Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Air BNB New York
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Air BNB New York
Hallo amerika liefhebbers,
Wij gaan aankomend jaar naar Amerika, wij starten onze reis in New York (aankomst zaterdag 28/7) nu is het idee om via airbnb een woning te huren voor 4 nachten. Woensdag 1 augustus halen wij de camper op voor onze rondreis.
Wij zijn in totaal met 4 volwassen en 2 'grote' kinderen, vandaar de overweging voor airbnb.
Mijn vraag is:
- wie heeft hier ervaring mee?
- waar kunnen wij het beste verblijven qua wijk?
Dankjewel!
Groet Mirella
Wij gaan aankomend jaar naar Amerika, wij starten onze reis in New York (aankomst zaterdag 28/7) nu is het idee om via airbnb een woning te huren voor 4 nachten. Woensdag 1 augustus halen wij de camper op voor onze rondreis.
Wij zijn in totaal met 4 volwassen en 2 'grote' kinderen, vandaar de overweging voor airbnb.
Mijn vraag is:
- wie heeft hier ervaring mee?
- waar kunnen wij het beste verblijven qua wijk?
Dankjewel!
Groet Mirella
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Re: Air BNB New York
Officieel is AirBnB illegaal in NYC, ivm te weinig woonruimte. (een woning mag niet voor korter dan 30 dagen worden onderverhuurd, tenzij de verhuurder zelf ook in de woning vertoeft ...). Dat heeft dus wel een bepaald risico.
Zo lang je in de buurt van een subwayhalte zit, zit je wel goed. Niet in de Bronx en niet onwijs ver van Manhattan, zou ik zeggen.
Je kunt beter eerst even zoeken en dan terugkoppelen of mensen de buurt kennen van je adres ....
Zo lang je in de buurt van een subwayhalte zit, zit je wel goed. Niet in de Bronx en niet onwijs ver van Manhattan, zou ik zeggen.
Je kunt beter eerst even zoeken en dan terugkoppelen of mensen de buurt kennen van je adres ....
- Bushmaster
- Amerika-expert
Ik heb zelf ge-AirBnB-ed in Queens, zijstraat van Queensblvd.Zo lang je in de buurt van een subwayhalte zit
Daar loopt de metro bovengronds, en dat maakt best lawaai (snerpend wielen op rails geluid).
Buiten dat, vond ik het Airbnb wel super tof.
Ik zou zeker wat meer "inlezen" op dit forum. Er is al veel gezegd en geschreven over AirBnB en zeker in NYC. Zelf zijn we enorme AirBnB fans. In NYC hebben we in Brooklyn gezeten in een brownstone, super vet...dit geldt voor zowel ons huis als het verblijf in Brooklyn
. Komende zomer zitten we aan de andere kant van de Hudson in Weehawken. Op Manhattan zelf zijn de prijzen inmiddels absurd als je 2 slaapkamers wilt (ipv op de bank in de woonkamer
). Over de wetgeving maak ik me niet teveel zorgen maar het is zoals door Meyem al gezegd, zeker niet zonder risico..
Mijn 5ct,....nog ff wat inlezen op t forum...google gebruiken als je 1 op1 wilt lezen hoe AirBnBn zich ontwikkeld in NYC en op de site van AirBnB zoeken (kan op de kaart, super handig) met de juiste filters en daar je lijstje met favorieten aanleggen en je niet gek laten maken door de site dat "het wel heel bijzonder is dat dit appertement nu net vrij is in jouw periode"
Veel zoek,boek en vakantie plezier gewenst

Mijn 5ct,....nog ff wat inlezen op t forum...google gebruiken als je 1 op1 wilt lezen hoe AirBnBn zich ontwikkeld in NYC en op de site van AirBnB zoeken (kan op de kaart, super handig) met de juiste filters en daar je lijstje met favorieten aanleggen en je niet gek laten maken door de site dat "het wel heel bijzonder is dat dit appertement nu net vrij is in jouw periode"

Veel zoek,boek en vakantie plezier gewenst
Grote Amerika fan
Wij zaten afgelopen zomer een week in een airbnb in Brooklyn, in een brownstown, vlakbij een metrostation. Heel goed bevallen. Ik heb i.v.m. de wetgeving wel specifiek gezocht naar een airbnb appartement in een woning waar de eigenaar zelf ook woont, de onze was nog steeds niet legaal omdat er 3 woningen in het pand waren, maar met 2 woningen in een pand is het dan zover ik weet wel legaal. Daar zou je dus op kunnen letten als je je daar zorgen om maakt.
Terug in Texas!
- meyem
- Amerika-expert
Hemmie, heb je de link naar jullie apt van airBnB?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 50
Ik heb in 2015 geslapen in Williamsburg. De locatie was top, aan het water, met uitzicht op de skyline, maar... We sliepen bij een vrouw in huis die ons ook wel duidelijk maakte bij het binnenstappen dat dit dus niet legaal was, we sliepen in het doorgezakte bed van haar zoontje. En het huis was niet erg schoon. Maar ja, de prijs (1000 dollar voor 8 nachten) en de locatie waren echt geweldig.
https://www.airbnb.com/rooms/1750679meyem schreef:Hemmie, heb je de link naar jullie apt van airBnB?
Ze hebben er nog eentje in hetzelfde pand, heet ook iets met Lincoln.
Terug in Texas!
Wij hebben deze AirBnB , https://www.airbnb.nl/rooms/225724?loca ... s=M3rXSphf
Geen verblijfservaring maar de contacten zijn goed verlopen
Geen verblijfservaring maar de contacten zijn goed verlopen
Grote Amerika fan
Ook ik ben op zoek naar een Airbnb in New York. Ik begrijp dat dit dus eigenlijk verboden is, maar ik kan niet precies vinden wat nu de regels zijn.
Ik heb er een aantal gevonden tussen Weehawken en Bergen/Lafayette (is ten westen van Manhattan, aan de andere kant van de Hudson). Is Airbnb hier ook verboden?
Mocht het hier ook illegaal zijn, heeft iemand dan nog tips voor iets met een keuken erin en wat ruimte (wij vinden het prettig om nog gewoon even lekker te kunnen uitrusten als we terugkomen van een drukke dag).
Ik heb er een aantal gevonden tussen Weehawken en Bergen/Lafayette (is ten westen van Manhattan, aan de andere kant van de Hudson). Is Airbnb hier ook verboden?
Mocht het hier ook illegaal zijn, heeft iemand dan nog tips voor iets met een keuken erin en wat ruimte (wij vinden het prettig om nog gewoon even lekker te kunnen uitrusten als we terugkomen van een drukke dag).
- meyem
- Amerika-expert
In New Jersey is het sowieso geen probleem .... maar zorg wel dat je goed vervoer naar de stad hebt, anders dan de bus (files!!) ...
Nog steeds druk op zoek naar een AirBNB. Ik heb er nu 1 gevonden op loopafstand van het PATH station Grove street. In 1 in Weehawken (32nd street/Pleasant Ave). Beide trouwens in Jersey City. Iemand ervaring met deze buurten? Ik weet niet zo goed welke buurt het handigst is met het openbaar vervoer. Een PATH station in de buurt is makkelijk, omdat je dan geen last hebt van files. Maar Weehawken ligt dichter bij Times Square e.d.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik heb twee keer een studio gehuurd in NYC, de eerst in Williamsburg (de mensen woonden in het huis erboven), de tweede in het Meatpacking distr. Hier woonde de verhuurder duidelijk niet. Maar deze ervaringen dateren van 2013. In 2015 huurde ik een appartement met twee slaapkamers in Boerum Hill. Een prima appartement met kookgelegenheid in een fijne buurt en goed bereikbaar. Reizen moet je toch in NYC, waar je ook zit.
2007/2008: Noordoosten en Zuidwesten
2013: Noordoosten
2015: Noord- en Zuidoosten
2018: Zuid- en Noordwesten
2020: Florida en Zuidoosten
2013: Noordoosten
2015: Noord- en Zuidoosten
2018: Zuid- en Noordwesten
2020: Florida en Zuidoosten
- meyem
- Amerika-expert
Ik heb 1x een AirBnB in NJ gehad, 10 minuten lopen vanaf de halte bij Grove Street ... dat lopen op het eind van de dag brak me wel op, maar als je dichter bij het station zit, is dat prima te doen. Ik liep daar dus ook vaak 's avonds, zonder enig probleem. Het is er een gezellige drukte met in de buurt ook een mooie route langs het water met zicht op Manhattan.
(op deze dag van het blog vind je wat foto's van de directe omgeving van mijn onderkomen in NJ:
http://marinnyc5.reismee.nl/reisverhaal ... ome-again/)
Die andere buurt ken ik niet ...
De PATH is volgens mij wel een stuk handiger dan een busverbinding!! En pin je vooral niet vast op Times Square .... het minst aantrekkelijke deel van Manhattan, als je het mij vraagt ...
(op deze dag van het blog vind je wat foto's van de directe omgeving van mijn onderkomen in NJ:
http://marinnyc5.reismee.nl/reisverhaal ... ome-again/)
Die andere buurt ken ik niet ...
De PATH is volgens mij wel een stuk handiger dan een busverbinding!! En pin je vooral niet vast op Times Square .... het minst aantrekkelijke deel van Manhattan, als je het mij vraagt ...

We gaan uiteindelijk voor het appartement in de buurt van het PATH station Grove Street. Bedankt voor de hulp.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht