Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Almere vak V
Amerika-expert

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door Almere vak V »

Dat schijnt handig te zijn!! :shock: :wink:
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

dejong89 schreef:Het lijkt dat de prijzen van de werelddealweken al online staan. Weinig verassende prijzen .
Op de KLM site nog niet ... ze gaan pas morgen van start ...
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

de prijzen zijn wel degelijk lager hoor, echter het labeltje wdw hangt er nog niet aan. Dat komt morgen.
New York bv vanaf 395 euro. Dat is geen standaard prijs voor KLM vanaf AMS. Let wel op de bagage :wink:
Vind het erg jammer van KLM dat ze daarin meegaan.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Die bagage vind ik ook erg jammer. Ik kwam via Gate 1 prijzen tegen van 535 rechtstreeks maar ja, 5 minuten laten was de euforie weer weg want er kwam nog bagage bij.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

Hinko schreef:Let wel op de bagage :wink:
Vind het erg jammer van KLM dat ze daarin meegaan.
Och, het is inderdaad goed opletten, maar ik vind het regelmatig ook wel fijn als ik op die manier de vlucht goedkoper kan maken (korte citytrips bijvoorbeeld :D )
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
noname4
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door noname4 »

Ik wil met drie personen ergens vanaf 11 juli vertrekken naar Las Vegas en daar 17 dagen blijven. Nu ben ik de tickets aan het bekijken en er is geen rechtstreekse vlucht vanaf
Amsterdam zag ik. Wat me ook opvalt is dat ik in de momomdo app uitkom op een totaalprijs van 1722 euro voor drie tickets en bij http://www.momondo.de goedkoper uit ben namelijk 1601 euro (wat een verschil):
tix.png
Maar dan moet ik wel boeken bij flighttix.de en dat ken ik helemaal niet. Is dat wel goed? En is de prijs een beetje gunstig denken jullie?

Er is nog een andere vlucht die een overstaptijd heeft van 1:40 hr op Heathrow maar dat lijkt me wat te krap. Ik neem aan dat je daar van terminal moet wisselen (las ik in eerdere post).
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Probeer ook eens http://www.skyscanner.be, kans dat het nog iets goedkoper kan.
Flighttix.de is een copy van tix.nl
Blijf je op T5 in Heathrow? Dan is 1:40 echt voldoende. Vluchten uitgevoerd door BA vinden plaats vanaf T5.
Saskia45
Amerikafan

Bericht door Saskia45 »

Verwarrend:
als ik via skyscanner.net doe alsof ik in Belgie woon, krijg ik inderdaad lagere tarieven voor rechtstreekse KLM-vluchten te boeken bij Tix.be.
Daar staat achter de gegevens die je per persoon moet invullen een koffertje met 'incl ruimbagage'.
Als klasse wordt 'economy' aangegeven. Daardoor ga ik twijfelen....

Weet iemand of dan je koffer (tot 23 kg) inbegrepen is of dat het toch de light-klasse van KLM is, zonder ruimbagage? Tarieven voor rechtstreekse vlucht op LAX liggen tot zo'n 200 euro onder de tarieven van de light-klasse op de klm-site . Best interessant voor een rechtstreekse vlucht.
2000 Zuidwest
2017 New York en Zuidwest
2018 Californië en Oregon
2022 Las Vegas - Yellowstone - Utah
2023 West-Canada
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

Als ik veder klik naar belangrijke informatie bij een geselecteerde klm-delta vlucht op tix.be staat er het volgende
Op transatlantische vluchten van Delta Airlines mag u gratis 1 koffer van maximaal 23 kilo meenemen. Voor het tweede stuk bagage, net als bagage op losse binnenlandse trajecten en vluchten tussen de Verenigde Staten en Canada uitgevoerd door Delta Airlines, worden kosten in rekening gebracht. Deze zijn op te vragen bij ons contact center.

Ik vind dit ook wel verwarrend gezien de recente ontwikkelingen op bagage gebied bij KLM-Delta. Letterlijk staat er dat je gratis 1 koffer mag inchecken van 23kg als je met delta vliegt. Als je via KLM.nl boekt betaal je flink extra voor je koffer en wordt de vlucht een stuk duurder. Normaal gesproken als je wat verder klikt krijg je de optie om bagage bij te boeken maar dat zie ik nu niet. Ik zou even contact opnemen met Tix.be
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Het is niet zo dat alle intercontinentale KLM en Delta economy tickets nu opeens zonder bagage zijn.

Het gaat hier om een speciaal tarief, met aparte fare rules. Bij Delta is dat de fare class "E", bij KLM is het een hele aparte fare rule.

Als een travel agent zegt dat bagage inbegrepen is dan is dat zo. Je kunt het sowieso controleren door voor het boeken even de fare rules goed te lezen. Maar een travel agent kun je gewoon houden aan dat wat hij verkoopt.

Overigens is het tariefverschil tussen de "Light" danwel "Basic economy" (delta terminologie) tarieven en de reguliere economy tarieven helemaal niet zo groot. Bij Delta zag je soms verschillen van $10 voor domestic vluchten, voor intercontinentale vluchten zie ik nu een prijsverschil van ca EUR 70. Het is dus goedkoper om het normale tarief te boeken dan twee keer te betalen voor bagage. Alleen als je slechts op een segment bagage meeneemt of als je elite bent (en dus gratis 1 stuks bagage kunt inchecken) kan het lonen. Maar let wel op dat het niet alleen om bagage gaat. Op DL operated vluchten mag je met een ticket in E geen seat selection voor check-in doen en als elite heb je ook geen mogelijkheid tot upgrades. Bij KLM vluchten lijk je wel gewoon seat selection voor check-in te kunnen doen, maar ik weet niet of gratis seat selection voor elites ook werkt.
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

Het gekke is dus dat er bij meerdere sites staat ex ruimbagage maar dat er bij dat stukje " belangrijke informatie " staat dat je dus wel 1 koffer gratis mag inchecken van 23kg. Dat spreekt elkaar toch tegen ?
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

Dat heb ik ook eens gehad.
Soms lijkt die disclaimer niet te kloppen.
Uiteindelijk zat het er toen wel bij in.
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
ricktachtig
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door ricktachtig »

KLM Economy Comfort Retourticket AMS - SFO geboekt via de Werelddeal Weken! Nu nog geduld hebben tot het zover is.
Saskia45
Amerikafan

Bericht door Saskia45 »

Onderstaande tekst kom ik tegen bij TIX.be (vlucht 19/7 - 12/8 AMS-SFO door Lufthansa)

Begrijp ik goed dat je bij Lufthansa niet verzekerd bent van een eigen schermpje op lange vluchten? Iemand ervaring mee?
Wanneer u met Lufthansa's Economy Class vliegt, geniet u van de uitstekende service die u van Lufthansa kan verwachten. De stoelen zijn dermate vormgegeven dat deze zeer aangenaam zitten, ook op lange vluchten. Op lange vluchten heeft u tevens de beschikking over een verstelbare hoofdsteun voor optimaal comfort. Tijdens de lange vlucht geniet u van een uitgebreid entertainment programma en op een aantal vluchten beschikt u in de Economy Class over een eigen videoscherm. Het menu is afgestemd op de bestemming, zodat u direct in het ritme van de plaats van bestemming komt
De prijs is nl wel aantrekkelijk voor het hoogseizoen: 590 euro (met overstap in Frankfurt van 1:30 en 1:45 uur)
2000 Zuidwest
2017 New York en Zuidwest
2018 Californië en Oregon
2022 Las Vegas - Yellowstone - Utah
2023 West-Canada
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Elk Lufthansa lange afstand vliegtuig heeft eigen schermpjes hoor. Het wordt tijd dat deze website eens aangepast wordt.
avsboz
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door avsboz »

Tix.be geeft aan dat KLM prijzen die zij weergeven incl. bagage is. (als voorbeeld bij reis SFO in juni)
Op transatlantische vluchten van KLM mag u gratis 1 koffer van maximaal 23 kilo meenemen.
Of dat wel correct is betwijfel ik, want de prijzen zijn daar niet (veel) hoger dan bij andere brookers.
Grt,
Andries

2012-2014-2015-2016-2018 USA Blogs: http://avsboz.wordpress.com/
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Als het voor 10 april reist klopt het wel, vanaf 10 april veranderen de regels.

Maar inderdaad ik betwijfel het ook, bij Tix.nl zit het namelijk niet erbij.
Screenshot_9.jpg
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

omdat wij zelf ook nog van plan zijn om naar Seattle te vliegen en pas een dezer dagen kunnen boeken ( hopen wij ) heb ik contact gehad met tix want die prijzen voor een rechtstreekse vlucht zijn wel heel aantrekkelijk.

Dit is dus zonder bagage. Op tix.be staat bij bijzondere informatie dat 1 koffer is inbegrepen maar dat is dus ook niet zo. Maar dat staat er niet. Ik heb via FB contact gezocht met tix en een screenshotje meegestuurd. Nu hebben ze toegezegd dat de bagage voor 1 persoon gratis is. Dat scheelt weer.
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Eerst zeg je dat het zonder is en dan weer met....
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

Ik zei alleen dat het verwarrend was omdat er verschillende dingen worden gezegd op tix.nl en tix.be. Als je heel zwart wit leest staat er gewoon dat het inclusief bagage is maar die regel geld , wat hinko ook aangeeft, tot 10 april. Als ik voor die datum kijk zit er wel bagage bij.
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer