Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Orlando

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Souraia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Sandy schreef:Souraia hoeveel dagen ben jij geweest naar Disney World? Als je erop instelt dat je maar 1 dag (of 2 dagen) gaat dan moet dat toch ook te doen zijn? Toen wij naar DC gingen hebben wij ook in 1 dag veel kunnen zien en doen, terwijl iedereen zei dat je daar zeker 3 dagen voor uit moet trekken. En dat kan ook, maar als je erop instelt .....
Sandy wij hadden een georganisseerde reis geboekt en kwamen op donderdag avond aan en moesten zondag ochtend al weer weg.
Wij zijn toen vrijdag (al heel vroeg wakker wegens jetlag) eerst naar Seaworld geweest en rond 13.00 uur zijn we naar MGM geweest. MGM is vrij klein en is goed te doen in een middag.
De dag daarop zijn we dus naar Magic geweest en ik blijf zeggen, ik vind het een heel groot verschil met Disney Parijs. Het is veel groter, leuker en je voelt de magie. Daarbij zijn Fransen geen entertainers, wat Amerikanen natuurlijk in hun vingers hebben.
Enige nadeel was de drukte vanwege zaterdag, maar desondanks veel gezien en gedaan.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Sandy schreef:Souraia hoeveel dagen ben jij geweest naar Disney World? Als je erop instelt dat je maar 1 dag (of 2 dagen) gaat dan moet dat toch ook te doen zijn? Toen wij naar DC gingen hebben wij ook in 1 dag veel kunnen zien en doen, terwijl iedereen zei dat je daar zeker 3 dagen voor uit moet trekken. En dat kan ook, maar als je erop instelt .....
Verkijk je niet op Disney World. Het is gigantisch! En vier parken, dus het hangt ervan af, wat je eruit wilt. Een dag is genoeg voor Magic Kingdom, het park, dat het meest op Disneyland lijkt. Wij hebben ook een dag nodig voor Epcot en MGM, Animal Kingdom kan in een halve dag. Het probleem zijn de wachttijden. Je bent zo een half uur of meer per attractie kwijt. Die wachttijden heb je niet als je van monument naar monument loopt ;).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Sandy,

Als ik met zulke kleine kinderen moest kiezen tussen de diverse parken, dan zou dat in ieder geval Magic Kingdom zijn. Je kunt ook nog kiezen of je met de boot of met de monorail naar het park gebracht wil worden.

Op de tweede plaats zou ik kiezen voor Seaworld. Veel dieren, leuke shows en de geweldige orkashow mag je ook niet missen. Ik ben er van overtuigd dat dit de kinderen zeer zal aanspreken.

Als derde park vind ik het wat moeilijker om te kiezen, maar ik denk dat ik toch voor MGM zou gaan. Kijk eens op de sites wat voor shows er geboden worden. Daar kun je al heel veel informatie uithalen wat erg geschikt en leuk is voor kinderen. De Muppet 3-D film is in elk geval al een topper! Maar er is veel meer..... :lol:

Succes met je planning.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Sandy schreef: Welk park is nu het ideaalst voor kleine kinderen? Dus waar die grote disney figuren rondlopen, eventueel shows ... rides voor kleintjes?
Naar mijn idee en velen hier op het forum..Disneyworld, Seaworld en MGM.
Houd ook rekening dat in veel attrakties ze niet in mogen, als de kids nog niet de juiste lengte hebben en daar zijn de Amerikanen heel strikt in!!

Verder neem zwemgoed en een handdoek mee, in de kinderhoeken zijn vaak ook water-attrakties kids en water is altijd een coede combo.
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Net zoals de meesten zou ik ook gaan voor Disneyworld, Seaworld en MGM. Op de dagen dat je het wat rustiger aan wilt doen, kun je ook overwegen naar Gatorland te gaan met de kids (http://www.gatorland.com). Onze kinderen vinden dit parkje altijd erg leuk en een bezoek hoeft niet veel langer dan een paar uur te duren.
Laatst gewijzigd door jerbia op 26 feb 2007, 20:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Ik zit nu in 2 draden te posten en vragen te stellen, maar in de andere draad had ik gepost dat we denken aan Magic Kingdom, Animal Kingdom & Seaworld ... verspreid over 3 dagen .... Lijkt me heel leuk voor een 9 jarige, twee 7 en een 6 jarige ... Wat is het grote verschil tussen MGM en Magic Kingdom ...

Misschien moet ik de topic titel in mijn andere draadje even aanpassen : ))
Sandy
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

wiepster schreef:Naar mijn idee en velen hier op het forum..Disneyworld, Seaworld en MGM.
jerbia schreef:Net zoals de meesten zou ik ook gaan voor Disneyworld, Seaworld en MGM.
Dat begrijp ik niet helemaal. Disneyworld bestaat toch uit MGM, Magic Kingdom, Animal Kingdom en Epcot. En zoals Petra al vertelde is het bijna onmogelijk om alle 4 de parken te doen op 1 dag. Jullie bedoelen allebei waarschijnlijk 1 van de Disney parken, toch?

Als ik moest kiezen voor 3 parken met kinderen, zou ik zeker kiezen voor Seaworld en Animal Kingdom. Volgens mij kijken kinderen hier hun ogen uit. Als derde park zou ik dan naar MGM gaan, of naar Universal Studios Islands of Adventure. Hier staan weliswaar 2 achtbanen die niet geschikt zijn voor heel kleine kinderen, maar het park heeft zo enorm veel andere mooie attracties te bieden, het is net alsof je continu in een grote tekenfilm rondloopt.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

Sandy schreef:Wat is het grote verschil tussen MGM en Magic Kingdom ...

Misschien moet ik de topic titel in mijn andere draadje even aanpassen : ))
De attracties :)

In Magic Kingdom staan de klassieke attracties zoals Big Thunder Mountain, Splash Mountain, Space Mountain.
In MGM staan attracties als de Tower of Terror, Rock'N'Roller Coaster maar ook attracties als Playhouse Disney Live!, Beauty and the Beast (Musical).
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Sandy schreef:Wat is het grote verschil tussen MGM en Magic Kingdom ...
Magic Kingdom is een meer algemeen park rond Disney, terwijl MGM is gebaseerd op de (teken)films die Disney heeft gemaakt.

De leeftijden die jij noemt zijn volgens mij perfect voor Disney en de andere parken. Precies groot genoeg om alles goed te kunnen beleven, en om bijna overal in te mogen.

Ik zou ook nog Island of Adventure overwegen, dat vind ik persoonlijk veel leuker dan Magic Kingdom. Volgens mij zullen de kinderen hier ook heel veel herkennen van de tekenfilms, ik had enorm het gevoel alsof ik deel uitmaakte van een tekenfilm. Het is een enorm mooi park, en de attracties zijn er heel bijzonder, een aantal ervan kom je besliste nergens anders tegen. Voor de kinderen van genoemde leeftijd kan ik dat park zeker aanbevelen!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

Jasmino schreef:Ik zou ook nog Island of Adventure overwegen, dat vind ik persoonlijk veel leuker dan Magic Kingdom. Volgens mij zullen de kinderen hier ook heel veel herkennen van de tekenfilms, ik had enorm het gevoel alsof ik deel uitmaakte van een tekenfilm.
Spiderman! Dat is echt een unieke attractie (okee, niet helemaal uniek meer - in Busch Gardens Williamsburg staat een vergelijkbare attractie met een ander thema). Die attractie valt gewoon echt niet te beschrijven. Wat Jasmino zegt klopt voor deze attractie helemaal. Je maakt echt deel uit van de film.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Njit schreef:
Jasmino schreef:Ik zou ook nog Island of Adventure overwegen, dat vind ik persoonlijk veel leuker dan Magic Kingdom. Volgens mij zullen de kinderen hier ook heel veel herkennen van de tekenfilms, ik had enorm het gevoel alsof ik deel uitmaakte van een tekenfilm.
Spiderman! Dat is echt een unieke attractie (okee, niet helemaal uniek meer - in Busch Gardens Williamsburg staat een vergelijkbare attractie met een ander thema). Die attractie valt gewoon echt niet te beschrijven. Wat Jasmino zegt klopt voor deze attractie helemaal. Je maakt echt deel uit van de film.
Inderdaad, supermooie attractie! Weet je welke attractie ik ook zo bijzonder vond in IoA? Poseidon's Fury, volgens mij is dat ook geweldig voor kinderen! En dan Jurassic Park, waar je een attractie hebt waar alleen maar ouders met kinderen in mogen! En die fantastische waterbaan.

Ik had dat tekenfilm gevoel trouwens in het hele park, niet alleen in de attracties. Geweldig!
Winston Churchill

jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Jasmino schreef:
Dat begrijp ik niet helemaal. Disneyworld bestaat toch uit MGM, Magic Kingdom, Animal Kingdom en Epcot. En zoals Petra al vertelde is het bijna onmogelijk om alle 4 de parken te doen op 1 dag. Jullie bedoelen allebei waarschijnlijk 1 van de Disney parken, toch?
Ja, met Disney World bedoel ik Magic Kingdom.

Voor ons zijn Universal Studio's en Island of Adventure ook favoriet, maar onze kinderen zijn wat groter. Toen wij in 2001 gingen waren de kinderen 4 en 7 jaar oud en zij vonden toen de Disney parken leuker (De jongste was soms wat angstig in Universal vanwege de harde geluiden en effecten bij sommige attracties). Vorig jaar was het net andersom.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer