Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis niels2411: TIPS? Miami - Keys - Miami.
Reis niels2411: TIPS? Miami - Keys - Miami.
Hallo,
Ik heb zojuist een "last-minute" geboekt.
6 t/m 13 maart gaan we met 2 volwassenen naar Miami en the Keys.
Alle tips m.b.t. Miami en the Keys zijn welke (of locaties waar ik de tips kan vinden).
Onze planning ziet er vooralsnog zo uit:
- Dag 1 aankomst Miami
- Dag 2 Miami
- Dag 3 Miami
- Dag 4 Everglades (Big Cypress loop road en Buffalo Tiger Airboat tour)
- Dag 5 Keys (overnachting op een boot voor de kust van the Keys)
- dag 6 Keys - Miami
- Dag 7 Miami
- Dag 8 Miami - Vlucht
Alvast bedankt!
Ik heb zojuist een "last-minute" geboekt.
6 t/m 13 maart gaan we met 2 volwassenen naar Miami en the Keys.
Alle tips m.b.t. Miami en the Keys zijn welke (of locaties waar ik de tips kan vinden).
Onze planning ziet er vooralsnog zo uit:
- Dag 1 aankomst Miami
- Dag 2 Miami
- Dag 3 Miami
- Dag 4 Everglades (Big Cypress loop road en Buffalo Tiger Airboat tour)
- Dag 5 Keys (overnachting op een boot voor de kust van the Keys)
- dag 6 Keys - Miami
- Dag 7 Miami
- Dag 8 Miami - Vlucht
Alvast bedankt!
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: TIPS? Miami - Keys - Miami
Leuk, lekker een weekje naar Florida !
Ik weet niet hoe laat je terugvlucht is maar als dat wat later op de dag is zou ik het zo doen dat je op de laatste dag vanuit de Keys terug gaat. Dan zou je mogelijk ook 1 nachtje langer op de Keys kunnen blijven. Nu zijn dag 6 en 8 eigenlijk een beetje half verloren dagen die je zou kunnen samenvoegen.
Ik weet niet hoe laat je terugvlucht is maar als dat wat later op de dag is zou ik het zo doen dat je op de laatste dag vanuit de Keys terug gaat. Dan zou je mogelijk ook 1 nachtje langer op de Keys kunnen blijven. Nu zijn dag 6 en 8 eigenlijk een beetje half verloren dagen die je zou kunnen samenvoegen.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: Reis niels2411: TIPS? Miami - Keys - Miami.
Ik zou inderdaad ook nog een nachtje op de Keys pakken als je die kans hebt!
Verder; Midway Cafe op Islamorada voor een uitstekende kop koffie met heerlijke Key Lime Pie, Bahia Honda State Park(zwemmen, kanoën, snorkelen of gewoon heerlijk genieten), de oude spoorbrug waar je op kunt lopen en schitterend uitzicht hebt(en manatees kunt spotten), Sloppy Joes op Key West, de zonsondergang op Mallory Square, de gezelligheid van Duval Street, Southernmost Point, de architectuur van Key West, fiets huren en het eiland verkennen. Pak een paar uurtjes strand als je de kans krijgt. De Keys hebben bijna geen zandstranden maar de zandstranden die er zijn, zijn echt paradijselijk.
Ik zie wel dat je qua planning in het weekend op de Keys zit als ik het goed bereken. Houd er rekening mee dat het dan drukker is dan doordeweeks. Wij hadden de pech dat er in het weekend een Nautical fair aan de gang was en gingen dus al filerijdend over de Keys heen...balen dat dat was! Ik heb even snel gegoogled maar zie zo 123 geen gekke evenementen.
Miami zijn wij veel te kort geweest om iets zinnigs over te zeggen(beginnersfout in de planning) maar daar kunnen anderen ongetwijfeld bij helpen.
Verder; Midway Cafe op Islamorada voor een uitstekende kop koffie met heerlijke Key Lime Pie, Bahia Honda State Park(zwemmen, kanoën, snorkelen of gewoon heerlijk genieten), de oude spoorbrug waar je op kunt lopen en schitterend uitzicht hebt(en manatees kunt spotten), Sloppy Joes op Key West, de zonsondergang op Mallory Square, de gezelligheid van Duval Street, Southernmost Point, de architectuur van Key West, fiets huren en het eiland verkennen. Pak een paar uurtjes strand als je de kans krijgt. De Keys hebben bijna geen zandstranden maar de zandstranden die er zijn, zijn echt paradijselijk.
Ik zie wel dat je qua planning in het weekend op de Keys zit als ik het goed bereken. Houd er rekening mee dat het dan drukker is dan doordeweeks. Wij hadden de pech dat er in het weekend een Nautical fair aan de gang was en gingen dus al filerijdend over de Keys heen...balen dat dat was! Ik heb even snel gegoogled maar zie zo 123 geen gekke evenementen.
Miami zijn wij veel te kort geweest om iets zinnigs over te zeggen(beginnersfout in de planning) maar daar kunnen anderen ongetwijfeld bij helpen.
Laatst gewijzigd door Mademoiselle op 30 jan 2018, 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.
2025: St. Louis, MO en ???
2020: Minneapolis, NYC & Miami
2019: TN - MS - LA
2018: AZ - UT - NV
2018: Baltimore & Washington DC
2017: Florida
2016: Orlando, FL
2020: Minneapolis, NYC & Miami
2019: TN - MS - LA
2018: AZ - UT - NV
2018: Baltimore & Washington DC
2017: Florida
2016: Orlando, FL
Bedankt voor de tips ik ga kijken of ik ons verblijf kan verlengen op de keys 

Bahia Honda State Park mag je niet missen!
-
- Amerika-ontdekker
Bij the Keys inderdaad Bahia Honda hier kan je heerlijk zwemmen en genieten van mooie stranden en oude spoorbrug. Wij kampeerden op Long Key en we bezochten No Name Key Big Pine Key voor de herten die daar overal los rondlopen. Verder Key West vooral in de avond, goed eten en leuke straattheater. Zie ook https://www.dreamtheworld.nl/roadtrip-florida-de-route/ voor de route en https://www.dreamtheworld.nl/category/florida/ voor al mijn blogs over onze reis naar Florida
Voor ons reisverslag en tips over Florida (en heel veel andere landen) zie http://www.dreamtheworld.nl
Zowiezo een nachtje extra Keys!
Must sees: Bahia Honda State Park, Robbie's Pier - feed the tarpons, Midway Cafe & Coffee Bar, Morada Bay Cafe en sunset Mallory Square Key West.
Must sees: Bahia Honda State Park, Robbie's Pier - feed the tarpons, Midway Cafe & Coffee Bar, Morada Bay Cafe en sunset Mallory Square Key West.
In Marathon de zonsondergang aan Sombrero Beach echt een aanrader zowel overdag als zonsondergang heb er vorig jaar nog een mooie foto van getrokken die hier nu op een canvas omhoog hangtniels2411 schreef:nog iemand toevallig tips mbt de Keys?

2001:Florida
2011:Florida
2013:West Usa
2017:Florida
2018:NY
2019:Oost Canada en Oost USA
2022:Florida
Ik wil er de foto aan toevoegen maar hij zegt dat het bestand te groot is, Hoe los ik dit op? 

2001:Florida