Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis masterm81: 4 weken zuidwesten juli 2019.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
masterm81
Amerika-ontdekker

Reis masterm81: 4 weken zuidwesten juli 2019.

Bericht door masterm81 »

Beste forumleden,

Het duurt nog een 1,5 jaar, maar ben al weer volop aan het oriënteren. We willen voor de tweede keer naar het zuidwesten gaan. Laatste keer was 6,5 jaar geleden en hebben het standaardrondje LA-Vegas-San Francisco-LA gedaan. Met dank aan dit forum.

We wilden veel eerder gaan, maar wilden wachten tot de kinderen 6 en 4 zijn.

Mijn voorlopige schema ziet er als volgt uit. Uiteraard nog geen tickets, dus het kan zijn dat het start en/of het eindpunt er iets anders uit gaat zien.

Dag 1 las vegas- springdale (Zion) tussen stop valley of fire
Dag 2 Zion - bryce (tropic)
Dag 3 tropic - capitol reef 2,15uur via highway 12
Dag 4 capitol reef- salt lake 3,5 uur
Dag 5 salt lake
Dag 6 salt lake - Yellowstone
Dag 7 yellowstone
Dag 8 yellowstone
Dag 9 Yellowstone
Dag 10 Yellowstone
Dag 11 Yellowstone - Jackson (grand teton)
Dag 12 grand teton
Dag 13 Jackson -?????
Dag 14 ????? - vernal
Dag 15 Vernal- moab via 128
Dag 16 moab
Dag 17 moab
Dag 18 moab - granjunction
Dag 19 grand junction 550 million dollar highway - mesa verde
Dag 20 mesa verde - mexican hat
Dag 21 mexican hat - Page
Dag 22 page- south rim
Dag 24 southrim - kingman
Dag 25 kingman- las vegas
Dag 26 las vegas
Dag 27 las vegas
Dag 28 las vegas - naar huis

Zion hebben we al gezien, alleen hadden we de Narrows niet gedaan (gebrek aan waterschoenen), dus dat wil ik nog wel doen.
Bryce heb ik meer als tussenstop gedaan, omdat ik met de kinderen niet te lange ritten wil gaan maken. Ik kan me herinneren toen we naar bryce reden dat we langs een canyon reden (red canyon of iets dergelijks), die wil ik wel zien.

Op de eerste paar dagen na willen we het niet te gehaast doen. Welke wegen mag ik echt niet missen en zijn er nog leuke stops die ik niet mag missen? We houden ook graag van hikes, alleen zullen dit korte hikes worden ivm de kinderen.

Ik zal vast dingen over het hoofd zien en bepaalde dingen moeten aanpassen. Daarom graag feedback! Kan goed tegen negatieve feedback als het maar opbouwend is. :lol:

Met vriendelijke groet,
Marvin Bosman
3,5 week klassieke rondje zuidwesten 2011
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Re: 4 weken zuidwesten juli 2019

Bericht door Hans B »

Belangrijk : hoe ga je reizen auto/motel of camper/camping
Mooie route, natuurlijk nog wel wat te fine tunen, maar je kunt het ook op je af laten komen.
Soms wil je ergens langer blijven op een andere plek ben je snel uitgekeken.
Tip : met de kinderen Goblin Valley - kabouterhusjes / paddenstoelen.
In Page is ook een heleboel te bekijken, daarvoor heb je (te) weinig tijd.
Een dagje Grand Canyon in misschien ook wel mooi, maar die tijd moet je wel hebben.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
masterm81
Amerika-ontdekker

Re: 4 weken zuidwesten juli 2019

Bericht door masterm81 »

Beste Hans,

Bedankt voor de snelle reactie. We zullen een auto huren en zal 70/30 hotels/kamperen worden. Vooral in de nationale parken kamperen worden. Page en grand canyon hebben we 6 jaar geleden gedaan en willen we wel zien maar hoef niet meer uitgebreid. Page zal waarschijnlijk chillen worden bij lake powell of misschien de upper canyon.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis masterm81: 4 weken zuidwesten juli 2019.

Bericht door Martin & Marianne »

Je wilt de Narrows lopen zeg je; wil je dat dan op dag 2 doen? Op dag 1 (dat is eigenlijk dag 2 neem ik aan, ervan uitgaande dat je vliegt op dag 1) lukt het niet. Heel ruim is het niet, je moet toch wel aardig wat tijd rekenen; voor de bus naar het park, de wandeling langs de Riverside Walk, en dan de Narrows zelf. Voor een kind van 4 is het wellicht lastig, zeker als het water hoog staat.
Ik zou in een keer van Jackson naar Vernal rijden. En ook de stop in Kingman lijkt mij niet nodig. Je zou in plaats daarvan meer tijd uit kunnen trekken voor de rit naar Mesa verde. Misschien is de treinrit van Durango naar Silverton iets?
Of rij vanuit Yellowstone via de Beartooth Hwy naar Cody. Prachtige route en Cody is ook leuk om te bekijken.

Marianne
masterm81
Amerika-ontdekker

Bericht door masterm81 »

hoi Marianne,

Bedankt voor je reactie! Ik ben niet duidelijk geweest maar heb de vliegreis op dag 1 er expres niet bijgezet. Uitgaande van het slechtste scenario en in de avond aankomen.
Dag 1 zal ook dus een hele dag worden en uitgaande met inkopen einde van de middag begin van de avond aankomen in springdale. Narrows doen met een 4 jarig me lijkt me idd niet zo slim, zal wel met de oudste zijn of een klein stukje.

- Treinritje is een welkom idee die ben ik nog niet tegengekomen.
-Yellowstone en omgeving wordt sowieso nog een hele planning maar Cody zal ik erbij zetten.
-Kingman is inderdaad niet zo’n hele handig stop nu ik zo terug kijk.

Van Mexican hat naar page is nie met zo lange rit zijn daar nog leuke tussenstops die de moeite waard zijn.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

masterm81 schreef:Van Mexican hat naar page is nie met zo lange rit zijn daar nog leuke tussenstops die de moeite waard zijn.
Monument Valley? :wink:

Nee, daar is eigenlijk helemaal niets te zien. Je kunt al vroeg in Page zijn (ook nog ene uur tijdverschil) en bijvoorbeeld de Lower Antelope Canyon bezoeken. Darvoor zit je dan nog op een mooie tijd. Of kies je bewust voor de Upper?

De Canyon vlak voor Bryce is Red Canyon, wij hebben er in 2015 een korte wandeling gemakat, zie ons verslag bij 4 juni.

Marianne
masterm81
Amerika-ontdekker

Bericht door masterm81 »

:lol: als ik er toch ben misschien handig om monument valley mee te pakken 8)

Ik heb de lower gedaan in 2011.

Ik ben aan het twijfelen over de rit van vernal maar Moab tussen fantasy canyon of dinosaur NM. Beide wordt iets teveel van het goede denk ik.
Hans B
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Voor wat betreft je ?? zou ke Green River WY kunnen nemen dat is 200 mile vanaf Jackson.
De volgende dag oostelijk langs Flaming Gorge vergeet de Sheep Creek Canyon en de Red Canyon niet naar Vernal. Al met al ruim 100 mile.
Het laatste stuk naar Moab natuulijl altijd even de Dinosaur wuarry bekijken en de 128 rijden. 200 mile
In 29x
1685
dagen en
151.800

1988 campervan
1998 en 2000 auto

Home is were we park it.
Tucson AZ
masterm81
Amerika-ontdekker

Bericht door masterm81 »

Ik heb de reis al wat aangepast dankzij de tips en het vele inlezen van de forum en verslagen. Me vrouw wordt al gek van me terwijl het pas over 1,5 jaar zover is. Ik ben nogal een controle freak en wil alles ruim van te voren plannen vooral straks met het vast leggen van accomodaties.

Dag 0 aankomst
Dag 1 las vegas naar springdale ( tussenstop valley of fire)
Dag 2 Zion -tropic (ochtend narrows klein stukje, middag red canyon)
Dag 3 tropic - capitol reef
Dag 4 capitol reef- salt lake city
Dag 5 salt lake city - bear lake
Dag 6 bear lake -Yellowstone
Dag 7 yelllowstone
Dag 8Yellowstone
Dag 9 Yellowstone
Dag 10 Yellowston- Jackson( grand teton)
Dag 11 Jackson
Dag 12 Jackson - boulder
Dag 13 boulder - vernal ( flaming gorge) (dinosaur)
Dag 14 Vernal- moab via 128 (fantasy canyon)
Dag 15 moab ( canyon lands, dead horse state park)
Dag 16 moab (arches)
Dag 17 moab - montrose ( colorado nm, black canyon)
Dag 18 montrose - durango 550 million dollar highway (treinrit durango- silverton)
Dag 19 durango- mesa verde
Dag 20 mesa verde - mexican hat( valley of the Gods, muley point, gooseneck)
Dag 21 mexican hat (monument valley) - Page (lake powel relaxen)
Dag 22 page- grand canyon (upper antelope canyon ochtend)
Dag 23 grand canyon - seligman
Dag 24 seligman - las vegas ( via route 66 en oatman)
Dag 24 las vegas
Dag 26 las vegas
Dag 27 las vegas -huis

Ik zal sommige keuzes even verantwoorden die misschien gek lijken.
- Zion en bryce al 6 jaar geleden gedaan daarom Zion heel kort doen en bryce helemaal niet.

- bear lake is een break om de rit te verkorten van salt lake naar Yellowstone

- Jackson - boulder is ook een break voor de lange rit naar vernal toe. Ik zal pas einde van de middag/begin avond naar boulder rijden.

- page en grand canyon ook gedaan 6 jaar geleden daarom ook minder tijd voor ingepland.

- de rit grand canyon seligman is ook een keuze geweest om de rit naar las vegas te verkorten ivm route 66. Ook hier is de bedoeling om pas in de avond in seligman te komen.

Heel Yellowstone is nog niet ingevuld omdat ik me daar helemaal nog niet in heb verdiept. Alleen lees ik tegenstrijdige berichten over Jackson en Yellowstone. De een raadt aan vanuit bear lake naar Jackson te gaan en ook weer terug via Jackson en de ander heen via west Yellowstone en terug via Jackson. Dit vind ik een lastige keuze.

Van montrose naar durango is het dan fijner om de treinrit van silverton maar durango te doen en terug met de bus of andersom. Moet Het stuk 550 sowieso twee keer rijden 1 keer met de bus en 1 keer met de auto.

Als ik voor de rest onmogelijke keuzes heb gemaakt dan hoor ik dat graag. Ik wil vooral voor de kinderen niet al te lange ritten maken per dag. Ook al ontkom je daar niet altijd aan.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als je in Tropic overnacht zou je misschien nog de Mossy Cave Trail kunnen doen. Best een aardige en korte wandeling. Wij deden hem in 2015 op weg van Tropic naar Capitol Reef. Zie ons verslag bij 5 juni.
masterm81 schreef:Heel Yellowstone is nog niet ingevuld omdat ik me daar helemaal nog niet in heb verdiept. Alleen lees ik tegenstrijdige berichten over Jackson en Yellowstone. De een raadt aan vanuit bear lake naar Jackson te gaan en ook weer terug via Jackson en de ander heen via west Yellowstone en terug via Jackson. Dit vind ik een lastige keuze.
Wij zijn eens gestopt bij Bear Lake en hebben daar aan het strand gezeten. Is niet goed bevallen, vooral vanwege de vele en lawaaierige boten daar. Misschien is het wel leuk als je er wat meer tijd hebt, maar doorrijden naar Jackson kan ook prima. Je zou daar dan 2 nachten kunnen doen en dan op weg naar Vernal weer door Grand Teton (via de andere route)
Of rij vanaf SLC via Craters of the Moon naar Yellowstone. Als je neit naar CotM gaat zou ik altijd via Bear Lake en GT naar Yellowstone rijden.
Wat is de bedoeling van het stuk Jackson - Boulder? Je zou wel verder kunnen rijden, volgens mij is dat geen interessant stuk.
Het is natuurlijk afwachten hoe je kinderen over 1,5 jaar het rijden zullen ervaren. Die van ons vonden een lange rit zo nu en dan geen probleem; die wilden vaak niet eens stoppen. Een lange rit en dan 2 of meer nachten op dezelfde plaats bevalt ons altijd goed. Ook lekker om niet elke dag weer verder te hoeven.
Mexican Hat is pirma als overnachtingsplaats maar je zou ook kunnen kijken naar de cabin op Gouldings Campground (zie ons 2008-verslag daarvoor), of een tipi in Tipi Village. Dat is voor de kinderen wellicht wel leuk.
De Upper Antelope Canyon zou ik doen als je van MV naar Page rijdt. Je bezoekt die het beste rond het middaguur. Met kinderen is echter de Lower misschien wel zo leuk.

Marianne
masterm81
Amerika-ontdekker

Bericht door masterm81 »

Hoi Marianne,

Bedankt voor weer de nuttige info. Boulder zou echt een overnachtingaats zijn geweest. Pas in de avond aankomen zodat we de dag erna meer tijd hebben voor flaming gorge en eventueel dinosaur. Maar meerdere dagen zonder de spullen pakken is inderdaad ook wel fijn.

Als ik het begrijp zou het er zo uit kunnen zien als ik craters of the moon niet doet.

Dag 4 capitol reef- salt lake city
Dag 5 salt lake city-
Dag 6 salt lake city - jackson
Dag 7 Jackson
Dag 8 Jackson - Yellowstone
Dag 9 Yellowstone
Dag 10 Yellowstone
Dag 11 Yellowstone
Dag 12 Yellowstone - boulder (of verder)

Als ik craters of the moon wel gaat pakken.

Dag 5 salt lake city- Idaho falls ( craters of the moon
Dag 6 Idaho falls- Yellowstone
Dag 7 Yellowstone
Dag 8 Yellowstone
Dag 9 Yellowstone
Dag 10 Yellowstone - jackson
Dag 11 Jackson
Dag 12 Jackson - boulder (of verder

Dit is wel een twijfel momentje.
masterm81
Amerika-ontdekker

Bericht door masterm81 »

Iemand hier nog een antwoord op?

Van montrose naar durango is het dan fijner om de treinrit van silverton maar durango te doen en terug met de bus of andersom. Moet Het stuk 550 sowieso twee keer rijden 1 keer met de bus en 1 keer met de auto.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Wat is je vraag precies?

Ik zou zelf voor de eerste route gaan, omdat het me een heel drukke dag lijkt als je van SLC via Craters of the Moon naar Idaho Falls moet.
Groetjes,
Daniel
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

masterm81 schreef:Iemand hier nog een antwoord op?

Reken van Montrose naar Silverton zo'n 1,5 uur. Silverton is een heel leuk westernstadje dus daar wil je ook nog wel een poosje vertoeven. De trein naar Durango duurt zo'n 3,5 uur en weer terug met de bus zo'n 1,5 uur. Dan moet je weer met de auto naar Durango....kortom haast niet te doen.
Ik zou dan eerst naar Durango rijden (met de auto), daar overnachten en de volgende dag de gehele dag besteden aan de treinreis. Je hebt dan 2 overnachtingen in Durango. Geen straf want Durango en omgeving is prachtig.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Kijk trouwens voor de treinreis van Durango naar Silverton eens op deze website: http://www.stripesandstars.nl/treinreis ... silverton/
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
masterm81
Amerika-ontdekker

Bericht door masterm81 »

Bedankt voor de reactie!

Ow dat kost bij elkaar inderdaad een hoop tijd. Ik zou eventueel de dag ervoor van Moab naar silverton of durango kunnen rijden dat scheelt dan wel weer 1,5 uur. Alleen dan moet ik Colorado NM en Black canyon laten schieten.
Weet niet of dat weer zonde is om te laten schieten.
Want een extra dag heb ik eigenlijk nergens meer.

Lastig weer die keuzes.
AnitaV
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door AnitaV »

Altijd lastig die keuzes maken :D
Ik weet niet hoe graag je de treinreis wilt maken, het vraagt veel tijd.
Colorado NM en the Black Canyon of Gunnison zijn erg mooi. Het is ook fijn dat niet zo druk is in de parken (tenminste toen wij er vorig jaar waren). Het scheelt ook hoeveel tijd je ergens voor wilt nemen Wij zijn bv anderhalve dag in Mesa Verde geweest maar ik zie regelmatig voorbij komen dat een halve dag ook genoeg is. Ook hier dus weer keuzes maken :lol:
masterm81
Amerika-ontdekker

Bericht door masterm81 »

Ik denk dat de kinderen de treinrit helemaal geweldig gaan vinden. Onze portemonnee alleen een stuk minder. Voor de meest goedkope variant ben je zo’n 400 dollar kwijt voor 2 volwassen en 2 kinderen.

Maar die keuzes maken blijft lastig. Nog stof om over na te denken.
Ben qua route er wel redelijk uit alleen vind de indeling
van Yellowstone,Jackson en omstreken wel lastig.

Is in dit schema mogelijk om Cody toe te voegen of wordt dat teveel van het goede.

Dag 6 Salt lake city - Jackson
Dag 7 jackson
Dag 8 Jackson - yellowstone
Dag 9 Yellowstone
Dag 10 Yellowstone
Dag 11 yellowstone
Dag 12 yellowstone- boulder (of verder)
Dag 13 boulder - vernal ( flaming gorge) (dinosaur)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

masterm81 schreef:Ik denk dat de kinderen de treinrit helemaal geweldig gaan vinden. Onze portemonnee alleen een stuk minder. Voor de meest goedkope variant ben je zo’n 400 dollar kwijt voor 2 volwassen en 2 kinderen.
Niets vertellen aan de kinderen, dan missen ze het ook niet. Voor die 400 dollar kun je veel andere dingen doen. :wink:

Marianne
Hans B
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Hans B »

4 en 6 jaar. Zullen zich later vast geen ritje herinneren. En €400 is wel serieus geld.
Zoek even wanneer de trein in Silverton is en probeer daar dan ook te zijn.
Evenzo in Durango altijd een prachtig gezicht wanneer de treinen de stad komen binnen rijden.
In het hoogseizoen rijden er tot max 4 stoomtreinen per dag.
O ja Bij het treinstation van Durango is ook een leuk klein gratis museum.
In 29x
1685
dagen en
151.800

1988 campervan
1998 en 2000 auto

Home is were we park it.
Tucson AZ