Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Ron Notenboom
Amerikakenner
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Ron Notenboom »

Dit is exact de periode waarvoor ik iets zoek. Ben niet zo bekend met autotypes, maar zit daar iets bij voor 4 volwassenen met voldoende kofferruimte ? En via welke site boek ik dit ? Heb mij kortgeleden wel gratis aangemeld bij Hertz.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Met de Cadillac Escalade or similar zit je volgens mij wel goed.
Groet,

Old Faithful
Ron Notenboom
Amerikakenner
Contacteer:

Je privébericht inmiddels gelezen en hierop gereageerd Roel. Nogmaals bedankt.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Laat wel je reservering bij Alamo staan! Dat kost je niets en je loopt geen risico. Hertz heeft ergens in hun voorwaarden iets staan over fouten in tarieven, dus het kan zomaar zijn dat je een dezer dagen een e-mail krijgt dat het toch niet kan voor dit tarief. Maar wie weet..
Jessy50
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Jessy50 »

roelb schreef:Het is Alamo, en je boekt via de engine van Enterprise UK/DE.

Doe je een postpaid boeking dan is er geen cancellation penalty, ook niet bij no-show. Je betaalt gewoon bij het terugbrengen van de auto via de creditcard die je bij het ophalen hebt overlegd (of bij het uitrijden als je skip-the-counter gebruikt). Mocht je besluiten om de reservering niet meer te gebruiken dan is het natuurlijk wel netjes dat je hem even cancelled, maar het hoeft niet.

Doe je een prepaid boeking dan kun je kostenloos annuleren tot X dagen voor de boeking (1 of 3 dacht ik), daarna is er wel een penalty. En je betaalt dan aan Enterprise UK/DE en niet aan Alamo. Zij treden op als broker.
Maar dit zou betekenen Roelb dat je dus meerdere auto's kunt reserveren op basis van pay locally. En op de dag zelf kijkt wat hebben ze staan en beste prijs kwaliteit auto meenemen. De auto die je niet meeneemt hoef je immers niet te betalen. Klopt mijn redenering?

Jessy
Laatst gewijzigd door Jessy50 op 08 jan 2018, 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Dat klopt en dat doen veel mensen ook.

Ik heb zelf bijvoorbeeld vaak een reservering voor een standard SUV bij Alamo of Hertz naast een reservering voor een intermediate bij Hertz voor dezelfde periode. Bij Hertz mag ik met die intermediate reservering uitzoeken in de gold en 5-star aisles. Daar ga ik dus als eerste kijken. Als er niets staat vraag ik nog een keer vriendelijk of er wellicht niet een SUV ergens is, en als ook dat niets oplevert dan laat ik die reservering voor wat het is en ga ik voor de (duurdere) SUV reservering. Staat er wel iets bij Hertz in de aisles dan gebruik ik die duurdere reservering niet en rij ik dus een SUV voor het goedkopere tarief..

Ik ben wel altijd zo netjes om tijdens het uitrijden nog even de andere reservering te cancellen (twee klikjes op de telefoon).
BorL
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door BorL »

Roelb, via welke Hertz site? Op de.nl kom ik voor onze periode (1 tm 29 juni ATL - SD) op 14400,00 euro uit :mrgreen:
Take Nothing but Pictures, Leave Nothing but Footprints, Kill Nothing but Time.

2024 Alaska & Yukon, 2023 NorthEast & Canada, 2022 NorthWest, 2021 NYCitytrip, 2018 Coast to Coast, 2016 California, Arizona, Utah, Nevada, 2015 Florida
Jessy50
Amerika-ontdekker

Bericht door Jessy50 »

Bedankt roelb voor je snelle reaktie. Ongelooflijk dat dit kan. Denk dat ik er nog maar een auto bij ga reserveren.
Wat ik me nog wel afvraag roelb, wanneer ik skip the counter wil doen maar ik moet binnen nog een Toll Pass Device ophalen wat is dan het handigste? Eerst naar binnen of eerst de auto ophalen?

Jessy
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Toll pass device? Wie doet daar nog aan? Het is toch allemaal toll-by-plate tegenwoordig? Waar huur je?
Ron Notenboom
Amerikakenner
Contacteer:

Roelb, via welke Hertz site? Op de.nl kom ik voor onze periode (1 tm 29 juni ATL - SD) op 14400,00 euro uit :mrgreen:
Heb ik toch een koopje voor 23 dagen 1.237 dollar :wink:
sanook
Amerika-expert

Bericht door sanook »

roelb schreef:Toll pass device? Wie doet daar nog aan? Het is toch allemaal toll-by-plate tegenwoordig? Waar huur je?
Wij kregen mei 2017 nog een transponder mee bij Avis in Orlando. Als je de toll zelf wilde regelen moest je de transponder op 'off' zetten, als hij op 'on' stond ging de verrekening via Avis.
Jessy50
Amerika-ontdekker

Bericht door Jessy50 »

roelb schreef:Toll pass device? Wie doet daar nog aan? Het is toch allemaal toll-by-plate tegenwoordig? Waar huur je?
Wij huren bij Alamo roelb!

Jessy
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

De Hertz tarieven werken alleen bij bepaalde verhuurlocaties, maar het lijkt wel het hele jaar door te werken. One-ways lijken ook niet voor dit tarief te kunnen (sowieso zijn one-ways bij veel prestige collection auto's uitgesloten). SFO werkte helaas ook niet. SEA en PDX dan weer wel, dus ik ben al aan het kijken of ik mijn tripje in juni wat kan aanpassen om eens een Infiniti QX80 uit te proberen :-).

Bij Alamo krijg je in Florida (ik vermoed dat het daarom gaat) geen transponder oid mee. Er wordt gebruik gemaakt van "toll-by-plate". Het is overigens veel slimmer om zelf gewoon een transponder te kopen, elke Public verkoopt die bij de infobalie. $20 voor de portable (net zo duur als de $19.75 fee die Alamo je gaat aanrekenen). De transponder kun je na aankoop direct online activeren en er saldo op storten per credit card. Resterend saldo kun je na je vakantie weer terug laten storten op je kaart en de transponder neem je vervolgens weer mee naar huis (zit vast met zuignapjes). Je kunt hem dan een volgende trip weer meenemen of hem verkopen of uitlenen. Er is ook een goedkopere transponder, maar dat is een plakkaartje dat je niet meer mee kunt nemen naar een andere auto.

Houd er wel even rekening mee dat je tussen vliegveld en Publix of Walgreens niet over een tolweg rijdt. In MIA is dat geen probleem, er zit een 24/7 publix op een paar blocks afstand van het vliegveld. Ook handig voor de eerste boodschappen. Rond Orlando is het ook geen issue. Rond Fort Myers zie je al helemaal geen tolwegen.

Ander voordeel van zo'n sunpass transponder kopen is dat je goedkopere tol-tarieven betaalt dan toll-by-plate. Als je op meer dan 5 verschillende dagen over een tolweg gaat rijden is het dus per definitie goedkoper, zelfs als je daarna de transponder weggooit (of vergeet mee terug te nemen :-()
Jessy50
Amerika-ontdekker

Bericht door Jessy50 »

Wij rijden weg vanaf EWR. Rijden richting Washington en weer terug.
Ik heb de reservering al gedaan. Denk dat ik het zo maar laat staan. Zie ook dat wanneer ik nu een nieuwe reservering aanmaak
het duurder is dan met Toll Pass Device.

Heb reservering obv pay locally bij Alamo. Stel dat ik nog een goedkopere boeking kan maken de aankomende maanden, dan kan ik dus mijn oude boeking laten verlopen?

Jessy
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Ah, New York. Dan is het een ander verhaal. Je kunt daar op zich nog prima zonder transponder uit te voeten, maar dan moet je een klein aantal bruggen en tunnels mijden en bij de rest gewoon cash afrekenen.

Volgens de toll page van Alamo over NW USA (https://www.alamo.com/en_US/car-rental- ... tolls.html):
"Rent a Transponder (available at select locations)
You may rent a transponder from us at the rate of $3.95 per rental day, not to exceed $19.75 per rental period, plus the amount of each toll and any other charges by EZ Pass or our service administrator (see Additional Terms and Conditions below). The transponder rental fee will appear on your Rental Agreement.

TollPass™ Service - Auto Opt-In
Alternatively, you may simply drive on the cashless bridges or through the cashless tunnels listed above. A photo of the license plate will be captured at the toll plaza and payment for your tolls and any additional charges will be made electronically. Your use of these lanes without a transponder will automatically enroll youin our TollPass™ Service. The fee for the TollPass™ Service Auto Opt-In for tolls incurred on a cashless bridge or tunnel is $3.95 per rental period, plus the amount of each toll and any other charges by EZ Pass or our service administrator. The TollPass™ Service fee will be charged to the debit or credit card on file with yourRental Agreement."
Ik zou gewoon skip-the-counter doen en bij het uitrijden om de transponder vragen als je dat gemak wilt. En anders gewoon zonder transponder wegrijden en de tolls cash afrekenen, scheelt je $19.75. Hooguit betaal je dan $3.95 als je een van de cashless toll tunnels of bruggen over/door moet.
Jessy50
Amerika-ontdekker

Bericht door Jessy50 »

Roelb hartelijk dank weer voor al je informatie en hulp!

Ik laat het zo staan, dan hoef ik ook niet na te denken over wel/geen tolwegen!

Jessy
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Nadenken over tolwegen of deze mijden hoeft sowieso niet. Het enige voordeel dat zo'n transponder je biedt is dat je door de "EZ pass" lane kunt en dus niet hoeft te stoppen. Maar je kunt in dat deel van de US overal nog gewoon cash (quarters werpen) of met credit card afrekenen.

Voor die paar bruggen en tunnels waar dat niet meer kan en het alleen all-electronic tolling is kun je zonder transponder in je huurauto ook gewoon doorrijden. Bij Alamo kost je dat dan de eerste keer $3.95 extra aan fees en daarna alleen maar de tolls. Nog steeds een stuk goedkoper dan die $19.75 voor de transponder.
familietrip
Amerika-ontdekker

Bericht door familietrip »

Roelb bedankt voor je tip. :thumbup:
Ik heb er ook maar gebruik van gemaakt en een mooie Cadillac Escalade geboekt.
Weet jij toevallig ook hoe t zit met een extra bestuurder in Las Vegas?

Voor de zekerheid hou ik wel een extra wagen bij Alamo achter de hand. Kans bestaat natuurlijk dat Herz hier niet in gaat trappen :mrgreen:
2014 Florida,2017 Zuidwesten, 2018 Zuidwesten, 2019 Florida, 2020 Zuidwesten
2022 Zuidwesten, 2023 Texas eo, 2024 Yellowstone eo, 04-2025 Idaho Hawaii Oregon, 07-2025 FL GA NC SC
kustbewoner
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door kustbewoner »

Heb ook dankbaar gebuikt gemaakt van de link http://www.alamo-affiliate.de/american_vacations

Heb dezelfde wagen (Orlando, Tahoe, juli 2018, 23 dagen) 2 maal geboekt, eenmaal prepay, éénmaal postpay.
Postpay was nog eens 150 euro goedkoper. Is dit enkel te wijten aan wisselkoersverschillen, of komen er nog extra kosten ( taxes) bij ?
Wanneer ik bij beide 'Skip the counter' aanvraag, kan ik dan nog steeds kosteloos annuleren
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Waarom zou je twee dezelfde reserveringen laten staan? Ik zou die prepaid reservering snel annuleren, hoe sneller je je geld terug hebt, des te minder risico je loopt.

De postpaid reservering zou niet goedkoper moeten zijn, maar dezelfde prijs. Heb je wel hetzelfde pakket oid?

De prijs die wordt weergegeven op alamo.com als je "online check-in" doet is de finale prijs (mits je de auto op tijd inlevert natuurlijk).
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer