Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Meys17
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Meys17 »

Kosten voor extra bestuurder zijn inderdaad ongeveer 55 euro (65 dollar).
Ik ben me iets meer gaan verdiepen in de huurvoorwaarden en lees dat de "spouse", waar de "domestic partner" ook onder valt, als extra bestuurder telt. Ik woon samen met mijn vriendin en ik neem dat als ik dat aan kan tonen middels een huurcontract oid, dit (verzekeringstechnisch) gedekt is? Of zal ik toch gewoon voor de extra bestuurder optie gaan voor die 55 euro?
het kan nog goedkoper via dezelfde aanbieding op avis.be (EUR 533,14 + EUR 54,44) of avis.es (EUR 514,08 + EUR 54,44)
Bedankt voor de tip! Hoe zit het met de klantenservice van bijvoorbeeld de Spaanse Avis site mochten er achteraf klachten, problemen of schade zijn?
Gast

Bericht door Gast »

Of zal ik toch gewoon voor de extra bestuurder optie gaan voor die 55 euro?
Als je geen extra bestuurder betaalt, heb je ook geen extra bestuurder (behalve in Californië is je spouse wel automatisch extra bestuurder, en hier zelfs gratis). Als iemand de auto bestuurt die niet aangemeld staat als extra bestuurder, en je krijgt een ongeluk, dan heb je een serieus probleem, want je bent dan NIET verzekerd. Dat risico zou ik nooit nemen...
Hoe zit het met de klantenservice van bijvoorbeeld de Spaanse Avis site mochten er achteraf klachten, problemen of schade zijn?
Je krijgt na reservering een Avis nummer, en je belt gewoon bij eventuele calamiteiten met de lokale AVIS customer service, dus ook vanuit de US hoef je echt niet naar NL'se klantenservice te bellen, maar dat kun je gewoon lokaal doen.
RTB117
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door RTB117 »

Bij budget & avis is je spouse een gratis 2e bestuurder...
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Niet helemaal waar @Terpies. Althans, niet volgens de voorwaarden van AVIS: https://docs.abgcarrental.com/location/avis/BE/US/nl/

Er staat dat een extra bestuurder in California sowieso gratis is (of het nou je spouse is of iemand anders maakt niets uit). Verder is je spouse of domestic partner sowieso gratis (ongeacht de staat). In de meeste andere gevallen zijn er wel kosten (max usd55/usd65 per huur)

De vraag is of een vriendin waarmee je samenwoont (zonder getrouwd te zijn of geregistreerd partnerschap te hebben) valt onder de definitie van 'spouse' danwel 'domestic partner'. Daar kun je veel verschillende meningen over vinden. Wat waarheid is weet ik niet.

Over de NL-klantenservice. Die zul je inderdaad niet snel nodig hebben. Maar voor wat het waard is: ik heb contact met de NL klantenservice gehad over een BE boeking. En dat was geen probleem. Ik heb ook contact met de BE klantenservice gehad over diezelfde BE boeking... aan de telefoon gewoon een Nederlander vanuit een Nederlands kantoor (ik heb het hem nog gevraagd. :lol:)
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Terpies schreef:
Als je geen extra bestuurder betaalt, heb je ook geen extra bestuurder (behalve in Californië is je spouse wel automatisch extra bestuurder, en hier zelfs gratis). Als iemand de auto bestuurt die niet aangemeld staat als extra bestuurder, en je krijgt een ongeluk, dan heb je een serieus probleem, want je bent dan NIET verzekerd. Dat risico zou ik nooit nemen...

Deze informatie is onjuist !!!!, bij Avis is je partner altijd automatisch een extra bestuurder, deze geef je dus ook niet op bij het afhaken van de auto.
MikeAmerika
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door MikeAmerika »

Wij gaan een week naar florida. Een kleine rondreis over de keys. Welke auto adviseren jullie me? Hebben geen grote koffers bij. Heb zelf 2x een midsize suv gehuurd. Dat bevalt goed. Of kan een normale fullsize ook? Of een convertible?
2015 Rondje Zuidwesten
2017 Rondje Zuid westen + Yellowstone
2018 Rondje Miami en Keys
2019 Texas New Mexico
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Hangt er van af met hoeveel personen je gaat... Voor 2 personen zou je een cabrio kunnen nemen maar dan moet je wel zachte koffers/tassen hebben anders past het niet in de kofferbak. Midsize SUV is ook prima, normale fullsize ook. Het is maar net waar je je prettig in voelt.
Als je met 3 personen gaat zou ik een Standard SUV nemen, met 4 een full size SUV of een MPV (minivan)
MikeAmerika
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door MikeAmerika »

We zijn met 2 personen en nemen alleen wat handbagage mee. Misschien toch voor een cabrio gaan. Of zal dat te warm zijn in April?
2015 Rondje Zuidwesten
2017 Rondje Zuid westen + Yellowstone
2018 Rondje Miami en Keys
2019 Texas New Mexico
sanook
Amerika-expert

Bericht door sanook »

Wij hadden 3 jaar geleden in februari een cabrio gehuurd in Miami en hebben toen weinig 'open' gereden. In de stad was het vaak te heet omdat je vaak stil stond en op de langere stukken was het vaak te winderig/lawaaierig. Maar het is natuurlijk wel leuk om 'open' te kunnen rijden...
Meys17
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Meys17 »

Na de goede tips vanuit dit topic, sta ik op het punt om een huurauto te boeken via Avis (.be). Hoewel de dekking en service bij SunnyCars iets "beter" zijn, betaal je daar ook de hoofdprijs voor in mijn ogen. Ik kan me simpelweg niet voorstellen dat meerdere mensen op dit forum mij voor zijn gegaan door een auto te huren bij Avis en niet voldoende verzekerd op pad zijn gegaan. Ik heb voor mezelf nog even een vergelijking gemaakt tussen SunnyCars en Avis en zou graag van jullie de zekerheid willen hebben dat ik bij Avis goed zit.

SunnyCars (Alamo/National)
WA verzekering: Tot EUR 7.500.000.-
CDW- en TP-verzekering: Incl. met terugbetaling van het eigen risico
Schade aan Glas/Banden/Bodem/Dak: Incl. met terugbetaling van het eigen risico
Vandalisme verzekering: Inclusief
Express pakket: Inclusief
Tankregeling: Full-Paid
Extra bestuurder: Inclusief
Kosten ter plaatse incl. BTW (21%): Geen
Prijs huurauto: EUR 900,- (Na 10% korting)

Avis.be (Avis)

WA verzekering: Tot standaard landelijke dekking (1 miljoen dollar)
CDW- en TP-verzekering: Incl. met eigen risico 0,00 USD
Schade aan Glas/Banden/Bodem/Dak: Excl.
Vandalisme verzekering: ?
Express pakket: Inclusief (Avis Preferred)
Tankregeling: Full-Full
Extra bestuurder: Incl (55 euro)
Kosten ter plaatse incl. BTW (21%): ?
Prijs huurauto: EUR 587,58 (na 15% korting)

Zoals jullie zien een flink prijsverschil met, in mijn ogen, 3 verschillen, namelijk; de verhoogde WA-dekking en de glas/banden/bodem/dak verzekering bij SunnyCars en de tankregeling. Over vandalisme vind ik weinig terug bij Avis.
Jullie zouden in mijn geval ook gewoon voor Avis kiezen?
sanook
Amerika-expert

Bericht door sanook »

Ik zou gewoon AVIS kiezen inderdaad. 1 miljoen WA is in 99,999% van de gevallen (als je het al nodig hebt) genoeg, vergeet niet dat het alleen is voor schade/letsel die jij veroorzaakt. Als iemand bij jou schade/letsel veroorzaakt ben je afhankelijk van de verzekering van de tegenpartij.
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

Ik heb het al eerder aangegeven, ik kan geen mooie prijs vinden voor een huurauto vanaf Atlanta international Airport. Verschillende kortingen geprobeerd maar ik kom niet eens onder de 1100$ voor een midsize SUV. Ik huur al jaren in de USA maar dit soort prijzen heb ik nog niet meegemaakt. In 2011 en 2012 ook vanuit Atlanta gehuurd maar toen vond ik nog mooie prijzen voor rond de 600/700 dollar voor een dag of 20. Misschien zoek ik verkeerd, maar het kan ook gewoon aan de locatie liggen zoals al door iemand is aangegeven. Mocht iemand een mooie site of aanbieding weten dan hoor ik het graag, ander zal ik maar moeten accepteren dat het duurder is dan ik gewend ben. (periode eind juli begin augustus 20 dagen)
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

MikeAmerika schreef:Wij gaan een week naar florida. Een kleine rondreis over de keys. Welke auto adviseren jullie me? Hebben geen grote koffers bij. Heb zelf 2x een midsize suv gehuurd. Dat bevalt goed. Of kan een normale fullsize ook? Of een convertible?
Om je een beetje een idee te geven van de ruimte in een mustang convertible

Wij hadden 2 grote eastpak tassen bij ons. Dit ging net. Een rugzak ging op de achterbank. Ruim was het niet, leuk was het wel :)
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89

Bericht door MichelAngelo66 »

Druk op zoek naar een aantrekkelijk tarief voor huur van een SUV vanuit SFO. Periode 5 aug. t/m 25 aug. 2018.
Bij voorkeur een Full Size, ondanks dat we maar met z'n drieën reizen. Groot land, grote afstanden, grote hamburgers, grote auto :D

Nu prijs gevonden bij usareisen.de van €1300 voor een Tahoe bij National. Kan iemand mij vertellen of dat een redelijke prijs is of moet dat lager kunnen?
In 2009 via hun een auto geboekt in Florida, dat beviel goed. Zijn er inmiddels andere voordeligere wegen? Ik heb me inmiddels bijvoorbeeld aangemeld bij Emerald Club van National, maar vraag me af of het boeken van een gewone midsize kan lijden tot een Full size SUV.
sabrinacom
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door sabrinacom »

Als je niet rechtstreeks bij Avis boekt, is je spouse dan ook gratis?
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Ja hoor, het maakt niets uit waar je boekt.
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Voor de mensen die huurpijzen willen vergelijken. Wellicht is het handiger om per dag te bekijken wat je moet betalen. Of dat helemaal objectief is weet ik niet. Maar wellicht geeft dat meer inzicht.

In de herfstvakantie in Portland een MPV gehuurd. Daarvoor betaalden we €37,- per dag.
In de kerstvakantie in Bellingham een 7 persoons Tahoe gehuurd. Moest €49,- per dag kosten.
Voor de aankomende meivakantie in Seattle weer een MPV gehuurd en die heb ik nu gehuurd voor €33,50.
Voor zomervakantie in Vancouver een MPV voor €42,- per dag. Wellicht duur. Maar dat weet ik met auto's huren in Canada. Wacht de prijzen in Bellingham af anders laat ik me ophalen en huur ik daar de auto.
analogkid
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door analogkid »

Ik heb de afgelopen jaren in Florida een Standard SUV gehuurd voor ongeveer €30 per dag. Dit jaar zit ik op €37, wel incl. extra bestuurder en een tank benzine. Het is dit jaar wat duurder dan voorheen, zo lijkt het.
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
sandesign
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door sandesign »

Is het jullie wel eens gelukt om de huurauto die je hebt geboekt, dat je die ook daadwerkelijk heb gekregen?
Wij hebben iedere keer als wij een auto huren de pech dat ze niet de auto hebben staan die je dan geboekt heb. Er staat altijd bij bijv. Chevrolet Tahoe of soortgelijke auto...
In 2016 hadden wij via RentalCars bij Dollar in L.A. een SUV Jeep Grand Cherokee geboekt en waar zijn wij mee weggereden een Hyundai Santa Fe... Wij willen graag, als wij in Amerika zijn, in een Amerikaanse auto rijden.

Hebben jullie misschien tips hoe we dit het beste kunnen aanpakken en welk verhuurbedrijf heeft een goede naam met het regelen van de gewenste huurauto? Wij hebben in het verleden wel eens per mail aan de verhuurder aangegeven dat wij graag een bepaalde auto willen huren maar zij kunnen niet garanderen dat zij op dat moment die auto hebben staan. Dit zal waarschijnlijk toch een lastig punt blijven.

Wij willen in Houston een auto gaan huren en weer inleveren in Las Vegas. Krijgen uiteraard met dropoff kosten te maken.
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Het autotype genoemd in het boekingsproces is gewoon een voorbeeld. Specifiek de voorbeeldauto mee krijgen is een kwestie van geluk hebben, of het proberen te regelen via de greeter in de garage bij het ophalen van de auto.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer