Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Zelf reis plannen/hotel boeken

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
jmvdc
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Zelf reis plannen/hotel boeken

Bericht door jmvdc »

We zijn tot hiertoe 12x op USA reis geweest met een ‘op maat’ gemaakte reis via een reisbureau.

Dat maakt dat al onze hotels ‘prepaid’ waren en we dus in principe gegarandeerd een kamer hadden. We hebben hier nooit problemen mee gehad.

We gaan vlg jaar onze reis zelf samenstellen maar We willen graag onze hotelkamers op voorhand boeken/vastleggen

Vraagje:
Als jullie een reis plannen en een kamer boeken, en bv visa card nr opgeven, is de hotelkamer dan gegarandeerd?
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Zelf reis plannen/hotel boeken

Bericht door Marcopstal »

In principe wel, tenzij de voorwaarden van de boeking nog iets anders vermelden, maar dat is hoogst uitzonderlijk.

Men garandeert de kamers door middel van een betaalmiddel (creditcard). Als je niet tijdig annuleert en niet komt opdagen dan rekent men gewoon het verblijf aan. Annuleren kan meestal tot 24 uur vooraf.

12x VS via een reisbureau, brrrr..., ik mag er niet aan denken.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Hard Rock Cafe.
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Hard Rock Cafe. »

We hebben dit altijd zelf gedaan en nog nooit geen probleem gehad.
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door SanFran »

Wij boeken ook zelf en geen problemen gehad. Sommige hotels betalen we vooraf en sommige ter plaatse.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Het is heel simpel. Je boekt via internet en dan krijg je een bevestiging. Wanneer je betaald en wanneer je gratis kan annuleren hangt weer af van de voorwaarden. Maar je hoeft echt niet naar een reisburo om een hotel te boeken.
covri
Amerikakenner

Bericht door covri »

Wij reizen per camper, regelen altijd alles zelf. De hotels voor de 1e paar nachten is nog nooit een probleem geweest. Zorg dat je je kamer kunt annuleren zodat mocht er iets goedkopers of beters voorbij komen dat je kunt veranderen zonder kosten.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hard Rock Cafe. schreef:We hebben dit altijd zelf gedaan en nog nooit geen probleem gehad.
Dat is niet zo best. :wink:

Maar inderdaad; zelf boeken geeft je net zoveel zekerheid, en bovendien meer flexibiliteit en keuzemogelijkheden. Waar willen jullie heen en wanneer?

Marianne
jmvdc
Amerikakenner

Bericht door jmvdc »

Waren in september in Glacier NP, hadden geboekt in Waterton Lakes maar moesten evacueren. Doordat de kamer betaald was en er een pré evacuation order was wilde het hotel in eerste instantie ons geld niet terugstorten tot er een definitif evacuatie order was.
Na veel over en weer getelefoneer het toch kunnen oplossen en in Banff terecht gekomen.
Daarom willen we nu liever zelf onze hotels boeken.

Planning 2018: Waterton Lakes, Jasper, Kootenai...
Laatst gewijzigd door jmvdc op 27 dec 2017, 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.
sanook
Amerika-expert

Bericht door sanook »

laat ook maar, moderator mag dit verwijderen
Laatst gewijzigd door sanook op 28 dec 2017, 10:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Hard Rock Cafe.
Amerikafan

Bericht door Hard Rock Cafe. »

Martin & Marianne schreef:
Hard Rock Cafe. schreef:We hebben dit altijd zelf gedaan en nog nooit geen probleem gehad.
Dat is niet zo best. :wink:

Maar inderdaad; zelf boeken geeft je net zoveel zekerheid, en bovendien meer flexibiliteit en keuzemogelijkheden. Waar willen jullie heen en wanneer?

Marianne
Ouderdom komt met dementie. :oops: . We willen dit jaar NY- Washington- Niagara- Boston- New England- NY.
vinceG
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door vinceG »

jmvdc schreef:Waren in september in Glacier NP, hadden geboekt in Waterton Lakes maar moesten evacueren. Doordat de kamer betaald was en er een pré evacuation order was wilde het hotel in eerste instantie ons geld niet terugstorten tot er een definitif evacuatie order was.
Na veel over en weer getelefoneer het toch kunnen oplossen en in Banff terecht gekomen.
Daarom willen we nu liever zelf onze hotels boeken.

Planning 2018: Waterton Lakes, Jasper, Kootenai...
Ik zou er zelf niet aan moeten denken om een door iemand andere geregelde reis te doen, maar goed ieder zijn ding. Blijkbaar werkt het voor jullie.
Het probleem dat je nu schetst en daarom zelf wilt gaan boeken kan ook voorkomen als je zelf boekt en prepaid....

Ik boek altijd zelf en nog nooit problemen gehad of een kamer die er niet was.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Ik heb op al onze reizen samen die ik zelf geboekt hebt (met visa kaart, meestal niet prepaid) maar 1x een probleem gehad:
de Best Western in Albuquerque had al een wegbeschrijving naar een ander hotel klaarliggen toen wij arriveerden wegens overboekt. Daar was ik niet blij mee maar die overnachting was wel gratis.

1x "georganiseerd" door een reisbureau naar de USA geweest en toen hadden wij twee hotels waar ze onze reservering niet in hun systeem hadden staan. (maar ze wel nog kamers vrij hadden). Het is dus niet omdat het via een reisbureau is dat je kamer gegarandeerdER is ;-)
Richard033
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Richard033 »

Ik boek al jaren alles zelf, vliegtickets, hotels en vervoer. Is eigenlijk ook heel leuk om te doen. Maar ik heb misschien een paar tips.

voor mijn aanstaande reis naar LA en LV ben ik lang aan het zoeken geweest naar leuke tickets.

Uiteindelijk de tickets geboekt via Momondo.nl, hierbij kreeg je een behoorlijke korting op de tickets als je er ook een hotel bij boekt, en de autohuur via momondo was ook zeer aantrekkelijk. Ik heb dus de Tickets plus de eerste nacht hotel geboekt met voor 10 dagen een Jeep Compas (of gelijkwaardig) voor een prijs waar ik op de ticketssite's alleen een vlucht kon boeken.

De overige hotels heb ik in eerste instantie geboekt via booking.com. Voordeel van booking.com is het kosteloos anuleren :thumbup:

Nadat ik dus alles had vastgelegd heb ik ruim de tijd kunnen nemen om de hotels "nader te onderzoeken" zo kwam ik op youtube een filmpje tegen over de 5 slechtste hotels in Las Vegas, en ja hoor het hotel wat ik via booking.com had geboekt stond op 1 CircusCircus manor motor lodge, net 1 stap beter dan een daklozen opvang.

Kosteloos geanuleerd en het Luxor geboekt via booking.com Daarna op de afzonderlijk hotel sites gaan kijken naar aanbiedingen, en booking.com is met zijn aanbiedingen niet altijd de goedkoopste!! Direct bij luxor boeken (MGM) leverde voor 3 dagen 50 euro besparing op de kamer, plus een resort tegoed van 60$ op.

Dus kijk goed naar package deals, kan een hoop voordeel opleveren.
Boek in eerste instantie alleen kosteloos te anuleren kamers. (je hebt dan ieder ieder geval een kamer vastgelegd)
ga daarna alles op je gemak verder bekijken, zoek bv op youtube naar het hotel en let op eventuele bijkomde resortfee's
Kijk ook op de site van het Hotel, die kan dus goedkoper zijn dan booking.com

En ik heb ooit eens iets gelezen dat je als je direct bij het hotel boekt je een streepje voor hebt op gasten die via zogenaamde boeking site's boeken.
bloodymarie
Amerikafan
Partner van: JohnDeere
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door bloodymarie »

Wel even goed opletten bij boeken via Booking.com, vaak zijn de kamers gratis annuleren, maar niet altijd! Dat staat goed omschreven bij de kamer die je wilt boeken. Meestal dus gratis voor een bepaalde datum, maar soms dus geen restitutie mogelijk.
Afbeelding
Aurora
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Aurora »

Wij hebben dit jaar alleen de auto, camper en vluchten via een bureau geboekt. De hotel en campings allemaal zelf.

Voordeel hiervan is dat je speciale deals van het bureau meepakt, maar toch de vrijheid hebt om de rest zelf te boeken. Mijn ervaring is namelijk dat ze voor hotels niet altijd de goedkopere versie kiezen.

Nu hebben we zelf alles via booking gedaan. Kun je nog wisselen als de plannen veranderen.
Reisverslagen 2017, 2018 & 2019 https://lovetocookhealthy.nl/reizen/
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Over het algemeen hanteren de meeste hotels in de US ongeveer hetzelfde systeem met ongeveer dezelfde voorwaarden. Dat geldt in ieder geval voor alle grotere chains (Marriott, Hilton, Choice, SPG, IHG, Wyndham) met al hun onderliggende merken.

Over het algemeen is het _goedkoper_ om direct bij het hotel te boeken. De meeste chains bieden 10 of 15% korting voor AAA leden, en als ANWB lid mag je die korting gebruiken. AAA rates zijn altijd flexibel en dus tot vrij kort van te voren te annuleren.

De meeste hotels vereisen bij het reserveren een credit card nummer als guarantee. Overigens is dat niet altijd het geval. Er zijn ook hotels die dat niet vereisen, en dan staat er vaak expliciet dat je kamer slechts gegarandeerd is tot 4pm of 6pm oid. Ze bieden dan meestal wel de mogelijkheid om wel een kaartnummer in te voeren en zeggen dan zoiets als "room guaranteed for late night arrival".

Annuleren kan soms tot op de dag van aankomst om 3pm, 4pm of 6pm kostenloos. Maar steeds vaker is de cancellation policy 24h, 48h of zelfs 72h in advance. Dus als je binnen die tijd (1, 2 of 3 dagen voor aankomst) annuleert dan zal het hotel toch kosten in rekening brengen. Dat is over het algemeen alleen de eerste nacht. Dat geldt ook als je niet annuleert maar simpelweg niet komt opdagen. Bij het boeken staat de cancellation en no-show policy altijd heel duidelijk vermeld, meestal onder zoiets als "rate details".

Je kaart wordt over het algemeen pas belast op het moment dat je uitcheckt.

Een belangrijk punt om rekening mee te houden: je bent over het algemeen automatisch een "no-show" als je niet voor de volgende ochtend rond 11 uur oid incheckt. Ook als je een reservering voor meerdere dagen hebt. Ben je dus ernstig vertraagd en verwacht je de eerste nacht van een reservering niet te gebruiken bel dan altijd even naar het hotel zodat je reservering niet automatisch geannuleerd wordt als no-show.

Tot zover de "normale" rates. De meeste hotels bieden ook korting als je een non-refundable rate boekt. In dat geval wordt de kaart belast bij het boeken (maar ook niet altijd, maar goed) en is het niet meer mogelijk om te wijzigen of te annuleren.

Boeken via derde partijen is, zoals hierboven al gezegd, zeker niet altijd goedkoper. In de US zelfs vaker niet dan wel. De meeste chains bieden ook een best-price garantie. Heb je direct geboekt maar vind je elders een goedkoper tarief voor dezelfde kamer met dezelfde voorwaarden dan matchen ze die rate en krijg je soms nog extra korting, bijvoorbeeld bij Marriott (25% extra eraf). Voordeel van direct boeken is ook dat je punten en status spaart. En dat is echt wel wat waard. In 6 nachten in Marriott hotels in de US een paar weken geleden heb ik genoeg punten gespaard bij Marriott om volgende week 4 gratis nachten in Protea hotels in Zuid Afrika door te brengen.
jmvdc
Amerikakenner

Bericht door jmvdc »

Bedankt voor de zeer gedetailleerde info!!!
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Daarbij wil ik toch echt aanvullen dat mijn ervaring (ook in de VS) is, dat boeken via boekingssites ipv rechtstreeks juist bijna altijd goedkoper is dan rechtstreeks boeken. Vergeet niet dat die boekingssites ook allerlei aanbiedingen, couponcodes en puntensystemen kennen. Bijna altijd ben ik dan goedkoper uit dan rechtstreeks via de accommodatieverschaffer. Natuurlijk bieden die accommodatieverschaffers vaak een laagste-prijs-garantie aan. Maar daar gebruik van maken kost me toch echt te veel moeite. Ik boek alleen rechtstreeks als dat goedkoper is of hetzelfde kost als bij een boekingssite, en dat is jammergenoeg bijna nooit het geval bij mij.
sanook
Amerika-expert

Bericht door sanook »

Ik had zelf goede ervaringen met boeken bij de http://www.choicehotels.com en http://www.wyndhamhotels.com ketens gebruik makend van een kortingscode die je gratis krijgt via http://www.abnsave.com. Meestal gaf dit de laagste prijs (vergeleken met boekingssites) + dat je ook zeer goede annuleringsmogelijkheden hebt (meestal gratis annuleren tot 1 dag voor aankomst). En als een boekingssite goedkoper was dan waren de annuleringsmogelijkheden meestal niet zo goed.
Maar het kan natuurlijk altijd dat er, afhankelijk van locatie/tijdstip/whatever, altijd nog andere mooie mogelijkheden zijn. Het kan nooit kwaad om via diverse vergelijkingssites zoals http://www.trivago.nl of http://www.hotelscombined.nl te checken naast de sites van de hotels/ketens zelf.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Galapogos schreef:Natuurlijk bieden die accommodatieverschaffers vaak een laagste-prijs-garantie aan. Maar daar gebruik van maken kost me toch echt te veel moeite. Ik boek alleen rechtstreeks als dat goedkoper is of hetzelfde kost als bij een boekingssite, en dat is jammergenoeg bijna nooit het geval bij mij.
Ik vind voor Hilton, Marriott en hotels van Choice echt bijna nooit een goedkopere rate via OTA's. Daar letten ze zelf ook wel op, het zou immers betekenen dat ze continu best-rate claims krijgen.

Ik heb dit jaar trouwens een keer zo'n situatie gehad. Dat was een rate bij het Marriott Key West beachside, die op Agoda (als enige) voor minder werd aangeboden. Claim formulier online ingevuld, binnen 5 uur had ik een bevestiging van de rate match - 25%. Toen ik twee uur later keek stond die rate nog wel op agoda, maar was het opeens non-refundable geworden. Dus ik vermoed dat het een foutje was in de gepubliceerde rates.

Maar goed, dat specifieke verblijf van 2 nachten in Key West (met een rekening voor kamer+parkeren+tax van totaal $485) leverde vervolgens, mede door een bonusactie van het restaurant ter plekke, 12.500 punten op. En dat is weer 1 + 2/3 gratis nacht in categorie 1 hotels. Ook werd mijn gold status netjes herkend en volgde gratis ontbijt en een upgrade naar een presidential suite, wat een appartement van ruim 80m2 bleek te zijn. Als ik bij Agoda had geboekt, die op het eerste gezicht de goedkoopste aanbieder was, was ik uiteindelijk $110 meer kwijtgeweest, had ik geen ontbijt en/of upgrade gehad en geen punten.

Die punten zijn inmiddels ingewisseld voor een aantal stays in Zuid Afrika, waar bijna alle Protea hotels categorie 1 zijn. Totale waarde van die punten daardoor ca EUR 150 tot EUR 300, afhankelijk van het hotel waar je ze gebruikt.

En dit is maar een enkel voorbeeld. Een beetje loyaal blijven bij met name Marriott en Hilton levert zo enorm veel op. Daarintegen is het loyalty programma van zowel Choice als Wyndham trouwens waardeloos.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer