Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7
Ik vraag mij af of het nu wel of niet nodig is om vanaf las vegas (nevada) een extra bestuurder op te geven.. in de openingspost staat van niet en als ik zoek schrijven ook meerdere forumleden dat dit al geregeld is via de nevada law...
Nu zit ik te twijfelen of ik dit wel of niet moet doen. Wij zijn getrouwd. Wat is de consequentie als ik geen extra bestuurder opgeef en we toch allebei gaan rijden en er zou iets gebeuren?
Waar kan ik terugvinden dat dit al in de law van nevada is geregeld?
Nu zit ik te twijfelen of ik dit wel of niet moet doen. Wij zijn getrouwd. Wat is de consequentie als ik geen extra bestuurder opgeef en we toch allebei gaan rijden en er zou iets gebeuren?
Waar kan ik terugvinden dat dit al in de law van nevada is geregeld?
2015 - Rondreis West USA
2017 - Rondreis Indonesië
2018 - One Way Las Vegas - San Francisco
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is natuurlijk bijzonder onverstandig om beiden te gaan rijden als je niet weet of dat toegestaan is. Dat kan je heel veel geld gaan kosten.
NRS 482.31515 “Authorized driver” defined. “Authorized driver” means:
1. The short-term lessee of a passenger car.
2. The spouse of the short-term lessee, if that person is a licensed driver and satisfies any minimum age requirement of the short-term lessor.
3. The employer or coworker of the short-term lessee, if the employer or coworker is engaged in business activity with the lessee, is a licensed driver and satisfies any minimum age requirement of the short-term lessor.
4. Any person listed on a lease by the short-term lessor as an authorized driver.
(Added to NRS by 1989, 1618)
Bron: https://www.leg.state.nv.us/NRS/NRS-482 ... 82Sec31515
Ik weet niet of dit het juiste artikel is, ik ben niet juidisch onderlegd. Met name de vraag of dit ook rental cars betreft.Als je gaat googleen kun je echter wel zien dat de rental car bedrijven ook aangeven dat de spouse gratis is.
Het verschil met bijvoorbeeld CA is dat daar alle additional drivers gratis zijn, en in Nevada alleen de spouse.
Ik zie trouwens niet staan in de openingspost dat het niet zo zou zijn. Er staat:
In de genoemde law. Je kunt daarvoor eens googelen. Ik heb dit gevonden:Zidmar schreef:Waar kan ik terugvinden dat dit al in de law van nevada is geregeld?
NRS 482.31515 “Authorized driver” defined. “Authorized driver” means:
1. The short-term lessee of a passenger car.
2. The spouse of the short-term lessee, if that person is a licensed driver and satisfies any minimum age requirement of the short-term lessor.
3. The employer or coworker of the short-term lessee, if the employer or coworker is engaged in business activity with the lessee, is a licensed driver and satisfies any minimum age requirement of the short-term lessor.
4. Any person listed on a lease by the short-term lessor as an authorized driver.
(Added to NRS by 1989, 1618)
Bron: https://www.leg.state.nv.us/NRS/NRS-482 ... 82Sec31515
Ik weet niet of dit het juiste artikel is, ik ben niet juidisch onderlegd. Met name de vraag of dit ook rental cars betreft.Als je gaat googleen kun je echter wel zien dat de rental car bedrijven ook aangeven dat de spouse gratis is.
Het verschil met bijvoorbeeld CA is dat daar alle additional drivers gratis zijn, en in Nevada alleen de spouse.
Ik zie trouwens niet staan in de openingspost dat het niet zo zou zijn. Er staat:
MarianneIn Californië, Illinois, Missouri, Nevada, Oregon and Wisconsin is de spouse automatisch een bevoegde bestuurder.
Bedankt Marianne. ik wil het eerst zeker weten voordat we iets gaan boeken met als optie de extra bestuurder terwijl dat dus niet of juist wel hoeft.. scheelt best veel geld.
Als ik inderdaad de openingspost lees staat er dat een spouse gratis is meeverzekerd vanaf oa nevada.. maar ik ga twijfelen omdat autohuurbedrijven de optie aanbieden dat je voor een 2e bestuurder extra moet betalen..
Ik ga nog eens googlen!
Als ik inderdaad de openingspost lees staat er dat een spouse gratis is meeverzekerd vanaf oa nevada.. maar ik ga twijfelen omdat autohuurbedrijven de optie aanbieden dat je voor een 2e bestuurder extra moet betalen..
Ik ga nog eens googlen!
2015 - Rondreis West USA
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Autoverhuurders bieden je alles aan, ook dingen die je niet nodig hebt of iets wat je al hebt. Er trappen altijd wel mensen in en dat is dan lekker meegenomen voor de verhuurder. Overigens, in het geval dat er iemand in de auto rijdt die niet aangemeld is bij de verhuurder dan ben je in principe onverzekerd in het geval je schade/letsel veroorzaakt. Dat is een risico wat je NOOIT moet nemen. Maar in jullie geval is de spouse een gratis 2e bestuurder dus ook verzekerd.
Voor onze rondreis in West Amerika (juli 2018) hebben wij een auto gereserveerd van groep F (medium SUV - Ford Escape of gelijkwaardig). Zal deze voor een reis van 21 dagen met 3 volwassenen, 3 koffers, 3 handbagagetassen en een koelbox voor drinken en zo, groot genoeg zijn of denken jullie dat we beter een Full SUV nemen? Of stellen jullie eventueel nog een andere categorie voor?
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
- sanook
- Amerika-expert
medium SUV klinkt mij niet bekend, meestal worden ze midsize SUV of standard SUV genoemd.
Ford Escape is volgens mij een midsize en dat is de kleinste categorie SUV. Ik denk dat je al moeite zult hebben om de 3 koffers achterin te krijgen, de 3 handbagagetassen + koeltas moeten dan naast de persoon op de achterbank. Beetje krap denk ik...
Standard SUV is íets groter maar niet veel. Voor het mooie zou ik voor een full size SUV gaan, en wil je het goedkoper houden dan zou je een minivan kunnen nemen.
Ford Escape is volgens mij een midsize en dat is de kleinste categorie SUV. Ik denk dat je al moeite zult hebben om de 3 koffers achterin te krijgen, de 3 handbagagetassen + koeltas moeten dan naast de persoon op de achterbank. Beetje krap denk ik...
Standard SUV is íets groter maar niet veel. Voor het mooie zou ik voor een full size SUV gaan, en wil je het goedkoper houden dan zou je een minivan kunnen nemen.
Laatst gewijzigd door sanook op 27 dec 2017, 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 26
Wij hebben normaal altijd een midsize suv met ons tweetjes, vaak een ford escape. Dit is voor ons genoeg maar we hebben dan al bagage op de achterbank liggen. Ik zou met 3 personen voor groter gaan, zeker als je een rondreis maakt en dus veel in de auto zit.
Loop eens bij een Ford dealer binnen en bekijk de Ford Kuga.
Is de Europese uitvoering van de Escape.
Is de Europese uitvoering van de Escape.
@MIG, dank voor je citaat mbt alamo.co.uk/brits . Bij mijn weten is hier op het forum nog nooit iemand gehouden aan het vertonen van de Brit Guide of het niet woonachtig zijn in de UK.
Take Nothing but Pictures, Leave Nothing but Footprints, Kill Nothing but Time.
2024 Alaska & Yukon, 2023 NorthEast & Canada, 2022 NorthWest, 2021 NYCitytrip, 2018 Coast to Coast, 2016 California, Arizona, Utah, Nevada, 2015 Florida
2024 Alaska & Yukon, 2023 NorthEast & Canada, 2022 NorthWest, 2021 NYCitytrip, 2018 Coast to Coast, 2016 California, Arizona, Utah, Nevada, 2015 Florida
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
En anders koop je zo'n boekje, best goede gidsen hoor 

Flickr foto albums
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
- sanook
- Amerika-expert
Lees nog even dit topic door voor de volledigheid: viewtopic.php?f=30&t=67107&start=60BorL schreef:@MIG, dank voor je citaat mbt alamo.co.uk/brits . Bij mijn weten is hier op het forum nog nooit iemand gehouden aan het vertonen van de Brit Guide of het niet woonachtig zijn in de UK.
Bedankt voor de antwoorden. Ik begin toch ook te vermoeden dat we een groter model gaan moeten huren!laanvdj schreef:Wij hebben normaal altijd een midsize suv met ons tweetjes, vaak een ford escape. Dit is voor ons genoeg maar we hebben dan al bagage op de achterbank liggen. Ik zou met 3 personen voor groter gaan, zeker als je een rondreis maakt en dus veel in de auto zit.
Welk model zouden jullie dan aanraden? We zouden graag hoog zitten...
Een fullsize suv.
- sanook
- Amerika-expert
Zoals al gezegd:PeterVH72 schreef: Welk model zouden jullie dan aanraden? We zouden graag hoog zitten...
sanook schreef:Voor het mooie zou ik voor een full size SUV gaan
Oké bedankt
Houd er wel rekening mee dat een full size SUV geen zuinige auto is.
- Inges
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
Gelukkig is de benzine in de USA goedkoper dan in Nederland 

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Spouse in Nevada is niet meer automatisch gratis ( https://www.theflightexpert.com/car-ren ... es/#states ). Al ik kan ik niet echt achterhalen hoe oud dit artikel is. Ik vind combi spouse en nevada niet echt duidelijk. Ik kies dus ook voor National, dan weet ik zeker dat het goed zit.
Wij hebben maandag ook via Brits geboekt en direct online ingecheckt met Nederlandse rijbewijzen (wij hebben het gedaan vanwege de gratis 2e bestuurder). Vorig jaar ook gedaan. Skip the line en alleen een controle of het rijbewijs op de check-in hetzelfde is als die je aanlevertsanook schreef:Lees nog even dit topic door voor de volledigheid: viewtopic.php?f=30&t=67107&start=60BorL schreef:@MIG, dank voor je citaat mbt alamo.co.uk/brits . Bij mijn weten is hier op het forum nog nooit iemand gehouden aan het vertonen van de Brit Guide of het niet woonachtig zijn in de UK.

- Almere vak V
- Amerika-expert
Sale bij Autoeurope. Ik heb zojuist mijn reservering omgezet. Ging van 523EUR naar 340EUR.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20266 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 15 Reacties