Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis MarleenG: camperreis 4 weken juni LV - Denver - SLC - LV.
Reis MarleenG: camperreis 4 weken juni LV - Denver - SLC - LV.
Hoi allemaal,
In juni 2018 gaan we met 3 volwassenen een camperreis van 4 weken maken. We hebben zelf nu in totaal al 3 roadtrips door de VS gemaakt, maar nog nooit met een camper. We hebben grofweg al een idee voor de route, maar we hebben nog een aantal vragen. Ik heb al vele topics bekeken, nuttige info gevonden en die in onze route toegepast, maar we hebben nog een paar vragen. Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen!
Tot nu toe is dit ons idee voor de route: (camper + eerste/laatste nacht hotel is geboekt, dus begin en einddata + locatie liggen vast)
2 juni Amsterdam - Las Vegas (aankomst 's avonds)
3 juni Las Vegas
4 juni Las Vegas (camper ophalen) - richting Grand Canyon
5 juni verder naar Grand Canyon > park bezoeken
6 juni Grand Canyon - Page / Lake Powell > Horshoebend en/of Antelope Canyon bezoeken
7 juni Page / Lake Powell > Horshoebend en/of Antelope Canyon bezoeken
8 juni Page / Lake Powell - Monument Valley
9 juni Monument Valley tour
10 juni Monument Valley - Moab > Canyonlands en/of Dead Horse Point bezoeken
11 juni Moab - Arches NP
12 juni Moab - Denver
13 juni Denver
14 juni Denver - Rocky Mountains
15 juni Rocky Mountains
16 juni Rocky Mountains - Tussenstop waar?
17 juni Tussenstop - Custer State Park > oa Mt Rushmore bezoeken
18 juni Custer State Park
19 juni Custer State Park - Tussenstop Buffalo?
20 juni Tussenstop - Yellowstone
21 juni Yellowstone
22 juni Yellowstone
23 juni Yellowstone
24 juni Yellowstone - Salt Lake City
25 juni Salte Lake City - ?
26 juni ?
27 juni ? - Las Vegas
28 juni Las Vegas ('s ochtends camper inleveren)
29 juni Las Vegas - Amsterdam
Onze vragen/opmerkingen:
- We hebben dus nog wat dagen over om willekeurig ergens te gebruiken en we moeten nog een paar tussenstops bepalen. Iemand tips waar we deze het beste kunnen inzetten en wat leuke tussenstops zijn?
- Ik zou heel erg graag ergens op een ranch paard willen rijden. Geen staprit, maar echt paardrijden. Iemand een idee waar dit kan en waar het liefste nog iets anders te doen is? Dit omdat ik de enige van ons 3 ben die kan paardrijden.
- Graag willen we ook ergens (indien mogelijk) naar een rodeo. Tips over waar dit het beste kan?
- We hebben redelijk wat tijd in Las Vegas, maar zijn hier al 2 x eerder geweest. Helaas kan dit niet anders i.v.m. camper ophalen/wegbrengen en de vluchttijden. Nog tips voor andere dingen (dan de standaard bezienswaardigheden) die in/om Las Vegas te doen zijn?
- De Grand Canyon is een korte stop, omdat we daar al eerder geweest zijn, maar we een aantal punten gemist hebben omdat het toen zo mistig was. Hier hoeven we dus geen extra tijd te hebben.
- Hoe zit het met een campeerplek in de parken? Stel we overnachten op een camping, maar willen overdag ergens naartoe, blijft de plek dan van ons? Of is de plek voor iemand anders zodra de camper weg is?
Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen met onze vragen!
Alvast bedankt!
Groetjes Marleen.
In juni 2018 gaan we met 3 volwassenen een camperreis van 4 weken maken. We hebben zelf nu in totaal al 3 roadtrips door de VS gemaakt, maar nog nooit met een camper. We hebben grofweg al een idee voor de route, maar we hebben nog een aantal vragen. Ik heb al vele topics bekeken, nuttige info gevonden en die in onze route toegepast, maar we hebben nog een paar vragen. Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen!
Tot nu toe is dit ons idee voor de route: (camper + eerste/laatste nacht hotel is geboekt, dus begin en einddata + locatie liggen vast)
3 juni Las Vegas
6 juni Grand Canyon - Page / Lake Powell > Horshoebend en/of Antelope Canyon bezoeken
7 juni Page / Lake Powell > Horshoebend en/of Antelope Canyon bezoeken
8 juni Page / Lake Powell - Monument Valley
9 juni Monument Valley tour
10 juni Monument Valley - Moab > Canyonlands en/of Dead Horse Point bezoeken
11 juni Moab - Arches NP
12 juni Moab - Denver
13 juni Denver
14 juni Denver - Rocky Mountains
15 juni Rocky Mountains
16 juni Rocky Mountains - Tussenstop waar?
17 juni Tussenstop - Custer State Park > oa Mt Rushmore bezoeken
18 juni Custer State Park
19 juni Custer State Park - Tussenstop Buffalo?
20 juni Tussenstop - Yellowstone
21 juni Yellowstone
22 juni Yellowstone
23 juni Yellowstone
24 juni Yellowstone - Salt Lake City
25 juni Salte Lake City - ?
26 juni ?
27 juni ? - Las Vegas
Onze vragen/opmerkingen:
- We hebben dus nog wat dagen over om willekeurig ergens te gebruiken en we moeten nog een paar tussenstops bepalen. Iemand tips waar we deze het beste kunnen inzetten en wat leuke tussenstops zijn?
- Ik zou heel erg graag ergens op een ranch paard willen rijden. Geen staprit, maar echt paardrijden. Iemand een idee waar dit kan en waar het liefste nog iets anders te doen is? Dit omdat ik de enige van ons 3 ben die kan paardrijden.
- Graag willen we ook ergens (indien mogelijk) naar een rodeo. Tips over waar dit het beste kan?
- We hebben redelijk wat tijd in Las Vegas, maar zijn hier al 2 x eerder geweest. Helaas kan dit niet anders i.v.m. camper ophalen/wegbrengen en de vluchttijden. Nog tips voor andere dingen (dan de standaard bezienswaardigheden) die in/om Las Vegas te doen zijn?
- De Grand Canyon is een korte stop, omdat we daar al eerder geweest zijn, maar we een aantal punten gemist hebben omdat het toen zo mistig was. Hier hoeven we dus geen extra tijd te hebben.
- Hoe zit het met een campeerplek in de parken? Stel we overnachten op een camping, maar willen overdag ergens naartoe, blijft de plek dan van ons? Of is de plek voor iemand anders zodra de camper weg is?
Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen met onze vragen!
Alvast bedankt!
Groetjes Marleen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis MarleenG: camperreis 4 weken juni LV - Denver - SLC - LV.
Ik zal straks eens uitgebreider reageren, maar bedenk dat je al moet boeken voor de campings in de parken. Dus kijk daar zo snel mogelijk eens naar. En ja, je plaats blijft gereserveerd, ook al ben je van de camping af.
Ik mis Grand Teton, is dat bewust?
Marianne
Ik mis Grand Teton, is dat bewust?
Marianne
Een nieuwsgierige vraag 
Waarom staat Denver in het rijtje? Wij zijn in 2016 twee nachten in Denver geweest en hadden daar achteraf spijt van. We hadden liever de nachten in de parken door gebracht. Je hebt de botanische tuin, de dierentuin, het Capitool en wat musea. Het centrum zelf vonden wij niet speciaal. Het historisch gedeelte zag er zo uit dat we op zoek gingen waar het was. Zo verwend zijn we in Nederland met historie.
Je zou vanaf Moab via de UT 128 via Colorado National Monument naar Grand Lake kunnen rijden en dan via de oostkant het park binnen komen.
In de Rockies hebben we gestaan op Moraine campground. Dat is een mooie plek om vandaar dingen te ondernemen.
Probeer zoveel mogelijk campings te vinden in de parken. Daar sta je zo mooi. Als Mather bij GC al vol is, dan kan je eens kijken naar freecampsites.net/ Op zeer korte afstand van het park kan je vrij kamperen of tegen een lage vergoeding.

Waarom staat Denver in het rijtje? Wij zijn in 2016 twee nachten in Denver geweest en hadden daar achteraf spijt van. We hadden liever de nachten in de parken door gebracht. Je hebt de botanische tuin, de dierentuin, het Capitool en wat musea. Het centrum zelf vonden wij niet speciaal. Het historisch gedeelte zag er zo uit dat we op zoek gingen waar het was. Zo verwend zijn we in Nederland met historie.
Je zou vanaf Moab via de UT 128 via Colorado National Monument naar Grand Lake kunnen rijden en dan via de oostkant het park binnen komen.
In de Rockies hebben we gestaan op Moraine campground. Dat is een mooie plek om vandaar dingen te ondernemen.
Probeer zoveel mogelijk campings te vinden in de parken. Daar sta je zo mooi. Als Mather bij GC al vol is, dan kan je eens kijken naar freecampsites.net/ Op zeer korte afstand van het park kan je vrij kamperen of tegen een lage vergoeding.
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Cody heeft in de zomer elke dag om 20u een rodeo.
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Als je in Page enkel Antelope Canyon en Horseshoe bend doet dan heb je daar geen twee nachten nodig.
Idem voor Monument Valley, dit kan je gerust op één dag plannen. Een overnachting is uiteraard aangewezen.
Moab zou eigenlijk nog wel een dag meer kunnen gebruiken, nu is het toch wat krapjes daar.
Van Moab naar Denver op één dag is toch best ver tenzij je de interstate neemt. Je zou een mooiere route kunnen nemen via Colorado Springs met een extra overnachting onderweg. In Colorado Springs heb je Garden of the Gods.
Aan Custer State park ga je geen twee nachten spenderen, dat zou zonde zijn.
Yellowstone met 3 volle dagen is doenbaar, wel ontbreekt Grand Teton hier toch wel.
Van SLC kan je eigenlijk op één dag naar Vegas, dus als je dit in twee dagen doet heb je meer dan tijd genoeg.
De volle dag Vegas zou ik wel op het einde zetten.
Paardrijden zou je bvb in Monument Valley kunnen doen. Of je maakt in de terugrit een stop in Bryce Canyon waar dit ook kan.
Idem voor Monument Valley, dit kan je gerust op één dag plannen. Een overnachting is uiteraard aangewezen.
Moab zou eigenlijk nog wel een dag meer kunnen gebruiken, nu is het toch wat krapjes daar.
Van Moab naar Denver op één dag is toch best ver tenzij je de interstate neemt. Je zou een mooiere route kunnen nemen via Colorado Springs met een extra overnachting onderweg. In Colorado Springs heb je Garden of the Gods.
Aan Custer State park ga je geen twee nachten spenderen, dat zou zonde zijn.
Yellowstone met 3 volle dagen is doenbaar, wel ontbreekt Grand Teton hier toch wel.
Van SLC kan je eigenlijk op één dag naar Vegas, dus als je dit in twee dagen doet heb je meer dan tijd genoeg.
De volle dag Vegas zou ik wel op het einde zetten.
Paardrijden zou je bvb in Monument Valley kunnen doen. Of je maakt in de terugrit een stop in Bryce Canyon waar dit ook kan.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Custer SP inderdaad niet, maar 1,5e dag Black Hills vind ik dan weer niet ruim en dan mis ik daar Badlands NP weer....Aan Custer State park ga je geen twee nachten spenderen, dat zou zonde zijn.
- Sandra71
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Rodeo in Cody inderdaad, ongeveer een uur rijden vanuit oostingang van Yellowstone. Paardrijden kun je daar vast ook bij één van de ranches, maar de omgeving van Monument Valley zoals hierboven werd genoemd is misschien wel mooier daarvoor.
Ik vond de extra nacht in Page geen heel gek idee. Een beetje rust in de route is ook altijd wel fijn.
Wij gaan dit jaar ook naar Moab en Rocky Mountains NP en wij slaan Denver over. Maar steden trekken ons sowieso iets minder. Dat is natuurlijk heel persoonlijk.
Ik weet niet of je al in Bryce of in Zion geweest bent? Eén van deze parken zou misschien een mooie tussenstop kunnen zijn tussen SLC en Las Vegas. Al is één overnachting voor Zion wel weinig (dus niet veel tijd om te wandelen en zo meer van het park te zien), maar de rit door het park heen is ook al meer dan de moeite waard.
Misschien heb je iets aan onze reisverslagen van 2012 en 2015 voor Zion en Bryce en voor 2014 en 2015 voor Yellowstone, Grand Teton en Cody.
Ik vond de extra nacht in Page geen heel gek idee. Een beetje rust in de route is ook altijd wel fijn.
Wij gaan dit jaar ook naar Moab en Rocky Mountains NP en wij slaan Denver over. Maar steden trekken ons sowieso iets minder. Dat is natuurlijk heel persoonlijk.
Ik weet niet of je al in Bryce of in Zion geweest bent? Eén van deze parken zou misschien een mooie tussenstop kunnen zijn tussen SLC en Las Vegas. Al is één overnachting voor Zion wel weinig (dus niet veel tijd om te wandelen en zo meer van het park te zien), maar de rit door het park heen is ook al meer dan de moeite waard.
Misschien heb je iets aan onze reisverslagen van 2012 en 2015 voor Zion en Bryce en voor 2014 en 2015 voor Yellowstone, Grand Teton en Cody.
Groetjes Sandra
http://www.santravel.nl/reisverslagen/
Youtube:https://www.youtube.com/channel/UCS9pDl ... us3dSwWpmw
Instagram: @santravel.nl
Reisverslagen:
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ben het eens met AnitaV. Ook wij vonden Denver niet echt de moeite waard om daar veel tijd aan te besteden. Je zou het kunnen overslaan en in plaats daarvan vanaf Moab een overnachting boeken in Grand Lake. Dan kun je de volgende via de prachtige Trail Ridge Road naar RMNP.
Vanaf RMNP kun je eenvoudig zonder een extra overnachting rechtstreeks naar de Black Hills in South Dakota rijden. Het is een rustige, vrij saaie weg met als voordeel dat je goed kunt opschieten. Voor Custer State park is 1 volle dag voldoende maar mocht je Badlands NP willen bezoeken dan zou ik daar zeker nog een extra dag toevoegen.
Tussen SD en Yellowstone is het wel mooi om daar 2 overnachtingen tussen te plannen. Bijv. in de buurt van Buffalo/Sheridan zodat je onderweg Devil's Tower kunt bezoeken. Vervolgens via Bighorn naar Cody. (o.a. Buffalo Bill museum, rodeo). In Cody is ook iedere avond een rodeo, voor ons niet besteed maar dat is persoonlijk.
Met her en der wat aanpassingen zou je dan ook een extra overnachting kunnen plannen in Grand Teton NP en in Bryce NP, waar de mogelijkheid is om paard te rijden.
Vanaf RMNP kun je eenvoudig zonder een extra overnachting rechtstreeks naar de Black Hills in South Dakota rijden. Het is een rustige, vrij saaie weg met als voordeel dat je goed kunt opschieten. Voor Custer State park is 1 volle dag voldoende maar mocht je Badlands NP willen bezoeken dan zou ik daar zeker nog een extra dag toevoegen.
Tussen SD en Yellowstone is het wel mooi om daar 2 overnachtingen tussen te plannen. Bijv. in de buurt van Buffalo/Sheridan zodat je onderweg Devil's Tower kunt bezoeken. Vervolgens via Bighorn naar Cody. (o.a. Buffalo Bill museum, rodeo). In Cody is ook iedere avond een rodeo, voor ons niet besteed maar dat is persoonlijk.
Met her en der wat aanpassingen zou je dan ook een extra overnachting kunnen plannen in Grand Teton NP en in Bryce NP, waar de mogelijkheid is om paard te rijden.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik vind Denver en vooral de omgeving van Denver dan juist wel weer de moeite waard. LoDo, het state capitol en wat mooie parken. 16th street mall trekt mij dan ook weer niet zoveel. Verder een leuk attractiepark en dierentuin. En natuurlijk wat sportsvenues. Maar wat ik vooral leuk vond waren de zaken om Denver met oa Golden (Coors fabriek) het graf van Buffalo Bill, en Red Rock SP en Amfitheater.
Toch zou ik puur vanwege de route Denver ook niet opnemen. Je komt er vanwege RMNP wel in de buurt, maar qua tijdsplan past het eigenlijk net niet zonder andere zaken te laten vallen.
Hier nog wat info over de black hills. Nooit officieel geplaatst, dus daarom dat de 2 pagina's wat verspringen. Maar hier zou ik echt meer dan 2 nachten voor uittrekken...
http://www.allesamerika.com/Blackhills.html
Toch zou ik puur vanwege de route Denver ook niet opnemen. Je komt er vanwege RMNP wel in de buurt, maar qua tijdsplan past het eigenlijk net niet zonder andere zaken te laten vallen.
Hier nog wat info over de black hills. Nooit officieel geplaatst, dus daarom dat de 2 pagina's wat verspringen. Maar hier zou ik echt meer dan 2 nachten voor uittrekken...
http://www.allesamerika.com/Blackhills.html
Tussen SLC en Las Vegas zou je in Cedar Breaks NM kunnen stoppen. Mooie camping daar. En mooie omgeving. Rustiger dan veel andere parken ook. Het lijkt een beetje op Bryce, maar dan veel kleiner.
Ik zou ook maar 1 overnachting voorzien tussen SLC en LV, en dan Grand Teton toevoegen tussen Yellowstone en SLC. Zo'n mooi park! En ook aangename campings midden in de natuur.
Tussen Cedar Breaks en Las Vegas kan je de andere kant van Zion bezoeken: het Kolob Canyons gedeelte. Mooi en ook veel rustiger dan het bekendste gedeelte van Zion. En als je er nog nooit geweest bent: Valley of Fire State Park! Prachtig park. Het is er erg warm, maar als je er in de late namiddag stopt, kan je er nog een wandelingetje maken voor je naar Las Vegas doorrijdt.
Ik zou geen 2 nachten in Monument Valley voorzien. Ik zou het park 's avonds bezoeken en de volgende ochtend doorrijden naar Moab en dan daar in de regio een extra nacht voorzien. Dead Horse Point CG is een aanrader. Devils Garden CG in Arches trouwens ook.
Je camperplek blijft van jou tot de uitchecktijd verstreken is.
Ik zou ook maar 1 overnachting voorzien tussen SLC en LV, en dan Grand Teton toevoegen tussen Yellowstone en SLC. Zo'n mooi park! En ook aangename campings midden in de natuur.
Tussen Cedar Breaks en Las Vegas kan je de andere kant van Zion bezoeken: het Kolob Canyons gedeelte. Mooi en ook veel rustiger dan het bekendste gedeelte van Zion. En als je er nog nooit geweest bent: Valley of Fire State Park! Prachtig park. Het is er erg warm, maar als je er in de late namiddag stopt, kan je er nog een wandelingetje maken voor je naar Las Vegas doorrijdt.
Ik zou geen 2 nachten in Monument Valley voorzien. Ik zou het park 's avonds bezoeken en de volgende ochtend doorrijden naar Moab en dan daar in de regio een extra nacht voorzien. Dead Horse Point CG is een aanrader. Devils Garden CG in Arches trouwens ook.
Je camperplek blijft van jou tot de uitchecktijd verstreken is.
Zuidwesten 2015: http://brusselmans.wix.com/brusselmanstravels
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik ben het met de meeste opmerkingen wel eens: Voor Page en zeker voor Mounument zou één overnachting voldoende kunnen zijn. In Moab zou ik er dan weer drie plannen. Evenals bij de Black Hills, zodat je ook naar Badlands N.P. kunt, zonde om dat over te slaan als je zo dicht in de buurt bent. Let op of je in Custer S.P. met je camper door de diverse tunnels kunt. Zie hiervoor http://www.sddot.com/pnsb/PNSBTunnelMap.pdf
Tussen de Black Hills en Yellowstone zou ik ook kiezen voor twee stops, de laatste in Cody. Grand Teton verdient m.i. ook minstens één overnachting.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Tussen de Black Hills en Yellowstone zou ik ook kiezen voor twee stops, de laatste in Cody. Grand Teton verdient m.i. ook minstens één overnachting.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Bedankt voor alle reacties met tips!!
We hebben al jullie input gebruikt en hebben nu de volgende route:
3 juni Las Vegas
6 juni Grand Canyon - Page / Lake Powell > Horshoebend + Antelope Canyon bezoeken
7 juni Page / Lake Powell - Monument Valley > 4 landen punt onderweg
8 juni Monument Valley > tour + paardrijden
9 juni Monument Valley - Moab > Canyonlands / Dead Horse Point NP
10 juni Moab > Arches NP (Devils Garden)
11 juni Moab
12 juni Moab - Grand Lake via Colorado National Monument
13 juni Grand Lake - Rocky Mountain NP via Trail Ridge Road
14 juni Rocky Mountain NP
15 juni Rocky Mountain NP - Tussenstop ?
16 juni Tussenstop - Custer State Park
17 juni Custer State Park - Back Hills
18 juni Black Hills - Buffalo
19 juni Buffalo - Cody > Buffalo Bill museum + rodeo
20 juni Cody - Yellowstone NP
21 juni Yellowstone NP
22 juni Yellowstone NP
23 juni Yellowstone NP
24 juni Yellowstone - Grand Teton NP
25 juni Grand Teton NP - Salt Lake City
26 juni Salt Lake City - Tussenstop ? (Cedar Breaks NM?)
27 juni Tussenstop ? - Las Vegas > Valley of Fire State Park
Nog even reacties op een aantal opmerkingen van jullie:
- Zion en Bryce hebben we in een vorige reis al uitgebreid bezocht. Dus die kunnen we nu overslaan.
- Denver hebben we er nu helemaal uitgehaald. Is Salt Lake City wel de moeite waard om te bezoeken?
- Aangezien door velen wordt gezegd dat Moab wel een extra overnachting nodig heeft hebben we dat erbij gedaan. Hoe zou je die dagen dan inplannen? We hebben 1 hele dag voor Arches uitgetrokken en dan 1 dag voor Canyonlands met Dead Horse Point, wat is dan een aanrader voor de extra dag?
- Monument Valley hebben we de 2 overnachtingen laten staan, omdat we graag de tour daar willen doen en daar dan wellicht ook het paardrijden.
- Volle dag LV kan helaas niet op het eind. We kunnen de camper niet op een zondag ophalen, dus pas maandag. Maar op zondag vliegen was veel duurder, dus dan maar een extra dag LV daar.
- Is Badlands NP echt een toegevoegde waarde als we al de Black Hills en Custer State Park doen? Het wordt anders wel krap als we die er ook nog bij doen.
- Is de rit van Rocky Mountains naar Custer State Park wel te doen met een camper in 1 dag? Voor nu hebben we daar nog even een tussenstop gerekend.
Bedankt voor alle tips! We hebben er nu al veel aan gehad

We hebben al jullie input gebruikt en hebben nu de volgende route:
3 juni Las Vegas
6 juni Grand Canyon - Page / Lake Powell > Horshoebend + Antelope Canyon bezoeken
7 juni Page / Lake Powell - Monument Valley > 4 landen punt onderweg
8 juni Monument Valley > tour + paardrijden
9 juni Monument Valley - Moab > Canyonlands / Dead Horse Point NP
10 juni Moab > Arches NP (Devils Garden)
11 juni Moab
12 juni Moab - Grand Lake via Colorado National Monument
13 juni Grand Lake - Rocky Mountain NP via Trail Ridge Road
14 juni Rocky Mountain NP
15 juni Rocky Mountain NP - Tussenstop ?
16 juni Tussenstop - Custer State Park
17 juni Custer State Park - Back Hills
18 juni Black Hills - Buffalo
19 juni Buffalo - Cody > Buffalo Bill museum + rodeo
20 juni Cody - Yellowstone NP
21 juni Yellowstone NP
22 juni Yellowstone NP
23 juni Yellowstone NP
24 juni Yellowstone - Grand Teton NP
25 juni Grand Teton NP - Salt Lake City
26 juni Salt Lake City - Tussenstop ? (Cedar Breaks NM?)
27 juni Tussenstop ? - Las Vegas > Valley of Fire State Park
Nog even reacties op een aantal opmerkingen van jullie:
- Zion en Bryce hebben we in een vorige reis al uitgebreid bezocht. Dus die kunnen we nu overslaan.
- Denver hebben we er nu helemaal uitgehaald. Is Salt Lake City wel de moeite waard om te bezoeken?
- Aangezien door velen wordt gezegd dat Moab wel een extra overnachting nodig heeft hebben we dat erbij gedaan. Hoe zou je die dagen dan inplannen? We hebben 1 hele dag voor Arches uitgetrokken en dan 1 dag voor Canyonlands met Dead Horse Point, wat is dan een aanrader voor de extra dag?
- Monument Valley hebben we de 2 overnachtingen laten staan, omdat we graag de tour daar willen doen en daar dan wellicht ook het paardrijden.
- Volle dag LV kan helaas niet op het eind. We kunnen de camper niet op een zondag ophalen, dus pas maandag. Maar op zondag vliegen was veel duurder, dus dan maar een extra dag LV daar.
- Is Badlands NP echt een toegevoegde waarde als we al de Black Hills en Custer State Park doen? Het wordt anders wel krap als we die er ook nog bij doen.
- Is de rit van Rocky Mountains naar Custer State Park wel te doen met een camper in 1 dag? Voor nu hebben we daar nog even een tussenstop gerekend.
Bedankt voor alle tips! We hebben er nu al veel aan gehad

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Misschien heb je voor het laatste stuk iets aan dit topic.
Bij Moab kun je makkelijk meer dan 1 dag uittrekken voor Arches. Maar ook buiten Arches en Canyonlands is er genoeg te doen, bijvoorbeeld de wandeling naar Corona Arch. Of doe een jeeptocht, of een boottocht. Als je de Fiery Furnace wandeling gaat doen (moet je reserveren) dan ben je al een halve dag bezig.
Op zich is die volle dag MV niet nodig denk ik. Ik zou dan liever twee nachten Page doen; en dan vroeg vertrekken richting MV. Of pas laat vertrekken en de volgende ochtend paardrijden. Dan heb je met 3 nachten Moab nog steeds voldoende tijd daar, ook al kom je wat later aan.
Een extra dag Yellowstone of Grand Teton zou wel mooi zijn. Of doe een stop tussen Moab en Grand Lake.
Marianne
Bij Moab kun je makkelijk meer dan 1 dag uittrekken voor Arches. Maar ook buiten Arches en Canyonlands is er genoeg te doen, bijvoorbeeld de wandeling naar Corona Arch. Of doe een jeeptocht, of een boottocht. Als je de Fiery Furnace wandeling gaat doen (moet je reserveren) dan ben je al een halve dag bezig.
Op zich is die volle dag MV niet nodig denk ik. Ik zou dan liever twee nachten Page doen; en dan vroeg vertrekken richting MV. Of pas laat vertrekken en de volgende ochtend paardrijden. Dan heb je met 3 nachten Moab nog steeds voldoende tijd daar, ook al kom je wat later aan.
Een extra dag Yellowstone of Grand Teton zou wel mooi zijn. Of doe een stop tussen Moab en Grand Lake.
Marianne
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Badlands is zeer zeker de moeite, maar in jullie overvolle programma gaat em dat niet lukken.
Ik zou de RMNP / Denver / Black Hills / Badlands hoek mooi bewaren voor een volgende reis en met de 'gewonnen' dagen de huidige route wat meer rust geven.
Ik zou de RMNP / Denver / Black Hills / Badlands hoek mooi bewaren voor een volgende reis en met de 'gewonnen' dagen de huidige route wat meer rust geven.
In 29x
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
- Sandra71
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Tja Salt Lake City... Ik ben er al vaak geweest omdat wij onze reis meestal combineren met een familiebezoek aldaar.
Je kunt je er vermaken in de omgeving: bezoek aan de coppermine of één van de ski-oorden die in de zomer open zijn voor wandelingen. In de stad zelf heb je The Capitol en de mormonen Temple.
Maar als ik er geen familie zou hebben, zou ik het ook prima vinden om het over te slaan en lekker ergens meer van de natuur genieten. Zeker op een camperreis.
In ons verslag van 2012, zie je de laatste 3 dagen een stukje van SLC en omstreken. En in het verslag van 2014 de laatste 2 dagen. In 2015 op dag 12/13/14.
Je kunt je er vermaken in de omgeving: bezoek aan de coppermine of één van de ski-oorden die in de zomer open zijn voor wandelingen. In de stad zelf heb je The Capitol en de mormonen Temple.
Maar als ik er geen familie zou hebben, zou ik het ook prima vinden om het over te slaan en lekker ergens meer van de natuur genieten. Zeker op een camperreis.
In ons verslag van 2012, zie je de laatste 3 dagen een stukje van SLC en omstreken. En in het verslag van 2014 de laatste 2 dagen. In 2015 op dag 12/13/14.
Groetjes Sandra
Reisverslagen:
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties