Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Geldigheid internationaal paspoort

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
DeborahVH
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Geldigheid internationaal paspoort

Bericht door DeborahVH »

Hallo iedereen,

Begin maart trekken we er weer op uit naar de States! Dit maal naar Florida.
Ik weet dat je internationaal paspoort vroeger 6 maanden na terugreis nog geldig moest zijn. Maar ons paspoort is net nog maar 3 maanden geldig na terugreis... Is dit nog ok?

Ik vind op allerlei websites dat je paspoort nu enkel maar geldig moet zijn tijdens je geplande verblijf en niet meer tot 6 maanden erna...
Klopt dit?
Kan iemand mij hier verder mee helpen?

Alvast bedankt!

Groetjes,
Deborah
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Geldigheid internationaal paspoort

Bericht door Marcopstal »

Uiteraard klopt dat. Geldig tot en met de dag van retour.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Dat dus :) Paspoort moet nog geldig zijn op de dag van retour. Die 6 maanden regel is er al een tijdje niet meer.
Dus, geen nood. Lekker vakantie vieren!
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Kimmie75
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Kimmie75 »

Ik zie net bij de voorwaardes van WOW airlines dat deze wel 6 maanden erna nog geldig moet zijn en die van ons zijn nog maar 1 maand geldig erna. Kan een airline hier andere regels aan stellen en moet ik dus toch mijn paspoorten vernieuwen?
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Nee.
Wow zegt 't ook iets minder zwart-wit dan jij stelt.
https://wowair.co.uk/customer-service/f ... uirements/

As a general rule, passports must be valid for six months beyond the departure date from the U.S. However, the U.S. has signed agreements with a number of countries to waive this requirement. When such an agreement is in place, the passport must be valid for the entire period of the visitor's intended stay, but the additional six-month validity period is not required.

Dit geldt voor BE en NL.
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
headhunterke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door headhunterke »

Kimmie75 schreef:Ik zie net bij de voorwaardes van WOW airlines dat deze wel 6 maanden erna nog geldig moet zijn en die van ons zijn nog maar 1 maand geldig erna. Kan een airline hier andere regels aan stellen en moet ik dus toch mijn paspoorten vernieuwen?
WOW mag dat dan wel zeggen, ze hebben geen enkele wettelijke grond om zich hier op te baseren.
De Timatic (de paspoort en visum bijbel die elke maand een update krijgt) schrijft de regels voor en niet de airline. Airlines volgen Timatic.
Het kan natuurlijk wel zijn dat, indien je een andere nationaliteit hebt er andere regels gelden.
Check dus altijd zeker en vast en neem niet zomaar uitspraken om allerlei sites voor waarheid aan.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Kimmie75
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Kimmie75 »

pff pak van mijn hart :thumbup:
Dank jullie wel
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht