Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

2 weken Japan in februari

Discussies over alle reizen die NIET naar de Verenigde Staten van Amerika gaan.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: 2 weken Japan in februari

Bericht door michelly »

We hebben inderdaad overwogen om ons te beperken tot Kyoto en Tokyo met daguitstapjes vanuit daar. Maar we willen toch ook graag wat meer van het land zien. Daarom verkassen we toch wat vaker. En ook om de snow monkeys te zien. We nemen ook bewust de bus tussen Takayama en Matsumoto om zo dwars door de Japanse Alpen te rijden. Misschien zullen we achteraf zeggen dat je gelijk had Anneleen maar voorlopig zijn we heel tevreden over onze route :wink:
Ludwig, bedankt voor de links, ik ga er binnenkort naar kijken :thumbup:
Veel plezier in Londen Loek!

Vandaag hebben we Nick zijn visum opgehaald en zijn de JR passen binnengekomen. Ook zijn de meeste overnachtingen vastgelegd. Nu nog hier en daar wat finetunen en we kunnen vertrekken :D
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Wij gaan ook naar Japan Elly! Was al jaren een grote droom van m’n vriend en nu gaat het er eindelijk van komen. We gaan ook rondreizen en zullen een vergelijkbare route afleggen: Tokyo - Matsumoto - de kleine dorpjes waar je kunt wandelen (namen even kwijt) - Takayama - Kyoto - Osaka - Koyasan - Tokyo. Daar hebben we 19 dagen voor incl vliegen.

Ik twijfel nog over het stuk in de Japanse Alpen. Wel of niet naar Takayama? Matsumoto of toch 1 nacht Kamikochi? Is dat een beetje goed bereikbaar? Nog veel uitzoekwerk maar gelukkig zijn er ook een hoop blogs van mensen waarin je een hoop info kunt vinden over de OV- verbindingen bijvoorbeeld.

Ik twijfel ook nog over hoelang ik de railpass nodig heb. Als we hem pas valideren op de dag dat we Tokyo verlaten hebben we aan twee weken genoeg, maar dan moeten we in Tokyo losse tickets of een pas kopen, en ik heb geen idee of dat goedkoper of juist duurder is.

Nog een hoop in te lezen. Het is inderdaad meer werk dan een Amerika-reis plannen, maar ach...om wat te zien van de wereld zonder een pakketreis of groepsreis te boeken, moet je wat tijd investeren :wink:
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Wat leuk! Wanneer gaan jullie? Ik heb inderdaad ook al vele blogs gelezen en vind het een ontzettend moeilijke puzzel. We willen ook zeker de Japanse Alpen meenemen, veel wandelen zal er niet inzitten. Geen tijd voor en we zijn er natuurlijk in de winter. We gaan een live verslag bijhouden dus misschien heb je daar nog iets aan. Het "boek" op onze site moet nog gemaakt worden, wegens een verbouwing is dat er nog niet van gekomen.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Ik zal jullie verslag zeker gaan lezen, heel nuttig om van jullie te horen straks hoe bepaalde routes bevallen.

We gaan in juni! Dan zal het waarschijnlijk redelijk warm zijn, maar als het goed is nog niet zo heet als in juli/augustus.

Is het jullie gelukt een beetje betaalbare accomodaties te vinden? Zijn er accomodaties die je wilt delen hier? Ben nu research aan het doen voor ons verblijf in Tokyo (welke wijk, wordt ‘t een hotel, een Ryokan of toch Airbnb?) maar vind het aanbod redelijk aan de prijs, ook van wat ik tot nu toe gezien heb buiten Tokyo. Bv in Matsumoto, fatsoenlijke hotels maar niets charmants onder de 100€ per nacht.
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

De prijzen vallen mij erg mee. Ik zal morgen even onze overnachtingsplekken hier plaatsen.
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Ik denk dat je gelijk hebt met je route, Elly. Beperken tot Kyoto en Tokyo en van daaruit daguitstappen plannen, zou ik ook niet doen. Hoogstens Nikko vanuit Tokyo, dat wordt wel vaker gedaan, dacht ik. Verder denk ik dat je een heel interessante route hebben uitgestippeld, voor zover ik dat op papier kan inschatten, want ik heb, zoals eerder gezegd, alleen Kyoto, Tokyo en Osaka gezien. En de Mt. Fuji. Enfin, de mist errond :D . Die rit van Tokyo naar Mt. Fuji was trouwens met de bus, en ook die busritten waren prima verzorgd. Als ik in 1 ding vertrouwen heb in Japan, dan is het in het openbaar vervoer :) . Jullie gaan een topreis tegemoet! Veel plezier!
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Dankjewel Anneleen :thumbup:

@Rivercola, dit heb ik geboekt (allemaal voor 3 personen):
Kyoto (3 nachten, € 52 pn): Sunput Nanajo Mibu - Guest House
Kanazawa (1 nacht, € 82): THE SHARE HOTELS HATCHi
Takayama (1 nacht, € 96): Takayama Ninja House
Matsumoto (1 nacht, € 85): tabi-shiro
Yudanaka (1 nacht, € 126 incl. ontbijt): Bozanso
Tokyo (3 nachten, € 62 pn): Airbnb
Nikko (1 nacht, € 78): Stay Nikko Guesthouse
Kamakura (1 nacht, € 126 incl. ontbijt): Traditional Japanese House Near Sea
Nara (1 nacht, € 72): NARA Visitor Center and Inn
Osaka (1 nacht, € 67): Idocoro
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Hoi michelly,

Dank voor het posten! Goede prijzen hebben jullie zeg, zeker voor 3 pers. Ik vind vooral de accommodatie in Takayama heel erg leuk! Ze hebben er ook 1 in Tokyo, zag ik, maar volgens mij is de locatie daarvan niet zo gunstig (niet in de buurt van een metrostation). Ik was wat laat met reageren omdat ik de afgelopen dagen ziek thuis was en die heb ik deels gebruikt om eens flink in onze route te duiken. Dat heeft ertoe geleid dat ik de route behoorlijk omgegooid heb. Matsumoto heb ik uit de route geschrapt. Ik had er 2 dagen gepland staan, maar bij nader inzien is het niet geschikt voor hetgeen ik voor ogen had (vanuit het stadje wandelingen in de bergen maken bv) en daarnaast ook niet interessant genoeg. Takayama is bijna zeker ook uit de route. Ik vrees dat het stadje zelf en ook de bezienswaardigheden in de directe omgeving té toeristisch zijn voor mijn smaak. De wandeling tussen de twee dorpen (Magome en Tsumago) hou ik er wel in. Ipv Takayama heb ik nu Gujo Hachiman als alternatief opgenomen. Het lijkt me prachtig en rustig! Voor het geval het je interesseert, dit is nu onze route:

3/6 Dag 1: Amsterdam - (vertrek 14.40)
4/6 Dag 2: Aankomst Tokyo (aankomst 08.40)
5/6 Dag 3: Tokyo
6/6 Dag 4: Tokyo
7/6 Dag 5: Tokyo
8/6 Dag 6: Tokyo - Magome (3 uur via Nakatsugawa - Ryokan geboekt)
9/6 Dag 7: Magome - Tsumago (wandeling 2,5 uur) - Nagoya (aankomst namiddag - Hotel geboekt)
10/6 Dag 8: Nagoya - Gujo Hachiman (2 uur via Minoota)
(food sample workshop?)
11/6 Dag 9: Gujo Hachiman
12/6 Dag 10: Gujo Hachiman - Kyoto (3 uur)
13/6 Dag 11: ?
14/6 Dag 12: Kyoto
15/6 Dag 13 Kyoto
16/6 Dag 14: Kyoto - Osaka
17/6 Dag 15: Osaka - Koyasan (1,5 uur trein) (Verblijf Ekoin Temple)
18/6 Dag 16: Koyasan - Osaka - Tokyo (Osaka > Tokyo via bullet train 2,5 a 3 uur)
19/6 Dag 17: Tokyo
20/6 Dag 18: Tokyo
21/6 Dag 19: Tokyo - Amsterdam (10.30 - 15.10)

Zoals je ziet heb ik nog 1 dag open. En eventueel kan er ook nog een dag van Tokyo of. Ik zie in jouw route nog een aantal plaatsen staan die ik niet onderzocht heb, dus daar duik ik nog even in! Mocht je nog tips of aanvullingen hebben dan hoor ik ze graag :thumbup:
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Jullie gaan in een ander seizoen dus wat betreft wandelingen heb ik niet veel gepland. Voor ons zal het veelal even rondkijken in een dorpje zijn en dan de volgende dag weer verder. Ik wilde per sé de snow monkeys inplannen omdat me dat zeker in de winter erg leuk lijkt. Ik merk wel dat ik eigenlijk weer veel meer wil zien dan dat er tijd voor is maar is dat niet altijd het geval? :lol:
Jullie ook heel veel plezier, ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen tzt.
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Het "boek" staat inmiddels weer op de plank op onze site. Vanaf a.s. zaterdag gaan we weer live verslag doen. Ik ben heel erg benieuwd wat we allemaal gaan zien :D
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Staat open! Verschijnen jullie verhalen op de pagina’s die horen bij de reisdag? (Ik lees al heel lang geen blogs meer :| ).

Ik kijk ernaar uit! Intussen zelf vandaag ook weer wat zitten browsen, om uit te zoeken waar we de extra dag die we nog in de route hebben, in gaan vullen. Ben er nog niet uit! Fijne reis alvast :hello2:
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Dankjewel :thumbup:
De verslagen komen inderdaad op de al aangemaakte dagen te staan.
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

Japan is een heel bijzonder land om door te reizen. Ik was met name op slag verliefd op Kyoto ...

Heel veel plezier gewenst en ik ga jullie blog zeker volgen!!
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Have fun! :thumbup:
Groetjes,
Daniel
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Wij willen volgend jaar maart/april (bloesemtijd) ook 2-3 weekjes richting Tokyo/Osaka/Kyoto dus ik lees mee !
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Dank jullie wel!
Wat leuk sanook! De foto's van de kersenbloesem zien er fantastisch uit. Onze zoon Nick (die daar nog 3 maanden blijft voor stage) moet maar veel plaatjes doorsturen. :D
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Ik ben net terug uit de Alpen (de Oostenrijkse, niet de Japanse :wink: ) en ga pas in maart terug. Tijd genoeg dus om jullie verslag te volgen.
Ik wens jullie een heel fijne reis.
Groet,

Old Faithful
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

We zijn inmiddels 3 dagen onderweg en ik kan niet anders zeggen dan dat Kyoto fantastisch is! Alle verslagen staan weer online :D
boonens
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door boonens »

ludwig schreef:Een Japan forum zoals dit forum heb ik niet echt kunnen vinden ( misschien niet goed gezocht ? ) Ik heb veel gehad aan http://www.visitacity.com en http://www.japan-guide.com
Japan-guide.com is inderdaad fantastisch en heeft ook een forum (http://www.japan-guide.com/forum/quedisplay.html). V.w.b. een Nederlandstalig forum heb ik indertijd wel iets gehad aan het Japan Forum van Wereldwijzer (https://www.wereldwijzer.nl/forumdisplay.php?f=1176), maar dat is bij lange na niet zo druk en informatief als hier :wink:
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Vito schreef:Gaan jullie ook nog naar de snow monkeys?
Dat lijkt me echt super gaaf in de winter.
Gisteren bij de Snow Monkeys geweest! Zo ontzettend mooi!
Afbeelding

Hier vind je de rest van de foto's.
Laatst gewijzigd door michelly op 19 feb 2018, 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer