Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Angie78: reisroute juli 2018 tips gevraagd!

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Angie78
Amerika-newbie

Reis Angie78: reisroute juli 2018 tips gevraagd!

Bericht door Angie78 »

Hi,
Ook ik doe graag een beroep op de Amerika-kenners en liefhebbers hier. Ik ben bezig met de route voor deze zomer. Het is mijn 1e keer, dus ik heb graag een paar extra ogen die meekijken. Ik heb de voorbeeldroute zoveel mogelijk aangehouden, alleen dan omgedraaid omdat we in het originele rondje steeds in het weekend in SF en LV aankwamen en gevoelsmatig lijkt me dat niet handig.

Ik kom nu hier op uit:
dinsdag 10 juli 1. Amsterdam Los Angeles familiebezoek / evt. boodschappen
woensdag 11 juli 2. Los Angeles Los Angeles familiebezoek / huurauto ophalen / boodschappen
donderdag 12 juli 3. Los Angeles lake Havusu city overnachting tussen LA en GC
vrijdag 13 juli 4. lake Havusu city Grand Canyon
zaterdag 14 juli 5. Grand Canyon Page
zondag 15 juli 6. Page Bryce NP
maandag 16 juli 7. Bryce NP ZION NP
dinsdag 17 juli 8. ZION NP
woensdag 18 juli 9. ZION NP Las Vegas
donderdag 19 juli 10. Las Vegas
vrijdag 20 juli 11. Las Vegas Death Valley
zaterdag 21 juli 12. Death Valley Mammoth Lakes
zondag 22 juli 13. Mammoth Lakes Yosemite NP
maandag 23 juli 14. Yosemite NP
dinsdag 24 juli 15. Yosemite NP SF
woensdag 25 juli 16. SF
donderdag 26 juli 17. SF Monterey
vrijdag 27 juli 18. Monterey Morro Bay
zaterdag 28 juli 19. Morro Bay Los Angeles
zondag 29 juli 20.
maandag 30 juli 21.
dinsdag 31 juli 22. Los Angeles Amsterdam
woensdag 1 augustus 23. Amsterdam huis

Ik reis met mijn man en mijn vader. Deze laatste is niet zo ontzettend goed ter been meer. Een wandeling gaat heel prima, maar hiken o.i.d. zit er niet meer in. We houden allemaal van natuur en zijn geen enorme stadsmensen. Ik ben alleen zelf wel heel erg gecharmeerd van San Fransisco, dus die stad is wel een must voor mij om te zien. Verder hoeven we niet de hele dag in de auto te zitten, er moet genoeg ruimte zijn in de route om iets spontaans te zien of te doen.

Mijn 1e vragen:
* Is deze route op deze manier te doen zonder 'met een stopwatch bij een bezienswaardigheid te staan om door te racen?'
* we gaan voornamelijk gebruik maken van motels. Ik zou wel één of twee meer bijzondere overnachtingen willen toevoegen. Zijn er mensen die een mooie overnachtingsplek (in de natuur) hebben gehad die echt iets toegevoegd heeft aan de vakantie beleving :-).
* Ik heb nog 2 dagen over zoals te zien in het schema. Ik wil daarvan 1 inzetten als relaxdag tussen Morro Bay en LA. Aangezien we aan het begin van de reis al tijd in LA doorbrengen hoeft dat van mij niet aan het eind nog een keer. Iemand tips?
* Waar kan ik de andere dag nog het beste tussen zetten?
* Zijn er in de route plekken die ik misschien moet overslaan om een iets minder bekende (en dus minder drukke) bezienswaardigheid / route aan te doen? Of is dat uberhaupt niet van toepassing in juli.

Alvast dank voor eventuele reacties, dan kan ik weer verder met puzzelen!
TomB01
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Angie78: reisroute juli 2018 tips gevraagd!

Bericht door TomB01 »

Mooie route !
Zelf hebben wij een min of meer gelijkaardige route, waarbij we een extra dag Grand Canyon en een extra dag Page hebben in vergelijking met jullie. In vergelijking met jullie hebben wij ook nog Monument Valley, Moab en Capitol Reef opgenomen, waardoor ons schema op andere dagen wel iets drukker is.
Mogelijk kunnen jullie ook nog Monument Valley opnemen (evt extra overnachting in Page gezien daar veel te zien en te doen is, oa. boottocht op het meer, Antelope Canyon, Canyon X, Horseshoe Bend,...) ? Vanuit Havasu naar GC hebben wij ook nog Walnut Canyon als tussenstop staan.
Succes !
Sentinel
Amerikafan

Bericht door Sentinel »

Je kunt vanuit LA ook eerst naar Joshua Tree i.p.v. Lake Havusu, en dan over Route 66 naar bijvoorbeeld Kingman of Williams.
En als je gecharmeerd bent van SF kun je daar een extra dag plannen. Die 2 dagen kun je daar prima vol plannen.

Dan zit je ook qua dagen goed voor de weekenden
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Lake Havasu is in het hoogseizoen echt heel heet. Wij waren er in mei en toen was het al boven de 40 graden. Geldt ook min of meer voor Joshua Tree. Ik zou dan eerder doorrijden naar Needles met onderweg een bezoek aan Joshua Tree. Op die manier heb je de volgende dag tijd voor een stukje nostalgie middels route 66 via Oatman (hele mooie route) en Seligman. Ook leuk voor je vader denk ik.

Een extra dag San Francisco is zeker aan te raden en/of eventueel Monument Valley. Eén van de mooiste overnachtingen die wij hebben gehad was in hotel The View/Monument Valley. Wel prijzig maar het hotel ligt op een schitterende locatie.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Angie78
Amerika-newbie

Bericht door Angie78 »

Bedankt voor jullie reacties. Echt heel fijn om zo wat tips te ontvangen.
Lake Havasu ga ik dan wsl overslaan. Het ging mij er meer om dat we een overnachting hebben tussen LA en de GC. Dus dan kan ik beter jouw idee volgen Ingrid.
Een extra dag Page ga ik over nadenken. Ik had in 1e instantie Monument Valley uit de route gelaten, om iets meer rust in te bouwen, maar ik kan het er gewoon weer tussen zetten ;-).

Ik ga weer even verder puzzelen. En rijzen daardoor vast weer vragen en dan meld ik me graag weer even.
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

slaap je op 11 juli o\nog bij de familie? anders zou je wellicht richting Ontario (LA oost) kunnen rijden en dan de volgende dag vanaf daar in één keer naar Williams, leuk stadje. Williams - Grand Canyon is 1 uur rijden.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Angie78
Amerika-newbie

Bericht door Angie78 »

Ja, daar ben ik weer, met een aangescherpte route.

Di 10 jul AMS-LA Aankomst 12:45 uur
Wo 11 jul LA-Needles 440 km
Do 12 jul Needles - Williams 310 km (via Route 66 Oatman - Hackberry + avondbezoek GC)
Vri 13 jul Grand Canyon
Zat 14 jul Williams - Mon.Valley 340 km (overnachten in MV)
Zo 15 jul Mon Valley- Page 220 km (HorseshoeBend - Upper Antop Canyon)
Ma 16 jul Page (Lower Antope Canyon - Lake Powell)
Di 17 jul Page - Bryce 240 km
Wo 18 jul Bryce - Zion 130 km
Do 19 jul Zion
Vr 20 jul Zion - Las Vegas 260 km (Valley of Fire - Hooverdam)
Za 21 jul LV - Death Valley 220 km
Zo 22 jul DV - Mammoth Lakes 320 km
Ma 23 jul ML - Yosemite Park 320 km (via Tioga Pass)
Di 24 jul Yosemite
Wo 25 jul Yosemite - San Fr. 300 km
Do 26 jul San Fransisco
Vr 27 jul SF - Montery 190 km
Za 28 jul Montery - Morro Bay 230 km
Zo 29 jul
Ma 30 jul Morro Bay - LA 400 km
Di 31 jul LA - Amsterdam
Wo 1 aug Amsterdam - huis

Zoals jullie zien heb ik (29 juli) nog 1 dag over in deze route. Ik zou deze graag ook aan de kust doorbrengen om aan het einde nog wat rust te pakken. Is dat logisch?
Is het in deze route mogelijk om de North Rim van de GC te bekijken? Hoe dan?
En ga ik van Page naar Bryce over de 89A via Jacob Lake - Fredonia of de directe route 89 ri Kanab.

Ik hoor graag jullie ongezouten mening / kritische punten en tips.

Alvast weer heel veel dank!
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Als je vader slecht ter been is is misschien Zion niet de plek om 2 nachten te blijven. Al kan je hem evt met een boek of wat ergens achterlaten voor een dag(deel)? Ik zou zeker een nacht of dag meer voor Vegas uittrekken. Als je via Valley of Fire en de hooverdam gaat heb je helemaal geen tijd voor deze stad?

Je hebt het familiebezoek ineens uit de route gelaten? Nu vlieg je op LA en gaat niet eens LA bekijken..ik zou daar wel de vrije dag voor neerzetten.

Waarom wil je de upper en lower antelope canyon aandoen? Ik zou persoonlijk er maar 1 doen en als je vader slecht ter been is lijkt de upper me meer geschikt. Bij de lower moet je wat ladders en trappen op en af.

Hetzelfde voor de noord rim vd grand canyon als je al bij de south rim komt. Het lijkt me in deze reis dan geen toegevoegde waarde om ook de noordrim te doen. Hou het bij of de zuid of de noordkant zou ik zeggen. Of je via de 89 of 89a gaat. Ik zou de snelste route pakken. De andere weg via Navajo Bridge en Marble Canyon is mooi, maar je hebt niet echt tijd om echt je auto uit te gaan.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer