Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7
@roelb Bedankt voor je reactie!
europcar.ie reageert op mijn vraag (via de chat) of SLI in de prijs is inbegrepen als volgt:
Here https://www.europcar.ie/terms-and-condi ... ntal-terms in the point 7 states "All the vehicles in Europcar's fleet are insured against Bodily Injury and/or Property Damage that you might inflict on a third party ", as a result of an accident involving the Vehicle. The amounts for such liability cover are available on request in the country of rental.
In particular, you must comply with the rule concerning permitted destinations, as set out in Article "use of the vehicle" above, in order to have the full benefit of the insurance provisions.
IMPORTANT NOTE:
Damage to the under body-work and/or roof due to collision with bridges, tunnels, overhanging structures etc., is excluded from the damage cover, unless force majeure can be proved. Exceptions to this regulation may apply in some countries.
Weet iemand of dit nu hetzelfde betekent als: Supplemental Liability Insurance 1,000,000 US-$ is included
Here https://www.europcar.ie/terms-and-condi ... ntal-terms in the point 7 states "All the vehicles in Europcar's fleet are insured against Bodily Injury and/or Property Damage that you might inflict on a third party ", as a result of an accident involving the Vehicle. The amounts for such liability cover are available on request in the country of rental.
In particular, you must comply with the rule concerning permitted destinations, as set out in Article "use of the vehicle" above, in order to have the full benefit of the insurance provisions.
IMPORTANT NOTE:
Damage to the under body-work and/or roof due to collision with bridges, tunnels, overhanging structures etc., is excluded from the damage cover, unless force majeure can be proved. Exceptions to this regulation may apply in some countries.
Weet iemand of dit nu hetzelfde betekent als: Supplemental Liability Insurance 1,000,000 US-$ is included
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik betwijfel of er op dit forum mensen zijn die specifiek ervaring hebben met de Ierse website van Europcar... Met het antwoord dat je van Europcar zelf hebt gekregen schiet je zo te zien ook weinig op. Als ik op hun Ierse website in de algemene voorwaarden voor autohuur in de VS kijk staat er dat SLI beschikbaar is tegen betaling van een toeslag.
Oh echt....Nou dan ga ik daar toch maar niet boeken. Dat risico wil ik niet lopen voor die paar tientjes.
Is er iemand die weet of de site drive-usa.de beter is dan carhirelabs.com of andersom? In trustpilot vind ik van beide sites geen reviews.
Is er iemand die weet of de site drive-usa.de beter is dan carhirelabs.com of andersom? In trustpilot vind ik van beide sites geen reviews.
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
drive-usa.de is de engelstalige versie van usareisen.de. Zijn hier wel genoeg goede ervaringen over te vinden denk ik.
wel even op letten dat je voor de volledig aansprakelijkheidsverzekering gaat (van 1 miljoen) en niet de budget versie met alleen het bedrag wat per staat verplicht is.
wel even op letten dat je voor de volledig aansprakelijkheidsverzekering gaat (van 1 miljoen) en niet de budget versie met alleen het bedrag wat per staat verplicht is.
Laatst gewijzigd door sanook op 15 jan 2018, 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.
super bedankt voor jullie hulp en adviezen!!
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik denk dat drive-usa.com/usa-reisen.de/drive-canada.de een van de meest gebruikte aanbieders is op dit forum, en ik heb er eigenlijk nog nooit iets negatiefs over gelezen. Zelf ook twee keer naar volle tevredenheid gebruikt.
Ik heb geboekt bij drive-use.de:
Category: Midsize 4 Doors (IDAR)
SIPP-Code: IDAR
Rental-Company: Europcar
Package: Super Cover
No cancellation fee until 48 hours prior to pickup (You may cancel your rental car reservation with no cost to you until 48 hours prior to pickup by contacting us during our regular business hours.); Unlimited Mileage; Local taxes & fees included; Fuel: Pickup - Full / Return - Full; Supplemental Liability Insurance Coverage: 1,000,000 US-$; Loss/Collision Damage Waiver without a deductible including glass, tire, and undercarriage damage: a liability waiver for rental vehicle damage or theft without a deductible including glass-, tire-, roof and undercarriage- damage, excludes cases of reckless driving.;
Tour-Operator: Auto Europe EU Deutschland GmbH
Pickup Location: 13.07.2018 - 19:00 - LAS VEGAS MCCARRAN AIRPORT - PROCEED TO ADVANTAGE DESK (LAS)
Dropoff Location: 29.07.2018 - 19:00 - LAS VEGAS MCCARRAN AIRPORT - PROCEED TO ADVANTAGE DESK (LAS)
Rental Days: 16
Price: 497,45 Euro
Lijkt me prima prijs en voorwaarden toch?! Wat me dan wel weer verbaasd is dat je exact dezelfde auto met gelijke huurvoorwaarden dan verderop i het lijstje van drive-usa.de nogmaals tegenkomt maar dan voor een hogere prijs namelijk 609 Euro.
No cancellation fee until 48 hours prior to pickup (You may cancel your rental car reservation with no cost to you until 48 hours prior to pickup by contacting us during our regular business hours.); Unlimited Mileage; Local taxes & fees included; Fuel: Pickup - Full / Return - Full; Supplemental Liability Insurance Coverage: 1,000,000 US-$; Loss/Collision Damage Waiver without a deductible including glass, tire, and undercarriage damage: a liability waiver for rental vehicle damage or theft without a deductible including glass-, tire-, roof and undercarriage- damage, excludes cases of reckless driving.;
Pickup Location: 13.07.2018 - 19:00 - LAS VEGAS MCCARRAN AIRPORT - PROCEED TO ADVANTAGE DESK (LAS)
Dropoff Location: 29.07.2018 - 19:00 - LAS VEGAS MCCARRAN AIRPORT - PROCEED TO ADVANTAGE DESK (LAS)
Lijkt me prima prijs en voorwaarden toch?! Wat me dan wel weer verbaasd is dat je exact dezelfde auto met gelijke huurvoorwaarden dan verderop i het lijstje van drive-usa.de nogmaals tegenkomt maar dan voor een hogere prijs namelijk 609 Euro.
Afgelopen zaterdag een reisbureau ingestapt om geheel vrijblijvend naar vliegtickets te vragen. Hele nette tickets kunnen vinden van AMS - LV en LA - AMS voor nog geen 500 euro pp (hier ben ik ze zelf na weken zoeken nog niet voor tegen gekomen).
Voorwaarde is wel dat we de autohuur ook bij het reisbureau afsluiten. Zij werken samen met SunnyCars, uiteraard een prima bedrijf waar we zelf al meerdere malen een auto gehuurd hebben. De autohuur betreft een midsize-SUV voor 21 dagen (in september) met daarbij 1 extra bestuurder, express-service (skip the counter), tankregelinf full-paid en de one-way fee is ook "gratis". Omdat wij de auto ophalen in LV, Nevada en niet in Californie zijn we verplicht om een uitgebreider pakket te nemen als we per se gebruik willen maken van de extra bestuurder (helaas een of andere vreemde regel van SunnyCars). Het reisbureau kan bovenstaande autohuur aanbieden voor een totaalbedrag van om en nabij de 900 euro (dit bedrag staat dus los van de eerdergenoemde vluchten).
Goeie deal volgens jullie?
Voorwaarde is wel dat we de autohuur ook bij het reisbureau afsluiten. Zij werken samen met SunnyCars, uiteraard een prima bedrijf waar we zelf al meerdere malen een auto gehuurd hebben. De autohuur betreft een midsize-SUV voor 21 dagen (in september) met daarbij 1 extra bestuurder, express-service (skip the counter), tankregelinf full-paid en de one-way fee is ook "gratis". Omdat wij de auto ophalen in LV, Nevada en niet in Californie zijn we verplicht om een uitgebreider pakket te nemen als we per se gebruik willen maken van de extra bestuurder (helaas een of andere vreemde regel van SunnyCars). Het reisbureau kan bovenstaande autohuur aanbieden voor een totaalbedrag van om en nabij de 900 euro (dit bedrag staat dus los van de eerdergenoemde vluchten).
Laatst gewijzigd door Meys17 op 16 jan 2018, 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.
noname4, ik blijf dat toch altijd een beetje gek vinden, oke jij huurt nu een andere wagen, maar verder is het allebei Europcar en komt het bij de zelfde Advantage balie vandaan.. Dus wat maakt het uit denk ik dan? Misschien bij de afhandeling van problemen? Nouja, ik geloof dat ik nu wel tevreden ben (364 euro 20 dagen middenklasse auto met alle verzekeringen) en er gewoon mee ophoudt te kijkenIs er iemand die weet of de site drive-usa.de beter is dan carhirelabs.com of andersom? In trustpilot vind ik van beide sites geen reviews.

-
- Amerikafan
Hangt ervan af. Wat zit er in die 900 euro? Is dat de kost van vlucht en auto pp?Meys17 schreef:
Excuses voor de onduidelijkheid (ik zal het bericht aanpassen). 900 euro betreft het totale bedrag voor de autohuur, met daarbij alle dekkingen van SunnyCars, 1 extra bestuurder, express-service (skip the counter), tankregeling full-paid.Hangt ervan af. Wat zit er in die 900 euro? Is dat de kost van vlucht en auto pp?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Mjah de bedragen klinkt goed, maar is die 900 euro pp en voor hoeveel personen is dit dan?Meys17 schreef:Afgelopen zaterdag een reisbureau ingestapt om geheel vrijblijvend naar vliegtickets te vragen. Hele nette tickets kunnen vinden van AMS - LV en LA - AMS voor nog geen 500 euro pp (hier ben ik ze zelf na weken zoeken nog niet voor tegen gekomen).
Zijn de vluchttijden ook goed? Is dit incl bagage of komt dit er nog bij?
Allemaal zaken die je mee moet nemen in de berekening.
500 pp ams-lv-la-ams klinkt heel goedkoop voor sept, maar niet als hier heel veel kosten bij komen en als het 3 keer overstappen is.....
-
- Amerikakenner
prima prijs en voorwaarden en bij Drive-usa/usa-reisen altijd goed. Zelf al vele malen met volle tevredenheid als broker gebruikt.noname4 schreef:Ik heb geboekt bij drive-use.de:
Maar europcar bestaat niet in de USA en Advantage is de verhuurder en daar hoor en lees ik veel negatieve zaken over.
Gedwongen winkelnering dat Sunny Cars, ik zou gewoon goed vergelijken of je niet goedkoper uit bent als je zelf tickets en huurauto boekt.
Ik kom hier wel vaker posts tegen over sunny cars via reisbureaus, voor mij een reden om er juist extra kritisch naar te kijken. In alle vergelijkingen die ik tot nu toe gemaakt hebt komt Sunny Cars er nooit als goedkoopste uit, bij lange na niet, en kun je beter zelf iets zoeken.
Ik kom hier wel vaker posts tegen over sunny cars via reisbureaus, voor mij een reden om er juist extra kritisch naar te kijken. In alle vergelijkingen die ik tot nu toe gemaakt hebt komt Sunny Cars er nooit als goedkoopste uit, bij lange na niet, en kun je beter zelf iets zoeken.
-
- Amerikakenner
Ok 900 euro voor 21 dagen midsize suv vind ik best aan de prijs. Dat kan zeker goedkoper.Meys17 schreef:Excuses voor de onduidelijkheid (ik zal het bericht aanpassen). 900 euro betreft het totale bedrag voor de autohuur, met daarbij alle dekkingen van SunnyCars, 1 extra bestuurder, express-service (skip the counter), tankregeling full-paid.Hangt ervan af. Wat zit er in die 900 euro? Is dat de kost van vlucht en auto pp?
maar als je hierdoor goedkope tickets hebt dan kan dit het weer rechttrekken. Misschien alle kosten even op een rijtje zetten?
Mjah leuk hoor bij een reisbureau boeken. Aan de ene kant goedkope tickets en daar "moet" je dan voor een ander produkt afnemen en draaien ze je een poot uit. Daarom voor mij geen reisbureau.... sorry!
@vinceG: Je bent weer negatief gebaseerd op algemene ervaringen, wat me verbaast. Probeer gewoon uit eigen ervaringen advies te geven ipv napraten wat iedereen zelf kan googelen. We zitten hier toch om eigen. persoonlijke ervaringen te delen, met elkaar?
Heb je de reviews überhaupt wel eens gelezen? Hoeveel crap erbij zit? Mensen laten zich zelf dure verzekeringen aanpraten, tekenen en voelen zich daarna bekocht, etc etc. Zulke naïeve reviews negeer ik altijd.
Ik heb nu net weer via Europcar/Advantage in Miami geboekt omdat ze ruim €50 goedkoper waren voor mijn rental periode dan Dollar en ruim € 150 goedkoper dan Alamo.
Uit EIGEN ervaring was Advantage vorig jaar prima, nette schone, nagenoeg nieuwe auto en snelle service bij de balie. Als je duidelijk bent dat je je niks laat verkopen (lees: aansmeren) proberen ze het niet meer. Iedereen op dit forum die een beetje meeleest weet inmiddels hoe het spel aan de balie gespeeld moet worden. Het is hun werk om te verkopen, en dat proberen ze dan ook...wat logisch is. De eerste keer trap je er misschien in, de keren erna weet je hoe het werkt. Daarom delen we ervaringen hier op het forum met elkaar, niet om te verwijzen naar wat anderen zeggen, dat is imho niet het doel van elkaar informeren.
Bovendien....er zijn duizenden car rental balies van allerlei verschillende merken...Via Alamo heb ik ook wel eens een slechte ervaring in DC dat ik een vieze, niet afgetankte auto kreeg toegewezen. Maakt dat dan gelijk dat heel Alamo niet deugt?
Heb je de reviews überhaupt wel eens gelezen? Hoeveel crap erbij zit? Mensen laten zich zelf dure verzekeringen aanpraten, tekenen en voelen zich daarna bekocht, etc etc. Zulke naïeve reviews negeer ik altijd.
Ik heb nu net weer via Europcar/Advantage in Miami geboekt omdat ze ruim €50 goedkoper waren voor mijn rental periode dan Dollar en ruim € 150 goedkoper dan Alamo.
Uit EIGEN ervaring was Advantage vorig jaar prima, nette schone, nagenoeg nieuwe auto en snelle service bij de balie. Als je duidelijk bent dat je je niks laat verkopen (lees: aansmeren) proberen ze het niet meer. Iedereen op dit forum die een beetje meeleest weet inmiddels hoe het spel aan de balie gespeeld moet worden. Het is hun werk om te verkopen, en dat proberen ze dan ook...wat logisch is. De eerste keer trap je er misschien in, de keren erna weet je hoe het werkt. Daarom delen we ervaringen hier op het forum met elkaar, niet om te verwijzen naar wat anderen zeggen, dat is imho niet het doel van elkaar informeren.
Bovendien....er zijn duizenden car rental balies van allerlei verschillende merken...Via Alamo heb ik ook wel eens een slechte ervaring in DC dat ik een vieze, niet afgetankte auto kreeg toegewezen. Maakt dat dan gelijk dat heel Alamo niet deugt?
-
- Amerikakenner
@Terpies:
Bijzonder is dat als er opmerkingen over Advantage komen dat jij altijd gelijk in de hoogste boom klimt. Geen probleem hoor! Iedereen heeft zijn mening hier. Maar deze vind ik toch wel heel persoonlijk.
Je hebt gelijk als je zegt dat mensen vooral altijd negatieve reviews zeker plaatsen! Maar als ik kijk naar andere aanbieders en de negatieve reviews en opmerkingen hiervan en deze afweeg tegen de positieve reviews (want die worden ook gewoon gegeven!) dan komt voor mij Advantage er niet goed onderuit.
Daarnaast ga je er van uit dat ik niet uit persoonlijke ervaring spreek en alleen me baseer op reviews, dat is jammer.
Bijzonder is dat als er opmerkingen over Advantage komen dat jij altijd gelijk in de hoogste boom klimt. Geen probleem hoor! Iedereen heeft zijn mening hier. Maar deze vind ik toch wel heel persoonlijk.
Je hebt gelijk als je zegt dat mensen vooral altijd negatieve reviews zeker plaatsen! Maar als ik kijk naar andere aanbieders en de negatieve reviews en opmerkingen hiervan en deze afweeg tegen de positieve reviews (want die worden ook gewoon gegeven!) dan komt voor mij Advantage er niet goed onderuit.
Daarnaast ga je er van uit dat ik niet uit persoonlijke ervaring spreek en alleen me baseer op reviews, dat is jammer.

Overigens is Europcar/Advantage eigendom van de HERTZ company waar bv ook Dollar en Thrifty onder vallen....
-
- Amerikakenner
Ja en?? Maakt ze dat dan meteen goed?
Dat het onder hetzelfde concern valt zegt helemaal niets. Het is gewoon een apart bedrijf met een eigen bedrijfsvoering.
Bij de Gamma krijg ik ook andere service dan bij de Karwei, maar ze hebben exact hetzelfde moederbedrijf.....
Dat het onder hetzelfde concern valt zegt helemaal niets. Het is gewoon een apart bedrijf met een eigen bedrijfsvoering.
Bij de Gamma krijg ik ook andere service dan bij de Karwei, maar ze hebben exact hetzelfde moederbedrijf.....
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20263 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 15 Reacties