Hoi michelly,
Dank voor het posten! Goede prijzen hebben jullie zeg, zeker voor 3 pers. Ik vind vooral de accommodatie in Takayama heel erg leuk! Ze hebben er ook 1 in Tokyo, zag ik, maar volgens mij is de locatie daarvan niet zo gunstig (niet in de buurt van een metrostation). Ik was wat laat met reageren omdat ik de afgelopen dagen ziek thuis was en die heb ik deels gebruikt om eens flink in onze route te duiken. Dat heeft ertoe geleid dat ik de route behoorlijk omgegooid heb. Matsumoto heb ik uit de route geschrapt. Ik had er 2 dagen gepland staan, maar bij nader inzien is het niet geschikt voor hetgeen ik voor ogen had (vanuit het stadje wandelingen in de bergen maken bv) en daarnaast ook niet interessant genoeg. Takayama is bijna zeker ook uit de route. Ik vrees dat het stadje zelf en ook de bezienswaardigheden in de directe omgeving té toeristisch zijn voor mijn smaak. De wandeling tussen de twee dorpen (Magome en Tsumago) hou ik er wel in. Ipv Takayama heb ik nu Gujo Hachiman als alternatief opgenomen. Het lijkt me prachtig en rustig! Voor het geval het je interesseert, dit is nu onze route:
3/6 Dag 1: Amsterdam - (vertrek 14.40)
4/6 Dag 2: Aankomst Tokyo (aankomst 08.40)
5/6 Dag 3: Tokyo
6/6 Dag 4: Tokyo
7/6 Dag 5: Tokyo
8/6 Dag 6: Tokyo - Magome (3 uur via Nakatsugawa - Ryokan geboekt)
9/6 Dag 7: Magome - Tsumago (wandeling 2,5 uur) - Nagoya (aankomst namiddag - Hotel geboekt)
10/6 Dag 8: Nagoya - Gujo Hachiman (2 uur via Minoota)
(food sample workshop?)
11/6 Dag 9: Gujo Hachiman
12/6 Dag 10: Gujo Hachiman - Kyoto (3 uur)
13/6 Dag 11: ?
14/6 Dag 12: Kyoto
15/6 Dag 13 Kyoto
16/6 Dag 14: Kyoto - Osaka
17/6 Dag 15: Osaka - Koyasan (1,5 uur trein) (Verblijf Ekoin Temple)
18/6 Dag 16: Koyasan - Osaka - Tokyo (Osaka > Tokyo via bullet train 2,5 a 3 uur)
19/6 Dag 17: Tokyo
20/6 Dag 18: Tokyo
21/6 Dag 19: Tokyo - Amsterdam (10.30 - 15.10)
Zoals je ziet heb ik nog 1 dag open. En eventueel kan er ook nog een dag van Tokyo of. Ik zie in jouw route nog een aantal plaatsen staan die ik niet onderzocht heb, dus daar duik ik nog even in! Mocht je nog tips of aanvullingen hebben dan hoor ik ze graag