Na lang plannen en nadenken hebben we nu echt het plan opgevat om dit jaar naar Alaska te gaan. We gaan een (vrij uitgebreide) cruise combineren met wat extra dagen naar Denali en Fairbanks (voor het noorderlicht). Ik heb er ontzettend veel zin in en ik vrees dat ik hierna nooit meer ergens anders naartoe wil Bij het zoeken naar mooie aanbiedingen viel me op dat de prijzen voor cruises in de VS veel lager zijn dan hier. Dat scheelt echt vele honderden euro's, soms nog veel meer. Ik heb alle kleine lettertjes van de offertes uitgeplozen, maar ik kan niets geks ontdekken. Ook op internet niet. Ik blijf evengoed achterdochtig, dus ik wilde jullie toch ook eens vragen wat jullie ervaring is. Boeken jullie altijd in Nederland of ook in de VS? Ik heb nu alleen naar cruises gekeken, maar misschien zijn auto's, vluchten en hotels ook wel goedkoper in de VS...
Ik boek cruises meestal rechtstreeks bij de cruisemaatschappij. De laatste keer was dat celibrity cruises een Amerikaanse maatschappij voor een cruise vanuit Florida. Dat gaat helemaal prima. Hotelovernachtingen kun je ook prima rechtstreeks bij de accommodatie of via een Amerikaanse broker boeken. Alleen bij het boeken van een huurauto zou ik hiermee oppassen, vaak zijn de verzekeringen niet hetzelfde.
Wij hebben inmiddels meerdere cruises gemaakt en boeken ofwel via de cruise maatschappij zelf (celebrity of royal carribean) of via de amerikaanse site van Expedia (daar bieden ze cruises aan met ook extra voordelen).
Ik heb me afgelopen najaar helemaal de blubbers gezocht en onze alaska cruise (met princess) uiteindelijk geboekt via alaskacruises.com omdat zij op dat moment de beste aanbieding hadden. Ik kan je Maria Forest aanraden; antwoordt vrijwel meteen en is heel duidelijk en geduldig (ik had nogal wat wisselingen hahaha). De boeking was meteen te zien op de site bij Princess evenals de extra's die we van de tussenpersoon hebben gekregen. Tot nu toe erg tevreden over alles
Wij boeken altijd rechtstreeks bij de rederij. Voor Amerikaanse boekingssites zou je eens op het forum van cruise critic kunnen kijken. Dat is net zo handig voor cruises als het allesamerika forum voor Amerikaanse reizen
USA: 2001-2010-2012-2013-2015-2016-2018-2023-2024
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, veel van Europa en meerdere cruises
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.