Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tips: Route 66 wie was er en waar moeten we zijn
Tips: Route 66 wie was er en waar moeten we zijn
We doen (met 2 personen) de Route 66 in mei/juni.
Veel vragen hebben we nog;
- Heeft iemand een roadbook
- wat mogen we onderweg echt niet missen
- wat is niet de moeite om voor om te rijden
- Wat is de temperatuur onderweg, zijn er ook koude delen bij in genoemde periode?
Andere tips altijd welkom natuurlijk. Dank voor jullie hulp.
Veel vragen hebben we nog;
- Heeft iemand een roadbook
- wat mogen we onderweg echt niet missen
- wat is niet de moeite om voor om te rijden
- Wat is de temperatuur onderweg, zijn er ook koude delen bij in genoemde periode?
Andere tips altijd welkom natuurlijk. Dank voor jullie hulp.
- Vanlootje
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Re: Tips: Route 66 wie was er en waar moeten we zijn
Ik heb in 2013 de Route 66 gereden. Daarvoor hebben we de EZ66 Guide for Travelers van Jerry McClanahan aangeschaft. Daar is al wel een nieuwere versie van, want onderweg veranderd er nog wel eens wat. Dit boekje heb je echt nodig, want het is niet alleen maar bordjes volgen. De route staat er in en de bezienswaardigheden en eventuele sidetrips.
Onderweg heb je allerlei mooie en aparte bezienswaardigheden:
-Illinois: startpunt in Chicago, de Gemini Giant, oude tankstations in Dwight en Odell, Chain od Rocks Bridge met een knik erin
-Missouri: Gateway Arch in St. Louis, Ted Drewes Frozen Custard, de grootste schommelstoel ter wereld in Fanning, Sinclair tankstation in Paris Springs
-Kansas: Cars on the Route
-Oklahoma: Blue Whale in Catoosa, Pops in Arcadia, Route 66 museum in Clinton
-Texas: U Drop Inn Tower in Shamrock, The Big Texan en Cadillac Ranch in Amarillo, Midpoint Cafe in Adrian
New Mexico: ghost town Glenrio, Blue Swallow motel in Tucumcari, Santa Fe, Central Avenue in Albuquerque met veel neon, El Rancho hotel in Gallup (gewoon ff kijken)
-Arizona: Petrified Forest, Wigwam motel in Holbrook, grootste Route 66 teken in Winslow, Williams, Seligman, Hackberry General Store, Mr D'z Route 66 diner, Sitgreaves Pass,
-Californië: Roy's Cafe in Amboy, Bottle Tree Forest, Santa Monica pier
Onderweg heb je allerlei mooie en aparte bezienswaardigheden:
-Illinois: startpunt in Chicago, de Gemini Giant, oude tankstations in Dwight en Odell, Chain od Rocks Bridge met een knik erin
-Missouri: Gateway Arch in St. Louis, Ted Drewes Frozen Custard, de grootste schommelstoel ter wereld in Fanning, Sinclair tankstation in Paris Springs
-Kansas: Cars on the Route
-Oklahoma: Blue Whale in Catoosa, Pops in Arcadia, Route 66 museum in Clinton
-Texas: U Drop Inn Tower in Shamrock, The Big Texan en Cadillac Ranch in Amarillo, Midpoint Cafe in Adrian
New Mexico: ghost town Glenrio, Blue Swallow motel in Tucumcari, Santa Fe, Central Avenue in Albuquerque met veel neon, El Rancho hotel in Gallup (gewoon ff kijken)
-Arizona: Petrified Forest, Wigwam motel in Holbrook, grootste Route 66 teken in Winslow, Williams, Seligman, Hackberry General Store, Mr D'z Route 66 diner, Sitgreaves Pass,
-Californië: Roy's Cafe in Amboy, Bottle Tree Forest, Santa Monica pier
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Slakopreis hebben een prachtige reis langs heel Route 66 gemaakt en er ook een verslag van gemaakt. Daar zit vast interessante informatie voor jullie bij. http://route66percamper.blogspot.nl/
Vanlootje en jojostravelusa bedankt voor jullie hulp. Een start hebben we nu. Prima tips weer.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Als je dan toch door Seligman komt. zeker even stoppen bij Angel Delgadillo.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
- gera_r
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
We hebben niet de hele route 66 gereden, maar wel door de jaren heen grote stukken en slechts een klein deel niet.
Je vraagt wat niet de moeite waard is om voor om te rijden. Het enige wat ik hierover kan zeggen is, sla het laatste stuk maar over. Neem, als je in de voorsteden van Los Angeles komt, gewoon maar de snelste route naar Santa Monica. Het officiële deel is een mijlenlang stuk doffe ellende. Apart van het gezoek af en toe (en opluchting als je weer een bordje "route 66' ziet, waardoor je weet dat je weer goed zit), is er weinig authentieks te zien. Als er al iets is, dan heb je geen gelegenheid om te stoppen en/of een foto te maken. Het ergste is dat je zo ongeveer elke 300 m. een stoplicht hebt... Er kwam geen eind aan. We deden er door de stoplichten uuuuuuuuren over! Ondanks de automaat, had mijn man er pijn in het been van.
Wil je de voldoening hebben, om de hele officiële route 66 gereden te hebben, dan moet je dat doen. Maar je bent gewaarschuwd...!
Je vraagt wat niet de moeite waard is om voor om te rijden. Het enige wat ik hierover kan zeggen is, sla het laatste stuk maar over. Neem, als je in de voorsteden van Los Angeles komt, gewoon maar de snelste route naar Santa Monica. Het officiële deel is een mijlenlang stuk doffe ellende. Apart van het gezoek af en toe (en opluchting als je weer een bordje "route 66' ziet, waardoor je weet dat je weer goed zit), is er weinig authentieks te zien. Als er al iets is, dan heb je geen gelegenheid om te stoppen en/of een foto te maken. Het ergste is dat je zo ongeveer elke 300 m. een stoplicht hebt... Er kwam geen eind aan. We deden er door de stoplichten uuuuuuuuren over! Ondanks de automaat, had mijn man er pijn in het been van.
Wil je de voldoening hebben, om de hele officiële route 66 gereden te hebben, dan moet je dat doen. Maar je bent gewaarschuwd...!
Voor reisverslagen:
https://johanengerainamerika.blogspot.com/
https://johanengerainamerika.blogspot.com/
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Route 66 nu 1,5 keer gereden. In 2010 in z'n geheel, in 2011 voor de helft.
Er is zoveel moois te zien dat het bijna onbegonnen werk is op te noemen wat je moet zien.
Via deze 2 websites haalde ik destijds veel informatie: historic66.com en rte66.nl. Van de NL-site heb ik de hele beschrijving per staat geprint en deze tijdens mijn reis als naslagwerk gebruikt.
Deze week vond ik een vlogger op YouTube die Route 66 van Los Angeles naar Chicago reed. Mooie beelden met vrijwel alle hoogtepunten van Route 66 en geeft een goed beeld van wat je allemaal kunt verwachten. Je moet een beetje van zijn stijl van vloggen houden maar de beelden zijn prachtig!! Zie deze playlist op YouTube.
Ik krijg er alweer zin en hoop in mei een klein gedeelte (Springfield, IL - Chicago) opnieuw te rijden.
Ooit wil ik 'm nogmaals helemaal rijden, blijft een heerlijke route om te rijden! 
Wanneer gaan jullie precies? Wie weet komen we elkaar nog wel tegen? Ik rijd het gedeelte van Springfield, IL - Chicago waarschijnlijk 28 en 29 mei.
Roland

Er is zoveel moois te zien dat het bijna onbegonnen werk is op te noemen wat je moet zien.
Via deze 2 websites haalde ik destijds veel informatie: historic66.com en rte66.nl. Van de NL-site heb ik de hele beschrijving per staat geprint en deze tijdens mijn reis als naslagwerk gebruikt.
Deze week vond ik een vlogger op YouTube die Route 66 van Los Angeles naar Chicago reed. Mooie beelden met vrijwel alle hoogtepunten van Route 66 en geeft een goed beeld van wat je allemaal kunt verwachten. Je moet een beetje van zijn stijl van vloggen houden maar de beelden zijn prachtig!! Zie deze playlist op YouTube.
Ik krijg er alweer zin en hoop in mei een klein gedeelte (Springfield, IL - Chicago) opnieuw te rijden.

Wanneer gaan jullie precies? Wie weet komen we elkaar nog wel tegen? Ik rijd het gedeelte van Springfield, IL - Chicago waarschijnlijk 28 en 29 mei.

Roland
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 2303 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-