Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bijwonen sport evenementen

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
mirdj
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Ik heb aan mijn reisgenoot gevraagd of ze ook interesse heeft in een baseball wedstrijd, voor ons zou het dan ook Dodgers tegen Blue Jays worden. Ze spelen trouwens 3 wedstrijden, 2 avond en 1 middag, waarvan 2 wedstrijden op dezelfde dag.

In eerste instantie wilden we naar een AFL wedstrijd maar die spelen natuurlijk allemaal uitwedstrijden als wij er zijn.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
BigAppleLover
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door BigAppleLover »

Ay....ik zie dat ik me enigzins vergist heb in ons reisschema :( : we komen namelijk pas zaterdag in LA aan vanuit de richting San Luis Obispo (ipv al op vrijdag). Zondag hebben we gepland voor bezoek aan LA en maandag pas gaan we naar Disney.

Maar volgens mij moet het nog steeds te doen zijn: SLO naar Dodgers Stadium staat voor 318 km (dik 5 uur pure rijtijd) volgens map24. Hebben we zelfs nog tijd voor een korte stop onderweg bij Pismo beach en Santa Barbara en we kunnen rond 17:00u in het hotel zijn.

Hmmm....misschien nog niet zo'n gek plan in combinatie met dat Super 8 motel vlakbij het Dodger Stadium. Kunnen we 's avonds relaxt genieten van de wedstrijd, zonder daarna nog te moeten rijden. En zondag kunnen we vanuit het hotel vrij gemakkelijk Hollywood etc bereiken en dan zondagavond naar Anaheim rijden.

Phuw.....het bezoek aan de Dodgers wedstrijd kan toch doorgaan :lol:

.
Volg je hart, dat klopt altijd (zeker in Amerika) !
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

BigAppleLover schreef:Maar volgens mij moet het nog steeds te doen zijn: SLO naar Dodgers Stadium staat voor 318 km (dik 5 uur pure rijtijd) volgens map24. Hebben we zelfs nog tijd voor een korte stop onderweg bij Pismo beach en Santa Barbara en we kunnen rond 17:00u in het hotel zijn.
Dat kan makkelijk hoor. Zo ben ik afgelopen zomer vanaf Morro Bay naar Anaheim gereden om een wedstrijd van de Anaheim Angels bij te wonen. Motel had ik nabij het Angels Stadium geregeld.

@ Miriam: ik hoop voor je dat je reisgenoot naar een wedstrijd wil. Is echt heel leuk hoor. Je hebt vast wel eens een baseballgame in een film gezien. Elke keer dat ik naar een wedstrijd ga, is het net of ik in een film zit... :wink: Alles gaat er net zoals in de films. Het enthousiaste publiek, de hotdog-verkopers, etc. Gewoon een geweldige ervaring die je eigenlijk niet mag missen!

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
BigAppleLover
Amerikafan

Coyote schreef:
BigAppleLover schreef:Maar volgens mij moet het nog steeds te doen zijn: SLO naar Dodgers Stadium staat voor 318 km (dik 5 uur pure rijtijd) volgens map24. Hebben we zelfs nog tijd voor een korte stop onderweg bij Pismo beach en Santa Barbara en we kunnen rond 17:00u in het hotel zijn.
Dat kan makkelijk hoor. Zo ben ik afgelopen zomer vanaf Morro Bay naar Anaheim gereden om een wedstrijd van de Anaheim Angels bij te wonen. Motel had ik nabij het Angels Stadium geregeld.
Roland
Mooi, want ik heb zojuist tegen AAA-tarief ($82 incl tax) voor alle zekerheid al "jouw Super8" gereserveerd voor 9 juni. Nu nog op 3 maart de kaartjes voor de Dodgers wedstrijd :P

Ohhhhh.........leuk zeg! Was het maar zo ver! :D

.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

BigAppleLover schreef:Mooi, want ik heb zojuist tegen AAA-tarief ($82 incl tax) voor alle zekerheid al "jouw Super8" gereserveerd voor 9 juni. Nu nog op 3 maart de kaartjes voor de Dodgers wedstrijd :P

Geweldig! Je zult vast van de wedstrijd genieten. :D

Ik zat destijds (2002) in Aisle 158 (Loge Box), Row/Box A en Seat 011. Je zit dan boven, eerste ring. Ik zat helemaal vooraan en had een prachtig uitzicht. Het was de eerste keer dat ik een baseballwedstrijd bezocht. Destijds was het ticket $ 16 (excl. convenience charge en shipping & handling). Totaal $ 21,50. Nu is een los ticket op diezelfde plaats al $ 30 excl. bijkomende kosten.

Ik heb toen erg genoten van de wedstrijd maar zoals gezegd, ik verbrandde levend. :wink: Het was ook nog eens mijn 2e dag in Amerika van die vakantie en was dus gelijk rood als een kreeft... :lol:

Roland

BigAppleLover
Amerikafan

Coyote schreef:
BigAppleLover schreef:Mooi, want ik heb zojuist tegen AAA-tarief ($82 incl tax) voor alle zekerheid al "jouw Super8" gereserveerd voor 9 juni. Nu nog op 3 maart de kaartjes voor de Dodgers wedstrijd :P

Geweldig! Je zult vast van de wedstrijd genieten. :D

Ik zat destijds (2002) in Aisle 158 (Loge Box), Row/Box A en Seat 011. Je zit dan boven, eerste ring. Ik zat helemaal vooraan en had een prachtig uitzicht. Het was de eerste keer dat ik een baseballwedstrijd bezocht. Destijds was het ticket $ 16 (excl. convenience charge en shipping & handling). Totaal $ 21,50. Nu is een los ticket op diezelfde plaats al $ 30 excl. bijkomende kosten.

Ik heb toen erg genoten van de wedstrijd maar zoals gezegd, ik verbrandde levend. :wink: Het was ook nog eens mijn 2e dag in Amerika van die vakantie en was dus gelijk rood als een kreeft... :lol:

Roland
He wat leuk, dat is dus een van de vakken die ik wil proberen te bemachtigen. De Advance Ticket price is trouwens $25 ex bijkomende kosten. Dat is toch weer $5 minder. Mooi weer een hotdog extra :P

Wat ik trouwens vreemd vind: ik heb nog altijd geen reserveringsbevestiging van het hotel ontvangen in mijn inbox. Bij het reserveren stond namelijk dat je direct een bevestiging ontvangt (net als altijd trouwens), maar het is nu een uurtje verder en nog altijd niets. :cry: Gelukkig heb ik een printscreen opgeslagen.

Mag je trouwens helemaal niets het stadion in nemen? Of mag je wel een rugzakje meenemen met bijv. camera, regenkleding, petje, zonnebrand en een flesje water?
.
benchen
Amerikafan

Bericht door benchen »

Als je naar basketball wil gaan zien (NBA dan wel) heb je in de streek (west USA) volgende teams:

- Phoenix Suns
- Sacramento Kings
- Los Angeles Lakers
- Golden State Warriors
- Houston Rockets
- Los Angeles Clippers
- Dallas Mavericks
- San Antonio Spurs

Ticketprijzen zullen nooit echt goedkoop zijn vrees ik.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

BigAppleLover schreef:Wat ik trouwens vreemd vind: ik heb nog altijd geen reserveringsbevestiging van het hotel ontvangen in mijn inbox. Bij het reserveren stond namelijk dat je direct een bevestiging ontvangt (net als altijd trouwens), maar het is nu een uurtje verder en nog altijd niets. :cry: Gelukkig heb ik een printscreen opgeslagen.
Dat heb ik ook wel eens bij een reservering gehad. Als je 'm dan binnen een uur niet ontvangt, krijg je 'm helemaal niet meer. Op de site kun je vaak wel je reservering controleren, kan ook bij Super 8. Omdat ik het destijds niet vertrouwde heb ik een mailtje rechtstreeks naar het motel (Days Inn, Scottsdale AZ) gestuurd. Ik kreeg keurig een mailtje terug dat alles in orde was. Via de site kun je trouwens ook nog een keer om een bevestiging per mail vragen als je de reservering controleert. Dat is dan wel een hele summiere mail, niet hetzelfde als de mail die je normaal gesproken als bevestiging ontvangt.
Mag je trouwens helemaal niets het stadion in nemen? Of mag je wel een rugzakje meenemen met bijv. camera, regenkleding, petje, zonnebrand en een flesje water?
Een rugzak met foto- en filmapparatuur mag je meenemen. Ze zullen wel even de inhoud controleren. Ik denk dat regenkleding, petje en zonnebrand ook nog geen problemen oplevert. Een flesje water betwijfel ik. Je mag nl. geen eten en drinken meenemen. Dat dien je daar te kopen. Neem een goed gevulde beurs mee. Voor een flesje water betaal je zo $ 4 (!) :shock: om over het eten nog maar te zwijgen. Ik verbaas me er elke keer weer over dat hele gezinnen daar zoveel eten en drinken kopen, dat moet ze een vermogen kosten. In de regel bezoeken zij ook nog eens meer dan één keer een wedstrijd.

Roland

BigAppleLover
Amerikafan

Coyote schreef:
BigAppleLover schreef:Wat ik trouwens vreemd vind: ik heb nog altijd geen reserveringsbevestiging van het hotel ontvangen in mijn inbox. Bij het reserveren stond namelijk dat je direct een bevestiging ontvangt (net als altijd trouwens), maar het is nu een uurtje verder en nog altijd niets. :cry: Gelukkig heb ik een printscreen opgeslagen.
Dat heb ik ook wel eens bij een reservering gehad. Als je 'm dan binnen een uur niet ontvangt, krijg je 'm helemaal niet meer. Op de site kun je vaak wel je reservering controleren, kan ook bij Super 8. Omdat ik het destijds niet vertrouwde heb ik een mailtje rechtstreeks naar het motel (Days Inn, Scottsdale AZ) gestuurd. Ik kreeg keurig een mailtje terug dat alles in orde was. Via de site kun je trouwens ook nog een keer om een bevestiging per mail vragen als je de reservering controleert. Dat is dan wel een hele summiere mail, niet hetzelfde als de mail die je normaal gesproken als bevestiging ontvangt.
Een rugzak met foto- en filmapparatuur mag je meenemen. Ze zullen wel even de inhoud controleren. Ik denk dat regenkleding, petje en zonnebrand ook nog geen problemen oplevert. Een flesje water betwijfel ik. Je mag nl. geen eten en drinken meenemen. Dat dien je daar te kopen. Neem een goed gevulde beurs mee. Voor een flesje water betaal je zo $ 4 (!) :shock: om over het eten nog maar te zwijgen. Ik verbaas me er elke keer weer over dat hele gezinnen daar zoveel eten en drinken kopen, dat moet ze een vermogen kosten. In de regel bezoeken zij ook nog eens meer dan één keer een wedstrijd.

Roland
Wederom bedankt voor je reactie. Ik sta er toch steeds weer versteld van dat jij (en nog een paar mensen) op zoveel vragen steeds weer reageren met een nuttig antwoord. Maar ik weet uit eigen ervaring dat het gewoon erg leuk is om je eigen ervaringen te delen, zeker als er vervolgens ook actief op je bijdrage gereageerd wordt.

Ik ga direct eens kijken op de site van super8 of mijn reservering goed is doorgekomen.
EDIT: kreeg gelukkig gewoon mijn bevestigde reservering te zien. Maar ook nu weer een bevestiging naar mijn mailadres gestuurd en alweer komt ie niet binnen. Vreemd. Zal wel iets fout zijn bij de site van super8, aangezien andere mailtjes wel gewoon binnenkomen

Je hoort vaker dat Amerikanen bakken met geld uitgeven op hun spaarzame vrije dagen. Wij hebben over het algemeen zoveel vrije dagen dat we ons geld veel meer moeten spreiden.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

BigAppleLover schreef:Wederom bedankt voor je reactie. Ik sta er toch steeds weer versteld van dat jij (en nog een paar mensen) op zoveel vragen steeds weer reageren met een nuttig antwoord. Maar ik weet uit eigen ervaring dat het gewoon erg leuk is om je eigen ervaringen te delen, zeker als er vervolgens ook actief op je bijdrage gereageerd wordt.
Graag gedaan hoor! Begin er van te blozen... :oops: :wink:

We hebben hier op het forum een heel stel enthousiastelingen die graag het e.e.a. uitzoeken voor anderen. En ja, dat doen we dan omdat we vaak net zo enthousiast zijn als de vragenstellers. :lol: Je hebt helemaal gelijk dat een respons aanspoort om nog meer dingen voor de ander uit te zoeken.
Ik ga direct eens kijken op de site van super8 of mijn reservering goed is doorgekomen.
EDIT: kreeg gelukkig gewoon mijn bevestigde reservering te zien. Maar ook nu weer een bevestiging naar mijn mailadres gestuurd en alweer komt ie niet binnen. Vreemd. Zal wel iets fout zijn bij de site van super8, aangezien andere mailtjes wel gewoon binnenkomen
Ik zou me er niet teveel druk om maken. Als je online kunt zien dat de reservering er goed in staat, is het in orde. Bovendien heb je een printscreen gemaakt met het reserveringsnummer. Heb je misschien een type-foutje in je emailadres gemaakt? Heb ik al eens gehad bij het aanvragen van mijn National Parkpas... :? :wink: Een mailtje erachteraan en ik kreeg keurig de bevestiging opnieuw van ze op het juiste emailadres.

Roland

BigAppleLover
Amerikafan

Coyote schreef:
Ik zou me er niet teveel druk om maken. Als je online kunt zien dat de reservering er goed in staat, is het in orde. Bovendien heb je een printscreen gemaakt met het reserveringsnummer. Heb je misschien een type-foutje in je emailadres gemaakt? Heb ik al eens gehad bij het aanvragen van mijn National Parkpas... :? :wink: Een mailtje erachteraan en ik kreeg keurig de bevestiging opnieuw van ze op het juiste emailadres.

Roland
Ik heb mijn e-mailadres inderdaad al een paar keer gecontroleerd. Bovendien heb ik het mailadres zojuist opnieuw moeten intypen. Misschien dat ik het hotel nog gewoon even mail, maar voor de rest....het zal wel goed komen.

Maar....bedankt voor het meedenken. Blozen is niet nodig hoor :lol: :wink:
mirdj
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Staat de mail niet toevallig in je spambox? Het zal niet de eerste keer zijn dat dat gebeurt.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
BigAppleLover
Amerikafan

mirdj schreef:Staat de mail niet toevallig in je spambox? Het zal niet de eerste keer zijn dat dat gebeurt.
Bedankt voor de tip, maar helaas....ook daar staat ie niet :cry: :wink:
mirdj
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door mirdj »

De kogel is door de kerk we gaan naar een wedstrijd van de Dodgers :D Nu alleen nog even kijken waar we willen zitten, maar de kaartjes gaan toch pas volgende week zaterdag in de voorverkoop dus tijd genoeg om een leuk plekje uit te zoeken.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

mirdj schreef:De kogel is door de kerk we gaan naar een wedstrijd van de Dodgers :D
Wat leuk Miriam!

Jullie zullen vast van de wedstrijd genieten. Net als de anderen, raad ik jullie ook aan om minstens een uur voor de wedstrijd aanwezig te zijn. Kun je nog wat rondlopen in het stadion en kijken naar alle activiteiten voor de wedstrijd.

Wel zorgen dat je bij aanvang weer op je plaats zit (tussendoor kun je zo even je plaats verlaten). Ik vind het altijd reuze indrukwekkend als het volkslied van Amerika voor de aanvang van de wedstrijd gezongen wordt en iedereen met de hand op de borst, pet in de hand, meezingt. Om kippevel van te krijgen...

Roland

BigAppleLover
Amerikafan

YES YES.....het is gelukt 2 Dodgerkaartjes te reserveren voor de wedstrijd op 9 juni tegen de Toronto Blue Jays!!!! :D :D

Zaterdag 3 maart ging de ticket verkoop van start, maar vanmiddag (3 maart dus) lukte het nog niet om te reserveren waarschijnlijk vanwege het tijdverschil met LA??? Zojuist lukte het dus wel en dus zitten we zaterdag 9 juni: Loge Box, section 159 LG, Row U, Seats 14 & 15

Roland, ik ben benieuwd of je terecht zo enthousiast bent. :wink: We gaan zorgen dat we een uur voor de wedstrijd er zijn en dan zullen we het allemaal gaan zien en meemaken :lol:

.
Laatst gewijzigd door BigAppleLover op 04 mar 2007, 01:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Bollin
Amerika-ontdekker

Bericht door Bollin »

Mijn vrouw en ik gaan op 1 juni naar de New York Mets vs Arizona Diamond Backs gaan kijken in het Shea Stadium in New York.
Hopelijk is het een leuke ervaring maar om eerlijk te zijn, twijfel ik daar niet aan.
Topsport in New York op een vrijdagavond,... 8)
We zitten in het upperlevel in het midden ergens,... tickets waren 17$ stuk en we hebben ze thuis zelf afgeprint.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

BigAppleLover schreef:Roland, ik ben benieuwd of je terecht zo enthousiast bent. :wink: We gaan zorgen dat we een uur voor de wedstrijd er zijn en dan zullen we het allemaal gaan zien en meemaken :lol:
Ik weet het wel zeker. :wink:

Mooi dat je kaartjes hebt kunnen krijgen. Vergeet niet een fototoestel (en/of filmcamera) mee te nemen. Jullie zullen een hele mooie avond tegemoet gaan.

Veel plezier daar, geniet ervan!

Roland (die lichtelijk jaloers is... :wink: )

Karinita
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Karinita »

Ik ben helemaal enthousiast geworden door de verhalen hier en gaan kijken op de site van de SF Giants. Wij zijn op 23 juli in San Francisco en als ik het goed zie spelen ze dan tegen ATL (http://sanfrancisco.giants.mlb.com/sche ... m=7&y=2007) toch?

Als ik op tickets klik en dan op best available krijg ik de volgende tickets die ik kan kopen:
Lower Box Section L135R, Row 29, Seat 10 & 11. Voor $34 per stuk.

Zijn dat een beetje redelijke plaatsen? Volgens mij zijn er al veel plaatsen weg, want als ik op duurdere categorieën klik, krijg ik steeds 'not available'.

Groet,
Karin
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Karin,

je kunt via deze pagina op de site van de Giants bekijken waar je komt te zitten. Voor jullie is dat in het paarse gedeelte helemaal rechts. Als je op het vaknummer klikt krijg je een foto te zien hoe je op het veld kijkt. Ik heb even gekeken waar Marjan en ik afgelopen zomer zaten en dat was Section L132, Row 13, Seat 1 en 2, vlakbij jouw plaatsen dus. Ik meende dat ik toen achter de slagplaat zat maar dat is dus niet zo geweest.

Waar wij zaten hadden we een heel goed zicht op het speelveld. Jouw plaatsen zijn daar vlakbij in de buurt dus ik denk dat het wel goed zit. Kijk anders nog even naar mijn reisverslag van 2006 bij 28 juni. Toen zijn we naar de Giants geweest en ik heb ook enkele foto's gemaakt van de wedstrijd.

Misschien nog wel even belangrijk om te vermelden. Wij hadden ook tickets van $ 34 per stuk maar daar kwamen aan kosten nog bij: $ 6,25 convenience fee per ticket en $ 3,50 order processing voor beide ticktets. Totaal $ 84,00 voor 2 tickets. Ook het parkeren bij de Giants was erg duur. Wij moesten maar liefst $ 25 (!) voor het parkeren betalen. We stonden toen wel dichtbij het stadion. Erg duur, zoveel heb ik nog nooit bij andere teams betaald.

Veel plezier bij de wedstrijd. Die begint 's avonds om 19.15 uur. Mooie tijd. Je ticket haal je af bij een geautomatiseerd Will Call loket. Je creditcard (waarmee je de tickets gekocht hebt) er doorheen halen en je tickets worden geprint.

Roland

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer