Het is bijna zover, als alles meezit, en ik zou niet weten waarom niet, willen wij op 1 Mei 2007 vertrekken naar North Carolina.
Nu is het zo dat wij 2 Jack Russels hebben en natuurlijk mee willen nemen.
Iemand ervaring hoe ik mijn 2 kleine viervoetige vrienden het vliegtuig in kan krijgen? Wat ik belangrijker vind is via welk maatschappij ik dit het beste kan doen. Bij de KLM is het eerst de vlucht boeken...dat een speciaal nummer bellen om je boekingsnummer door te geven en natuurlijk dan de vraag stellen of je hondjes met de zelfde vlucht mee kunnen en maar hopen dat er voor je hondjes plek is . Is er ook een andere manier?
Alvast bedankt.
WimR schreef:Het is bijna zover, als alles meezit, en ik zou niet weten waarom niet, willen wij op 1 Mei 2007 vertrekken naar North Carolina.
Nu is het zo dat wij 2 Jack Russels hebben en natuurlijk mee willen nemen.
Iemand ervaring hoe ik mijn 2 kleine viervoetige vrienden het vliegtuig in kan krijgen? Wat ik belangrijker vind is via welk maatschappij ik dit het beste kan doen. Bij de KLM is het eerst de vlucht boeken...dat een speciaal nummer bellen om je boekingsnummer door te geven en natuurlijk dan de vraag stellen of je hondjes met de zelfde vlucht mee kunnen en maar hopen dat er voor je hondjes plek is . Is er ook een andere manier?
Alvast bedankt.
Wij hebben het geregeld via Jan Doets reizen, zij regelen dan ook de honden en als je vroegtijdig boekt zitten ze natuurlijk ook in hetzelfde vliegtuig en ja, met de KLM, want dat is hun specialiteit, voor vragen mail me maar
Mijn hondje is meegegaan via United Airlines, via telefoon kon alles geregeld worden. eerst heeft de medewerker gekeken of de hond meekon, toen onze tickets gereserveerd. Ook niet zo duur als KLM
wiepster schreef:Mijn hondje is meegegaan via United Airlines, via telefoon kon alles geregeld worden. eerst heeft de medewerker gekeken of de hond meekon, toen onze tickets gereserveerd. Ook niet zo duur als KLM
Wij hebben voor KLM gekozen omdat deze rechtstreeks vloog en beter bekend staat met het omgaan met dieren. Elk uur wat de honden te lang in een vliegtuig zitten is er een teveel en met een tussenlanding loop je veel risico's en ik kan uit veel ervaring spreken, vooral met United.
Misschien is dit een goed idee: Neem een Fly-drive met Martinair op Orlando en rij naar North-Carolina, zeker de goedkoopste oplossing want Martinair verkoopt enkeltjes en een lekkere korte vlucht en de hondjes zitten liever een paar uur in een auto dan in een vliegtuig.
Bij ons ging het gelukkig goed, alleen de tussenlanding gaf wat problemen omdat we een verkeerde ..lees goedkope bench hadden, die opensprong.
Nu zijn er plannen om heeeeeeeeeeeeeeeel misschien naar Texas te verkassen, we hebben al gezegd, net wat jij aangaf, we gaan dan met de auto, voor de honden veel prettiger.
Wij hebben onze oude boxer ook meegenomen. We hebben gevlogen met LTU Duiste maatschappij. Goedkoop en het werd prima geregeld. 1 telefoontje tijdens het boeken en de maten van de bens doorgeven en het was geregeld. Goede ervaringen met deze maatschappij. Wij vlogen van Dusseldorf naar Newark NY. De hand stond keurig te wachten toen wij bij de bagage kwamen.
Wij zijn ook met de KLM naar Washington gevlogen.
Daarna met een huurauto door naar Raleigh. Dit om een overstap te vermijden. Wij moesten ook dezelfde procedure doen als jij verteld.
Kregen echt al binnen vrij korte tijd (uren) te horen dat de honden ook bevestigd waren en dus zeker waren van een plaatsje in het vliegtuig.
Niet alle maatschappijen doen dat. Sommige hebben een "eerste komt, eerste maalt" systeem en weet je nooit of je hond met dezelfde vlucht mee kan. Bij de KLM dus wel.
Maar, gezien het formaat van de honden, kunnen ze misschien wel mee in de cabine? Had je daar al navraag over gedaan?
wiepster schreef:Bij ons ging het gelukkig goed, alleen de tussenlanding gaf wat problemen omdat we een verkeerde ..lees goedkope bench hadden, die opensprong.
Nu zijn er plannen om heeeeeeeeeeeeeeeel misschien naar Texas te verkassen, we hebben al gezegd, net wat jij aangaf, we gaan dan met de auto, voor de honden veel prettiger.
Texas, yihaa, welcome in our great Lone Star State, maybe
Staceybeesie schreef:Wij zijn ook met de KLM naar Washington gevlogen.
Daarna met een huurauto door naar Raleigh. Dit om een overstap te vermijden. Wij moesten ook dezelfde procedure doen als jij verteld.
Kregen echt al binnen vrij korte tijd (uren) te horen dat de honden ook bevestigd waren en dus zeker waren van een plaatsje in het vliegtuig.
Niet alle maatschappijen doen dat. Sommige hebben een "eerste komt, eerste maalt" systeem en weet je nooit of je hond met dezelfde vlucht mee kan. Bij de KLM dus wel.
Maar, gezien het formaat van de honden, kunnen ze misschien wel mee in de cabine? Had je daar al navraag over gedaan?
Zekers hebben wij na vraag gedaan, maar de honden zijn niet iets te groot, we gaan ook toch met de KLM en nemen de auto naar Charlotte, ik wil het mijn hondjes niet aan doen voor een overstap in Detroit en zoals als aangegeven door a4plus de hondjes kwijt raken of wat dan ook.
Allemaal bedankt voor jullie info
Staceybeesie schreef:Wij zijn ook met de KLM naar Washington gevlogen.
Zekers hebben wij na vraag gedaan, maar de honden zijn niet iets te groot, we gaan ook toch met de KLM en nemen de auto naar Charlotte, ik wil het mijn hondjes niet aan doen voor een overstap in Detroit en zoals als aangegeven door a4plus de hondjes kwijt raken of wat dan ook.
Hoi, zoals je weet moeten de honden apart in een kennel en de eisen die KLM stelt aan het kennel zijn absurd en geeneens volgend de IAAF norm. Wij hadden een goedkopere Ferplast kennel gekocht die eigenlijk niet helemaal conform norm was qua maten maar werd eigenlijk geeneens naar gekeken op Schiphol.
Tip van de dag: als je de honden hebt opgehaald op het vliegveld, dus ergens bij de koffers, gooi al het voer weg wat nog in de bakjes zit want dit mag je niet meenemen en je krijgt nog een strenge controle met honden, succes
Hier is ook nog een ouder draadje over het reizen met honden.
Misschien haal je daar nog wat info uit.
Wat naar mijn idee wel belangrijk is, is om in NL al te beginnen met Hartworm preventie. Hartworm kennen wij in NL niet, maar kunnen levensbedreigend zijn voor honden. In warmere gebieden zijn zandvliegjes en daardoor kunnen honden hartworm krijgen. Twee weken van te voren mee beginnen. Voorraadje mee uit NL en daarna hier verder met Interceptor
WimR schreef:
Hoi, zoals je weet moeten de honden apart in een kennel en de eisen die KLM stelt aan het kennel zijn absurd en geeneens volgend de IAAF norm. Wij hadden een goedkopere Ferplast kennel gekocht die eigenlijk niet helemaal conform norm was qua maten maar werd eigenlijk geeneens naar gekeken op Schiphol.
Tip van de dag: als je de honden hebt opgehaald op het vliegveld, dus ergens bij de koffers, gooi al het voer weg wat nog in de bakjes zit want dit mag je niet meenemen en je krijgt nog een strenge controle met honden, succes
Volgens de KLM mag ik mijn 2 viervoetige jackrusseltjs samen in een bench doen, dit was geen probleem. Ze hebben tenzamen een gewicht van 23KG.
Wij hadden 2 teckels en mocht niet, allees puppies mogen samen in een bench, dus maar weer controleren want wij hebben veel tegenstrijdige informatie gehad en als je straks wil inchecken en het mag niet dan heb je een groot probleem!! En mij lijkt het ook logisch dat honden niet samen mogen in een bench, ze kunnen onderweg ruzie krijgen etc.
Bij ons werd er niet eens naar de hond gekeken. Alleen is er gecontroleerd of zij voor hondsdolheid was ingeent. Verder werd de hond geen blik waardig gekeurd... Waarschijnlijk was een boxer te lelijk! Wij waren in een mum van tijd met hond door de douane
peet schreef:Bij ons werd er niet eens naar de hond gekeken. Alleen is er gecontroleerd of zij voor hondsdolheid was ingeent. Verder werd de hond geen blik waardig gekeurd... Waarschijnlijk was een boxer te lelijk! Wij waren in een mum van tijd met hond door de douane
Dat was ook onze ervaring, alleen of we voer bij ons hadden....tja Tommy is een kaalgeschoren ShiTzu, ook niet moeders mooiste .
peet schreef:Bij ons werd er niet eens naar de hond gekeken. Alleen is er gecontroleerd of zij voor hondsdolheid was ingeent. Verder werd de hond geen blik waardig gekeurd... Waarschijnlijk was een boxer te lelijk! Wij waren in een mum van tijd met hond door de douane
Dat was ook onze ervaring, alleen of we voer bij ons hadden....tja Tommy is een kaalgeschoren ShiTzu, ook niet moeders mooiste .
In Texas zijn teckels of zoals ze hier heten Dachshunds of Wieners zeer populair en wij hebben grote langharige Dus ze vallen op. Het is toch opvallend hoeveel kleine hondjes je hier zit, soms lijkt het wel of in elke truck een Chihuahua zit
In Texas zijn teckels of zoals ze hier heten Dachshunds of Wieners zeer populair en wij hebben grote langharige Dus ze vallen op. Het is toch opvallend hoeveel kleine hondjes je hier zit, soms lijkt het wel of in elke truck een Chihuahua zit
Dat viel ons afgelopen zomer op alle campings ook op Vooral op de campings waar veel 'workers' en 'fulltimers' stonden, struikelde je werkelijk over dat kleine spul.
a4plus schreef:Wij hadden 2 teckels en mocht niet, allees puppies mogen samen in een bench, dus maar weer controleren want wij hebben veel tegenstrijdige informatie gehad en als je straks wil inchecken en het mag niet dan heb je een groot probleem!! En mij lijkt het ook logisch dat honden niet samen mogen in een bench, ze kunnen onderweg ruzie krijgen etc.
Texas
Je had helemaal gelijk, ik heb voor de zekerheid de KLM nog maar eens gebeld en ja nu kan ik nog een extra bench kopen. Helaas maar het is niet anders. Bedankt voor de vroegtijdige tip anders hadden we bij vertrek veel problemen gehad. (vroegtijdig met een lange IJ?????)
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.