Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tips: 5 dagen Duitsland / Nederland met ook Brugge (B)
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Tips: 5 dagen Duitsland / Nederland met ook Brugge (B)
Overmorgen vertrek ik naar Belgie, en volgende week heb ik nog 5 dagen over om iets leuks te doen.
Op dag 2 moet ik wel 's avonds terug in het Turnhoutse (Belgie) zijn, om een vriendin te ontmoeten. Dag 5 moeten we 's avonds in Amsterdam (Schiphol regio) zijn, zodat we daar kunnen overnachten om de volgende ochtend onze terugvlucht naar Canada te nemen.
Waar we aan gedacht hebben: Brugge (must!!!), Aken (heel erg graag), Rotterdam (?), Maastricht (?), ritje tot aan Koblenz aan de Rijn (reisgenoot zou dat heel leuk vinden) in Duitsland om de burchten en kastelen te zien (waarschijnlijk geen tijd om deze te bezichtigen).
Dit is maar net opgekomen, dus ik heb nog geen tijd gehad om iets voor te bereiden, en heb ook totaal geen zicht op wat realistische reistijden zijn.
Iemand een suggestie om hier een soort van rondrit van te maken? Is er iets dat we best laten vallen, of andere plaatsen die we kunnen bezichtigen in die 5 dagen, zodat we uiteindelijk op het einde van dag 5 in Amsterdam geraken (om 's morgens de terugvlucht te nemen)?
Verder lijkt het me ook verwarrend over het gebruik van winterbanden in Duitsland. De ene zegt dat het verplicht is, de andere zegt dat dat alleen is als we naar een ski-oord gaan, online vind ik dat het verplicht is bij gladheid door ijzel, sneeuw, enz. Wat is jullie ervaring?
Op dag 2 moet ik wel 's avonds terug in het Turnhoutse (Belgie) zijn, om een vriendin te ontmoeten. Dag 5 moeten we 's avonds in Amsterdam (Schiphol regio) zijn, zodat we daar kunnen overnachten om de volgende ochtend onze terugvlucht naar Canada te nemen.
Waar we aan gedacht hebben: Brugge (must!!!), Aken (heel erg graag), Rotterdam (?), Maastricht (?), ritje tot aan Koblenz aan de Rijn (reisgenoot zou dat heel leuk vinden) in Duitsland om de burchten en kastelen te zien (waarschijnlijk geen tijd om deze te bezichtigen).
Dit is maar net opgekomen, dus ik heb nog geen tijd gehad om iets voor te bereiden, en heb ook totaal geen zicht op wat realistische reistijden zijn.
Iemand een suggestie om hier een soort van rondrit van te maken? Is er iets dat we best laten vallen, of andere plaatsen die we kunnen bezichtigen in die 5 dagen, zodat we uiteindelijk op het einde van dag 5 in Amsterdam geraken (om 's morgens de terugvlucht te nemen)?
Verder lijkt het me ook verwarrend over het gebruik van winterbanden in Duitsland. De ene zegt dat het verplicht is, de andere zegt dat dat alleen is als we naar een ski-oord gaan, online vind ik dat het verplicht is bij gladheid door ijzel, sneeuw, enz. Wat is jullie ervaring?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
- LeenG
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Re: Tips: 5 dagen Duitsland / Nederland met ook Brugge (B)
pfew, dat is een hele boterham op 5 dagen. Vergeet niet dat 200 of 300 km op Belgische /Nederlands wegen niet zo leuk zijn als in Canada of Amerika, zeker niet tijdens weekdagen. Hou rekening met files, vertragingen, druk verkeer,... niet ontspannend.
Daarom zou ik schrappen moest ik jullie zijn:
Dag 1: Brugge, gewoon in het centrum rondwandelen, eventueel een museum erbij als je dat interesseert, beetje winkelen, koffietje, lekker eten. Hangt er ook van af of je hier al 's morgens bent of er vandaan naar Brugge moet rijden.
Dag 2: Antwerpen: zo ben je al in de buurt van Turnhout. Hou rekening met de spitsuren, de ring rond Antwerpen is 's avonds verschrikkelijk
's avonds Turnhout
Dag 3: Turnhout - Maastricht + eventueel Aken
Dag 4: Maastricht - Rotterdam, heel erg leuke stad! en helemaal anders dan Brugge en Antwerpen
Dag 5: Amsterdam
Koblenz lijkt mij echt veel te ver uit de weg. Je geraakt er nog wel maar gaat nauwelijks tijd hebben om iets te zien of om te ontspannen.
Bovenstaand schema is te doen ook al is het op zich ook al druk genoeg denk ik.
Daarom zou ik schrappen moest ik jullie zijn:
Dag 1: Brugge, gewoon in het centrum rondwandelen, eventueel een museum erbij als je dat interesseert, beetje winkelen, koffietje, lekker eten. Hangt er ook van af of je hier al 's morgens bent of er vandaan naar Brugge moet rijden.
Dag 2: Antwerpen: zo ben je al in de buurt van Turnhout. Hou rekening met de spitsuren, de ring rond Antwerpen is 's avonds verschrikkelijk

Dag 3: Turnhout - Maastricht + eventueel Aken
Dag 4: Maastricht - Rotterdam, heel erg leuke stad! en helemaal anders dan Brugge en Antwerpen
Dag 5: Amsterdam
Koblenz lijkt mij echt veel te ver uit de weg. Je geraakt er nog wel maar gaat nauwelijks tijd hebben om iets te zien of om te ontspannen.
Bovenstaand schema is te doen ook al is het op zich ook al druk genoeg denk ik.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Goed om te weten!
Wat is de moeite waard in Maastricht, Rotterdam, Aken, Antweroen, Brugge?
Bezienswaardigheden, verborgen plekjes, stadswandelingen, leuke plaatsen om iets te eten of drinken,...
Wat is de moeite waard in Maastricht, Rotterdam, Aken, Antweroen, Brugge?
Bezienswaardigheden, verborgen plekjes, stadswandelingen, leuke plaatsen om iets te eten of drinken,...
Elke
- LeenG
- Amerika-expert
Waar hou je van? Wat doe je graag? Hoe goed ken je deze steden nog van vroeger?
Aangezien je overal maar net een dag hebt, zou ik gewoon te voet het centrum verkennen . Een paar tips:
Brugge: Minnewaterpark en het begijnhof. Als je van daar richting markt loopt, kom je vanzelf alle mooie hoekjes tegen. Cafeetjes en restaurants genoeg.
Antwerpen: leuk en handig is om op linkeroever te parkeren en dan via de St-Annatunnel naar t centrum te gaan. Maar dan sta je aan de 'verkeerde ' kant van Antwerpen om richting Turnhout te gaan. Bij slecht weer kan je naar het Red Star Line museum gaan. De Europese tegenhanger van Ellis Island. Hier vertrokken de boten naar Amerika, oa Einstein. Heel goed museum, veel persoonlijke verhalen.
Aangezien je overal maar net een dag hebt, zou ik gewoon te voet het centrum verkennen . Een paar tips:
Brugge: Minnewaterpark en het begijnhof. Als je van daar richting markt loopt, kom je vanzelf alle mooie hoekjes tegen. Cafeetjes en restaurants genoeg.
Antwerpen: leuk en handig is om op linkeroever te parkeren en dan via de St-Annatunnel naar t centrum te gaan. Maar dan sta je aan de 'verkeerde ' kant van Antwerpen om richting Turnhout te gaan. Bij slecht weer kan je naar het Red Star Line museum gaan. De Europese tegenhanger van Ellis Island. Hier vertrokken de boten naar Amerika, oa Einstein. Heel goed museum, veel persoonlijke verhalen.
- LeenG
- Amerika-expert
Maastricht is vrij klein maar heel leuke sfeer. Leuk om te shoppen, er is ook een straat met veel design/interieur winkels.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb een erg mooie stadswandeling door Brugge die ik ooit deed en die gaan we volgen.
De rest van de steden zijn nieuw voor mij. We houden van wandelen, rijden, eten, mooie dingen, kunst,... Zo'n beetje vanalles.
De rest van de steden zijn nieuw voor mij. We houden van wandelen, rijden, eten, mooie dingen, kunst,... Zo'n beetje vanalles.

Elke
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Rotterdam: Markthal, Euromast, Spido Rondvaart of Splash Tour. Evt hop on hop off bus (weet niet of die in de winter rijdt)
Ben benieuwd wat je als 'amerikaan' van de Rotterdamse Skyline vindt (mooiste als je vanuit het zuiden over de van Brienenoordbrug rijdt).
Ben benieuwd wat je als 'amerikaan' van de Rotterdamse Skyline vindt (mooiste als je vanuit het zuiden over de van Brienenoordbrug rijdt).
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
In Duitsland moet je voertuig aangepast zijn aan de (winterse) omstandigheden. Dat betekent ook dat je bij niet winterse omstandigheden gewoon met zomerbanden mag rijden.kastelke schreef: Verder lijkt het me ook verwarrend over het gebruik van winterbanden in Duitsland. De ene zegt dat het verplicht is, de andere zegt dat dat alleen is als we naar een ski-oord gaan, online vind ik dat het verplicht is bij gladheid door ijzel, sneeuw, enz. Wat is jullie ervaring?
Een vriend van mij gaat morgen iemand van Flughafen Frankfurt afhalen. In geval van winterse omstandigheden zou hij mijn auto met awd en winterbanden meenemen. Dat is niet nodig, omdat er geen sneeuw of ijs wordt verwacht.
Zie ook: https://www.anwb.nl/auto/themas/winterb ... -duitsland
Veel plezier.

Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Maastricht is heel leuk om te bezoeken - je kan bij de VVV een paar wandelroutes halen die echt de moeite waard zijn. Ik vond ook de Boekhandel Dominicanen geweldig (ik ben überhaupt gek op boekhandels) en de koffie is er heerlijk.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
- LeenG
- Amerika-expert
Heb je een leuke tijd gehad Elke? Alles kunnen bezoeken wat je wou? Wat vond je van België na al die tijd?
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Spijtig genoeg zijn we langer opgehouden geweest dan we gewild hadden, al hebben we dat zo aangenaam mogelijk proberen te maken door afspraken met oude studiegenoot/familie/verkennen van Turnhout (kerk, begijnhof, kasteel, winkelwandelstraat).
Tot we uiteindelijk naar Brugge vertrokken. Van daaruit gingen we kijken hoe het verder ging. Maar mijn reisgenoot was zo gecharmeerd door Brugge, dat we er 3 dagen gebleven zijn. Laatste dag nog stop een het Belgisch zeetje (Knokke), om dan door te gaan tot een hotel naast de luchthaven van Schiphol.
Ik ben volgend jaar uitgenodigd voor een feest in Belgie, en overweeg serieus om te gaan. Als mijn reisgenoot terug meegaat, dan zullen we dan proberen nog wat meer te verkennen. Zeker omdat het ergens mei/juni gaat zijn. Geen gedoe met al dan niet verplichtte winterbanden in Duitsland, en ook in Nederland veel leuker weer dan wat we nu hadden (koud, druilerig).
Hoe ik Belgie ervaren heb na meer dan 7 jaar afwezigheid? Als een Canadees.
Ik heb er even een apart topic voor geopend:
viewtopic.php?f=6&t=70241
Ik denk niet dat ik me ooit terug 100% thuis zou voelen in Belgie. En er is niks mis met het gevoel er te zijn als toerist.
Tot we uiteindelijk naar Brugge vertrokken. Van daaruit gingen we kijken hoe het verder ging. Maar mijn reisgenoot was zo gecharmeerd door Brugge, dat we er 3 dagen gebleven zijn. Laatste dag nog stop een het Belgisch zeetje (Knokke), om dan door te gaan tot een hotel naast de luchthaven van Schiphol.
Ik ben volgend jaar uitgenodigd voor een feest in Belgie, en overweeg serieus om te gaan. Als mijn reisgenoot terug meegaat, dan zullen we dan proberen nog wat meer te verkennen. Zeker omdat het ergens mei/juni gaat zijn. Geen gedoe met al dan niet verplichtte winterbanden in Duitsland, en ook in Nederland veel leuker weer dan wat we nu hadden (koud, druilerig).
Hoe ik Belgie ervaren heb na meer dan 7 jaar afwezigheid? Als een Canadees.

Ik heb er even een apart topic voor geopend:
viewtopic.php?f=6&t=70241
Ik denk niet dat ik me ooit terug 100% thuis zou voelen in Belgie. En er is niks mis met het gevoel er te zijn als toerist.

Elke
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 1427 Weergaves
-
Laatste bericht door TessaV84
-