Ook ik doe graag een beroep op de Amerika-kenners en liefhebbers hier. Ik ben bezig met de route voor deze zomer. Het is mijn 1e keer, dus ik heb graag een paar extra ogen die meekijken. Ik heb de voorbeeldroute zoveel mogelijk aangehouden, alleen dan omgedraaid omdat we in het originele rondje steeds in het weekend in SF en LV aankwamen en gevoelsmatig lijkt me dat niet handig.
Ik kom nu hier op uit:
dinsdag 10 juli 1. Amsterdam Los Angeles familiebezoek / evt. boodschappen
woensdag 11 juli 2. Los Angeles Los Angeles familiebezoek / huurauto ophalen / boodschappen
donderdag 12 juli 3. Los Angeles lake Havusu city overnachting tussen LA en GC
vrijdag 13 juli 4. lake Havusu city Grand Canyon
zaterdag 14 juli 5. Grand Canyon Page
zondag 15 juli 6. Page Bryce NP
maandag 16 juli 7. Bryce NP ZION NP
dinsdag 17 juli 8. ZION NP
woensdag 18 juli 9. ZION NP Las Vegas
donderdag 19 juli 10. Las Vegas
vrijdag 20 juli 11. Las Vegas Death Valley
zaterdag 21 juli 12. Death Valley Mammoth Lakes
zondag 22 juli 13. Mammoth Lakes Yosemite NP
maandag 23 juli 14. Yosemite NP
dinsdag 24 juli 15. Yosemite NP SF
woensdag 25 juli 16. SF
donderdag 26 juli 17. SF Monterey
vrijdag 27 juli 18. Monterey Morro Bay
zaterdag 28 juli 19. Morro Bay Los Angeles
zondag 29 juli 20.
maandag 30 juli 21.
dinsdag 31 juli 22. Los Angeles Amsterdam
woensdag 1 augustus 23. Amsterdam huis
Ik reis met mijn man en mijn vader. Deze laatste is niet zo ontzettend goed ter been meer. Een wandeling gaat heel prima, maar hiken o.i.d. zit er niet meer in. We houden allemaal van natuur en zijn geen enorme stadsmensen. Ik ben alleen zelf wel heel erg gecharmeerd van San Fransisco, dus die stad is wel een must voor mij om te zien. Verder hoeven we niet de hele dag in de auto te zitten, er moet genoeg ruimte zijn in de route om iets spontaans te zien of te doen.
Mijn 1e vragen:
* Is deze route op deze manier te doen zonder 'met een stopwatch bij een bezienswaardigheid te staan om door te racen?'
* we gaan voornamelijk gebruik maken van motels. Ik zou wel één of twee meer bijzondere overnachtingen willen toevoegen. Zijn er mensen die een mooie overnachtingsplek (in de natuur) hebben gehad die echt iets toegevoegd heeft aan de vakantie beleving

* Ik heb nog 2 dagen over zoals te zien in het schema. Ik wil daarvan 1 inzetten als relaxdag tussen Morro Bay en LA. Aangezien we aan het begin van de reis al tijd in LA doorbrengen hoeft dat van mij niet aan het eind nog een keer. Iemand tips?
* Waar kan ik de andere dag nog het beste tussen zetten?
* Zijn er in de route plekken die ik misschien moet overslaan om een iets minder bekende (en dus minder drukke) bezienswaardigheid / route aan te doen? Of is dat uberhaupt niet van toepassing in juli.
Alvast dank voor eventuele reacties, dan kan ik weer verder met puzzelen!