Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5
Ik vind nu een mooie vlucht van AMS naar LAS van 13 juli - 29 juli met British Airways/Finnair (Of is dat dan American Airlines?).
De heenreis bedraagt 13:05 uur, (10:55 AMS tot 15:00 LAS) op de heenweg heb je dan in Londen Gatwick maar een uur overstaptijd. Is dat wel genoeg?
British Airways BA2759 gevolgd door Finnair AY5407 | Uitgevoerd door British Airways
Er staat wel bij dat de intercontinale vlucht met Finnair dus wordt uitgevoerd door British airways. Betekent dat dat je bij inchecken in AMS al je boarding passen krijgt voor beide heenvluchten? En wordt de bagage dan ook direct al doorgecheckt van AMS naar LAS? Zo niet, dan lijkt me de overstaptijd veel te kort.
Ik ken Gatwick airport ook niet. De overstap zou in de South Terminal zijn als ik het goed heb.
Over de retourvlucht ben ik minder huiverig want dan is er 2,5 uur overstaptijd in Heathrow.
Sluiten jullie ook altijd een annuleringsverzekering af bij het boeken, of waarom wel/niet?
De heenreis bedraagt 13:05 uur, (10:55 AMS tot 15:00 LAS) op de heenweg heb je dan in Londen Gatwick maar een uur overstaptijd. Is dat wel genoeg?
British Airways BA2759 gevolgd door Finnair AY5407 | Uitgevoerd door British Airways
Er staat wel bij dat de intercontinale vlucht met Finnair dus wordt uitgevoerd door British airways. Betekent dat dat je bij inchecken in AMS al je boarding passen krijgt voor beide heenvluchten? En wordt de bagage dan ook direct al doorgecheckt van AMS naar LAS? Zo niet, dan lijkt me de overstaptijd veel te kort.
Ik ken Gatwick airport ook niet. De overstap zou in de South Terminal zijn als ik het goed heb.
Over de retourvlucht ben ik minder huiverig want dan is er 2,5 uur overstaptijd in Heathrow.
Sluiten jullie ook altijd een annuleringsverzekering af bij het boeken, of waarom wel/niet?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Dat zou mooi geweest zijn @Inaina schreef:Was dat toen niet met stopover in Costa rica Harry ?

Dat was afgelopen zomer bij Delta, die had ik toen voor ons eclipse tripje: AMS-ATL-SJO, SJO-LAX, LAS-MSP-AMS voor net iets meer dan 400 euro.ina schreef:Was dat toen niet met stopover in Costa rica Harry ?
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Als je denkt dat je misschien moet annuleren volgens 1 van de voorwaarden dan zou ik het doen, anders niet. Over het algemeen krijg je alleen je geld terug als er een direct familielid ernstig ziek wordt of overlijdt of je je baan kwijt raakt oid. Dus lees eerst de voorwaarden goed door voordat je zo'n verzekering afsluit.noname4 schreef:Sluiten jullie ook altijd een annuleringsverzekering af bij het boeken, of waarom wel/niet?
- tofke
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Ik zou Londen vermijden, en de overstap is idd vrij kort 50 minuten is heel nipt!
Tofke
Tofke
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Als je zelf je reis samenstelt heeft een annuleringsverzekering soms maar beperkt zin. Immers, veel van de onderdelen van je reis (hotelovernachtingen, autohuur) kun je vaak sowieso al goedkoop of gratis annuleren. Dus de verzekering zou dan alleen van pas komen bij de vliegtickets, niet-annuleerbare hotelovernachtingen, niet-annuleerbare excursies, etc. Ik vind zo'n verzekering bijna altijd te duur voor wat het oplevert.
Ik heb slechts één keer een annuleringsverzekering genomen. En dat was inderdaad omdat er een reëel risico zou zijn. In mijn geval ging dat over het al dan niet nodig hebben en vervolgens kunnen verkrijgen van een visum.
Mocht je een annuleringsverzekering afsluiten, bedenk dan dat bij zelf samengestelde reizen een annuleringsverzekering afhankelijk van de situatie, alleen uitkeert als je ook uitbreiding voor 'samengestelde reizen' hebt afgesloten boven op je annuleringsverzekering.
Ik heb slechts één keer een annuleringsverzekering genomen. En dat was inderdaad omdat er een reëel risico zou zijn. In mijn geval ging dat over het al dan niet nodig hebben en vervolgens kunnen verkrijgen van een visum.
Mocht je een annuleringsverzekering afsluiten, bedenk dan dat bij zelf samengestelde reizen een annuleringsverzekering afhankelijk van de situatie, alleen uitkeert als je ook uitbreiding voor 'samengestelde reizen' hebt afgesloten boven op je annuleringsverzekering.
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Ik vermoed dat het gewoon gaat over de annuleringsverzekering die sommige vliegticketsites aanbieden, die geldt dan enkel voor de vlucht. Heb ik zelf nog nooit gedaan.
Flickr foto albums
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
JOEHOEEEEE!!
Ik heb geboekt via Schiphol tickets:
Heenreis
Amsterdam (AMS) - Las Vegas (LAS) via Philadelphia (overstap tijd 2 uur en 10 min)
vr 13 jul 10:50 uur
AY5712
Terugreis
Las Vegas (LAS) - Amsterdam (AMS) via Heathrow (overstaptijd 2,5 uur)
zo 29 jul 21:30 uur
AY5434
Met finnair/american airlines en voor 554 euro per ticket!
Dus tip: Kijk ook even op schipholtickets.nl want deze vlucht kwam er op andere zoeksites niet uit

Ik heb geboekt via Schiphol tickets:
Heenreis
Amsterdam (AMS) - Las Vegas (LAS) via Philadelphia (overstap tijd 2 uur en 10 min)
vr 13 jul 10:50 uur
AY5712
Terugreis
Las Vegas (LAS) - Amsterdam (AMS) via Heathrow (overstaptijd 2,5 uur)
zo 29 jul 21:30 uur
AY5434
Met finnair/american airlines en voor 554 euro per ticket!
Dus tip: Kijk ook even op schipholtickets.nl want deze vlucht kwam er op andere zoeksites niet uit
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 50
Voor wie wil, Brussel - New York op verschillende data buiten de zomer (bijv april/mei/juni/september/oktober) voor 270 euro met Delta/KLM, rechtstreeks. Wel Basic Economy, dus zonder bagage etc.
Uiteindelijk dit maar geboekt. Niet de allergoedkoopste, maar met 550 euro, inclusief koffers en AMEX kosten, vind ik het een prima prijs met prima tijden.
Express voor Delta gekozen, omdat ik dan stoelen direct gratis kan kiezen en een USB connector heb. Ook is Delta mij altijd goed bevallen!
Express voor Delta gekozen, omdat ik dan stoelen direct gratis kan kiezen en een USB connector heb. Ook is Delta mij altijd goed bevallen!
Maar waarom boek je dan niet gewoon bij Delta? Scheelt je een tientje en je hebt alle voordelen van de Delta app (bagage tracken, boarding passes, etc).
Ach t scheelde niks en ik moet de Nederlandse bedrijven ook beetje sponsoren, Haha!
Bagage track vind ik niet spannend, boarding passen krijg ik vast ook wel, maar bij Delta schijnbaar op een andere manier?
Ach dat tientje! Wist niet zeker of ik zelfde voorwaarden had met mijn AMEX kaart bij Delta, nu kan ik het gespreid betalen over 3 maanden! Nodig? Nee, maar misschien is dat weer een tientje rente voor mij
Bagage track vind ik niet spannend, boarding passen krijg ik vast ook wel, maar bij Delta schijnbaar op een andere manier?
Ach dat tientje! Wist niet zeker of ik zelfde voorwaarden had met mijn AMEX kaart bij Delta, nu kan ik het gespreid betalen over 3 maanden! Nodig? Nee, maar misschien is dat weer een tientje rente voor mij

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
Even off topic, maar..
Waar jij het denk over hebt is bij faillissement. Dan wordt er alleen uitgekeerd als het een pakketreis is, niet bij losse reizen.
Dit is (in Nederland) niet waar! Normale annuleringsverzekering van de ING keert ook gewoon samengestelde reizen uit (en zo weet ik het van meer vezekeringen). Gewoon duidelijk in een bestandje laten zien wat je hebt geboekt en voor hoeveel geld en ze keren uit. In mijn geval vorig jaar tot aan de concertkaartjes die bij het tripje hoorde aan toe.Galapogos schreef: Mocht je een annuleringsverzekering afsluiten, bedenk dan dat bij zelf samengestelde reizen een annuleringsverzekering afhankelijk van de situatie, alleen uitkeert als je ook uitbreiding voor 'samengestelde reizen' hebt afgesloten boven op je annuleringsverzekering.
Waar jij het denk over hebt is bij faillissement. Dan wordt er alleen uitgekeerd als het een pakketreis is, niet bij losse reizen.
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
Deze retourvlucht van/naar Las Vegas gevonden voor onze rondreis in september bij TixBE voor 452,00 p.p. Na flink wat zoeken lijkt me dit een prima prijs met daarbij gunstige vertrektijden (of kan iemand een beter alternatief vinden?)
Echter, zoals een aantal reacties hierboven door een ander gevraagd, is onze overstaptijd op London Gatwick niet te kort?
Ik heb enkele threads op dit forum gelezen wat betreft London Gatwick, echter zijn deze van enkele jaren terug.
Graag jullie advies! Bij voorbaat dank.
Heenreis Amsterdam - Las Vegas 9 september 2018
Amsterdam Schiphol 10.30 - London Gatwick 10.45 (Vliegtijd: 1u15m)
British Airways
BA2759 British Airways
Overstappen: 1u10m
London Gatwick 11.55 Las Vegas Mccarran Intl 14:45 (vliegtijd: 10u50m)
British Airways
BA2277 British Airways
Totale vliegtijd 13u15m
Terugreis Las Vegas - Amsterdam 30 september 2018
Las Vegas Mccarran 21:30 - Intl London Heathrow 15.30 (ma) (Vliegtijd: 10u00m)
British Airways
BA274 British Airways
Overstappen: 2u30m
London Heathrow 18:00 - Amsterdam Schiphol 20:20 (Vliegtijd: 1u20min)
18:00 maandag 20:20 maandag
British Airways
BA442 British Airways
Totale vliegtijd 13u50m
Echter, zoals een aantal reacties hierboven door een ander gevraagd, is onze overstaptijd op London Gatwick niet te kort?
Ik heb enkele threads op dit forum gelezen wat betreft London Gatwick, echter zijn deze van enkele jaren terug.
Heenreis Amsterdam - Las Vegas 9 september 2018
Amsterdam Schiphol 10.30 - London Gatwick 10.45 (Vliegtijd: 1u15m)
British Airways
BA2759 British Airways
Overstappen: 1u10m
London Gatwick 11.55 Las Vegas Mccarran Intl 14:45 (vliegtijd: 10u50m)
British Airways
BA2277 British Airways
Totale vliegtijd 13u15m
Terugreis Las Vegas - Amsterdam 30 september 2018
Las Vegas Mccarran 21:30 - Intl London Heathrow 15.30 (ma) (Vliegtijd: 10u00m)
British Airways
BA274 British Airways
Overstappen: 2u30m
London Heathrow 18:00 - Amsterdam Schiphol 20:20 (Vliegtijd: 1u20min)
18:00 maandag 20:20 maandag
British Airways
BA442 British Airways
Totale vliegtijd 13u50m
Vraagje:
Vlieg je dan met een toestel van Delta of van KLM?DL9378 Uitgevoerd door KLM Royal Dutch Airlines
KLM, er staat immers uitgevoerd door KLM 

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Wij hebben exact dezelfde vluchttijden, maar dan in juli, is daarom flink duurder. Lijkt mij dus een prima prijs.Meys17 schreef:Deze retourvlucht van/naar Las Vegas gevonden voor onze rondreis in september bij TixBE voor 452,00 p.p. Na flink wat zoeken lijkt me dit een prima prijs met daarbij gunstige vertrektijden (of kan iemand een beter alternatief vinden?)
Betere vluchttijden zijn er volgens mij niet.
Vorig jaar dezelfde overstaptijd op London Heathrow gehad en dat was ruim voldoende.
Ook genoeg verhalen gelezen dat het te kort was, maar dat is een kwestie van pech/geluk hebben.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Meys17 schreef:Deze retourvlucht van/naar Las Vegas gevonden voor onze rondreis in september bij TixBE voor 452,00 p.p. Na flink wat zoeken lijkt me dit een prima prijs met daarbij gunstige vertrektijden (of kan iemand een beter alternatief vinden?)
Graag jullie advies!
Ikzelf vind een uur overstaptijd op Gatwick erg kort. Je bagage is doorgelabeld, maar je moet zelf met je handbagage weer door de security en mijn ervaringen op Gatwick (en ook Heathrow) zijn dat dat behoorlijk wat tijd kost. Een paar minuten vertraging bij vertrek van Schiphol zorgt er dan bij mij voor dat ik met samengeknepen billen in het vliegtuig zit. Je zou het wellicht nét allemaal kunnen halen, maar het is echt erg krap.
Soms kun je ook een vlucht eerder pakken richting Gatwick voor hetzelfde geld of een beetje meer. Ik zou dan daarvoor gaan.
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014
Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014
Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20292 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 8 Reacties