Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Ouderdorpje: tips gevraagd schema rondje vanaf Las Vegas.
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Reis Ouderdorpje: tips gevraagd schema rondje vanaf Las Vegas.
Hi , aankomende augustus vliegen wij naar Las Vegas en verheugen ons erop om vanuit daar een mooie route te maken, wij gaan met onze 17-jarige dochter en met de auto. We hebben een route gemaakt, maar voordat ik de hotels ga vastleggen, graag nog jullie tips en opmerkingen. Overigens zijn wij geen hikers.
Plan tot nu toe is:
5 augustus aankomst Las Vegas, direct doorrijden via Valley of Fire naar Mesquite
Dag 2: via Zion ( tubing in Zion)? Naar overnachten hatch
Dag 3: bryce bezoeken overnachten hatch
Dag 4: via antilope canyon naar grand canyon Overnachten tusayan
Dag 5: via seligman en oatman naar overnachting laughlin
Dag 6: dagje relaxen Overnachting laughlin
Dag 7: richting la Overnachten LA
Dag 8: hop on hop of Overnachten LA
DAG 9: universal studio Overnachten LA
Dag 10: fietsen Santa Monica Overnachten La
Dag 11: via bakersfield ( sequoia bomen ergens?). Overnachting oakhurst
Dag 12: Yosemite ( kano merced river ?). Overnachting tent Yosemite
Dag 13: richting sfo Overnachting sfo
Dag 14: sfo Overnachting sfo
Dag 15: sfo Overnachting sfo
Dag 16: vliegen naar vegas Overnachting vegas
Dag 17: dagje vegas. Overnachten vegas
Dag 18: terugvlucht
Is dit een beetje te doen? En iemand ervaring met tubing in Zion? Kano over Merced river in Yosemite? Waar op dag 11 de giant trees te bekijken? Iets te zien/doen onderweg op dag 11? Goedkoop maar gaaf hotel in vegas?
Vast super bedankt voor jullie tips!
Plan tot nu toe is:
5 augustus aankomst Las Vegas, direct doorrijden via Valley of Fire naar Mesquite
Dag 2: via Zion ( tubing in Zion)? Naar overnachten hatch
Dag 3: bryce bezoeken overnachten hatch
Dag 4: via antilope canyon naar grand canyon Overnachten tusayan
Dag 5: via seligman en oatman naar overnachting laughlin
Dag 6: dagje relaxen Overnachting laughlin
Dag 7: richting la Overnachten LA
Dag 8: hop on hop of Overnachten LA
DAG 9: universal studio Overnachten LA
Dag 10: fietsen Santa Monica Overnachten La
Dag 11: via bakersfield ( sequoia bomen ergens?). Overnachting oakhurst
Dag 12: Yosemite ( kano merced river ?). Overnachting tent Yosemite
Dag 13: richting sfo Overnachting sfo
Dag 14: sfo Overnachting sfo
Dag 15: sfo Overnachting sfo
Dag 16: vliegen naar vegas Overnachting vegas
Dag 17: dagje vegas. Overnachten vegas
Dag 18: terugvlucht
Is dit een beetje te doen? En iemand ervaring met tubing in Zion? Kano over Merced river in Yosemite? Waar op dag 11 de giant trees te bekijken? Iets te zien/doen onderweg op dag 11? Goedkoop maar gaaf hotel in vegas?
Vast super bedankt voor jullie tips!
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Re: Reis Ouderdorpje: tips gevraagd schema rondje vanaf Las Vegas.
Zou ik zo niet doen, maar ik ben ook meer een natuurmens waardoor en waarvoor wat meer tijd nodig is. Je bent al 4x in de VS geweest, waar? Al eerder in het westen?
Na zo'n lange vlucht meteen 'fors' aan de rit? Ik zou er nog eens over nadenken.
Tubing in Zion ? In Zion ga je toch aan de wandel !! (Angels Landing, Emerald Pools.
Voor afkoeling loop de rivier in (wandelen naar de Narrows)
Verder veel bijzondere keuzes.
Al met al lijkt mij dit erg veel voor netto 14/15 dg.
Schrijf je route eens op Google oid uit.
Na zo'n lange vlucht meteen 'fors' aan de rit? Ik zou er nog eens over nadenken.
Tubing in Zion ? In Zion ga je toch aan de wandel !! (Angels Landing, Emerald Pools.
Voor afkoeling loop de rivier in (wandelen naar de Narrows)
Verder veel bijzondere keuzes.
Al met al lijkt mij dit erg veel voor netto 14/15 dg.
Schrijf je route eens op Google oid uit.
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
-
- Amerika-newbie
Hi Hans,
Ik ben zelf al in vegas en sfo geweest de rest van de family alleen nog niet , verder new york 2x en meerdere malen zowel lang als kort in Florida .
We komen overigens al rond 13:00 aan in vegas op de eerste dag , vandaar dat we dan gelijk een stukje willen rijden we moeten dan toch wakker blijven en de laatste dagen zijn we al in vegas , maar niet te lang rijden uiteraard denk dat dit een uur of 2 is naar mesquite ?
Ik ben zelf al in vegas en sfo geweest de rest van de family alleen nog niet , verder new york 2x en meerdere malen zowel lang als kort in Florida .
We komen overigens al rond 13:00 aan in vegas op de eerste dag , vandaar dat we dan gelijk een stukje willen rijden we moeten dan toch wakker blijven en de laatste dagen zijn we al in vegas , maar niet te lang rijden uiteraard denk dat dit een uur of 2 is naar mesquite ?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Ik veronderstel dat je al in SF geweest bent, SFO is de luchthaven van San Francisco.
Daar ga je denk ik ook geen 3 nachten gaan zitten.
Voor de rest ?
Je vliegt over Zion naar Bryce, Page en GC om vervolgens 2 dagen in "Laughlin" te gaan zitten. Na LA rij je tot Oakhurst en dan wil je onderweg nog Sequoias zien.
Zonde om terug te moeten vliegen naar Vegas, een one way was hier stukken beter geweest. Voor Vegas zelf heb je ook niet bijster veel tijd.

Voor de rest ?
Je vliegt over Zion naar Bryce, Page en GC om vervolgens 2 dagen in "Laughlin" te gaan zitten. Na LA rij je tot Oakhurst en dan wil je onderweg nog Sequoias zien.
Zonde om terug te moeten vliegen naar Vegas, een one way was hier stukken beter geweest. Voor Vegas zelf heb je ook niet bijster veel tijd.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Liggen de vluchten al vast? Ook de binnenlandse vlucht? Ik vind het jammer dat je op die manier de mooie route van Yosemie via de Tioga Pass en Death Valley naar Las Vegas mist.
Jullie zijn geen hikers (maar wie is dat wel?). Betekent dat dat je helemaal niet wilt wandelen in de parken? Dan ga je toch veel moois missen.
Misschien is Mequite nog te doen op de dag van aankomst maar veel tijd voor Valley of Fire heb je dan niet.
Als je niet gaat wandelen, waarom dan een volle dag voor het kleine Bryce? Die dag kun je beter voor Zion gebruiken, zeker als je daar wilt tuben.
Voor de Grand Canyon kun je eens kijken naar iets in het park; de Bright Angel Lodge of de Maswik Lodge South liggen mooi en zijn goedkoper (maar wel eenvoudiger) dan accommodatie in Tusayan.
Relaxen in Laughlin lijkt me erg jammer van de toch al beperkte tijd. Waarom geen overnachting in Page? Dan heb je onderweg iets meer rust.
Op jullie route kun je het beste in Yosemite (Mariposa Grove) sequoia's bekijken. Dat kan op dag 11. Je kutn dan in Oakhurst overnachten of in Fishcamp, of in het parkbij de Big Trees Lodge. De volgende ochtend kun je dn een bezoek brengen aan Glacier Point en dan doorrijden naar de vallei.
Wij hebben al vaak op de Merced gevaren, maar ik denk dat het dit jaar in augustus niet gaat lukken; er is tot nu toe heel weinig sneeuw gevallen dus de rivier zal dan niet meer hoog genoeg staan. Voor meer informatie zie hier en bijvoorbeeld hier voor onze ervaring in 2006.
Marianne
Jullie zijn geen hikers (maar wie is dat wel?). Betekent dat dat je helemaal niet wilt wandelen in de parken? Dan ga je toch veel moois missen.
Misschien is Mequite nog te doen op de dag van aankomst maar veel tijd voor Valley of Fire heb je dan niet.
Als je niet gaat wandelen, waarom dan een volle dag voor het kleine Bryce? Die dag kun je beter voor Zion gebruiken, zeker als je daar wilt tuben.
Voor de Grand Canyon kun je eens kijken naar iets in het park; de Bright Angel Lodge of de Maswik Lodge South liggen mooi en zijn goedkoper (maar wel eenvoudiger) dan accommodatie in Tusayan.
Relaxen in Laughlin lijkt me erg jammer van de toch al beperkte tijd. Waarom geen overnachting in Page? Dan heb je onderweg iets meer rust.
Op jullie route kun je het beste in Yosemite (Mariposa Grove) sequoia's bekijken. Dat kan op dag 11. Je kutn dan in Oakhurst overnachten of in Fishcamp, of in het parkbij de Big Trees Lodge. De volgende ochtend kun je dn een bezoek brengen aan Glacier Point en dan doorrijden naar de vallei.
Wij hebben al vaak op de Merced gevaren, maar ik denk dat het dit jaar in augustus niet gaat lukken; er is tot nu toe heel weinig sneeuw gevallen dus de rivier zal dan niet meer hoog genoeg staan. Voor meer informatie zie hier en bijvoorbeeld hier voor onze ervaring in 2006.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Thanks Marianne !! En inderdaad sfo is het vliegveld tja ik ben stewardess Hahaha . We hadden graag die mooie weg terug gereden , maar kwam er niet uit qua planning , je wil toch zoveel mogelijk zien maar ook wat rust momenten proberen in te plannen en we dachten in het begin iets meer rijden etc en dan wat meer rust . Vluchten heen en terug van Vegas liggen al vast die vanaf san Francisco heb ik nog niet geboekt.
Hoe zou jij hem doen ?
Hoe zou jij hem doen ?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk dat ik toch wat rust zou opofferen om dat laatste stuk ook te kunnen rijden.
Het zou er dan zo uit kunnen zien:
5-aug naar Mesquite
6-aug Mesquite - Zion
7-aug Zion - Bryce
8-aug Bryce - Page
9-aug Page - Grand canyon
10-aug Grand canyon - Kingman
11-aug Kingman - LA
12-aug LA
13-aug LA
14-aug LA - Cambria
15-aug Cambria - San Francisco
16-aug San Francisco
17-aug San Francisco - yosemite
18-aug yosemite
19-aug yosemite - Lone Pine
20-aug Lone Pine - Las Vegas
21-aug Las Vegas
22-aug Las Vegas
Het is wel een volle reis, maar met de kust en de Tioga Pass wel mooier op deze manier. Ik zou zelf een dag minder LA doen of zelfs LA helemaal overslaan maar ik kan me voorstellen dat jullie dat niet willen.
Marianne
Het zou er dan zo uit kunnen zien:
5-aug naar Mesquite
6-aug Mesquite - Zion
7-aug Zion - Bryce
8-aug Bryce - Page
9-aug Page - Grand canyon
10-aug Grand canyon - Kingman
11-aug Kingman - LA
12-aug LA
13-aug LA
14-aug LA - Cambria
15-aug Cambria - San Francisco
16-aug San Francisco
17-aug San Francisco - yosemite
18-aug yosemite
19-aug yosemite - Lone Pine
20-aug Lone Pine - Las Vegas
21-aug Las Vegas
22-aug Las Vegas
Het is wel een volle reis, maar met de kust en de Tioga Pass wel mooier op deze manier. Ik zou zelf een dag minder LA doen of zelfs LA helemaal overslaan maar ik kan me voorstellen dat jullie dat niet willen.
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik zou LA zeker niet over slaan en de reis zo doen als Marianne voorstelt. Ik zou misschien dan wel 1 dag LA eraf halen en deze bij Zion zetten.
Na aankomst zal je tegen 15u wegrijden met de huurauto. Dan even koelboxje en wat boodschappen doen en naar VoF rijden voor zonsondergang daar en dan of in mesquite of in Overton overnachten of doorrijden naar St. George. Daar is het al een uur later. Naar VoF is een klein uur rijden. Naar st George is het vanaf VoF een goede anderhalf uur rijden. Als je al vaker lange vliegreizen gemaakt hebt weet je wel een beetje of je wel of niet gaat uit een vliegtuig stapt. Ikzelf ben dan altijd juist goed wakker vd adrenaline om weer lekker vakantie te vieren dus ik heb niet zo’n moeite om nog een paar uur door te gaan. Er zijn ook mensen die liever gelijk even een bed opzoeken
Als je VoF niet kan doen op dag 1 kan je dat op dag 2 doen zonder er tijd in Zion voor te verliezen. Ook al ben je geen hiker. Een stukje van de narrows door het water doen is altijd leuk.
Of je nou in Kingman of Laughlin overnacht maakt weinig uit. Het lijkt me afhankelijk van de tijd die je aan de grand canyon wilt spenderen. In Laughlin heb je wat resorts met grotere zwembaden. Beide plekken zou ik puur boeken als tussennacht en niet om ook echt nog eat te zien of te gaan doen.
Marianne geeft op 19 aug Lone Pine aan. Je zou ook rond Bishop al kunnen kijken naar een hotel
Na aankomst zal je tegen 15u wegrijden met de huurauto. Dan even koelboxje en wat boodschappen doen en naar VoF rijden voor zonsondergang daar en dan of in mesquite of in Overton overnachten of doorrijden naar St. George. Daar is het al een uur later. Naar VoF is een klein uur rijden. Naar st George is het vanaf VoF een goede anderhalf uur rijden. Als je al vaker lange vliegreizen gemaakt hebt weet je wel een beetje of je wel of niet gaat uit een vliegtuig stapt. Ikzelf ben dan altijd juist goed wakker vd adrenaline om weer lekker vakantie te vieren dus ik heb niet zo’n moeite om nog een paar uur door te gaan. Er zijn ook mensen die liever gelijk even een bed opzoeken
Als je VoF niet kan doen op dag 1 kan je dat op dag 2 doen zonder er tijd in Zion voor te verliezen. Ook al ben je geen hiker. Een stukje van de narrows door het water doen is altijd leuk.
Of je nou in Kingman of Laughlin overnacht maakt weinig uit. Het lijkt me afhankelijk van de tijd die je aan de grand canyon wilt spenderen. In Laughlin heb je wat resorts met grotere zwembaden. Beide plekken zou ik puur boeken als tussennacht en niet om ook echt nog eat te zien of te gaan doen.
Marianne geeft op 19 aug Lone Pine aan. Je zou ook rond Bishop al kunnen kijken naar een hotel
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Met de door Marianne voorgestelde route (iets beters kan ik er ook niet van maken gezien de krappe tijd) is niks mis.
Maar je zou kunnen overwegen of rechts van LV te doen (parken) of links (Californie) zodat je voldoende tijd hebt.
Als stewardess kom je vast nog wel eens terug.
Maar je zou kunnen overwegen of rechts van LV te doen (parken) of links (Californie) zodat je voldoende tijd hebt.
Als stewardess kom je vast nog wel eens terug.

In 29x
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
-
- Amerika-newbie
Dank je Marianne ! Ga ermee aan de slag . Iemand nog een tip voor een outlet mall ergens onderweg ?
Desert Hills Premium Outlets
Las Vegas North Premium Outlets
Las Vegas North Premium Outlets
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Outlet in Camarillo als je van LA naar Cambria gaat , Outlet in Gilroy als je naar SF rijd. Outlet in St. George voor je naar Zion gaat...
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Locatie: the Netherlands, Planet Earth, Earth-Moon System, Solar System, Milky Way Galaxy, Local Group, Virgo
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 37 Reacties
- 10083 Weergaves
-
Laatste bericht door Jedinja
-
- 10 Reacties