Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Auto huren met 25 en 24 jaar, tijdens reis wordt 24 jarige ook 25 jaar.

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
bcash
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Auto huren met 25 en 24 jaar, tijdens reis wordt 24 jarige ook 25 jaar.

Bericht door bcash »

Hallo,

Mijn vriend en ik gaan 3 september 7 weken naar de USA.
We rijden van Los Angeles naar Miami. We willen binnenkort de huurauto gaan vastleggen.
Tegen die tijd ben ik al 25, maar mijn vriend wordt 17 september 25.
Wanneer je geen 25 bent komen er veel taxes bij. Hoe kunnen we dit probleem oplossen?
Twee keer een auto huren? Of kan hij na de 17e rijden?

Bedankt alvast!
Laatst gewijzigd door markro op 06 jan 2018, 09:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel aangepast ter verduidelijking.
sandpatt
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuren 25 en 24

Bericht door sandpatt »

Ik heb geen antwoord op uw vraag, maar ik zou sowieso opteren om verschillende wagens te huren. Dit omwille van de hoge dropoff-kost als je het met één wagen doet.
Bezochte staten: AL, AZ, CA, FL, GA, IL, NC, NV, NJ, NY, SC, TN, TX, UT, VA, (DC)
sabrinacom
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door sabrinacom »

En hoe gaat dat helpen sandpatt? Ze rijden van LA naar miami...
Ik weet het antwoord op de vraag ook niet. Super dat jullie 7 weken gaan, veel plezier!
sandpatt
Amerikafan

Bericht door sandpatt »

Ik had het hier al voorbij zien komen op dit forum, dat dit werd aangeraden.
Drop je de auto aan de andere kant van het land, betaal je een erg hoge drop off. Door op te splitsen, krijg je enkele (veel) kleinere drop off kosten.
Bezochte staten: AL, AZ, CA, FL, GA, IL, NC, NV, NJ, NY, SC, TN, TX, UT, VA, (DC)
sabrinacom
Amerikafan

Bericht door sabrinacom »

Aha, dat klinkt idd aannemelijk! Wie weet kan het ook handig uitkomen met de underage :thumbup:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Willen jullie allebei rijden dan zul je er volgens mij niet aan ontkomen om vanaf de 25e verjaardag een nieuw contract in te laten gaan.
Kijk inderdaad eens goed naar de drop off kosten. Het kan inderdaad zijn dat je daarop kunt besparen door zo hier en daar de auto in te leveren en een nieuwe te huren.

Marianne
Ataturk007
Amerikafan

Bericht door Ataturk007 »

Ik heb het net nagevraagd bij avis.

Je kan zelf main driver zijn en de dag waarop je vriend 25 wordt ga je bij eender welk avis verkooppunt en maken jullie een contract voor extra bestuurder. Dan betaal je geen extra kosten voor de underage fee.

Nu ga je zeggen dat hij al in het begin extra bestuurder is en dat je de fee van 14 dagen betaald en erna bij avis gaat voor nieuw contract.
Maar een minderjarige kan geen extra bestuurder zijn, de minderjarige moet hoofdbestuurder zijn en de 25 + extra bestuurder.

Zo een underage fee is wel degelijk duur, heb zelf 21 dagen gehuurd op m'n 22 en dat is wel kostelijk.

Denk er goed overna, eventueel dat jullie je reis verzetten.
Als je zelfs al geboekt hebt en als je kunt omboeken voor een prijs, gaat dat goedkoper uitkomen.

Succes
#1: 6 februari - 15 mei 2016 - California
#2: 2 Juli - 21 Juli 2017 - Arizona, Nevada, California
#3: 12 september - 22 september 2017 Miami, Florida: geannulleerd, Irma
#4: 17 April - 23 April 2018 Coachella
woutervg
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Auto huren met 25 en 24 jaar, tijdens reis wordt 24 jarige ook 25 jaar.

Bericht door woutervg »

Als jullie samenwonen is je vriend sowieso gratis tweede bestuurder bij Avis zodra hij 25 is geworden. Hiervoor hoef je niet eens een nieuw contract aan te maken. (Avis zet bij ons nooit de partner als tweede bestuurder in het contract aangezien dit volgens hen al geregeld is middels de algemene voorwaarden waarin staat dat de partner vanaf 25 jaar automatisch tweede bestuurder is)
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Hangt dat niet af van de staat waarin de auto verhuurd wordt? Ik kan me niet herinneren dat de spouse in alle staten gratis was. Ik zou iig alle opties gewoon bekijken
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Bij Avis is overal en altijd de spouce gratis en automatisch een extra bestuurder. Die moet wel voldoen aan dezelfde voorwaarden als de hoofdbestuurder.
woutervg
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door woutervg »

Inderdaad, dus zodra je vriend 25 is voldoet hij aan de voorwaarden en mag hij rijden
bcash
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door bcash »

Bedankt!

We gaan waarschijnlijk 2 op twee plekken een auto huren. Zo besparen we al wat.
Hoe zit het met de drop off kosten. Stel ik huur de auto in LA en lever hem in Las Vegas.
Waarna ik een auto huur in Las Vegas en hem inlever in Miami.

Scheelt dit veel? Ik kan namelijk het verschil in dropoff kosten niet zien bij een verhuurbedrijf.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Op een site als www.drive-usa.de kun je het wel zien. Je kunt daar ook per verhuurder de voorwaarden lezen en daar staan vaak ook de drop off fees bij.
Tussen LA en LV heb je geen drop off kosten.

Marianne
Ataturk007
Amerikafan

Bericht door Ataturk007 »

bcash schreef:Bedankt!

We gaan waarschijnlijk 2 op twee plekken een auto huren. Zo besparen we al wat.
Hoe zit het met de drop off kosten. Stel ik huur de auto in LA en lever hem in Las Vegas.
Waarna ik een auto huur in Las Vegas en hem inlever in Miami.

Scheelt dit veel? Ik kan namelijk het verschil in dropoff kosten niet zien bij een verhuurbedrijf.
Nee, gaat je teveel kosten!

Gewoon je auto huren, erbij vermelden dat je na x dagen 25 wordt. Dan ga je op je verjaardag gewoon naar zo een auto bureau en maken ze een nieuw contract op en betaal je NIETS van toeslagen ( bij avis toch). En kun je gewoon verder rijden zonder enige kosten.

Ik heb dit aan avis gevraagt via hun fb pagina, dus als je wilt kun je dat ook doen!
#1: 6 februari - 15 mei 2016 - California
#2: 2 Juli - 21 Juli 2017 - Arizona, Nevada, California
#3: 12 september - 22 september 2017 Miami, Florida: geannulleerd, Irma
#4: 17 April - 23 April 2018 Coachella
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Back-to-back reserveringen maken /kan/ iets opleveren, maar dat hoeft niet. Kwestie van gewoon proberen. Drop fee's worden /altijd/ weergegeven als je online een prijs opvraagt. Probeer gewoon eens bij de grote verhuurders wat combinaties uit die passen binnen je route.

De meest gunstige opties zijn vaak:

hertz.nl met de ANWB CDP: 504224 (wel even ANWB lid worden als je dat nog niet bent, kost maar 15 euro per jaar).
alamo.co.uk/brits
http://www.alamo-affiliate.de/american_vacations

Vanaf LA zijn de auto's - althans op dit moment - over het algemeen iets goedkoper dan in Las Vegas. Dus ik denk dat een back-to-back met Vegas je geen geld zal besparen.

Voor wat betreft de extra driver: bij verhuur vanuit California is je partner _automatisch_ geautoriseerd om te rijden, zolang die maar aan dezelfde voorwaarden voldoet (rijbewijs, 25+, etc). Daarvoor hoef je niet als extra driver op de overeenkomst te staan. Dus als je die auto in LA huurt dan mag je partner vanaf de dag dat die 25 is geworden gewoon rijden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer