Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Stoelen reserveren in het vliegtuig

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Een e-ticket is veiliger dan een papieren ticket want als je het verliest is er niets aan de hand. Gewoon je e-ticket meenemen naar het vliegveld, je legitimeren, en je vertrekt. Alle gegevens zitten in the computer.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

E-tickets is zo veilig als het maar kan. Als je je nummer maar weet, al neem je het mee op een kladpapiertje, kom je gewoon in Amerika. Nummer en ID (paspoort) is genoeg om je boardingpas te krijgen.
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

toch heb ik het voordeel van zo'n e-ticket nooit echt begrepen
Of je nu je papieren ticket of een uitgeprint blaadje met je e-ticketnummer mee moet nemen.....dat maakt toch niks uit?
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Iris_1982 schreef:toch heb ik het voordeel van zo'n e-ticket nooit echt begrepen
Of je nu je papieren ticket of een uitgeprint blaadje met je e-ticketnummer mee moet nemen.....dat maakt toch niks uit?
Het voordeel is puur voor de maatschappij, door het e-ticket systeem hebben ze minder handelingen dus minder personeel nodig
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

toch heb ik het voordeel van zo'n e-ticket nooit echt begrepen
Een papieren ticket kun je verliezen en dan heb je toch wel een groot probleem. Als je een e-ticketnummer hebt, kun je niets meer kwijtraken omdat je in het systeem staat.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Klopt, je kan zelfs met alleen je paspoort inchecken .
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

nieuwenoord schreef:Klopt, je kan zelfs met alleen je paspoort inchecken .
Sterker nog, de meeste keren dat wij braaf met het e-ticket aankwamen werd er niet naar gekeken en snel opzij geschoven. Paspoort was het enige wat telde.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Aïda schreef:Sterker nog, de meeste keren dat wij braaf met het e-ticket aankwamen werd er niet naar gekeken en snel opzij geschoven. Paspoort was het enige wat telde.
Precies, dat is mijn ervaring de laatste paar keren ook al. Er stond echter wel in de bevestigingsmail van United de laatste keer de bevestiging (en de creditcard waarmee geboekt was) te tonen bij het inchecken.

Zijn jullie overigens bekend met het Grensforumlier? Hierop vul je gegevens van jezelf, de vlucht en de verblijfplaats (1e nacht) op in. Bij het inchecken moet men deze gegevens tegenwoordig ook hebben en dan is het handig als je ze direct bij de hand hebt. Ook handig als je later het groene visa-waiver formulier moet invullen. Ik heb het .PDF-bestand even online gezet voor diegene die het wil gebruiken. Je vindt het formulier hier.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Knabbeltje »

Coyote schreef:
Aïda schreef:Sterker nog, de meeste keren dat wij braaf met het e-ticket aankwamen werd er niet naar gekeken en snel opzij geschoven. Paspoort was het enige wat telde.
Precies, dat is mijn ervaring de laatste paar keren ook al. Er stond echter wel in de bevestigingsmail van United de laatste keer de bevestiging (en de creditcard waarmee geboekt was) te tonen bij het inchecken.

Zijn jullie overigens bekend met het Grensforumlier? Hierop vul je gegevens van jezelf, de vlucht en de verblijfplaats (1e nacht) op in. Bij het inchecken moet men deze gegevens tegenwoordig ook hebben en dan is het handig als je ze direct bij de hand hebt. Ook handig als je later het groene visa-waiver formulier moet invullen. Ik heb het .PDF-bestand even online gezet voor diegene die het wil gebruiken. Je vindt het formulier hier.

Roland
Dat grensformulier werd ons vorig jaar ook door het reisbureau overhandigd maar ze hebben bij de incheck er nooit om gevraagd.Dit jaar een ander reisbureau genomen en dat formulier dus niet gekregen.Ik zal het voor veiligheid zeker invullen en meenemen ,je weet maar nooit dat het nu wel gevraagd zal worden . :wink:
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Bedankt voor de link Roland, altijd handig om alvast ingevuld te hebben!
avgoethem
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door avgoethem »

Het grensformulier is mij onbekend;
Afgelopen week met E-ticket naar LV geweest; Met het inchecken is hier inderdaad niet of nauwelijks naar gekeken zowel in Amsterdam als in LV niet: we hebben alleen het groene formulier in moeten vullen en het witte formulier (per huishouden);
Girl_2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Girl_2004 »

Wij hebben ook zo'n formulier gehad van D-reizen. Ik heb al netjes alles ingevuld.

Maar wat ik nu niet begrijp is dat je dan toch nog het groene formulier moet invullen in het vliegveld. Ik dacht dat dit de vervanging was. Vond het al zo vreemd.....
Groetjes, Nel
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Girl_2004 schreef:Maar wat ik nu niet begrijp is dat je dan toch nog het groene formulier moet invullen in het vliegveld. Ik dacht dat dit de vervanging was. Vond het al zo vreemd.....
Het is niet de vervanging van het groene formulier! Het formulier dat je van het reisbureau krijgt (of niet in een aantal gevallen) dient om te overleggen bij het inchecken. De reisorganisaties moeten namelijk van al hun passagiers deze gegevens verstrekken/paraat hebben. Er is een tijd geleden nogal veel ophef over geweest. Het groene formulier is bedoeld voor de officiele registratie van de Amerikaanse overheid, dat formulier MOET je ALTIJD invullen en afgeven bij immigrations.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Girl_2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Girl_2004 »

Het is weer helemaal duidelijk. Bedankt Jacqeline.
Groetjes, Nel
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Toch zaten er bij ons vorig jaar al echte groene kaarten voor de Amerikaanse immigratie bij onze reisbescheiden van Jan Doets (voor de Visa Waiver). Daarnaast zaten er ook witte formulieren bij die voor het inchecken waren.

De groene kaarten die we in het vliegtuig kregen, kon ik dus gewoon teruggeven, wij hadden ze thuis al rustig kunnen invullen. Dus wellicht hebben jullie ook al bij de reisbescheiden de groene kaarten ontvangen die je normaal gesproken pas in het vliegtuig krijgt.

De witte formulieren heb ik nu ook niet ontvangen, maar ik kon ze wel downloaden van de site van Tioga Tours.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

nieuwenoord schreef:Toch zaten er bij ons vorig jaar al echte groene kaarten voor de Amerikaanse immigratie bij onze reisbescheiden van Jan Doets (voor de Visa Waiver). Daarnaast zaten er ook witte formulieren bij die voor het inchecken waren.
In het verleden heb ik ook al wel eens van een reisorganisatie de groene formulieren gekregen. De laatste jaren echter kreeg ik ze op Schiphol. Soms moest ik er om vragen.

Vorige maand toen Roland en ik op Schiphol waren, hebben we ook (bij United) gevraagd om de groene formulieren. Zij deden dat niet meer en we kregen ze dus niet. Later zagen we dat de Delta-klanten ze wel gewoon uitgereikt kregen.

Je zou dus zeggen dat het afhankelijk is van de vliegtuigmaatschappij.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

Heeft iemand de laatste dagen toevallig geprobeerd om zijn gegevens te bekijken bij Continental? Een aantal weken geleden kon ik mijn mijn reserveringsnummer en achternaam inloggen en mijn gegevens bekijken.
Gisteren kon dat opeens niet meer en ook vandaag gaf de site een foutmelding, de code schijnt niet te bestaan?
Heeft iemand anders hier ook last van?
Ik heb D Reizen al gemaild over dit probleem, maar nog geen reactie terug gehad.
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Marjol schreef:Heeft iemand de laatste dagen toevallig geprobeerd om zijn gegevens te bekijken bij Continental? Een aantal weken geleden kon ik mijn mijn reserveringsnummer en achternaam inloggen en mijn gegevens bekijken.
Gisteren kon dat opeens niet meer en ook vandaag gaf de site een foutmelding, de code schijnt niet te bestaan?
Heeft iemand anders hier ook last van?
Ik heb D Reizen al gemaild over dit probleem, maar nog geen reactie terug gehad.
Misschien maakt het wat uit of je hoofdletters of kleine letters gebruikt. Ik had dit namelijk ook op de site van NWA.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

Nee, ik heb alle mogelijke combinaties al geprobeerd...
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Je zou dus zeggen dat het afhankelijk is van de vliegtuigmaatschappij
Nope, wij vlogen vorig jaar ook met KLM, net als nu. Ik denk eerder dat bij ons het verschil in reisbureau meespeelt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer