Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat kost een rondreis?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Sofie64
Amerika-ontdekker

Re: Wat kost een rondreis

Bericht door Sofie64 »

Er wordt veel mee gedacht top :thumbup:
Die adressen ben ik blij mee Covri
MDeckers
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door MDeckers »

PSVwally schreef:MDeckers geeft aan 31 dagen voor €2440,35 te hebben rondgetrokken, maar dat bedrag is dan eigenlijk al €4880, 70 omdat hij aangeeft per persoon.
Maar als ik al zijn bedragen optel (en even de euro en dollar gelijkstel) kom ik al op (770x2 (1540) + 1024 + 340 + 2x14(28) + 80 + 15x25(375) + 270 + 13x115(1495) ) een totaal van €5152 Maar dan komt daar dus nog een x getal bij voor eten en drinken en hebben blijkbaar verder ook geen betaalde activiteiten gedaan? Ik meld me overigens aan hoor als ik voor dat geld zo lang die kant op kan :thumbup:
Het is een mengelmoes van dollar bedragen en euro bedragen, ons finale getal klopt uiteindelijk wel (er zit een erg uitgebreidde Excel sheet achter die alles tot op de cent berekend). Ik wil hem gerust delen hoor, als je me niet geloofd :D

En het klopt inderdaad dat we er nog geld moeten bij doen voor eten en drinken:
wanneer op campings: ontbijt een zakje havermout, drinken flesjes water, lunch werd vaak overgeslagen of was een potje yoghurt en een banaan, avondmaal was vaak wel in een barretje, maar nooit meer dan 15 pp. Wanneer we in de steden waren liep dit natuurlijk wel wat op. Ik denk dat we gemiddeld aan max 25 usd pp per dag kwamen, maar ik tel dit (zeker de meer zuinige dagen) niet mee omdat je hier een groot deel ook gewoon thuis van op doet.

En activiteiten hebben we ook gedaan, maar aangezien echt iedereen zelf kiest wat hij doet hebben we het niet beschreven.
Uit mijn hoofd herinner ik me:
- Show in Las Vegas, ~90 usd pp
- Antelope Canyon, ~25 usd pp?
- USS Midway, ~15 usd pp
- Monument Valley Scenic drive, ?? usd
- Bodie, ?? usd
... veel meer maar ik kan er nu niet opkomen

We waren toen allebei nog studenten die onze laatste grote vakantie (meer dan een maand verlof hebben) wilden spenderen in het Westen, dus we hebben bespaard daar waar het ons het beste (minste impact op de reiservaring) leek: overnachtingen en eten/drinken.

We hebben niets overgeslagen van activiteiten omdat het te veel zou kosten.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik doelde er meer op dat er wel nog een heel bedrag bijkomt als je er al die zaken bijtelt. Dat is niet te onderschatten. Hetzelfde met het aantal kms. Velen tellen de google maps km’s maar vergeten dat er in de steden en parken best nog een hoop kilometers bijkomen
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door SanFran »

Ja eten, drinken en excursies zou ik zeker meenemen in de begroting, want dit kan nogal eens oplopen. En de regel dat je thuis ook eet en drinkt vind ik persoonlijk niet een hele goede vergelijking. Thuis haal ik voor €75 per week aan boodschappen voor 2 personen. Op vakantie zitten wij aan eten en drinken denk ik toch al snel op 70 dollar voor 2 personen per dag.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
Sofie64
Amerika-ontdekker

Bericht door Sofie64 »

We willen met een camper gaan dus dan kun je stukken goedkoper eten en drinken.
Salade, stuk brood, pasta of aardappeltje, een lekker stuk vlees op de BBQ en klaar :thumbup:

We willen wel een show in las vegas bekijken, alcatraz zien in san fransisco, rondrit hollywood en ook de rijke mensen huizenroute in Los Angeles. :D
Verder een boottocht bij Page.
Daarnaast heb je misschien nog toegangsgelden voor de natuurparken.
Ik reken toch wel tot 1000 euro aan dat soort dingen ( buiten eten en drinken)
700 euro voor benzine ongeveer 3000 km afgerond naar boven.( rit is 2650 km)
700 euro campingplaatsen
Stel dat ik het via tioga tours doe, dat is de gehele prijs incl hotels aan het begin en eind rond de 6500 euro voor ongeveer 25 dagen, 2 personen.
Eten en drinken plus snacks en ijsjes en drankje op terrasje 1500 euro

Totaal 8000 euro voor 25 dagen in de maand april.
Renée76
Amerikakenner

Bericht door Renée76 »

vorig jaar hadden we voor ons gezin, twee volwassenen en 2 pubers ongeveer 11000 euro begroot. inclusief alles was dat. helemaal compleet.
Komend jaar hebben we een totaal van 8000 begroot.we gaan nu 2,5 week en ik heb het idee dat Arizona en utah goedkoper overnachten is. Cali afgelopen jaar was toch wel prijzig
Sofie64
Amerika-ontdekker

Bericht door Sofie64 »

@ Renee76
Hoeveel dagen was het voor die 11000 euro ?
Was dat met camper of met huurauto en hotels ?

En hoe komt het dat je nu op 8000 zit ?
Renée76
Amerikakenner

Bericht door Renée76 »

dat was bijna een maand. fysiek 25 nachten daar geloof ik.

betere tickets dit jaar, scheelt ettelijke honderden euro's
we hadden vorig jaar een overnachting tijdens ene overstap, in Kopenhagen, niet goedkoop kan ik je zeggen.
auto via alamo, nu via budget. vorig jaar een groot deel in California, dit jaar niet. California is echt duur qua hotels als je het vergelijkt met bv Arizona en Utah. Vorig jaar zaten we in meer parken. denk aan Yosemite, Sequioa, Grand Canyon en dat waren dure overnachtingen. dat hebben we dit jaar ook minder. Duurste overnachting dit jaar is denk ik Death Valley, Stovepipe Wells.
Gast

Bericht door Gast »

Sofie64 schreef:We willen met een camper gaan dus dan kun je stukken goedkoper eten en drinken.
Salade, stuk brood, pasta of aardappeltje, een lekker stuk vlees op de BBQ en klaar :thumbup:
Als je denkt met een RV goedkoper uit te zijn dan met een auto kom je zeker bedrogen uit, maar goed ook dat is een keus.

RV huur, campings, extra brandstof etc maakt het vele malen duurder dan als je met een Auto gaat. Met een auto heb je nog de keus of je wilt kamperen of hotels wilt pakken. Ook in een hotel hoef je niet (uitgebreid) elke avond uit eten, sommige hotels hebben ook een eigen keukentje. Als je met de tent gaat kun je sowieso makkelijk koken.

Maak gewoon een goede prijs vergelijking tussen auto en RV, pas dan kun je voor jouw persoonlijke situatie kijken, maar de bedragen die mensen hier noemen zijn realistische bedragen voor een vakantie, dus als dat teveel is is moet je misschien alsnog een alternatieve bestemming zoeken.

Als wij naar de US gaan zijn we per dag tussen de $100 en $150 pp per dag kwijt, los van de reis en de kosten van de auto. Dat is waar we mee rekenen en daarvoor doen we dan echt alles wat we willen en bezuinigen we niet.
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door SanFran »

Daarbij vind ik de boodschappen in Amerika een stuk duurder dan in Nederland. Je haalt wat te drinken, wat fruit, wat te snacken, wat croissantjes en je bent al snel 30/35 dollar kwijt.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
Sofie64
Amerika-ontdekker

Bericht door Sofie64 »

Terpies schreef:
Als je denkt met een RV goedkoper uit te zijn dan met een auto kom je zeker bedrogen uit, maar goed ook dat is een keus.

RV huur, campings, extra brandstof etc maakt het vele malen duurder dan als je met een Auto gaat. Met een auto heb je nog de keus of je wilt kamperen of hotels wilt pakken. Ook in een hotel hoef je niet (uitgebreid) elke avond uit eten, sommige hotels hebben ook een eigen keukentje. Als je met de tent gaat kun je sowieso makkelijk koken.

Maak gewoon een goede prijs vergelijking tussen auto en RV, pas dan kun je voor jouw persoonlijke situatie kijken, maar de bedragen die mensen hier noemen zijn realistische bedragen voor een vakantie, dus als dat teveel is is moet je misschien alsnog een alternatieve bestemming zoeken.

Als wij naar de US gaan zijn we per dag tussen de $100 en $150 pp per dag kwijt, los van de reis en de kosten van de auto. Dat is waar we mee rekenen en daarvoor doen we dan echt alles wat we willen en bezuinigen we niet.

Het gaat er niet om om zo goedkoop mogelijk uit te zijn !!
Maar om een inschatting te maken wat de mensen gemiddeld kwijt zijn bij zo een reis.
En of dat nou 5000 is of 10.000 dat maakt niet uit.
Ik vind jou steeds zo " agressief" reageren.
Als je je ergert aan dit soort vragen reageer dan liever niet.
Het hoort gewoon bij de voorbereiding.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Wij hebben zowel met de camper als met de auto (in combinatie met tentkamperen) meerdere reizen gemaakt. Ik heb van iedere reis alle kosten bijgehouden. Die kun je in de nabeschouwing van iedere reis terugvinden op www.michelly.nl
Sofie64
Amerika-ontdekker

Bericht door Sofie64 »

Ik heb bij Tioga , van een zelf gekozen route een camper en auto rondreis offerte laten maken. Voor april 2019.

Reisvoorstel inclusi­ef camper:
Vliegtickets KLM / Delta Air Lines: 1532­,00
Camperhuur Road Bear RV: 2022,00
Hotel: Flamingo Hotel by Hilton, Las Veg­as (NV): 78,00
Hotel: Good Hotel, San Francisco (CA): 208,00
Boekingstoeslagen: 37,50
Totaal: € 3877,50

En dan dezelfde reis maar dan met auto.

Reisvoorstel inclusi­ef auto en hotels:
Vliegtickets KLM / Delta Air Lines: 1532­,00
Autohuur Alamo USA: 777,00
Overnachtingen: 2827­,00
Boekingstoeslagen: 37,50
Totaal: € 5173,50
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Je vergeet dat je met de camper ook stageld moet betalen. Benzineverbruik zal significant meer zijn. En bij (een aantal) hotels zal je een -beperkt- ontbijt inclusief hebben. Daarentegen kan je in een camper zelf koken en ben je goedkoper uit met eten.

Voor een goede vergelijking zal je je lijstje met kosten nog iets moeten uitbreiden.
Maar zoals al eerder gesteld: het is ook een kwestie van voorkeur tussen auto/hotel en camper.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
covri
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door covri »

Vliegtickets kun je makkelijk zelf boeken. Je bent vroeg genoeg om rustig de prijzen in de gaten te houden. Wij gaan 17 april. Begin juni hebben wij de tickets geboekt:
Dűsseldorf-Londen Heatrow- San Francisco voor 375 euro pp. Mooie vliegtijden, ruime overstap in Londen. inclusief bagage. Wij hebben er wel stoelen bij gereserveerd à 105 euro pp, heen en terug van Londen. Maar dat hoeft niet.
Totaal ticketprijs pp 480. Mooie prijs lijkt mij.

De camper hebben we bij Tioga geboekt, hotel in San Francisco via booking.com, annuleerbaar.
Sofie64
Amerika-ontdekker

Bericht door Sofie64 »

Sofie64 schreef: We willen wel een show in las vegas bekijken, alcatraz zien in san fransisco, rondrit hollywood en ook de rijke mensen huizenroute in Los Angeles. :D
Verder een boottocht bij Page.
Daarnaast heb je misschien nog toegangsgelden voor de natuurparken.
Ik reken toch wel tot 1000 euro aan dat soort dingen ( buiten eten en drinken)
700 euro voor benzine ongeveer 3000 km afgerond naar boven.( rit is 2650 km)
700 euro campingplaatsen
Stel dat ik het via tioga tours doe, dat is de gehele prijs incl hotels aan het begin en eind rond de 6500 euro voor ongeveer 25 dagen, 2 personen.
Eten en drinken plus snacks en ijsjes en drankje op terrasje 1500 euro
Dit dus bovenop de offerte prijzen

Totaal rond 8000 euro voor 25 dagen in de maand april.
Wat mist er nog op mijn lijstje Frasi ? :roll:
Maak ik een grote misser ?
Gast

Bericht door Gast »

Sofie64 schreef: Ik vind jou steeds zo " agressief" reageren.
Als je je ergert aan dit soort vragen reageer dan liever niet.
Het hoort gewoon bij de voorbereiding.
Ik geef gewoon mijn mening, jij springt van de hak op de tak en komt voor mij gewoon over als iemand die eerst eens goed na moet denken wat je eigenlijk wilt. Ik geef je aan wat je ongeveer kunt verwachten en waar je ongeveer mee moet rekenen, gebaseerd op reële inschattingen niet op wat je graag wilt horen of denkt (gebaseerd op verwachtingen die nergens op gebaseerd zijn).

Je reageert naief en onvoorbereid, dan is het een en dan weer het ander, maar je verwacht wel advies... maar als iemand dan wat zegt negeer je het en stel je weer de volgende vraag, zonder te reageren...

Iedereen hier probeert te helpen, maar je moet eerst gewoon eens nadenken wat je nou eigenlijk wilt.

De vergelijking die je maakt in je prijsoverzicht slaat echt nergens op, want je rekent met je RV twee nachten hotel en dan kom je ineens in de vergelijking met een auto met €2877 aan hotelovernachtingen, terwijl je er van uit gaat dat je camping plaatsen gratis zijn?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Sofie64 schreef: Wat mist er nog op mijn lijstje Frasi ? :roll:
Maak ik een grote misser ?
Sofie,
De opmerking van Frasi zal bedoeld zijn geweest voor de vergelijking van beide offertes; die kun je niet zo naast elkaar leggen. Maar dat was misschien ook niet de bedoeling.
Wil je wel de kosten van camper en auto vergelijken dan moet je nog de kosten van de campings meenemen. Dat is sterk afhankelijk van waar je gaat staan (parken of commerciële campings), en van de extra benzinekosten.
Ik denk dat de kosten voor eten elkaar niet heel veel zullen ontlopen; zelf koken kan voordelig zijn maar uit eten gaan is relatief goedkoop in de VS, en in sommige hotels zal het ontbijt inbegrepen zijn. Ook als je in hotels overnacht zul je trouwens vaak zelf je ontbijt en lunch klaarmaken, en ook wel eens 's avonds een salade eten of iets opwarmen in de magnetron.

De keuze tussen auto en camper zal vooral gebaseerd zijn op wat je zelf leuk vindt, en wellicht op praktische argumenten (is het niet te koud om te kamperen, kan ik overal komen, etc).

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 28 jan 2018, 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 28
Contacteer:

Bericht door lyan »

Ik vind de tickets erg duur, aangezien dit voor 2019 is kan je zelf vast een veel betere prijs vinden. Reken dan op tussen de 300-500 euro pp (als je op het goede moment toehapt).
Boodschappen doen vind ik altijd tegenvallen, het is een behoorlijk stuk duurder dan thuis. Omdat wij kamperen (tent) hebben we weinig plek om dingen te bewaren dus we doen per dag boodschappen: salade, brood, stukje vlees voor op de bbq en dat is allemaal een stuk duurder, ik ben meestal wel 30-35 dollar kwijt voor een beetje eten en drinken. Wij hebben de indruk dat vooral gezond eten een stuk duurder is dan hier. Het goedkoopste zakje sla is meestal 2,5 dollar!

Je moet inderdaad eerst gaan beslissen wat je wilt, hotel of camper of tent, en dan niet naar de kosten kijken, maar naar wat je trekt. Vervolgens kan je dan beslissen of je dat kan betalen. Als je de kosten laat afhangen van wat haalbaar is, dan heb je misschien een minder leuke vakantie dan dat je zou willen.

Als je voor auto + hotels gaat dan zou ik het helemaal zelf uitzoeken, niet via Tioga. Je kan dan vast goedkoper/leuker. Voor autohuur vind je op dit forum ook een hele uitleg.

Succes met plannen.
Laatst gewijzigd door lyan op 28 jan 2018, 12:29, 2 keer totaal gewijzigd.
mtl
Amerika-expert

Re: Wat kost een rondreis?

Bericht door mtl »

Ik zou eens kijken of je alles zelf kan regelen. Reisburo's rekenen teveel en denken meer aan wat goed voor hun is. Offertes zijn vaak ruwe schattingen die flink naar boven afgerond zijn. Met name vliegtickets moeten veel goedkoper kunnen. Je kan over het algemeen 330 dagen van te voren boeken. Je kijkt dan net zo lang rond tot je een voor jullie goede prijs vindt. Vergeet niet dat je zeeen van tijd hebt, dus raak niet in paniek zodra de prijzen tegenvallen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer