Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis erikh: Texas in tien dagen.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
erikh
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis erikh: Texas in tien dagen.

Bericht door erikh »

Samen met een paar vrienden zijn we voornemens om in oktober naar Texas te gaan, waar we onder andere de Formule 1 race bij willen wonen in Austin. Dit kost ons dus al twee dagen (zaterdag en zondag).

Voor nu hebben we het onderstaande globaal in de planning, maar ik twijfel of Big Bend NP haalbaar is en of ik niet andere dingen zou moeten plannen. Het wordt voor mij de vijfde keer VS, maar voor de rest eerste of tweede keer. Vroeg opstaan en ver rijden hebben we op zich geen problemen mee.

DAG 1: Vlucht Amsterdam > Houston, aankomst rond 15u. Huurauto ophalen en naar San Antonio rijden (ca. 3u) en naar bed ;)
DAG 2: In San Antonio: vroeg op, stad verkennen
DAG 3: Vertrek vanuit San Antonio naar Big Bend NP, rechtstreekse route ca. 7 uur, toeristische route ca. 10-12 uur
DAG 4: Big Bend National Park en omgeving
DAG 5: Vertrek vanuit Big Bend NP naar Austin, rechtstreekse route ca. 7 uur, toeristische route ca. 10-12 uur
DAG 6: Austin: F1 training/kwalificatie overdag / Concert op het circuit 's avonds?
DAG 7: Austin: F1 raceday / avond in de stad
DAG 8: Austin: Stad verkennen
DAG 9: Austin: omgeving verkennen (Hill Country)
DAG 10: Ochtend nog kort in Austin, daarna vertrek naar Houston voor vlucht terug

Hopelijk kan ik met jullie tips een betere planning of beslissing nemen.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Texas in tien dagen

Bericht door Tipsy_1 »

hoi,
Big Bend is zeer de moeite ondanks het verre rijden. Ik vind echter wel dat je minimum 2 volle dagen daar moet hebben...
Kan je eventueel een dag minder Austin doen?
Wij vonden 1 dag Austin meer dan genoeg.

tips:
- zie ons 2014 reisverslag
- Big Bend: de lodge van het park is echt fantastisch!!! Ik heb hier echt genoten, een van mijn mooiste USA herinneringen
- In Austin hebben wij gekayaked op de rivier (avond: uitvliegen vleermuizen), dat was top
- Hill country is erg leuk, dat zou ik ook proberen in te passen (wat rondtouren volstaat)
- wij (uiteraard is dit persoonlijk) vonden San Antonio gezelliger dan Austin
erikh
Amerikafan

Bericht door erikh »

Thanks.
Ik vind het best lastig plannen ondanks 6 road trips door diverse landen/staten. Helaas is een extra dag Big Bend niet mogelijk omdat we op tijd terug moeten zijn voor het weekend waarin de Formule 1 is. Een dag eerder vertrekken vanuit NL is 200 euro pp duurder helaas
covri
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door covri »

Ben het eens met Tipsy_1.
Je rijdt heel ver om maar 1 dag Big Bend te doen. 2 dagen is eigenlijk het minimum...... maar dat is mijn mening. Er is zoveel te zien en te wandelen, prachtig park.
Erg jammer dat het niet in te plannen is.
erikh
Amerikafan

Bericht door erikh »

Hmm ja lastig, een dag eerder gaan kost zoals gezegd 200 euro p.p. meer, en dan is de vraag of dat het waard is. Of dat we gewoon Big Bend dan maar moeten laten voor wat het is en meer om en nabij San Antonio/Austin tijd moeten doorbrengen.
hemmie
Amerika-expert

Re: Reis erikh: Texas in tien dagen.

Bericht door hemmie »

Er is genoeg te zien dichterbij als je niet naar Big Bend gaat. Er zijn verschillende state parks rond Austin en San Antonio die de moeite waard zijn, bijvoorbeeld Enchanted Rock. Je zou ook evt Dallas kunnen toevoegen. Of ga naar de kust. Ik zou normaal gesproken Port Aransas aanraden om dolfijnen te zien, maar dat is na Harvey niet zo vanzelfsprekend meer. Corpus Christie is misschien een optie.
Is de formule 1 in oktober? Dan zit je op het randje van het vleermuizenseizoen denk ik.
Terug in Texas!
erikh
Amerikafan

Bericht door erikh »

Ja mid oktober zijn we in Texas.

Denk dat ik de prijs die we nu hebben voor een rechtstreekse vlucht met United voor 470 euro niet kan overtreffen. Die staat in optie maar zullen we vrijdag gaan boeken verwacht ik.

Dallas zal ik eens bekijken. Op een of andere manier sprak me dat nog niet meteen aan maar ik realiseer me dat met naar Big Bend gaan je twee volle dagen kwijt bent alleen aan reizen en volgens mij is de weg ernaartoe niet bijster interessant?

Zeker in oktober als de dagen al korter zijn heb je niet veel tijd meer over nadat je in BBNP bent aangekomen dus je verliest echt een volle dag.
covri
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door covri »

Wij zijn in 2016 door Texas gekomen met een wegbrengcamper. Wij zijn een paar dagen aan zee geweest, in het Sea Rim State Park. Is misschien ook een idee. alleen wij stonden op de campground en ik weet eigenlijk niet of er andere overnachtings mogelijkheden zijn.
En het Spacecenter Houston? Ook zeker de moeite waard.

Verslag: www.chicagonaarlasvegas2016.reislogger.nl
erikh
Amerikafan

Bericht door erikh »

Zee is voor mij niet echt iets waar ik van houdt. Ik heb liever bergen :wink:

Zal het in ieder geval even bekijken.
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

Texas is een van onze mooiste usa vakanties geweest. En ja Big Bend is echt prachtig en de overnachting in de Lodge is er een om nooit te vergeten. Het is inderdaad wel een stuk rijden maar omdat je het aan het begin doet volgens mij goed te doen. Je bent toch vroeg wakker dus kun je vroeg vertrekken.
Zie ons reis verslag van 2014 voor de reis door Texas.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
erikh
Amerikafan

Bericht door erikh »

Een andere optie die we nog zouden kunnen doen is

DAG 1: Amsterdam >--> Houston >> San Antonio
DAG 2: San Antonio >> Big Bend NP
DAG 3 & 4: Big Bend NP
Dag 5: Big Bend NP >> Austin
Dag 6 & 7: Austin (Formule 1 weekend)
Dag 8: Austin (in de avond naar San Antonio)
Dag 9: San Antonio
Dag 10: Austin >> Houston >--> Amsterdam

Uiteindelijk hebben we dan 2 dagen in Big Bend, iets minder dan een volle dag in Austin en een dag in San Antonio. Ik ben nog steeds bang dat twee dagen autorijden zonde gaat zijn... Weet niet op wat voor "niveau" ik Big Bend NP moet inschatten. Als ik denk aan Arches NP of Grand Teton NP bijvoorbeeld dat vond ik mooi maar na een dag was dat wel voldoende om de sfeer en omgeving te proeven. Parken als Yosemit en Yellowstone hadden wat meer tijd nodig.

Zonder Big Bend NP denk ik aan:
DAG 1: Amsterdam >--> Houston >> San Antonio
DAG 2: Houston >> San Antonio
DAG 3 & 4: San Antonio
Dag 5: San Antonio >> Austin
Dag 6 & 7: Austin (Formule 1 weekend)
Dag 8 & 9: Austin stad & Hill Country
Dag 10: Austin >> Houston >--> Amsterdam
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

Je tweede trip hierboven is eerder een stedentrip (of toch verstedelijkt gebied) dus het hangt er van af wat je wil he.
Het is wel ver rijden naar Big Bend.
Hoe je het moet inschatten... Ik vind het een van de knapste parken waar ik al geweest ben door de afwisseling, de wildlife, de gezellige lodge, de sfeer,...Maar dat is persoonlijk, ik ken ook wel mensen wie het tegenviel.
erikh
Amerikafan

Bericht door erikh »

Ja klopt, al zouden we dan vanuit Austin en San Antonio wat tijd besteden aan de omgeving zoals Hill Country.

Voor nu denk ik dat we toch naar Big Bend gaan rijden en dan daar 1 volle dag besteden. Zijn lange dagen rijden maar dat is hopelijk te combineren met wat stops onderweg.
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

Ik zou gaan voor twee dagen big Bend en je eerste schema van je voorlaatste post. Maar dan wat aangepast.

DAG 1: Amsterdam >--> Houston >> Hill country (kies een leuk stadje) en 's avonds nog wat sfeer opsnuiven
DAG 2: HIll country >> Big Bend NP (vroeg wakker door het tijdsverschil)
DAG 3 & 4: Big Bend NP
Dag 5: Big Bend NP >> Austin
Dag 6 & 7: Austin (Formule 1 weekend) (3 avonden in Austin, je hebt dus best wel wat tijd voor die stad)
Dag 8: Austin (in de avond naar San Antonio)
Dag 9: San Antonio (leuke stad om af te sluiten de laatste avond)
Dag 10: San Antonio>> Houston >--> Amsterdam

(Hill country is trouwens behoorlijk verstedelijkt hoor, niet te vergelijken met het zuidwesten of de Big Bend region. Het is trouwens wel heel "charmant" (zie ons reisverslag voor onze Hill country en big bend ervaringen).)
erikh
Amerikafan

Bericht door erikh »

Thanks, dat is ook een goede optie.

Alleen ipv op het laatst naar San Antonio te gaan kiezen we er misschien voor om in Austin te blijven, San Antonio is immers niet ver rijden (anderhalf uur is niks vergeleken met de andere afstanden). Dat is minder gesleep met koffers en een langere tijd op 1 plek is ook wel fijn.

We gaan vanavond alle opties bespreken.
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

Wij zaten in het plaatsje San Marcos. Precies tussen Austin en San Antonio in. Vandaar uit zijn beide steden prima te bezoeken en Hill county ligt om de hoek. Wij hadden een hotel vlak naast de outlet daar, dus ook nog mogelijkheden om te shoppen. Reken wel op een dag (8 uur) rijden van Big Bend naar deze regio.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
erikh
Amerikafan

Bericht door erikh »

Ja ik reken op ruim 8 uur rijden, eerder 10 met stops.

Verder zijn we aan het kijken om de reis een dag te verlengen, dat is qua kosten prima te doen en dan kunnen we toch 2 dagen BBNP doen aan het begin en aan het einde wat meer Austin/San Antonio en omgeving.

Is het goed te doen om van een van die twee steden naar het vliegveld in Houston te rijden?
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Ik zou op de dag van aankomst ook goed nadenken over de locatie van je eerste hotel, als je om 15u in houston aankomt, en nog door immigration moet, kan het makkelijk 17u zijn voordat je met huurauto wegrijdt, en dan ben je waarschijnlijk al erg moe. Als het een doordeweekse dag is moet je dan door de spits de stad uit, en het is sowiso nog wel een eindje rijden. Wij wonen in het zuidwesten van Houston, als wij rond die tijd vertrekken (is dan wel meestal op vrijdag) doen we er al snel 3 uur over tot San Antonio, als het tegenzit langer, en dan nog een eetpauze tusendoor en het is behoorlijk laat voordat je aankomt. Ik zou dus geen hotel in de hill country kiezen, maar eerder iets ten oosten van San Antonio. Heb je de dag erna wel nog wat extra km's naar BB. Of leg niets vast, en kijk hoe ver je komt.

Terugrijden op de dag van vertrek is natuurlijk een gok, maar zou moeten kunnen (terugvlucht rond 16u gok ik?). Ga wel vroeg op pad, de 2-3 uur die je volgens google maps moet rijden kan soms flink langer worden. Soms heb je pech en staat het verkeer op de I-10 een tijd stil, bijvoorbeeld vanwege een ongeluk, dan ben je zo een uur verder.
Terug in Texas!
erikh
Amerikafan

Bericht door erikh »

Ik durf dat nooit zo om niks vast te leggen. Nog nooit gedaan :s
Voordeel is dat we met zijn drieën zijn en dus kunnen afwisselen met rijden als we moe zijn.

We overwegen nu de trip een dag langer te maken en dan de avond voor de terugreis al naar Houston te rijden. De ochtend van vertrek dan nog wat shoppen ofzo. Is wellicht wat meer ontspannen.
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

Dat is persoonlijk he. Ik kan die laatste uren voor ik op het vliegtuig stap niet echt meer genieten dus ik breng die liefst door in de auto op weg naar de luchthaven.
Wij reden in de ode ochtend van San Antonio naar Houston, was wel in het weekend.

Bij aankomst kwam onze vlucht aan om half 7 en om 8 u (volgens mijn reisverslag) reden we weg van de luchthaven, we hebben toen nog een uur gereden.
Aangezien jullie vroeger aankomen kan het best om nog een 3tal uurtjes te rijden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer