t-to-coast
2009 Mid-Westen http://slakopreis-amerika2009.blogspot.nl
2013 Route66 http://route66percamper.blogspot.nl
2017 Coast-to-coasthttp://www.slakopreis.nl/search/label/A ... t-to-coast
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht