Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis NiekR: eerste x rondreis Amerika Las Vegas - Yellowstone.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Re: Reis NiekR: eerste x rondreis Amerika Las Vegas - Yellowstone.

Bericht door Hans B »

In 3 volle dagen kun je de meeste highlights van Yellowstone wel zien. Jij hebt er 4, dus ja dat zou kunnen.
In de Grand Canyon heb je maar 1 overnachting, lijkt me niet dat je die kunt inleveren.
In Salt Lake is niet zo heel veel te zien (mormonen tempel en State Capitol), dus ja dat zou kunnen.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
NiekR
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door NiekR »

23-sep Zion- GC South Rim *
24-sep GC South Rim - GC South Rim *
25-sep GC South Rim - Las Vegas

Ik heb 2 overnachtingen daar. Dus mijn vraag was of het volgende een goede optie zou zijn, of dat dat net niks is.

23-sep Zion- Page
24-sep Page - GC South Rim
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Sorry ja overheen gelezen.
Als je vroeg in de ochtend de heli vlucht maakt en verder niet van plan bent naar de Gr.C. terug te gaan kun je Las Vegas nog wel bereiken. Zelf zou ik de voorkeur geven om er 1 dag te blijven. Even wat wandelen (stukje naar beneden bv), geeft toch wel wat extras aan je bezoek.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Je komt via de oostelijke ingang Grand Canyon binnen. Aan deze weg zijn al een aantal mooie uitzichtpunten zoals Desert View Watchtower (met uitzichttoren) en Grand View Point. Die kun je onderweg alvast meenemen.
Als je dan 's middags de helikoptervlucht (duur ca. een half uurtje) doet en daarna nog wat tijd besteedt in het park voor een paar viewpoints en de zonsondergang, en niet naar beneden gaat wandelen, dan heb je aan 1 nacht in principe voldoende. Tenminste dat is onze ervaring.
Wil je toch meer tijd in GC dan zou ik een nacht minder Yellowstone doen. Met 3 dagen kan je al veel zien.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

NiekR schreef:23-sep Zion- GC South Rim *
24-sep GC South Rim - GC South Rim *

Ik heb 2 overnachtingen daar. Dus mijn vraag was of het volgende een goede optie zou zijn, of dat dat net niks is.

23-sep Zion- Page
24-sep Page - GC South Rim
Het is beslist een goede optie, maar de keuze hangt af van wat e overal wilt doen. Kijk eens wat je wilt doen bij de GC. Wij zijn er altijd twee nachten geweest (zie bijvoorbeeld ons 2013-verslag) en dat vonden e niet te vele, maar als je niet gaat wandelen is 1 nacht ook voldoende. Met een overnachting in Page heb je meer tijd voor de bezienswaardigheden daar, maar ook dan geldt weer: wat wil je doen daar (Antelope Canyon, Lake Powell, Glen Canyon dam, Horseshoe Bend?).
Het is 2,5 uur rijden van Page naar de GC, dus heel veel maakt het nu ook weer niet uit. Maar zorg er wel voor dat je voldoende tijd hebt voor de view points aan de oostkant.
Ga je in het park overnachten?

Wat het aanschaffen van kampeerspullen betreft: je kunt die inderdaad bestellen. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar met de zoekfunctie kun je wel wat informatie vinden.

Marianne
NiekR
Amerika-ontdekker

Bericht door NiekR »

Was ik weer naar een poosje. Laatste keer om de laatste puntjes op de i van de route te zetten.
Inmiddels zijn de auto en de vluchten geboekt. Ook de overnachtingen in SLC en Yellowstone liggen vast.
Tijdens het zoeken van de vluchten was NYC terug goedkoper, dus dat moest er nog even bij in gefietst worden ;)
Nu twijfel ik nog over een paar kleine dingetjes.

1. Een collega gaf aan dat hij Capitol Reef zou inwisselen voor Moab. Echter denk ik dat dat wel druk wordt. Het is weer extra km's en we hebben dan slechts 2 nachten voor Moab. Is dat het wel waard? Zou betekenen dat we op zijn vroegst begin van de middag aankomen, endat we dus maar 1,5 dag hebben. Als we dan nog meer willen zien de vertrekdag, komen we ook weer laat in Bryce aan.
2. Als we niet naar Moab gaan, is Capitol Reef wel de moeite waard voor 2 nachten? Of kunnen we die nacht beter naar Page of South Rim verplaatsen?

Datum Beginpunt Eindpunt
8-sep Amsterdam Salt Lake City
9-sep Salt Lake City Salt Lake City (kampeerspullen kopen)
10-sep Salt Lake City Yellowstone (vroeg vertrekken)
11-sep Yellowstone Yellowstone
12-sep Yellowstone Yellowstone
13-sep Yellowstone Yellowstone
14-sep Yellowstone Grand Teton
15-sep Grand Teton Grand Teton
16-sep Grand Teton SLC (of ander tussenpunt)
17-sep SLC Capitol Reef (vroeg vertrekken)
18-sep Capitol Reef Capitol Reef
19-sep Capitol Reef Bryce
20-sep Bryce Zion
21-sep Zion Zion
22-sep Zion GC South Rim
23-sep GC South Rim Las Vegas
24-sep Las Vegas Las Vegas
25-sep Las Vegas New York
26-sep New York New York
27-sep New York New York
28-sep New York Amsterdam
29-sep Amsterdam
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Wij vonden 1 nacht Capitol Reef voldoende maar we hebben er dan ook niet veel gewandeld. Als je meerdere wandelingen wilt doen is een volle dag wel prettig. Het park is echt wel de moeite waard hoewel ik ook een lichte voorkeur heb voor Moab. Vooral Canyonlands NP vonden wij erg indrukwekkend. Maar om dit nu toe te voegen i.p.v. Capitol Reef wordt het allemaal wel erg gehaast. Weinig tijd voor Moab en omgeving, weinig tijd voor Bryce en de prachtige UT 12.

De toevoeging van Page na Zion zou een goede optie zijn en heeft ook als voordeel dat de afstand naar de Grand Canyon een stuk korter wordt.
Springdale - Grand Canyon Village een dikke 400 km. Page - Grand Canyon Village bijna de helft minder. Als je niet in het park overnacht is de afstand nog groter. Met Page creëer je dus meer tijd voor de Grand Canyon.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou ipv terug naar SLC naar Vernal rijden. Persoonlijk vond ik de omgeving Moab misschien wel het mooiste wat ik tot nu toe in het zuidwesten gezien heb. Maar je kan nou eenmaal niet alles zien. Ik zou naar Vernal rijden vanuit de Tetons, daarna 1 nacht CApitol Reef nemen. Vergeet niet tussendoor Goblin valley sp aan te doen. Je kan in principe dan ook de ochtend erna daar nog in CR blijven voor je naar Bryce gaat. Ik zou dan kiezen voor 2 nachten Bryce ipv 2n capitol reef.

Maar dan kan je page weer niet toevoegen... Lastige planning. Ik had op dag 2 al een heel stuk richting Yellowstone gereden namelijk. Het is jammer dat je NY hebt toegevoegd. Met maar 2 dagen daar had ik daar niet voor gekozen. Had er een tijdje later een week heengegaan zeg ik achteraf. Nu moet je echt zaken overslaan aan de westkant namelijk
NiekR
Amerika-ontdekker

Bericht door NiekR »

Ik ben zelf vorig jaar een week in NYC geweest, maar mijn vrouw nog nooit.
Aangezien ik er wel ben geweest, hoef ik er niet per se binnenkort nog een keer een week heen, dus vandaar dat dit een mooie oplossing is. We hebben in NYC ruim 72 uur, dus dat is wel iets meer dan 2 dagen, en lijkt mij voldoende tijd om toch de highlights te zien.

Daarnaast heb ik nog nooit een land meegemaakt waar we geen keuzes hoefden te maken. Maar ik vind dat persoonlijk in een klein land (vorig jaar bijvoorbeeld Ecuador) toch moeilijker dan in een groter land. De kans dat we ooit terugkomen in dit deel van de VS is toch redelijk groot, dus dan kan ik wel Denver, Moab pakken bijvoorbeeld.

Je bedoelt dat ik vanaf de Tetons naar Vernal zou moeten als ik naar Moab ga? Naar CR ligt dat niet echt op de route toch?

Bedankt voor de tips, dan hou ik het bij de huidige plaatsen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Tja. Ik vind het wel jammer dat je route nu gehaaster wordt met die dagen NY er bij. Het gaat er niet om dat je dingen niet kunt doen maar dat je nu weinig tijd hebt voor de zaken die wel op de route liggen.
Ik zou gaan voor een stop in Page.

Marianne
NiekR
Amerika-ontdekker

Bericht door NiekR »

Ik begrijp jullie reactie wel, maar het blijft altijd keuzes maken en dat is niet altijd gemakkelijk.
Echter heb ik best veel gelezen en voorgestelde routes bekeken. En als ik jouw voorgestelde route hieronder bekijk, dan komen nagenoeg al het aantal nachten overal overeen met elkaar. Enige verschil is dat ik Moab+Valley of fire heb ingewisseld voor NYC (en GC North Rim voor South Rim). Dan kun je toch niet zeggen dat ik te weinig tijd heb voor Yellowstone, GT, Capitol reef, Bryce of Zion als dat is wat je zelf hebt voorgesteld?

Maar wel bedankt allemaal voor het meedenken. Mocht ik vragen hebben, is het dan handig om een nieuw topic te opnen? En dit routetopic af te sluiten?

08-sep-18 naar Salt Lake City
09-sep-18 Salt Lake City
10-sep-18 Salt Lake City - Yellowstone
11-sep-18 Yellowstone
12-sep-18 Yellowstone
13-sep-18 Yellowstone
14-sep-18 Yellowstone - Grand Teton
15-sep-18 Grand Teton (of al richting Moab rijden)
16-sep-18 Grand Teton - Moab
17-sep-18 Moab (Arches)
18-sep-18 Moab (Canyonlands, Dead Horse Point SP)
19-sep-18 Moab - Capitol Reef
20-sep-18 Capitol Reef
21-sep-18 Capitol Reef - Bryce
22-sep-18 Bryce - North rim GC
23-sep-18 North rim GC - Zion
24-sep-18 Zion
25-sep-18 Zion - Valley of Fire
26-sep-18 Valley of Fire - Las Vegas
27-sep-18 Las Vegas
28-sep-18 Las Vegas
29-sep-18 Las Vegas
Plaats reactie