Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis karin1969: Hulp gevraagd rondje Denver

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
karin1969
Amerika-ontdekker

Re: Reis karin1969: Hulp gevraagd rondje Denver

Bericht door karin1969 »

Geweldig, dank jullie allen voor de reacties.
Hier kan ik wat mee :thumbup:
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Reis karin1969: Hulp gevraagd rondje Denver

Bericht door Q-BiC »

Tussen CapReef & Bryce kan je ofwel de onverharde Notom Bullfrog Road nemen en dan via de Burr Trail switchbacks naar Boulder. Of, in geval die eerste niet begaanbaar zou zijn (vraag het ff in het CapReef VC), kan je ook over UT12 rijden en in Boulder een heen en terug naar de switchbacks maken. Eerste stuk is nog verhard, zo rij je door Long Canyon, en daarna is het normaal nog zeer goed berijdbare gravel tot aan de switchbacks. Net voor de switchbacks zou je ook nog naar de Strike Valley Overlook kunnen wandelen of rijden+wandelen. Zelf niet knn doen omdat de toegangsweg vol rotsblokken lag en wandelen ons teveel tijd zou kosten, maar het lijkt wel een impressionant viewpoint...
Zie https://qbic66.wordpress.com/2012/08/04 ... ce-canyon/

Tussen Bryce & Page kan je de onverharde Cottonwood Canyon Road nemen. Best in het Bryce VC of in het BLM bureau van Cannonville (als dat nog bestaat..) vragen naar de wegtoestand. Je rijdt dan ook langs Kodachrome Basin SP (geen ervaring mee) & Grosvenor Arch (is maar een korte stop). Verder langs de route kan je nog hikes maken, maar daar hadden we geen tijd voor. (In de voormiddag bezochten wij immers nog kort even Bryce Canyon zelf voor we naar Page reden). Bij het binnenrijden van Page draai je je klok 1u terug trouwens.
Zie https://qbic66.wordpress.com/2012/08/05 ... nyon-page/

Echter weet ik niet of een bezoek aan Horseshoe Bend & Antelope Canyon er dan nog bij kan... Hangt er vanaf wanneer je uit Bryce kan vertrekken... Als dat ook pas 's middags is (want ik denk niet dat je de dag voordien nog super veel tijd in het park zal hebben als je ook die dirt roads die ik hierboven beschreef erbij doet), dan niet... Je doet dan bv de dag voordien enkel nog wat viewpoints in Bryce, en de volgende voormiddag dan de Queens Garden/Navajo Loop.

Dan zou Horseshoe Bend en/of Antelope Canyon pas op de dag Page-Blanding "moeten". In dat geval zou ik Natural Bridges NM laten vallen of op "optioneel" zetten als je naar het einde van je dag nog tijd denkt te hebben. (Ik zou persoonlijk bv liever zeker naar Moki Dugway rijden en daar wat van het uitzicht genieten, dan wandelen in Natural Bridges NM...)
Je verliest hier ook het uur dat je gisteren won bij het binnenrijden van Page...
Zelfs zonder Natural Bridges zit je immers alsnog aan 400km, deels onverhard (als je MonVal inrijdt). Met Antelope Canyon en/of Horseshoe Bend erbij, wordt het volgens mij helemaal te gehaast...

SR128 & Colorado NM neemt wel wat tijd in idd. Wij deden 6u over dat traject (entrance Colorado NM tot check-in Moab), zonder wandelen. Er zijn gwn ongelooflijk veel stops die je kan maken. Maar de dag lijkt me wel haalbaar.
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer