Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat mag ik zeker niet missen in Florida!

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
L.A.
Amerika-ontdekker

Wat mag ik zeker niet missen in Florida!

Bericht door L.A. »

Hallo

Vorig jaar zijn we naar californië, nevada, utah en arizona geweest.
Dit jaar zijn de vluchten voor amerika al geboekt (Florida).
Ik denk dat je deze regio van usa niet kan vergelijken met de plaatsen
waar we al geweest zijn.
Zijn er mensen die leuke tips hebben voor deze staat.
Wat mogen we zeker niet missen!

Alvast bedankt!
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Klik hier voor de startpagina naar de foto's van onze reis naar Florida eind 2005. Ik heb mijn reisverslag nog niet klaar, maar hier vind je ook een korte toelichting bij elk album. Zo krijg je een beeld van alles dat wij hebben gedaan en gezien, en de foto's laten zien wat het is.

Wat zijn jullie van plan? Gaan jullie een rondreis maken, of hebben jullie een villa gehuurd in Orlando?
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
L.A.
Amerika-ontdekker

Bericht door L.A. »

We gaan een 12 daagse rondreis maken door Florida
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Zeer leuke is om met de Auto van Miami naar Key West te rijden en daar een nachtje te blijven. Zeer touristisch, maar toch zeer leuk.

Ook een tocht in de everglades kan zeer indrukwekkend zijn. Vooral als je een bootje met gids huurt ergens achteraf. Je weet wel, een oude vent die er al zijn hele leven woont en je al varend van alles vertelt. Wij kregen de royal tour, slecht mijn vriendin en ik en de Opa :-)
Marjolijn
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Marjolijn »

Ook de Oostkust is de moeite waard met plaatsen als Naples, Fort Meyers, Sarasota, Clearwater, St Petersburg, Tampa, etc.
2023: Zuid-West USA
2007: West USA
2005: New York en Zuid-West USA
2004: Florida
deeyore
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door deeyore »

Als je van pretparken en Disney houdt moet je in Orlando zijn. Vier Disney parken, Universal Studios en Sea World.
Ook het Kennedy Space Centre is interessant. Misschien leuk om te informeren of er een lancering is tegen de tijd dat je er bent.

Verder vonden wij The Keys en ook de lange weg er naar toe over de bruggen erg mooi. Je kan op 1 van de eilanden
ook met dolfijnen zwemmen, maar dat moet je ver van te voren boeken. Voor ons was het een impulsieve ingeving, dus helaas ging het feest niet door.

Ook een airboat tocht door de Everglades waar je o.a. de manatee (soort zeekoe) kan zien is een belevenis.

Groetjes Danielle
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Marjolijn schreef:Ook de Oostkust is de moeite waard met plaatsen als Naples, Fort Meyers, Sarasota, Clearwater, St Petersburg, Tampa, etc.
dit is de West Coast :wink: , maar idd zeer de moeite waard met paradijselijke stranden, ook niet Sanibel & Captiva vergeten.
Ceetje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Ceetje »

Marjolijn schreef:Ook de Oostkust is de moeite waard met plaatsen als Naples, Fort Meyers, Sarasota, Clearwater, St Petersburg, Tampa, etc.
Zeker!!! Afgelopen kerstvakantie hebben we een "hoefijzer" gemaakt (aankomst Miami en vertrek Orlando) en komende kerstvakantie gaan we terug naar Florida en verblijven we alleen aan de westkust (Chrystal River en Sanibel) Dat geeft wel aan hoe mooi we dit vonden.
Heel indrukwekkend is het Holocaust Memorial op Miami Beach; een trail lopen in de Everglades om de aligators goed te zien is ook zeker een aanrader. Bezoek ook een of meerdere disneyparken (wij hebben er drie bezocht en ik vind het nu wel genoeg voor de komende 25 jaar :lol: ) Animal Kingdom vond ik het leukste park (ondanks de stromende regen).
Komende vakantie willen we een manateetour boeken, dat lijkt me heel gaaf. En heel goed dat je er rekening mee houdt dat Florida heel anders is dan de staten die je al bezocht hebt, zeker qua natuur en landschapsvormen is het toch minder spectaculair in mijn ogen.
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
L.A.
Amerika-ontdekker

Bericht door L.A. »

Sanibel en Captiva daar heb ik nog niet bij stil gestaan, maar nu ik er wat foto's van heb opgezocht lijkt het mij wel de moeite waard.

Kan je er mij wat meer over vertellen ( wat zijn hier de leukste plaatsen om eens te stoppen)

Al bedankt voor de gegeven info! :D
eva
Amerikafan

Bericht door eva »

@Jasmino: Ziet er goed uit, jullie foto's! Waar heb je de condo in Siesta Key gehuurd? En de villa in Orlando? Ik ben aan het zoeken voor onze vakantie in mei.
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

eva schreef:@Jasmino: Ziet er goed uit, jullie foto's! Waar heb je de condo in Siesta Key gehuurd? En de villa in Orlando? Ik ben aan het zoeken voor onze vakantie in mei.
Het huisje in Siesta Key hebben we gehuurd via deze website.

Het huis in Orlando hebben we gehuurd via deze website. Ons huis was de GR04 (klik daarvoor op "Vacation Home Search").

Wij hebben voor de deals wel last-minute geboekt, en ik heb telefonisch stevig onderhandeld. Ik had in Orlando eerst een ander huis op het oog, maar toen ik ging onderhandelen kon dat niet op die woning, maar werden me een aantal alternatieven aangeboden voor een heel scherpe prijs, daaruit hebben we uiteindelijk de GR04 gekozen.

Voor het huis in Orlando betaalden we $800 voor een week, inclusief alle belastingen, inclusief zwembadverwarming en inclusief alle telefoonkosten en internet (we konden dus gratis telefoneren met NL!).

Voor het huis in Siesta Key hebben we (volgens mij) ongeveer $700 betaald, inclusief alle belastingen.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
eva
Amerikafan

Bericht door eva »

Jacqueline, dank je wel voor de tips en sites! Uitzoeken en plannen is al zo leuk! Groetjes, Eva
Marjolijn
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Marjolijn »

pyca schreef:
dit is de West Coast :wink: , maar idd zeer de moeite waard met paradijselijke stranden, ook niet Sanibel & Captiva vergeten.
Oeps......mijn richtinggevoel is nooit echt geweldig geweest :oops:
2023: Zuid-West USA
2007: West USA
2005: New York en Zuid-West USA
2004: Florida
Speakingtongues
Amerikakenner

Kom op de koffie

Bericht door Speakingtongues »

Kom gewoon eens op de koffie als je in de buurt van Ft Lauderdale bent.

Neem wel een pondje oude kaas mee want dat lussen wij altijd wel hier !
MY FACEBOOK / Kom op de koffie in Alberquerque New Mexico en neem aub stroofwafels mee.
L.A.
Amerika-ontdekker

Bericht door L.A. »

En welke kaas lust je zoal :wink:
Dan zal ik in augustus misschien eens langs komen :beerchug:
Speakingtongues
Amerikakenner

Oud of extra belegen

Oud of Extra belegen is fine with me :wink: :wink: :wink: :D :shock:
MY FACEBOOK / Kom op de koffie in Alberquerque New Mexico en neem aub stroofwafels mee.
henky
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door henky »

[/quote] Ceetje schreef: Komende vakantie willen we een manateetour boeken, dat lijkt me heel gaaf. [/quote]

Hieronder een kort verslagje van mijn ervaring in Crystal River waar wij de manateetour hebben gedaan.
.....Vrijdag 8 APRIL: Om half 9 zaten we al in de auto op weg naar Crystal River, the place to be om met manatees te zwemmen! Meteen op pad gegaan naar het America Pro Diving Center, we konden meteen op de lijst voor morgenochtend, te gek!
Dus........ morgenochtend kwart voor 7 verzamelen bij het divingcenter, SPANNEND!!! De rest van de middag de omgeving verkend, werkelijk en prachtige omgeving, veel groen, water, het Homosassa State Park om de hoek, geweldig. We gaan proberen dit park in deze vakantie ook "te doen". Om 10 uur pitten, morgen vroeg op dus de wekker gezet op kwart voor 6.

.....Zaterdag 9 APRIL: Mensen, mensen wat een dag!!!!!! TOPPY. Even voor half 8 klommen we van de boot af, gehuld in een sexy wetsuit, duikbril, flippers, de hele mikmak. Geloof het of niet: binnen 2 minuten kwam er al een knoeperd van een manatee aangedreven. Ohohohoho, dit kan ik niet omschrijven, wat een sensatie!! Van verbazing en ongeloof dat ik dit kon beleven, vergat ik om de knoeperd lekker te krabbelen op z'n rug, ik kon alleen maar vol ongeloof kijken. Hij dreef natuurlijk de andere kant op, enkele minuutjes later kwamen er 4 aangedreven, 't is niet te geloven, bij een grote manatee begon ik redelijk hard op de rug te krabbelen, hij draaide zich om zodat ik op z'n buik kon krabbelen, het ging precies zoals in de "uitleg/instructievideo" op het center was vertoond. Wat een geweldige ervaring. Ons groepje bestond uit 5 mensen en 1 man van het divingcenter die alles filmde, daarvan kon je later een dvd-tje kopen, kan je thuis alles nog eens beleven!! (eenmaal thuis zagen wij dat wij zeker 4x gefilmd zijn!! echt te gek!!) We zijn dik anderhalf uur in 't water geweest, dit vergeten wij ons leven lang niet meer!! Wat een scheten van beesten, ze blijven ook stil liggen en kijken je echt aan of ze willen zeggen: hallo daar, hoe is tie?? Wat een sociale beesten, geen greintje kwaad zit erbij.
(PS: beste mensen, mocht je ooit de gelegenheid krijgen om met manatees te zwemmen, doen, doen, doen!!)
De volgende dag hebben we meteen het Homosassasprings Wildlifepark "gedaan", wat een leuk park is dat, zeg. Echt een aanrader voor de liefhebbers, veel dieren gezien, ook weer manatees natuurlijk, geweldig, prachtige natuur. We hebben ons prima vermaakt.

Zoals je kunt lezen....... dit was een onvergetelijke ervaring, GEWELDIG!!
http://breedijkies1.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tot nu toe 29 USA-staten bezocht/USA = vakantieland nr. 1
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Kom op de koffie

Bericht door ned in MO »

Speakingtongues schreef:Kom gewoon eens op de koffie als je in de buurt van Ft Lauderdale bent.

Neem wel een pondje oude kaas mee want dat lussen wij altijd wel hier !
Ga eens naar sams club. Hier hebben ze zola kaas. Dit is echte oude/belegen kaas uit nederland mjammie
Speakingtongues
Amerikakenner

Waar

Waar kan ik die SAMS club ergens vinden hier in Florida ?
PeeJay
Amerika-expert

Re: Waar

Bericht door PeeJay »

Speakingtongues schreef:Waar kan ik die SAMS club ergens vinden hier in Florida ?
Er zit er een ten Noorden van je in Coral Springs, en een ten Zuiden in Miramar...

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer