Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Canada Toronto: grote tussenstop en toch iets gaan doen?
Canada Toronto: grote tussenstop en toch iets gaan doen?
Geachte leden,
In de zomer ga ik naar Zuid-Amerika, maar tijdens de terugvlucht heb ik een tussenstop in Toronto, het is een tussenstop van 9 uren en ik wil toch graag iets doen ipv 9 uren op de luchthaven hangen; omdat ik toch met mijn vriendin en dochtertje ga, dacht ik de Niagara Falls te gaan bezoeken, want dat is toch maar anderhalf uur rijden, maar ik wil graag weten of de luchthaven van Toronto zulke tours organiseert, want wat ik gevonden heb is dat alles uit Toronto centrum vertrekt, bv de Greyhound bussen van Toronto centrum tot de Niagara Falls heen en terug.
Heeft iemand hier ervaring mee, met een grote tussenstop in Toronto en toch iets gaan doen?
Alvast bedankt en groetjes ... Nuno.
In de zomer ga ik naar Zuid-Amerika, maar tijdens de terugvlucht heb ik een tussenstop in Toronto, het is een tussenstop van 9 uren en ik wil toch graag iets doen ipv 9 uren op de luchthaven hangen; omdat ik toch met mijn vriendin en dochtertje ga, dacht ik de Niagara Falls te gaan bezoeken, want dat is toch maar anderhalf uur rijden, maar ik wil graag weten of de luchthaven van Toronto zulke tours organiseert, want wat ik gevonden heb is dat alles uit Toronto centrum vertrekt, bv de Greyhound bussen van Toronto centrum tot de Niagara Falls heen en terug.
Heeft iemand hier ervaring mee, met een grote tussenstop in Toronto en toch iets gaan doen?
Alvast bedankt en groetjes ... Nuno.
Laatst gewijzigd door markro op 28 dec 2017, 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel aangepast ter verduidelijking.
Reden: Topictitel aangepast ter verduidelijking.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: Canada Toronto
Voor zover ik weet ga je vanop de luchthaven niets vinden doch effectief genoodzaakt zijn om eerst naar het centrum te gaan. Een andere optie natuurlijk is voor één dag een auto te huren op de luchthaven en zelf naar Niagara Falls te rijden.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Re: Canada Toronto
Bedenk wel dat je op tijd terug moet zijn op de luchthaven. Er zijn naar mijn weten Greyhoundbussen Toronto-Buffalo en terug die ook de luchthaven van Toronto aandoet. De toeristische dagtochten vanuit Toronto doen de luchthaven niet aan.
Re: Canada Toronto: grote tussenstop en toch iets gaan doen?
@Marcopstal
Wat je nu zegt is ook wat ik ovrral op de sites lees dat vanaf de luchthaven niks van tours zijn en dat ik naar de centrum moet gaan of vanuit de luchthaven auto huren maar ik kom aan in de vroege middag is het dan druk verkeer of niet ? Ik zie op google maps het is maar anderhalf uur rijden
Wat je nu zegt is ook wat ik ovrral op de sites lees dat vanaf de luchthaven niks van tours zijn en dat ik naar de centrum moet gaan of vanuit de luchthaven auto huren maar ik kom aan in de vroege middag is het dan druk verkeer of niet ? Ik zie op google maps het is maar anderhalf uur rijden
@mtl
Ik lees de greyhound bussen zijn te nemen vanuit toronto dus moet ik die in toronto centrum nemen ?
Ik lees de greyhound bussen zijn te nemen vanuit toronto dus moet ik die in toronto centrum nemen ?
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
De Falls zijn idd niet ver. Mijn familie woont in Toronto en ik heb Toronto al een vijftal keer bezocht. Als je pech hebt ben je ruim 1,5 uur kwijt om door de douane te komen.
Op Toronto hebben ze een deel van de douane controle nu geautomatiseerd. Voor deze machines kunnen ook rijen staan, maar afgelopen zomer scheelde ons dat wel tijd.
Het handigste is om een auto te huren op het vliegveld.
Maar ook het in ontvangst nemen van een huurauto kan qua tijd tegenzitten.
Op welke dag land je? Veel mensen uit Toronto gaan in het weekend de stad uit. Op vrijdag en maandag is het verkeer rondom Toronto ook overdag dan extra druk.
Maar waarom zou je niet met de UP Express vanaf de Airport een dagje down town gaan? Neem de Ferry naar de Toronto Islands en geniet van de mooie skyline van Toronto die je ziet. Lekker lunchen, ijsje eten, op het gras zitten...
Op Toronto hebben ze een deel van de douane controle nu geautomatiseerd. Voor deze machines kunnen ook rijen staan, maar afgelopen zomer scheelde ons dat wel tijd.
Het handigste is om een auto te huren op het vliegveld.
Maar ook het in ontvangst nemen van een huurauto kan qua tijd tegenzitten.
Op welke dag land je? Veel mensen uit Toronto gaan in het weekend de stad uit. Op vrijdag en maandag is het verkeer rondom Toronto ook overdag dan extra druk.
Maar waarom zou je niet met de UP Express vanaf de Airport een dagje down town gaan? Neem de Ferry naar de Toronto Islands en geniet van de mooie skyline van Toronto die je ziet. Lekker lunchen, ijsje eten, op het gras zitten...
Rondreis USA 1997 - NY-Florida-Zw
1995 Rondreis Canada (O en W)
2012 O-Canada en staat NY (camper en auto)
2014 W-Canada en NW-USA (camper)
2016 Canada - Ontario
2017 Ontario en NO-USA
2018 Canada -Ontario
1995 Rondreis Canada (O en W)
2012 O-Canada en staat NY (camper en auto)
2014 W-Canada en NW-USA (camper)
2016 Canada - Ontario
2017 Ontario en NO-USA
2018 Canada -Ontario
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Denk eraan dat als je de luchthaven af gaat,je een ETAverklaring vantevoren moet aanvragen(kost 7 CAD).
Anders kun je het vliegveld niet af.
Tijd voor Niagara falls lijkt me erg krap.
Zou zelf kiezen om wat van Toronto te zien.
Succes met kiezen.
Anders kun je het vliegveld niet af.
Tijd voor Niagara falls lijkt me erg krap.
Zou zelf kiezen om wat van Toronto te zien.
Succes met kiezen.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Voor een doorreis/transit in Canada heb je ook een visum of een eTa nodig.
https://officieel-canada-eta.nl/canada-eta-eisen/
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
@elinebeluga
Ik kom aan op een donderdag , ik vertrek uit Lima Peru en kom aan in Toronto in de vroege middag en om 21u heb ik vlucht maar amsterdam maar nu dat ik zie met de controles enzo dat het lang kan duren enzo heb ik mijn twijfels dat ik tot de Niagara falls geraak
Dank u voor uwe info mss toch over nadenken als het toch scherp wordt qua tijd
Ik kom aan op een donderdag , ik vertrek uit Lima Peru en kom aan in Toronto in de vroege middag en om 21u heb ik vlucht maar amsterdam maar nu dat ik zie met de controles enzo dat het lang kan duren enzo heb ik mijn twijfels dat ik tot de Niagara falls geraak
Dank u voor uwe info mss toch over nadenken als het toch scherp wordt qua tijd
@ruud2004
Over de eta aanvraag bij mijn ticketen sta de officiele website ervan om dat aan te vragen , hoop dat het gemakkelijk is als de esta
Over de eta aanvraag bij mijn ticketen sta de officiele website ervan om dat aan te vragen , hoop dat het gemakkelijk is als de esta
@theostone
Mijn voorkeur is toch de Niagara Falls maar ik begin te bessefen dat het toch krap ga zijn qua tijd anders word het centrum Toronto
Ja over de eta heeft de reisbureau mij al geinformeerd
Mijn voorkeur is toch de Niagara Falls maar ik begin te bessefen dat het toch krap ga zijn qua tijd anders word het centrum Toronto
Ja over de eta heeft de reisbureau mij al geinformeerd
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als 'Torontonian' is mijn advies: ga niet naar de falls in de zomer als je zeker wilt zijn je vliegtuig nog te halen. Het verkeer kan erg verraderlijk zijn. En het probleem is dat je over de Burlington skyway moet. Die gaat over lake Ontario. Als er daar een ongeval gebeurd, heb je dus makkelijk 2 uur vertraging want je moet de snelweg verlaten, en helemaal rond de baai via lokale wegen gaan rijden. In spitsuurverkeer. Er zijn daar niet echt goede alternatieven als er iets gebeurd.
Voorbeeld van vandaag: In Buffalo (NY) is het junior championship hockey. US vs. Canada. Veel Canadese fans zijn te laat toegekomen, want op de snelweg was een vrachtwagen in brand gevlogen. Gevolg: snelweg afgesloten. Auto's stonden urenlang vast in de file. Snelweg werd afgesloten van 9:30am tot 4pm! (blussen, toen bevroor het water, en nadien moest men ook nog de snelweg repareren omdat de brand het wegdek had beschadigd).
Voorbeeld van vandaag: In Buffalo (NY) is het junior championship hockey. US vs. Canada. Veel Canadese fans zijn te laat toegekomen, want op de snelweg was een vrachtwagen in brand gevlogen. Gevolg: snelweg afgesloten. Auto's stonden urenlang vast in de file. Snelweg werd afgesloten van 9:30am tot 4pm! (blussen, toen bevroor het water, en nadien moest men ook nog de snelweg repareren omdat de brand het wegdek had beschadigd).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
@kastelke
U bent niet de eerste die het over de verkeer heeft en dat het soms daar uren vastzit op de baan
Ik begin te inzien dat het een onmogelijk opdracht gaat worden om de Niagara Falls te bezoeken de halve dag dat ik in Toronto ben
Happy 2018
U bent niet de eerste die het over de verkeer heeft en dat het soms daar uren vastzit op de baan
Ik begin te inzien dat het een onmogelijk opdracht gaat worden om de Niagara Falls te bezoeken de halve dag dat ik in Toronto ben
Happy 2018
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ruud, als ik vanuit de usa kom, en een week door canada rijd met een auto om vervolgens weer terug te keren naar usa. Heb ik dan ook iets speciaals nodig. Hoe is het om bij niagara watervallen (rainbow bridge) de grens te overschrijden naar canada ? Druk ?Ruud2004 schreef:Voor een doorreis/transit in Canada heb je ook een visum of een eTa nodig.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Als je Amerika weer in wil onderga je weer een inreiscontrole, je zal dan een I-94 formulier moeten invullen (incl. foto en vingerafdrukken, reisdoel, volgend adres etc.) en dat kost je 6 of 7 USD per persoon. Dat je al een ESTA hebt maakt het voor de ambtenaren wat makkelijker.
In 2013 waren wij bewust vroeg over de brug en hadden slechts 1 auto voor ons. Afhandeling was vriendelijk en snel.Wachttijden kunnen daar behoorlijk oplopen. Via onderstaande site kan je de wachttijden een beetje in de gaten houden.
https://travel.gc.ca/travelling/border-times-us
In 2013 waren wij bewust vroeg over de brug en hadden slechts 1 auto voor ons. Afhandeling was vriendelijk en snel.Wachttijden kunnen daar behoorlijk oplopen. Via onderstaande site kan je de wachttijden een beetje in de gaten houden.
https://travel.gc.ca/travelling/border-times-us
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA