Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Kalaman zomer 2018: Azoren?
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Kalaman zomer 2018: Azoren?
In april steken we voor de 22e keer de Grote Plas over (april 2018), maar in tegenstelling tot de voorgaande jaren komt er wellicht geen VS/Canada-reis in de zomervakantie (of het zou op het allerlaatste moment moeten beslist worden). Onze zoon studeert dit jaar immers af en daardoor zitten we in een min of meer onduidelijke periode.
We overwegen echter om naar de Azoren te gaan. Zijn er forumleden die er reeds geweest zijn en die er eventueel een blog van hebben? Ervaringen? Tips?
We overwegen echter om naar de Azoren te gaan. Zijn er forumleden die er reeds geweest zijn en die er eventueel een blog van hebben? Ervaringen? Tips?
Re: Kalaman zomer 2018: Azoren?
Hallo Kalaman,
Wij zijn in juli/augustus 2013 naar de Azoren geweest. We hebben er twee weken rondgetrokken. We vlogen met SATA. Deze vluchten gingen toen 1x per week, daarom zijn we er precies twee weken geweest.
Dit rondje hebben we gedaan:
dag 1: avondvlucht AMS- Sao Miguel
dag 2: Sao Miguel (auto opgehaald) - oostelijk deel eiland - Furnas, Nossa Senhora da Paz, Salto do Cavalo, Caldeira Velha, Lagoa do Fogo
dag 3: Sao Miguel- westelijk deel - Sete Cidades, Mosteiras Capelas
dag 4: vlucht naar Terceira (auto opgehaald) - stad bekeken: Angro do Heroismo
dag 5: Terceira west- Serreta, Biscoitos, Algar do Carvao(vulkaan waar je in kan), Furnas do Enxofre
dag 6: Terceira oost - Monte Brasil, Porto Martins, Praia da Vitoria, Vila Nova, Agualva
dag 7: vlucht naar Faial - stad Horta bekijken
dag 8: rustdag
dag 9: dagtocht met ferry naar Pico (daar auto gehuurd)
dag 10: auto gehuurd op Faial - Caldeira do Faial, Capelinhos (restanten laatste vulkaan uitbarsting), Morro de Castelo Branca
dag 11: Faial- (whale watching)
dag 12: Vlucht naar Sao Miguel
dag 13: Sao Miguel - stad en walvistocht (werden dolfijnen)
dag 14: vlucht naar AMS
Hoogtepunten: Sao Miguel, Algar de Carvao op Terceira, Capelinhos op Faial. En de dolfijnentocht bij Sao MIguel.
Ik zou nu een dag minder Faial doen.
Alle 'binnenlandse' vluchten met Sata. Soms maar 30, of 40 minuten vliegen.
Wij vonden het prachtige eilanden met ontzettend groene natuur en prachtige blauwe hortensia's.
Soms begon de dag nat en bewolkt, maar het was nooit onder de 25 graden. En bijna altijd trokken de wolken en mist op. Ik had gelezen dat je soms bij een uitzichtpunt 15 minuten geduld moest hebben en dan toch wat kon zien. Dat klopte zeker.
Het was niet toeristisch en (daardoor) allemaal erg goedkoop.
Autohuur was een uitdaging, zeker als je het gemak van Amerika gewend bent
Een aanrader!!
Als je nog vragen hebt hoor ik het wel
Mirjam
Wij zijn in juli/augustus 2013 naar de Azoren geweest. We hebben er twee weken rondgetrokken. We vlogen met SATA. Deze vluchten gingen toen 1x per week, daarom zijn we er precies twee weken geweest.
Dit rondje hebben we gedaan:
dag 1: avondvlucht AMS- Sao Miguel
dag 2: Sao Miguel (auto opgehaald) - oostelijk deel eiland - Furnas, Nossa Senhora da Paz, Salto do Cavalo, Caldeira Velha, Lagoa do Fogo
dag 3: Sao Miguel- westelijk deel - Sete Cidades, Mosteiras Capelas
dag 4: vlucht naar Terceira (auto opgehaald) - stad bekeken: Angro do Heroismo
dag 5: Terceira west- Serreta, Biscoitos, Algar do Carvao(vulkaan waar je in kan), Furnas do Enxofre
dag 6: Terceira oost - Monte Brasil, Porto Martins, Praia da Vitoria, Vila Nova, Agualva
dag 7: vlucht naar Faial - stad Horta bekijken
dag 8: rustdag
dag 9: dagtocht met ferry naar Pico (daar auto gehuurd)
dag 10: auto gehuurd op Faial - Caldeira do Faial, Capelinhos (restanten laatste vulkaan uitbarsting), Morro de Castelo Branca
dag 11: Faial- (whale watching)
dag 12: Vlucht naar Sao Miguel
dag 13: Sao Miguel - stad en walvistocht (werden dolfijnen)
dag 14: vlucht naar AMS
Hoogtepunten: Sao Miguel, Algar de Carvao op Terceira, Capelinhos op Faial. En de dolfijnentocht bij Sao MIguel.
Ik zou nu een dag minder Faial doen.
Alle 'binnenlandse' vluchten met Sata. Soms maar 30, of 40 minuten vliegen.
Wij vonden het prachtige eilanden met ontzettend groene natuur en prachtige blauwe hortensia's.
Soms begon de dag nat en bewolkt, maar het was nooit onder de 25 graden. En bijna altijd trokken de wolken en mist op. Ik had gelezen dat je soms bij een uitzichtpunt 15 minuten geduld moest hebben en dan toch wat kon zien. Dat klopte zeker.
Het was niet toeristisch en (daardoor) allemaal erg goedkoop.
Autohuur was een uitdaging, zeker als je het gemak van Amerika gewend bent

Een aanrader!!
Als je nog vragen hebt hoor ik het wel
Mirjam
USA: 2001-2010-2012-2013-2015-2016-2018-2023-2024
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, veel van Europa en meerdere cruises
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, veel van Europa en meerdere cruises
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bedankt, Mirjam
Nog een paar vraagjes:
- wanneer gingen jullie dan precies? einde juli/begin augustus?
- bij wie heb je de auto's gehuurd?
- kan je er iets doen met een SUV, of zijn het allemaal verharde wegen?
- hoe ver op voorhand alles gereserveerd?
- via de gewone kanalen (Hotels, Booking, Expedia)?
- heb je eventueel nog links naar interessante websites? Reisverslagen?

Nog een paar vraagjes:
- wanneer gingen jullie dan precies? einde juli/begin augustus?
- bij wie heb je de auto's gehuurd?
- kan je er iets doen met een SUV, of zijn het allemaal verharde wegen?
- hoe ver op voorhand alles gereserveerd?
- via de gewone kanalen (Hotels, Booking, Expedia)?
- heb je eventueel nog links naar interessante websites? Reisverslagen?
Wij zijn van 29 juli tot en met 12 augustus geweest.
Op Sao Miguel hebben we via Hertz gehuurd. Slechtste huurauto ooit. Tank was niet vol, auto was vies (binnen en buitenkant) en de bandenspanning was niet goed. Na geklaagd te hebben kregen we korting
We hadden het idee dat het de prive auto was van de medewerker.
Op Terceira, Faiai en Pico hadden we via Ilha Verde auto’s. Op Faial stond er geen huurauto klaar en na het zien van de reservering wilde ze ons een 9 persoons busje meegeven. Ook weer geklaagd en toen werd er een auto van het vliegveld gehaald (wij huurden bij de locatie in de stad)
En op Pico wilden wij een tweede bestuurder (dat kon niet online van te voren), dat zou uiteindelijk bijna net zoveel gaan kosten als de autohuur zelf, dus hebben we maar laten zitten.
Al met al genoeg belevenissen met de autohuur.
Zo ook het rijden. Wij hadden allemaal auto’s als Peugeot 308 station, of Fiat Brava. Over het algemeen goed te doen. Soms hield ineens het asfalt op en was er modder, of grind. Navigatie dacht dan nog wel dat het een verharde weg was. En af en toe was het ineens zo steil omhoog dat de auto’s het net trokken. Dus een beetje stevige wagen met vermogen is wel slim.
Ik had alles van te voren gereserveerd. Was misschien niet nodig geweest. Maar ik wil van te voren weten waar ik heenga. We houden van goede (luxe) hotels, dus dan is het zeker slim om bij zo’n bestemming wat research te doen. Alles was via booking.com en rond maart vastgelegd.
Via de website visitazores .com Hier heb ik destijds een brochure aangevraagd.
Reisgidsen waren er toen wij gingen bijna niet. Ik gebruikte Globetrotter The Azores.
Petercafesport is een bekend café voor zeilers die de oversteek vanuit Amerika hebben gemaakt. Leuk om daar te zitten.
Mijn reisverslag is voor privégebruik, maar ik zal even kijken wat ik eruit kan halen.
Op Sao Miguel hebben we via Hertz gehuurd. Slechtste huurauto ooit. Tank was niet vol, auto was vies (binnen en buitenkant) en de bandenspanning was niet goed. Na geklaagd te hebben kregen we korting

Op Terceira, Faiai en Pico hadden we via Ilha Verde auto’s. Op Faial stond er geen huurauto klaar en na het zien van de reservering wilde ze ons een 9 persoons busje meegeven. Ook weer geklaagd en toen werd er een auto van het vliegveld gehaald (wij huurden bij de locatie in de stad)
En op Pico wilden wij een tweede bestuurder (dat kon niet online van te voren), dat zou uiteindelijk bijna net zoveel gaan kosten als de autohuur zelf, dus hebben we maar laten zitten.
Al met al genoeg belevenissen met de autohuur.
Zo ook het rijden. Wij hadden allemaal auto’s als Peugeot 308 station, of Fiat Brava. Over het algemeen goed te doen. Soms hield ineens het asfalt op en was er modder, of grind. Navigatie dacht dan nog wel dat het een verharde weg was. En af en toe was het ineens zo steil omhoog dat de auto’s het net trokken. Dus een beetje stevige wagen met vermogen is wel slim.
Ik had alles van te voren gereserveerd. Was misschien niet nodig geweest. Maar ik wil van te voren weten waar ik heenga. We houden van goede (luxe) hotels, dus dan is het zeker slim om bij zo’n bestemming wat research te doen. Alles was via booking.com en rond maart vastgelegd.
Via de website visitazores .com Hier heb ik destijds een brochure aangevraagd.
Reisgidsen waren er toen wij gingen bijna niet. Ik gebruikte Globetrotter The Azores.
Petercafesport is een bekend café voor zeilers die de oversteek vanuit Amerika hebben gemaakt. Leuk om daar te zitten.
Mijn reisverslag is voor privégebruik, maar ik zal even kijken wat ik eruit kan halen.
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:

Visitazores is inderdaad een bijzonder interessante site (bedankt voor die info

Ik zie ook dat juli nog beduidend minder neerslag heeft dan augustus.
We gaan er ons verder in verdiepen en mocht je nog meer concrete info hebben, stuur gerust door

Hierbij wat foto's als impressie. Reisverslag heb ik je in een PB gestuurd
Laatst gewijzigd door miro op 02 jan 2018, 19:56, 2 keer totaal gewijzigd.
- sdekker
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 50
Hoi Kalaman,
Wij zijn in mei 2016 naar de Azoren gegaan. We houden van rust, mooie natuur en wandelen. Ons schema was in het kort:
- Amsterdam - Pico met Tui
- Daar een huurauto en 5 dagen een oud opgeknapt vissershuis gehuurd 'Adegas do Pico'
- Daarna met het vliegtuig naar Sao Miguel waar we via AirBNB een prive huis hadden gehuurd ''Wonderful Furnas Cottage' voor 5 dagen
- Op Sao Miguel ook met de huurauto tripjes gemaakt en veel gewandeld.
Wat vonden wij erg gaaf:
- veel rust, weinig toeristen, ongerepte natuur, gevoel alsof je terug gaat naar de jaren 50
Wat vonden wij minder:
- beperkte keuze in eten (we houden niet van vis...), benauwd door hoge luchtvochtigheid en warme temperatuur
De wandelingen op Pico waren echt super. Veel wijn one-way maar je kan je dan met een taxi laten afzetten op het eind en teruglopen naar het begin waar je auto op je staat te wachten. Let op dat je regelmatig geen mobiel bereik kan hebben en echt in the middle of nowhere zit!
Op Pico kan je ook Whale Watching doen - super gaf! We zaten op een grote 'banaan' en waren enorm dichtbij de walvissen, je rook gewoon de 'rotte vis' lucht als ze spoten!
Autohuur was makkelijk - vantevoren door Tui geregeld en er stond een mooie Clio klaar.
Eten was goedkoop - maar omdat we niet zo van vis houden kozen we er vaak voor om zelf te koken. Alleen is het aantal winkels ook beperkt, zeker op Pico!
Sao Miguel is een stuk toeristischer dan Pico en daardoor voor ons minder aantrekkelijk.
Wij zijn in mei 2016 naar de Azoren gegaan. We houden van rust, mooie natuur en wandelen. Ons schema was in het kort:
- Amsterdam - Pico met Tui
- Daar een huurauto en 5 dagen een oud opgeknapt vissershuis gehuurd 'Adegas do Pico'
- Daarna met het vliegtuig naar Sao Miguel waar we via AirBNB een prive huis hadden gehuurd ''Wonderful Furnas Cottage' voor 5 dagen
- Op Sao Miguel ook met de huurauto tripjes gemaakt en veel gewandeld.
Wat vonden wij erg gaaf:
- veel rust, weinig toeristen, ongerepte natuur, gevoel alsof je terug gaat naar de jaren 50
Wat vonden wij minder:
- beperkte keuze in eten (we houden niet van vis...), benauwd door hoge luchtvochtigheid en warme temperatuur
De wandelingen op Pico waren echt super. Veel wijn one-way maar je kan je dan met een taxi laten afzetten op het eind en teruglopen naar het begin waar je auto op je staat te wachten. Let op dat je regelmatig geen mobiel bereik kan hebben en echt in the middle of nowhere zit!
Op Pico kan je ook Whale Watching doen - super gaf! We zaten op een grote 'banaan' en waren enorm dichtbij de walvissen, je rook gewoon de 'rotte vis' lucht als ze spoten!
Autohuur was makkelijk - vantevoren door Tui geregeld en er stond een mooie Clio klaar.
Eten was goedkoop - maar omdat we niet zo van vis houden kozen we er vaak voor om zelf te koken. Alleen is het aantal winkels ook beperkt, zeker op Pico!
Sao Miguel is een stuk toeristischer dan Pico en daardoor voor ons minder aantrekkelijk.
Rondreizen: 2023: Nova Scotia / 2020: Orlando / 2019: Hawaii / 2018: SFO - Seattle / 2015: Florida / 2014: West Canada / 2011: SFO - LA / 2010: Florida / 1999: Miami - NY
Stedentrips: 2001, 2007, 2009, 2013: NY
Werk: 28x NY, 7x Chicago, 1x LV
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hartelijk dank voor jouw reactie, sdekker
.
We bestuderen een en ander verder en zien waar we komen.

We bestuderen een en ander verder en zien waar we komen.
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
Binnen minder dan twee weken vertrekken we naar de Azoren, waarbij we geen island hopping gaan doen maar het wel, per uitzondering
, eens vrij rustig aan gaan doen en ons beperken tot het eiland San Miguel.
Eerst waren we het niet van plan, maar we hebben toch besloten om een blog bij te houden: Kalaman's Travelblog Juli 2018 - Azoren

Eerst waren we het niet van plan, maar we hebben toch besloten om een blog bij te houden: Kalaman's Travelblog Juli 2018 - Azoren
Leuk! Veel plezier. Ik ga jullie reisverslag zeker lezen.
- sdekker
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 50
Geniet van de rust en de natuur!
Rondreizen: 2023: Nova Scotia / 2020: Orlando / 2019: Hawaii / 2018: SFO - Seattle / 2015: Florida / 2014: West Canada / 2011: SFO - LA / 2010: Florida / 1999: Miami - NY
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
We vliegen straks, om 13u40, naar een voor ons onbekende bestemming. Benieuwd wat we straks vinden van de Azoren. We houden jullie via de blog op de hoogte.
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Goede reis en een prettig verblijf gewenst.
Leuk om jullie reisverslagen te lezen! Heel herkenbaar:-)
Laatst gewijzigd door miro op 06 jul 2018, 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je had volkomen gelijk: wat een fantastische bestemming is dit
. Blogvolgers weten dat we al heel wat afgereisd hebben, maar de algehele belevenis van de Azoren staat toch echt wel héél hoog in ons kwoteringslijstje hoor. We komen hier zeker en vast nog terug voor de andere eilanden. Jammer dat we nu zo weinig tijd hebben om foto's te posten want we zijn weeral altijd veel te laat op de kamer...

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 1245 Weergaves
-
Laatste bericht door harryh
-
- 5 Reacties