Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Florida zomer 2018, wat vinden jullie van deze route?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Florida zomer 2018, wat vinden jullie van deze route?
Hallo allemaal,
Deze zomer gaan wij voor de 2e keer naar Florida!
Tickets zijn geboekt dus nu puzzelen over de route.
We willen heel graag een stukje van the Deep South zien en the Panhandle staat ook op ons lijst.
De vorige keer Florida de highlights onder Orlando bekeken (Miami, Key West, Everglades, Fort Myers), nu dus iets heel anders in gedachten.
We reizen met twee kinderen (8 en 10 jaar) dus we willen niet te veel reizen en als het kan meerdere dagen op één plaats.
Alle plaatsen/gebieden (behalve Orlando) die ik hier in heb gezet staan zeker niet vast, maar dienen als richtpunt om aan te geven in welke buurt we dan willen zitten.
Ik ben benieuwd naar jullie mening!
Groetjes, Marchien
1 za 21-jul orlando
2 zo 22-jul orlando jeckyl island 200 miles
3 ma 23-jul jeckyl island savannah/charleston 189miles
4 di 24-jul charleston
5 wo 25-jul charleston
6 do 26-jul charleston
7 vr 27-jul charleston okefenokee 228 miles
8 za 28-jul okefenokee
9 zo 29-jul okefenokee wakula springs 195 miles
10 ma 30-jul wakula springs
11 di 31-jul wakula springs pensacola 209 miles
12 wo 1-aug pensacola
13 do 2-aug pensacola
14 vr 3-aug pensacola
15 za 4-aug pensacola fish creek 180 miles
16 zo 5-aug fish creek
17 ma 6-aug fish creek orlando 181 miles
18 di 7-aug orlando
19 wo 8-aug orlando
20 do 9-aug orlando
21 vr 10-aug orlando terugvliegen
Deze zomer gaan wij voor de 2e keer naar Florida!
Tickets zijn geboekt dus nu puzzelen over de route.
We willen heel graag een stukje van the Deep South zien en the Panhandle staat ook op ons lijst.
De vorige keer Florida de highlights onder Orlando bekeken (Miami, Key West, Everglades, Fort Myers), nu dus iets heel anders in gedachten.
We reizen met twee kinderen (8 en 10 jaar) dus we willen niet te veel reizen en als het kan meerdere dagen op één plaats.
Alle plaatsen/gebieden (behalve Orlando) die ik hier in heb gezet staan zeker niet vast, maar dienen als richtpunt om aan te geven in welke buurt we dan willen zitten.
Ik ben benieuwd naar jullie mening!
Groetjes, Marchien
1 za 21-jul orlando
2 zo 22-jul orlando jeckyl island 200 miles
3 ma 23-jul jeckyl island savannah/charleston 189miles
4 di 24-jul charleston
5 wo 25-jul charleston
6 do 26-jul charleston
7 vr 27-jul charleston okefenokee 228 miles
8 za 28-jul okefenokee
9 zo 29-jul okefenokee wakula springs 195 miles
10 ma 30-jul wakula springs
11 di 31-jul wakula springs pensacola 209 miles
12 wo 1-aug pensacola
13 do 2-aug pensacola
14 vr 3-aug pensacola
15 za 4-aug pensacola fish creek 180 miles
16 zo 5-aug fish creek
17 ma 6-aug fish creek orlando 181 miles
18 di 7-aug orlando
19 wo 8-aug orlando
20 do 9-aug orlando
21 vr 10-aug orlando terugvliegen
Re: Florida zomer 2018, wat vinden jullie van deze route?
Halve dag Savannah en maar liefst 4 dagen Charleston? Zou je niet liever een dag extra Savannah doen?
Zelfde met je dagen Pensacola, wat ben je van plan om daar 5 dagen te doen?
Ik zou dan twee dagen New Orleans pakken en drie of vier dagen skippen in Pensacola.
Zelfde met je dagen Pensacola, wat ben je van plan om daar 5 dagen te doen?
Ik zou dan twee dagen New Orleans pakken en drie of vier dagen skippen in Pensacola.
-
- Amerika-ontdekker
Het idee is een huisje/flat in de buurt van het strand tussen Savannah en Charleston in te zoeken en dan vanuit daar de steden/plantages te bezoeken. Zo ook bij Pensecola, iets zoeken vlakbij het strand en van daaruit dagtrips te maken.
Kinderen willen liever niet teveel verkassen én we houden erg van strand, dus vandaar.
Kinderen willen liever niet teveel verkassen én we houden erg van strand, dus vandaar.
Oke, maar waar wil je dan een mening over horen? Als je route en verblijven toch al vast liggen...
Het zou jammer zijn als je je Deep South beperkt tot Pensacola. Ik zou dan echt dichter bij New Orleans gaan zitten, omdat je daar veel leukere dagtrips kunt maken...
Het zou jammer zijn als je je Deep South beperkt tot Pensacola. Ik zou dan echt dichter bij New Orleans gaan zitten, omdat je daar veel leukere dagtrips kunt maken...
-
- Amerika-ontdekker
Nou, dat is dan zeker iets waar ik naar ga kijken.
Is dat iets met kinderen? Want New Orleans spreekt mij persoonlijk heel erg aan.
Ook is dan de reis heen (en weer terug) naar Orlando wel erg lang.
Is het dan misschien niet slimmer om een ronde te maken? Dus vanaf Charleston door het binnenland naar New Orleans en dan via de Panhandle naar Orlando?
Het zou het mooiste zijn als we zo snel mogelijk van Charleston naar New Orleans kunnen gaan, maar dat is echt nog wel een heel stuk...
Is dat iets met kinderen? Want New Orleans spreekt mij persoonlijk heel erg aan.
Ook is dan de reis heen (en weer terug) naar Orlando wel erg lang.
Is het dan misschien niet slimmer om een ronde te maken? Dus vanaf Charleston door het binnenland naar New Orleans en dan via de Panhandle naar Orlando?
Het zou het mooiste zijn als we zo snel mogelijk van Charleston naar New Orleans kunnen gaan, maar dat is echt nog wel een heel stuk...
Klinkt al wat beter.
Je zou bv in Savannah kunnen gaan zitten en Charleston als Dagtrip kunnen doen (of met een extra nacht daar). Van Savannah naar Charleston is twee uur. Vanaf Savannah zou je dan twee reisdagen (interstate) kunnen nemen naar bv Gulfport/Biloxi en daar iets huren. Dan zit je aan het strand en zou je New Orleans als dagtrip kunnen doen. Ook kan je daar vandaan een swamptour kunnen doen bij Honey Island.
Op de terugweg zou je dan langs de kust via Pensacola, Panama City Beach en Apalachicola kunnen rijden, dan blijf je in de buurt van het strand, om zo weer naar Orlando te rijden.
Heb je speciale plannen in Orlando? (Disney etc)
Je zou bv in Savannah kunnen gaan zitten en Charleston als Dagtrip kunnen doen (of met een extra nacht daar). Van Savannah naar Charleston is twee uur. Vanaf Savannah zou je dan twee reisdagen (interstate) kunnen nemen naar bv Gulfport/Biloxi en daar iets huren. Dan zit je aan het strand en zou je New Orleans als dagtrip kunnen doen. Ook kan je daar vandaan een swamptour kunnen doen bij Honey Island.
Op de terugweg zou je dan langs de kust via Pensacola, Panama City Beach en Apalachicola kunnen rijden, dan blijf je in de buurt van het strand, om zo weer naar Orlando te rijden.
Heb je speciale plannen in Orlando? (Disney etc)
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Wat versta je onder "we willen niet veel reizen"? Want zonder New Orleans zit je op 1500 miles, met New Orleans op 1900. In het gunstigste geval zit je nu zo'n 28 uur in de auto aan enkel van plek naar plek. Dat is exclusief dag trips e.d. Persoonlijk vind ik dat vrij veel, maar voor anderen is het niks.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
- Contacteer:
We zijn in 2014 o.a. naar Savannah geweest en op Jeckyll Island geweest. Vergeet daar vooral niet naar Driftwood Beach te gaan. Zó apart. Savannah vonden we ook erg mooi.
In 2016 hebben we de Panhandle bezocht. Ook schitterend met veel mooie State Parks en de mooiste en witste stranden die we ooit hebben gezien.
Bekijk onze reisveslagen eens: http://www.schoutenjanssen.nl/
In 2016 hebben we de Panhandle bezocht. Ook schitterend met veel mooie State Parks en de mooiste en witste stranden die we ooit hebben gezien.
Bekijk onze reisveslagen eens: http://www.schoutenjanssen.nl/
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 50
Leuke plannen! Savannah is inderdaad de moeite waard. Pensacola is een leuk stadje. Als jullie er een rustige vakantie van willen maken, is het niet eens zo'n gek idee om bijvoorbeeld vanaf Pensacola dagtripjes te maken naar andere plekken langs de Panhandle (of juist meer in het midden een huisje zoeken, kan ook), maar ik zou wel in de oksel van de Panhandle wat meer tijd doorbrengen, dus idd rond Apalacichola en nog een stukje verder naar het oosten. Natuur daar is prachtig!
-
- Amerika-ontdekker
Dank voor jullie reacties allemaal!
Trails, mede door jouw reisverslagen willen we zo graag de Pandhandle bezoeken!
Hebben er nog eens goed over nagedacht, maar New Orleans vegen we van tafel voor deze reis, dan worden het toch teveel kilometers.
En inderdaad, in Orlando willen we Universal Studio's bezoeken of misschien dat Avatar gedeelte bij Disney, moeten nog kiezen.
Winterpark, ik had eerst bedacht in plaats van een paar dagen Pensecola een paar dagen in de buurt van Apalachicola te doen, bijvoorbeeld door iets te zoeken op St George Island, maar toen las ik dat de stranden rond Pensecola veel mooier waren. Wat is jouw mening hierover?
Klinkt een beetje gek maar mijn dochter vindt stranden waar je mooie schelpen kan vinden heel belangrijk, kan dat een beetje in de Pandhandle?
En hebben jullie ook ervaring met Okefonokee en Wakula Springs? Zijn die parken de moeite waard?
Groetjes,
Marchien
Trails, mede door jouw reisverslagen willen we zo graag de Pandhandle bezoeken!
Hebben er nog eens goed over nagedacht, maar New Orleans vegen we van tafel voor deze reis, dan worden het toch teveel kilometers.
En inderdaad, in Orlando willen we Universal Studio's bezoeken of misschien dat Avatar gedeelte bij Disney, moeten nog kiezen.
Winterpark, ik had eerst bedacht in plaats van een paar dagen Pensecola een paar dagen in de buurt van Apalachicola te doen, bijvoorbeeld door iets te zoeken op St George Island, maar toen las ik dat de stranden rond Pensecola veel mooier waren. Wat is jouw mening hierover?
Klinkt een beetje gek maar mijn dochter vindt stranden waar je mooie schelpen kan vinden heel belangrijk, kan dat een beetje in de Pandhandle?
En hebben jullie ook ervaring met Okefonokee en Wakula Springs? Zijn die parken de moeite waard?
Groetjes,
Marchien
Het stuk tussen Panama City Beach langs het strand via Apalachicola naar Perry (via de US98) is een prachtig gebied met heerlijke rustige stranden, mooie natuur en genoeg te doen en te zien. Omze oudste zoon woont vlakbij Mexico Beach en we komen daar elk jaar.
Op St George Island (met de vuurtoren) kun je prima schelpen zoeken en Bald Point State Park is ook heel mooi om te bezoeken. Vergeet ook niet even te kijken op Shell Point Beach of Wakulla beach. Imho veel rustiger en mooier dan vele stranden in het zuiden van Florida.
Op St George Island (met de vuurtoren) kun je prima schelpen zoeken en Bald Point State Park is ook heel mooi om te bezoeken. Vergeet ook niet even te kijken op Shell Point Beach of Wakulla beach. Imho veel rustiger en mooier dan vele stranden in het zuiden van Florida.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 50
Ik denk dat als je een huisje zoekt op de plek die Terpies noemt, dus tussen PCB en Apalachicola, dat je een goede middenweg hebt. Ik ben erg fan van Pensacola en de stranden zijn inderdaad prachtig wit, maar het gebied erna is ook mooi. Als je een huisje in het midden zoekt, kun je leuke uitstapjes maken naar St. George (waar we een prachtige schelp gevonden hebbben om mee naar huis te nemen), naar Apalachicola en naar Pensacola.
Trouwens, je zou ook kunnen overwegen om vanaf Orlando naar het erg leuke plaatsje St Augustine te rijden, en de dag erop dan naar Savannah met tussenstop op Jekyll Island.
Trouwens, je zou ook kunnen overwegen om vanaf Orlando naar het erg leuke plaatsje St Augustine te rijden, en de dag erop dan naar Savannah met tussenstop op Jekyll Island.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 1691 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 0 Reacties