Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Overnachten San Francisco
Overnachten San Francisco
Wij gaan komende zomer met de auto en tent reizen door Amerika. Dankzij dit forum al een mooie reis in elkaar gezet en al heel veel van onze reis geboekt, alleen het laatste deel nog niet. Dit is het laatste deel van ons reisschema:
30-jul Rijden naar SF
31-jul San Francisco
1-aug San Francisco
2-aug Carmel-by-the-sea
3-aug Cabrillo
4-aug Santa Barbera
5-aug Los Angeles
6-aug San Diego
We twijfelen nog waar te gaan slapen in San Francisco. Heeft iemand tips voor een campground of hotel? Ik vroeg me af of het ook een optie is om in Oakland te overnachten, of is dat juist heel onhandig als je San Francisco wil bezoeken. We hebben een auto, maar ik weet niet of je met de auto makkelijk het centrum in komt of beter met OV?
Verder hebben we de route bekeken en dit zijn ongeveer de plaatsten waar we willen overnachten. Heeft iemand hier ervaring met mooie campings?
De laatste nacht zijn we in San Diego, omdat we 7 aug terugvliegen. Ik twijfel nog of we op de KOA camping gaan staan en vanaf daar naar het vliegveld rijden of al meer een hotel nemen daar in de buurt. Het lijkt me niet heel ver uit elkaar liggen, maar ik weet niet zo goed hoe groot/druk de stad is. Iemand ervaring /tips?
Alvast bedankt weer!
Groetjes Jeske
30-jul Rijden naar SF
31-jul San Francisco
1-aug San Francisco
2-aug Carmel-by-the-sea
3-aug Cabrillo
4-aug Santa Barbera
5-aug Los Angeles
6-aug San Diego
We twijfelen nog waar te gaan slapen in San Francisco. Heeft iemand tips voor een campground of hotel? Ik vroeg me af of het ook een optie is om in Oakland te overnachten, of is dat juist heel onhandig als je San Francisco wil bezoeken. We hebben een auto, maar ik weet niet of je met de auto makkelijk het centrum in komt of beter met OV?
Verder hebben we de route bekeken en dit zijn ongeveer de plaatsten waar we willen overnachten. Heeft iemand hier ervaring met mooie campings?
De laatste nacht zijn we in San Diego, omdat we 7 aug terugvliegen. Ik twijfel nog of we op de KOA camping gaan staan en vanaf daar naar het vliegveld rijden of al meer een hotel nemen daar in de buurt. Het lijkt me niet heel ver uit elkaar liggen, maar ik weet niet zo goed hoe groot/druk de stad is. Iemand ervaring /tips?
Alvast bedankt weer!
Groetjes Jeske
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: Overnachten San Francisco
Ik zou de laatste dag niet te ver van het vliegveld af willen zitten. Van San Diego naar Los Angeles is niet ver maar de weg is druk en je kan zomaar een hele tijd in een file komen te staan. Of er gebeuren andere onvoorziene dingen. Wij hadden bijv. de pech dat de auto niet wilde starten toen we naar het vliegveld wilden rijden. Gelukkig was de afstand kort en konden we een taxi nemen naar het vliegveld. Maar al met al kostte dat veel tijd.
San Diego is prachtig en de stad verdient het om daar meerdere nachten te verblijven. Met maar 1 overnachting zou ik het skippen en in plaats daarvan de laatste dag in LA te blijven. Daar is de tijd nu ook erg kort.
Als ik het goed begrijp heb je tussen SF en LA nu 3 overnachtingen ?. (waar ligt Cabrillo trouwens). Als je daar 1 nacht afhaalt heb je nog een dag speling voor het laatste gedeelte.
San Diego is prachtig en de stad verdient het om daar meerdere nachten te verblijven. Met maar 1 overnachting zou ik het skippen en in plaats daarvan de laatste dag in LA te blijven. Daar is de tijd nu ook erg kort.
Als ik het goed begrijp heb je tussen SF en LA nu 3 overnachtingen ?. (waar ligt Cabrillo trouwens). Als je daar 1 nacht afhaalt heb je nog een dag speling voor het laatste gedeelte.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Ik vermoed dat ze vanuit San Diego terugvliegen.
Die Cabrillo is mij ook een raadsel.
Die Cabrillo is mij ook een raadsel.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Ik ben ook nieuwsgierig !
Ik vond Cabrillo Beach onder LA.
Ik vond Cabrillo Beach onder LA.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kamperen zal natuurlijk een stuk goedkoper zijn, maar in een stad is een hotel wel prettig. Hoe verder buiten de stad hoe goedkoper het kan zijn; je kunt zowel de auto als het ov gebruiken. Gebruik de zoekfunctie eens (alleen op topic titels zoeken) want deze vraag komt regelmatig langs.
Wat campings betreft kun je eens googelen op de mogelijkheden in de buurt. Je hebt bijvoorbeeld Rob Hill, Kirby Cove, Golden Gate Nat Recreation area, etc.
Forumlid Michelly heeft eens op de KOA in Petaluma gestaan, zie hier hun verslag.
Marianne
Wat campings betreft kun je eens googelen op de mogelijkheden in de buurt. Je hebt bijvoorbeeld Rob Hill, Kirby Cove, Golden Gate Nat Recreation area, etc.
Forumlid Michelly heeft eens op de KOA in Petaluma gestaan, zie hier hun verslag.
Marianne
-
- Amerika-expert
Cabrillo Beach kan het niet zijn. Niet alleen kan je daar voor zover ik zie niet kamperen, maar dan klopt het ook niet want het zou tussen Carmel en Santa Barbara in moeten zitten.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Ja cabrillo vraag ik mij ook af waar dat is? Misschien toch maar eerst even checken
Ja een beetje zonde om zo kort in San Diego te verblijven, maar goed dit zal wel een keuze zijn en zo te lezen hebben jullie weinig tijd want in 6 dagen SF, LA en SD is best veel. Maar het kan wel.
De Koa in Chula Vista? Hmm jah weet niet of je daar op en camping wil staan. Ik zou voor een hotel gaan.
Ligt er ook aan hoe laat je op dinsdagochtend terug moet vliegen? De I5 en de I805 zijn in de ochtendspits best druk en je moet het centrum voorbij naar het vliegveld.
Ik zou naar een hotel op hotel circle zoeken. veel aanbod en altijd wel wat betaalbaars. Kings inn is erg aan te bevelen! (nee heb geen aandelen
)
ps: ik zie in een ander bericht dat je start in San Diego en er ook de eerste dag verblijft!

Ja een beetje zonde om zo kort in San Diego te verblijven, maar goed dit zal wel een keuze zijn en zo te lezen hebben jullie weinig tijd want in 6 dagen SF, LA en SD is best veel. Maar het kan wel.
De Koa in Chula Vista? Hmm jah weet niet of je daar op en camping wil staan. Ik zou voor een hotel gaan.
Ligt er ook aan hoe laat je op dinsdagochtend terug moet vliegen? De I5 en de I805 zijn in de ochtendspits best druk en je moet het centrum voorbij naar het vliegveld.
Ik zou naar een hotel op hotel circle zoeken. veel aanbod en altijd wel wat betaalbaars. Kings inn is erg aan te bevelen! (nee heb geen aandelen

ps: ik zie in een ander bericht dat je start in San Diego en er ook de eerste dag verblijft!
Dit is onze route terug, zo kregen we advies van een reisbureau. Het is de Cabrillo Highway
https://www.google.nl/maps/dir/Upper+Pi ... 556396!3e0
Als je de link kopieeert zie je de route
Ik dacht dat Cabrillo een bekend punt was, dus het dat gewoon zo genoemd, ook al kende ik het verder ook niet 
En we beginnen in San Diego, dus dat hebben we al gezien dus hoeven daar alleen maar naar terug. We wilden graag de Highway 1 rijden, vandaar wel de keuze om terug te vliegen van San Diego. LA heb ik al eens gezien, vond ik vooral heel groot en druk, dus dat slaan we bewust over met de kids (1 en 4 jaar). Komt wel een keer als ze ouder zijn, ook Disney vind onze oudste nog niet zo leuk, dus daar hoeven we ook al niet heen. Ik ga wel eens kijken voor de hotels. We vliegen om 15.00 uur, dus op zich voor de spits gunstig, maar misschien is een hotel handiger.
En Marianne ik zal eens op topic titel zoeken, heb namelijk al veel in dit forum gelezen, maar kon niet altijd terugvinden wat ik wilde weten.
https://www.google.nl/maps/dir/Upper+Pi ... 556396!3e0
Als je de link kopieeert zie je de route

En we beginnen in San Diego, dus dat hebben we al gezien dus hoeven daar alleen maar naar terug. We wilden graag de Highway 1 rijden, vandaar wel de keuze om terug te vliegen van San Diego. LA heb ik al eens gezien, vond ik vooral heel groot en druk, dus dat slaan we bewust over met de kids (1 en 4 jaar). Komt wel een keer als ze ouder zijn, ook Disney vind onze oudste nog niet zo leuk, dus daar hoeven we ook al niet heen. Ik ga wel eens kijken voor de hotels. We vliegen om 15.00 uur, dus op zich voor de spits gunstig, maar misschien is een hotel handiger.
En Marianne ik zal eens op topic titel zoeken, heb namelijk al veel in dit forum gelezen, maar kon niet altijd terugvinden wat ik wilde weten.
-
- Amerika-expert
Aha, Pismo Beach dus.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 25
wij hebben afgelopen zomer tijdens onze roundtrip via AIRBNB een appartement gehuurd in Oakland. Dat ging prima. je kunt je auto gratis parkeren bij de ferry terminal. de ferry brengt je in een leuk boottochtje tot midden in de stad. wij zouden het zo weer doen!
-
- Amerika-expert
Toch wel even uitkijken waar je in Oakland terecht komt. Oakland is één van de meest geweldadige steden in de vS.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Jah Oakland zou ik ook eerder niet doen dan wel. Of erg goed uitzoeken waar je terecht komt.
2 jaar geleden hebben wij overnacht in de buurt van san Rafael. Prima te doen en binnen 20 minuten met de auto zit je in centrum van SF.
Je zou ook het veer vanuit Sausolito kunnen nemen.
2 jaar geleden hebben wij overnacht in de buurt van san Rafael. Prima te doen en binnen 20 minuten met de auto zit je in centrum van SF.
Je zou ook het veer vanuit Sausolito kunnen nemen.
De auto hebben we in San Francisco niet echt gebruikt (behalve ritje naar Golden Gate Bridge, maar dit kan vanaf hotel ook zonder auto).
Town House Motel heeft gratis parkeren en was voor ons kwa ligging echt perfect. Op loopafstand van de boot naar Alcatraz en dicht bij de waterrand. Verder zitten er rondom het hotel talloze plekjes om lekker te eten
Town House Motel heeft gratis parkeren en was voor ons kwa ligging echt perfect. Op loopafstand van de boot naar Alcatraz en dicht bij de waterrand. Verder zitten er rondom het hotel talloze plekjes om lekker te eten
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Wij hebben onze nachten doorgebracht in het Cow Hollow Inn op Lombard Street (http://www.cowhollowmotorinn.com/). Dit hotel is ons erg goed bevallen en zit op een prima locatie, je pakt vanaf hier zo het openbaar vervoer naar alle spots in SF. Rondom het hotel diverse leuke eettentjes en het ontbijt in het restaurant onder het hotel is geweldig! Parkeren kan onder het hotel in de parkeer garage! 

2016: Californië, Arizona, Utah & Nevada
2018: Utah, Idaho, Wyoming, South Dakota, Colorado, Arizona & Nevada
2019: Florida
2018: Utah, Idaho, Wyoming, South Dakota, Colorado, Arizona & Nevada
2019: Florida
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij zaten vorig jaar ook in de Cow Hollow Inn; is inderdaad een aanrader - hoewel wij het restaurant gemist hebben. Maar Mel's Diner ana de overkant is ook een aanrader.
Marianne
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
OEIOEIDit is onze route terug, zo kregen we advies van een reisbureau

-
- Amerikakenner
- Partner van: Sjaan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Sluit mij helemaal aan bij de opmerkingen over de Cow Hollow Motor Inn.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado