Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door dejong89 »

mits alles goed gaat wel. Zo groot is Gatwick niet. Een stuk minder hectisch dan Heathrow. Mooie prijs ook voor die periode

ik zag dat klm vanaf 4 januari weer start met de werelddeals. Vandaar dat de prijzen nu opeens zo hoog zijn. :lol:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Annet1992 »

roelb schreef:Beste Annet,

Op 19 december vroeg je hetzelfde. Toen heb ik als volgt geantwoord:
Bedankt, ik vroeg me nu eigenlijk af of het record locator nummer dan mijn eticket nummer is en of ik dit mort printen, of moet ik op schiphol dat nummer ergens intikken ofzo? Want ik moet een boarding pass oid krijgen/halen ergens toch?
Bij de trein print je bijv een eticket uit en die scan je dan op het station. Ik vroeg me af joe dat op een vliegveld gaat. (:

Edit: ik heb mijn vraag de tweede keer inderdaad niet zo goed verwoord haha.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Het enige dat je nodig hebt om te vliegen is je paspoort.

De PNR of "record number locator" is het nummer van je reservering. Zodra die geticket is (dat is in principe binnen 24 uur na betaling) zal er ook ergens een eticket nummer staan. Voor AA begint dat met 001 en dan nog 10 cijfers. Maar nogmaals, dat heb je allemaal niet nodig. Als je op de dag van vertrek naar een checkin balie gaat en daar je paspoort afgeeft (of scant bij een self-service kiosk) dan krijg je vanzelf je boarding passes.
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Bij AA kun je (ik dacht gratis? tenzij het nu anders is) op voorhand je stoelen vastleggen. Je moet dan met je achternaam en het boekingsnummer inloggen op de website van AA. Je kan daar ook je e-ticket nr's zien en afprinten.
Er moet ook bepaalde informatie op voorhand door gegeven worden via de website van AA, zoals je paspoort e.a.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

APIS informatie vooraf doorgeven is inderdaad gewenst, maar niet vereist. De officiele cut-off is volgens mij 1 uur voor vertrek, en dat is sowieso vaak ook de sluitingstijd voor check-in bij de airline. Oftewel, als je tijdig incheckt ben je gewoon op tijd, al zullen de meeste airlines proberen om die informatie eerder te krijgen (mailtje met verzoek APIS info in te vullen bijvoorbeeld).
ricktachtig
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door ricktachtig »

Vraag: Ik ga in mei dit jaar met mijn vriendin naar California en ben druk vliegtickets aan het zoeken. Nu loop ik tegen de volgende afweging aan. Met mijn lengte wil ik graag zo goed mogelijk zitten en wil hier ook best tot max 200 euro retour voor betalen mits het echt een significant verschil maakt en rechtstreeks vliegen lijkt ons het fijnste maar de tickets zijn zoals verwacht een stuk duurder. Ik zie de volgende opties:

- KLM met als voordeel rechtstreeks en tegen betaling iets meer ruimte. Maar met de nieuwe propositie (ruimbagage tegen betaling) komen we voor een standaard economy stoel al op 1000,-

- Lufthansa / United met als voordeel dat er tickets zijn te vinden voor 650,- maar wel met een overstap in Frankfurt.

- WOW Air met als voordeel dat we daar de Big Seat (extra grote stoel) kunnen boeken voor rond de 1000,- maar ook hier dus een overstap en geen goede recensies te vinden over deze maatschappij.

Zou het kiezen voor een rechtstreekse vlucht (KLM) beter zijn dan de keuze voor comfort qua stoel (WOW air)? Of is de goedkopere oplossing van Lufthansa / United toch aan te raden?

We zijn al eerder naar New York gevlogen met Icelandair en de overstap op IJsland viel ons niet tegen.

Bedankt!
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door SanFran »

Kijk bij WOW air wel goed naar de bagageregels, vaak zit ruimbagage niet bij de tickets in en ook eten en drinken aan boord niet. Verder is het een persoonlijke keuze. Wij kunnen niet in jouw portemonnee kijken. Als ik zelf zou moeten kiezen zou ik liever gaan voor een vlucht met meer beenruimte en dan een overstap dan een rechtstreekse vlucht waarbij je minder beenruimte hebt. Waar je nog naar zou kunnen kijken is een package deal bij KLM, dan heb je de vlucht en een hotel voor de eerste of laatste dagen. In ons geval bespaarde ons dat wel een leuk bedrag. En je zou eens kunnen kijken naar andere aankomst/vertrekplaatsen.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Maar ook bij KLM/Delta moet je goed opletten qua bagage bij vertrek na 10 april 2018. Geldt natuurlijk niet voor tickets die al een tijdje geboekt zijn. Voor nieuw tickets zeker wel. De zogenaamde "Light" tickets.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

1000 euro?

9/5 09.50 KL601 AMS-LAX
30/5 18.00 AF69 LAX-CDG + AF1140 CDG-AMS

EUR 731,11 (in V ("Standard") inclusief bagage, VKX5PRNL). Wijzigingen na boeking mogelijk, change fee EUR 150.

Andere data in mei vergelijkbaar, vluchten naar SFO ook vergelijkbare tarieven.
ricktachtig
Amerikafan

Ha roelb. Bedankt voor de suggestie! Waar kan ik die prijzen vinden? Ik kijk op de website van KLM en kom niet onder de 842 euro (light) rechtstreeks. (AMS - SFO). Ik kijk op bijvoorbeeld 11-5-2018 tot 30-5-2018.
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Via Skyscanner.be vind ik dit.
Screenshot_1.png
ricktachtig
Amerikafan

Bedankt Hinko! Ik zie ze nu ook via Skyscanner. Ik zit nu op het werk en ik zou zweren dat ik gisteren hele andere bedragen heb gezien op precies dezelfde data. En via de website van KLM zelf kom ik nu ook niet op dit bedrag.
Saskia45
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Saskia45 »

@Roelb: hoe zoek je op een klasse?
ik zie de klasse pas als ik op de vlucht klik bij bijv. KLM; dat is bij lage prijzen tot nu toe altijd de light-klasse (zonder ruimbagage)
2000 Zuidwest
2017 New York en Zuidwest
2018 Californië en Oregon
2022 Las Vegas - Yellowstone - Utah
2023 West-Canada
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

probeer ook te switchen tussen .be /.nl /.de
Dat scheelt soms ook aanzienlijk.

Indien je rechtstreeks bij KLM wil boeken. Probeer het vanavond eens weer. Morgen beginnen de WDW. Vaak zijn die tarieven de avond ervoor al in het systeem te vinden.

En neem eens een kijkje op Delta.com
Screenshot_3.png
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Ja, maar bij KLM en AF krijg je daarna direct de keuze tussen de drie tariefstructuren.

Als je op een specifieke fare class wilt zoeken binnen Skyteam kun je het beste de Delta website gebruiken.

delta.com -> Book a trip -> Advanced search -> From AMS to LAX, kies ongeveer vertrek en retourdatum, vink "Flexible dates (calendar view)" aan en kies onderaan voor: "Show best fares for: Main cabin" (standaard staat daar "Basic Economy", dat is wat KLM "Light" noemt).

Ik zie genoeg data voor EUR 721 retour SFO of 722 retour LAX vanaf AMS in mei.

Overigens zou ik morgen ook nog even checken, dan heeft KLM weer haar werelddealweken. Kan zijn dat er hier en daar wat gunstigere tarieven zijn. Mocht je voor de zekerheid toch vandaag boeken, je kunt binnen 24 uur je ticket weer cancellen als er morgen een gunstiger tarief is. Als je bij Delta boekt dan kun je dat online doen en wordt de creditering op je kaart binnen 24 uur verwerkt. Bij KLM is het wat lastiger en duurt het een paar weken voordat je je geld terug hebt. Des te meer reden om op delta.com te boeken. En dan kun je ook nog eens die 10 euro extra "boekingskosten" van KLM eenvoudig omzeilen.
ricktachtig
Amerikafan

roelb schreef:Ja, maar bij KLM en AF krijg je daarna direct de keuze tussen de drie tariefstructuren.

Als je op een specifieke fare class wilt zoeken binnen Skyteam kun je het beste de Delta website gebruiken.

delta.com -> Book a trip -> Advanced search -> From AMS to LAX, kies ongeveer vertrek en retourdatum, vink "Flexible dates (calendar view)" aan en kies onderaan voor: "Show best fares for: Main cabin" (standaard staat daar "Basic Economy", dat is wat KLM "Light" noemt).
Bedankt Roelb. Ik ga hier ook eens kijken en morgen ook goed in de gaten houden. Erg nuttige tips hier gekregen vandaag!
Saskia45
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Saskia45 »

Dank je wel Roelb!
Delta maakt het mooi overzichtelijk!
2000 Zuidwest
2017 New York en Zuidwest
2018 Californië en Oregon
2022 Las Vegas - Yellowstone - Utah
2023 West-Canada
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Het lijkt dat de prijzen van de werelddealweken al online staan. Weinig verassende prijzen . Wij willen in Juni naar Seattle en die staan nu op 632 retour ( direct ). Inclusief bagage .
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Die had je beter een paar weken geleden bij Lufthansa kunnen boeken. Daar gingen ze onder de 300EUR...
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Moet je wel kunnen boeken dan :wink: Iets met verlof enzo.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer