Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Galapogos »

Dit is geen probleem. Zolang je huurt via een agent in de Europese Unie zijn alle benodigde verzekeringen doorgaans inbegrepen. Je ziet heel vaak prijsverschillen tussen de verschillende landversies van een site. Het loont dus altijd om ook even de tarieven op sites uit andere (Europese) landen te checken.
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Iemand enig idee wat het verschil is tussen Skip the counter en de Self Service Kiosk die ze in Canada gebruiken?? Of is dat stiekum toch een soort van hetzelfde??
Gast

Bericht door Gast »

@Almere vak V: Bij skip the counter pak je gelijk een auto mee, en rijd je de garage uit.
Bij een self service kiosk doe je hetzelfde als bij een balie:

Van de alamo site (geldt ook voor National en enterprise car rental):
The new kiosks enable customers to skip the rental counter and initiate both reserved and walk-up transactions with just a valid driver's license and major credit card. They also allow the customer to review rental information, change car class, add additional drivers and purchase such options as GPS navigation units and child car seats.
Almere vak V
Amerika-expert

Thanks!!

Dus ik neem aan dat je daar je contract kunt uitdraaien en dan een auto oppikken en wegwezen. Eén stap extra dan skip the counter. Maar nog altijd een stuk sneller dan langs de balie.
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Linda85 schreef:Wat kan er nou misgaan met een Toyota Yaris? :lol:
Je krijgt een auto uit een categorie toegewezen, niet specifiek een Toyota Yaris.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Is er een logische verklaring voor het prijsverschil in ophaal locatie in Florida ?

in Miami betaal je via Alamo Brits 325 euro voor een fullsize van 19-3 tm 30-3

Op Orlando Sanford betaal je voor dezelfd periode en auto 806 euro.

Nou liggen de prijzen zowiezo hoog maar dit verschil is wel heel extreem. Is Sanford nou zo'n dure locatie ?
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Ja, kleine regional airports zijn eigenlijk altijd (veel) duurder. Er worden minder auto's verhuurd maar de vaste kosten (en dus ook de kosten van auto's die daar staan maar niet verhuurd zijn) moeten wel betaald worden.

Goede reden om niet met budget- en vakantieairlines te vliegen.
Inges
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Inges »

Linda85 schreef:Ik zal inderdaad nog wel even blijven opletten, en een SUV overwegen (hoewel we 5 jaar geleden in een Yaris 6 weken hebben gedaan incl. Yosemite, Seattle etc, maar toen reed vriendlief). Ik vind het alleen een beetje lastig in te schatten hoe groot een SUV is, ik heb sinds begin 2017 mijn rijbewijs. Zelf rijd ik thuis een Skoda Station, kan ik uit de weg met een SUV denken jullie? Is een Standard nou groter dan Midsize, begrijp ik dat goed? Overigens zou het prijsverschil met de boeking die ik nu heb staan 107 euro zijn.

Ik heb voor de bagage ECHT de ruimte niet nodig, het zou dan puur voor de misschien (?) fijnere stoel zijn.
Hihihi herkenbaar hoor. Dat dacht ik de eerste keer ook (en ik heb al ruim 20 jaar mijn rijbewijs). Maar het is echt makkelijker daar. Nu zeg ik hier wel eens in de krappe parkeer garage "ik ben blij dat ik niet in "onze" Amerikaanse auto rij nu" ;-) Hier is alles krapper en kleiner. Maar in de USA kunnen de auto's mij niet groot genoeg zijn ;-) Dan zien ze je tenminste, het zit lekker en je moet er tenslotte toch vele kilometers in zitten (wij zijn soms met 2 en soms met 4 volwassenen). Niet druk om maken hoor.
Groetjes, Inge
3x Canada en 9x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Inges
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Inges »

Korting bij hertz (voor goldmembers) voor het vroege voorjaar!

Voor ons is januari niet alleen maar het begin van het nieuwe jaar, het is voor ons de start van een nieuwe eeuw. En om alvast onze 100ste verjaardag te vieren, geven wij u een exclusieve korting tot 25% op uw volgende huur bij Hertz wereldwijd. Om hier gebruik van te maken reserveert u voor 22 januari en haalt u de auto op voor 23 maart 2018. CPD code: 866984
Groetjes, Inge
3x Canada en 9x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Sentinel
Amerikafan

Bericht door Sentinel »

Ik heb net de code bekeken maar ik kom niet beter uit als met CDP "1" of met de ANWB code.

Wat mij net wel opvalt is dat voor mijn periode (28 april - 26 mei) dat de autohuur prijzen behoorlijk aan het dalen zijn.
Zowel bij Alamo/brits als bij Hertz. Alamo is nu een full-size SUV net zo duur als als bij hertz een FRAR.
Vanavond maar eens de full-size boeken bij Alamo.
Almere vak V
Amerika-expert

roelb schreef:Ja, kleine regional airports zijn eigenlijk altijd (veel) duurder. Er worden minder auto's verhuurd maar de vaste kosten (en dus ook de kosten van auto's die daar staan maar niet verhuurd zijn) moeten wel betaald worden.
Ben ik met je eens. Echter, op de 1 of andere manier ben ik bij Alamo op Bellingham International (het staat er echt...) Airport bijna altijd even duur uit als op Seattle. En altijd stukken goedkoper dan op Vancouver. Nou heb ik sowieso het gevoel dat huurauto's in Canada altijd een stuk duurder zijn. Maar dat is een aanname die ik even snel doe.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Ik denk dat je inderdaad gelijk hebt dat auto's in Canada vaak duurder zijn. Sowieso ook ongunstiger doordat er vaak een eigen risico op zit.

Maar de tariefverschillen tussen verhuurlocaties, tja, uitzonderingen zijn er om de regel te bevestigen toch?

Waarom is SFO zo duur in vergelijking tot LAX bijvoorbeeld? En iedereen lijkt elkaar te volgen..
bennov
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Autohuur vanaf New York JFK

Bericht door bennov »

In de zomervakantie gaan wij 24 dagen naar het (noord)oosten en vliegen we op New York JFK (ook terug vanaf JFK). Vanaf daar huren we een auto, maar nu ben ik op zoek naar tips van mensen die vanaf hier al eens een auto hebben gehuurd. Heb zelf voornamelijk ervaring met LA nl en niet met NY.

- Welke verhuurder kunnen jullie daar aanbevelen? Het liefst zoek ik mijn auto zelf uit uit de rij, indien mogelijk (vind ik toch altijd een leuk begin van de vakantie ;-). Maar als het flink scheelt in de prijs dat zij al een auto voorrijden vind ik dat ook best.
- Welke verhuurders hebben daar een skip the counter optie?
- Ik zoek nu vooral via usareisen.de, drive-usa.de, rentalcars.com, autoeurope.be of nl, cardelmar.nl, sunnycars.be of nl. Maar hebben mensen nog andere tips?
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door Hinko »

Hoi,

Heb je bericht verplaatst naar dit algemene vragen topic. Heb je het eerste bericht al gelezen?
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Alamo/National delen hun locatie op JFK en daar kun je niet uitzoeken met een Alamo reservering (althans, vorig jaar nog niet). Je kunt ook de skip-the-counter daardoor niet gebruiken (maar wel de online check-in). Je kunt natuurlijk altijd om een andere auto vragen als het toegewezen voertuig je niet bevalt. Voor National Emerald members is er wel een Emerald en Executive aisle.

Hertz heeft Ultimate Choice op JFK. Dus uitzoeken voor alles t/m fullsize en aparte aisles voor gold members, 5-star en president circle (minimaal intermediate reserveren). Grotere auto's worden zoals gewoonlijk toegewezen, voor gold members met canopy service.

De rest weet ik niet.
TomB01
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door TomB01 »

We zijn ook aan het kijken om een auto te huren in Las Vegas. Voorlopig nog wat aan het twijfelen tussen een fullsize (Dodge charger ed.) en een cabrio (Mustang ed.). Voor onze periode (3 weken van 12 mei tot 2 juni) lijkt het aanbod van Sunnycars ons niet slecht te zijn :
- 801 euro voor de fullsize
- 1155 euro voor de cabrio (lijkt me de meerprijs wel waard voor 3 weken en 4000 km)

Qua verzekeringen weten we dat we bij Sunnycars goed zullen zitten (mss zelfs te goed :mrgreen: maar soit), maar wat de prijzen betreft graag jullie mening of dit een goeie deal is, of we beter wat zouden wachten of niet. Is voor ons immers de eerste keer dat we een auto huren in USA.

Andere tips of suggesties natuurlijk ook meer dan welkom ! :)
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

In juni heb ik een fullsize, Emerald Executive, voor 438 euro. 19 dagen @LAX. Geboekt via Nationalcar zelf.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

EUR 611.28 prepaid (of ca EUR 30 meer, $774 postpaid zonder verplichtingen) bij Hertz, midsize. Wordt (gratis) #1 gold lid en je mag met een midsize reservering uitzoeken uit alle mid-size en full-size voertuigen, en daarnaast uit alle voertuigen uit de gold aisle. Wat in die gold aisles staat is altijd afwachten, maar ik zag laatst in MIA meerdere mid- en zelfs standard SUV's, Van's en zelfs een pickup (de van en pickup stonden wel in de 5-star aisle).

Boek je de prepaid rate dan heb je ca EUR 30 voordeel. Maar cancel je later dan 7 dagen na het doen van de reservering dan betaal je EUR 45. Cancel je niet en haal je ook niet op dan betaal je EUR 95. Boek je de postpaid rate dan loop je geen risico. Annuleren is kostenloos en zelfs als je niet annuleert maar toch besluit de auto niet op te halen is er niets aan de hand.

Bij Alamo ben je inderdaad meer kwijt.

Een convertible zou ik echt afraden. Met je koffer op schoot rijden is niet echt fijn :-). En het klinkt echt romantischer dan het is, gezandstraald worden in je auto..
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

TomB01 schreef:We zijn ook aan het kijken om een auto te huren in Las Vegas. Voorlopig nog wat aan het twijfelen tussen een fullsize (Dodge charger ed.) en een cabrio (Mustang ed.). Voor onze periode (3 weken van 12 mei tot 2 juni) lijkt het aanbod van Sunnycars ons niet slecht te zijn :
- 801 euro voor de fullsize
- 1155 euro voor de cabrio (lijkt me de meerprijs wel waard voor 3 weken en 4000 km)

Qua verzekeringen weten we dat we bij Sunnycars goed zullen zitten (mss zelfs te goed :mrgreen: maar soit), maar wat de prijzen betreft graag jullie mening of dit een goeie deal is, of we beter wat zouden wachten of niet. Is voor ons immers de eerste keer dat we een auto huren in USA.

Andere tips of suggesties natuurlijk ook meer dan welkom ! :)
Uit ervaring weet ik dat je maar (heel) weinig gebruik zult maken van het open dak, zeker omdat het in mei/juni al aardig warm kan zijn en je dan niet vaak met het dak open zult rijden (snelweg: herrie/wind, stad: hitte) dus vraag jezelf goed af of het de moeite waard is van het extra geld. Aan de andere kant: het geeft je wel een heerlijk 'USA' gevoel. Vergeet ook niet dat er niet heel veel bagage in de cabrio past (beter om geen harde koffers te gebruiken zodat je nog wat kunt 'persen'), bagage op de achterbank bij parkeren is een beetje de goden verzoeken...
Laatst gewijzigd door sanook op 06 jan 2018, 07:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Sentinel
Amerikafan

Bericht door Sentinel »

Zojuist een full-size SUV gehuurd bij alamo.co.uk/brits voor de periode van 28 april t/m 26 mei vanuit LAX.
Ter plaatsen betalen voor een bedrag van $1480.

Ik houd de prijs nog wel in de gaten voor het geval die verder gaat zakken maar vergeleken met een paar maanden terug is deze al behoorlijk gezakt.
Een mooie prijs voor een full-size SUV of kan het nog beter?
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer