Ik ga in maart dit jaar met mijn vader en m'n broer voor het eerst een roadtrip maken met een RV vanuit Chicago naar San Francisco (wegbrengactie) in 20 dagen (22 als je de heen en terugvlucht meetelt). Ik ben al maanden bezig met een routeplanning en informatie (een goeie voorbereiding is het halve werk zeggen ze wel eens

We willen groot stuk Route 66 rijden (wie niet

Dag 1: Vliegreis Chicago
Dag 2: RV ophalen in Middlebury (IN) en rijden naar Wilmington (IL). Ca. 160 mijl, via de Interstate. Verder als dat komen we toch niet waarschijnlijk.
Dag 3: Wilmington-Philipsburg (MO), ca 410 mijl waarbij we de eerste 60 mijl Historic Route 66 rijden (Odell, Dwight, Pontiac). Ik wilde nog stoppen in St. Louis maar ik vermoed dat dat te krap is.
Dag 4: Philipsburg-El Reno (OK), ca 370 mijl en vanaf Chandler via de Historic Route 66.
Dag 5: Philipsburg-Tucumcari (NM), ca. 340 mijl met (korte) stops op de bekende plaatsen (Adrian, Cadillac Ranch...).
Dag 6: Tucumcari-Grants (NM), ca. 260 mijl met een stop in Old Town Albuquerque.
Dag 7: Grants-Monument Valley, ca. 240 mijl (via de weg naar Rough Rock).
Dag 8: Monument Valley.
Dag 9: Monument Valley-Grand Canyon (South Rim), ca. 180 mijl.
Dag 10: Grand Canyon (zuidelijke deel)
Dag 11: Grand Canyon-Las Vegas, ca. 300 mijl via Seligman-Kingman en een stop bij de Hoover Dam. (We gebruiken alleen de avond voor Las Vegas)
Dag 12: Las Vegas-Death Valley, ca. 130 mijl
Dag 13: Death Valley.
Dag 14: Death Valley-LA, ca. 270 mijl. We willen rijden via Barstow/Galico Ghost town.
Dag 15: LA (Universal Studios)
Dag16: LA
Dag 17: LA-San Luis Obispo, ca. 210 mijl via de kustweg.
Dag 18: Obispo-Yosemite Valley, ca, 240 mijl (ingang Oakhurst). Het was eigenlijk de bedoeling om de kustweg af te rijden, maar die is deels afgesloten en Yosemite staat ook wel hoog op ons lijstje. Mocht blijken dat we het niet halen rijden we alsnog, met omweg, via de kust en dan wellicht vanuit SF een dagtoer naar Yosemite. Maar ik zag dat dat zeer prijzig is.
Dag 19: Yosemite
Dag 20: Yosemite-SF, ca. 200 mijl (door rond 14:00-14:30 te arriveren in SF hopen we vandaag nog wat te kunnen zien van de stad).
Dag 21: Dagje SF.
Dag 22: Camper inleveren, terugreis (er zit veel tijd tussen onze RV inleveren en de terugvlucht. Wellicht kan je dan ook nog wat van SF bekijken?
Ik hoor graag wat jullie vinden van deze route en tips worden zeker gewaardeerd

Voor de mensen die ook een roadtrip maken in maart, wellicht tot dan!

Grt
Richie