Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
leonl
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door leonl »

@sandesign,
Als je bij Alamo boekt met Skip the counter, dan mag je zelf de auto uit de rij uitzoeken, dus grote kans dat er iets voor je bij zit. En anders wacht je even, vaak is het een drukte van komen en gaan.
Mocht je gewenste auto er niet bij zitten, dan kun je altijd aan de greeter vragen naar een merk of type.
Afgelopen jaar kregen we een Ford toegewezen, maar ik wilde graag een Chevy Tahoe. Ik vroeg het vriendelijk aan de greeter, zegt ze; you like a Tahoe? You get a Tahoe. Ze belt naar de garage en 20 min later kwam er vers uit de wasserette een Tahoe.
Dus vraag er gewoon naar. Maar dan nog moet je soms beetje geluk hebben (op medewerking).
2000: 3 weken West USA (Los Angeles)
2013: 16 dagen West USA (Los Angeles)
2014: 26 dagen West USA (Las Vegas)
2016: 17 dagen Florida (Miami)
2017: 16 dagen West USA (Los Angeles)
2018: 25 dagen Noord West USA/Canada (San Francisco)
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

halverwege juni tot begin juli - 25€ / dag - Midsize car, SFO, National Car Rental. Via Emerald Executive wordt dat hoogstwaarschijnlijk een Standard SUV.
Mike33
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Mike33 »

Wij landen in Toronto om 13.30 locale tijd, en vertrekken locale tijd 21.00. Vullen jullie altijd de juist tijden in? Aangezien dit een dag scheelt kwa huur..
sanook
Amerika-expert

Bericht door sanook »

Ik zou zeker de juiste tijden invullen en reserveren, want als je je reservering met meer dan 30 minuten overschrijdt moet je op uurbasis bijbetalen en dat is meestal meer dan wanneer je op voorhand een dag extra reserveert.
Note: verhuur gaat in perioden van 24u, dus als je je auto ophaalt om 14u dan eindigt de huur ook weer om 14u. In jouw geval zul je dus inderdaad een dag extra moeten boeken, of als je en dag huur wilt besparen (wel checken wat dat je oplevert en of je dat het extra wachten waard is) een beetje schipperen met je tijden bv 16u ophalen en ook weer om 16u inleveren.
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Het tijdstip dat telt is wanneer je buiten rijdt.
Dus als je na douane, bagage, toilet en wachten bij de balie om 16hr buiten rijdt, kun je tegen 16hr inleveren. Je bent dan een beetje vroeg op de luchthaven, maar je wil er meestal toch ruim op tijd zijn. En anders reserveer je op voorhand al voor een dag meer, ben je meer flexibel.
Jessy50
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Jessy50 »

Hoi

Heb een vraagje over skip the counter bij Alamo. Bij betalen met creditcard staat bij Name on Card mijn volledige
naam (voor- en achternaam). Echter op mij CC staan voorletters en achternaam (geen volledige naam). Weet iemand of dit een probleem kan worden
tijdens het ophalen van de auto?

Jessy
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Nooit problemen gehad met namen of afkortingen daarvan op CC, rijbewijs of paspoort.
Zolang de initialen en achternaam maar klopt.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
uglyape
Amerika-newbie

Bericht door uglyape »

Hi
AVIS heeft dus bij verhuur in California standaard een tweede bestuurder inclusief...maar geld dit dan ook als je vanuit California anders staten aandoet?
Ik neem aan van wel, maar toch effe checken.
Grt Ralph
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Vanuit Californië is een extra bestuurder bij alle verhuurders gratis, dat is bij wet geregeld. Je mag dan vervolgens de hele VS doorkruisen. Bij AVIS en Budget is de "spouse" altijd automatisch een gratis extra bestuurder.
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

In mijn zoektocht naar een betaalbare huurauto vanuit Atlanta eind juli, begin augustus kwam ik uit bij Sixt. Het scheelde ruim 300 euro met de andere. Gelukkig bestaat dit forum, immers er wordt al gewaarschuwd dat bij Sixt je alleen in de staat mag rijden waar de auto is gehuurd en de staten welke aangrenzend zijn. Huur je bij Sixt via Expedia dan kom je daar echt niet zo maar achter. Alleen door goed in de voorwaarden te duiken vind je deze informatie. Kortom, Sixt valt af voor een road trip wanneer je verder gaat dan alleen de aangrenzende staten. Jammer, want ze zijn best scherp geprijsd. Mijn zoektocht gaat verder :-)
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Ladybug1nl
Amerika-ontdekker

Bericht door Ladybug1nl »

Even een vraag.

Als ik via Avis.fr een auto boek. Krijg ik dan de voorwaarden in het Frans te lezen of krijg je gewoon alles in het Engels?

Want alles lezen in het Frans gaat het niet worden ben ik bang. Ik kan een wijntje bestellen zeg maar en dan houdt het op :mrgreen: .
sanook
Amerika-expert

Bericht door sanook »

kwestie van proberen, de voorwaarden zullen niet (veel) afwijken van de nederlandse of engelse voorwaarden dus evt kun je die ook lezen.
Roell23
Amerika-ontdekker

Bericht door Roell23 »

Ik ga voor de eerste keer een auto huren, dus ik ben nog een leek wat dat betreft.

Ik heb nu een fullsize gevonden bij Alamo via rentalcars.com, Ford Fusion Saloon of soortgelijk. Ik kan hem ophalen vlakbij ons hotel in San Francisco (bij Union Square) en vervolgens zonder one-way kosten inleveren in Las Vegas.
Vergelijkbare prijzen kom ik op SFO alleen tegen bij Dollar en Thrifty, maar dan moeten we dus nog met koffers terug naar SFO.

Uiteindelijk 21 dagen van eind augustus tot en met medio september voor € 678.
Als het goed is zitten alle verzekeringen erbij in, al krijg ik nog wel een aanbod voor extra dekking (oa voorruit, koplampen, banden en verlies van sleutels). Als ik het goed begrijp hoef ik die dus niet te nemen en is dat ook wat ze me aan de balie vaak zullen proberen aan te smeren. Ik heb full-to-full brandstof, en verder geen extra’s

Is dit een goede deal? Ik heb verder alleen maar duurdere opties gezien trouwens, maar ik ben niet op de hoogte van de ontwikkeling van de prijzen. Zijn er verder nog zaken waarop ik moet letten?
bennov
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door bennov »

Roell23,

Bij welke ophaallocatie is dat? Voor ons is het alweer een tijdje geleden dat wij ook in SF de huurauto in de stad hebben opgehaald (2010), maar dat was een drama.

Ik zie in mijn eerdere berichten dat ik aangaf O'Farrell Street, maar als ik nu op google maps kijk twijfel ik toch. Volgens mij is het nl. Bush Street, daarover lees ik ook dit soort dingen op TripAdvisor nl. Misschien dat een ander forumlid hier ook ervaring mee heeft gehad?

Het was een superdrukke rij en (dat hoorde ik achteraf) komt daar vaak voor (1,5-2 uur gewacht voor we aan de beurt waren) De desk was een combi met National en de auto's worden af en aan gereden vanuit de luchthaven. Lang wachten dus (in ons geval dan). Ik zou nu zelf altijd teruggaan naar de luchthaven en daar de auto ophalen. Op de luchthaven kun je ook zelf een auto uit de rij kiezen (maak dan ook gebruik van Skip the Counter, nog idealer bij Alamo), die keuze hadden we in de stad nl. niet.
SanFran
Amerikakenner

Bericht door SanFran »

Wij hebben ook wel eens een auto opgehaald in San Francisco, ergens downtown. Een van de straten die Bennov noemde. Was inderdaad ook een erg lange wachtrij en je hebt geen keuze qua auto.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
Madphil
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Madphil »

Ik kan het helaas alleen maar bevestigen. Bij onze eerste reis samen in 2007 bij een organisatie geboekt. Downtown SF opgehaald, we waren er op tijd maar 3 uur moeten wachten. Toen ik de erg beperkte garage zag wist ik wel waarom, gewoon het gebrek aan voldoende auto's op zo'n locatie.
Ellen1308
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Ellen1308 »

Heeft iemand wel eens een auto gehuurd in Philadelphia bij het Amtrak station?

Wij komen 19 juli in NYC aan maar de huurprijzen liggen daar erg hoog. We kijken nu of we met Megabus naar Philadelphia kunnen reizen en daar een auto huren.

De prijzen bij het Amtrak Station liggen echt enorm veel lager dan bij Philadelphia vliegveld. Het scheelt 500 euro!!!! (en met NYC zelfs 1300 euro!) Ik heb gekeken bij Easyterra en op de site van Hertz zelf.

Het klinkt heel aantrekkelijk natuurlijk, maar is het dat dan ook????
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Het klinkt mij een beetje heel omslachtig maar goed.

voor welke datums ben je aan het kijken ? Heb je al bij meerdere aanbieders gekeken dan alleen bij Easyterra en Hertz ?
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door MDeckers »

Zolang het van een van de grote verhuurders is zou ik me geen zorgen maken en gerust doen.

Heb ooit in een lokaal bureau gehuurd in Berkeley, er was maar 1 auto in de klasse die we gehuurd hadden, maar het was een top wagen met 3000 mijl ofzo, dus geen probleem.

Ook totaal geen upsell gehad van verzekeringen ofzo, ik denk dat ze heel wat meer locals over de vloer krijgen daar. Maar het kan ook gewoon aan de baliemederwerker gelegen hebben.
Ellen1308
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Ellen1308 »

@dejong89, ja bij heel veel aanbieders gekeken maar nergens zulke mooie prijzen gezien!

We hebben het gewoon geboekt! We komen op 19 juli aan in NYC. We nemen dan daar een overnachting en willen dan de volgende dag met Megabus naar Philadelphia reizen. Deze bus stopt bij het Amtrak Station en daar hebben we nu de auto geboekt bij Hertz, een minivan voor 17 dgn voor 586 euro.

Een auto huren in New York zou ons minstens het dubbele gekost hebben!
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer