Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
New Mexico / Texas
New Mexico / Texas
Hallo,
Wie kan mij vertellen of de staten New Mexico en Texas de moeite waard zijn om te bezoeken? En zo ja, wat zijn de plaatsen die dan echt moet zien daar?
Groetjes,
Peter
Wie kan mij vertellen of de staten New Mexico en Texas de moeite waard zijn om te bezoeken? En zo ja, wat zijn de plaatsen die dan echt moet zien daar?
Groetjes,
Peter
- Bertorelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Die zijn zeker de moeite waard!
New Mexico met plaatsen als Santa Fé, Albuquerque en Toas in het noorden en Las Cruces in het zuiden.
De Carlsbad grotten en natuurlijk Roswell met de UFO's
In NM heb je ook erg veel mooie natuur om te zien met uitlopers van de Rockies en desert.
We gaan er in juni naar toe!
Texas is ERG groot maar ook daar is genoeg te zien.
Qua natuur is het duidelijk anders dan de gebruikelijke staten in het westen, maar prairies zijn er genoeg.
San Antonio is een leuke plaats.
Plaatsen als Dallas ken ik zelf niet.
Het zuiden langs de kust en de Mexicaanse grens is ook leuk.
Doen zou ik zeggen...

New Mexico met plaatsen als Santa Fé, Albuquerque en Toas in het noorden en Las Cruces in het zuiden.
De Carlsbad grotten en natuurlijk Roswell met de UFO's
In NM heb je ook erg veel mooie natuur om te zien met uitlopers van de Rockies en desert.
We gaan er in juni naar toe!
Texas is ERG groot maar ook daar is genoeg te zien.
Qua natuur is het duidelijk anders dan de gebruikelijke staten in het westen, maar prairies zijn er genoeg.
San Antonio is een leuke plaats.
Plaatsen als Dallas ken ik zelf niet.
Het zuiden langs de kust en de Mexicaanse grens is ook leuk.
Doen zou ik zeggen...

1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
In grootte is New Mexico de 5de staat en Texas de 2de staat en de mogelijkheden zijn eindeloos. Wij hebben vele weken in zowel NM als TX doorgebracht en gaan dit jaar ook weer. Als je langs de Mexicaanse grens van El Paso naar Port Isabel wilt rijden ben je twee volle dagen bezig.
Het absolute hoogtepunt van Texas is Big Bend NP een van de mooiste en minst bezochte parken in de USA. San Antonio komt op mijn "mooiste van America" steden voor meteen gevolgd door Austin. Hill Country ten westen van SA/Austin is ook schitterend. Ft Worth is beroemd om zijn kunst, Dallas, BigD om zijn unieke Texas uitstraling en Houston om zijn luchtvochtigheid en om zijn NASA center natuurlijk. De Golf van Mexico heeft mooie zandstranden en warm water ver ten zuiden van Galveston helemaal naar SPI.
Zelfs het verondersteld saaie Amarillo in de panhandle heeft zijn specialiteiten zoals Cadillac Ranch en vooral Palo Duro Canyon SP. Langs de I40 naar Oklahoma zijn nog diverse vervallen R66 stukjes.
De Davis Mountains in het westen boven Big Bend zijn de mooite waard en Guadalupe NP is een wandelpark meestal heel verlaten. De uitzichten op El Capitan zon fantastisch. Vlakbij ligt in New Mexico Carlsbad Caverns, een grote omweg waard. Naar het westen liggen de Ruidoso Area, en White Sands NM (Geen zand maar gips) ook een grote omweg waard. Las Cruces heeft La Mesilla en Silver City heeft Gila Cliff Dwellings NM. Naar het noorden is VLA en binnendoor kan je dan naar Grants en de weg 53 naar El Malpais en El Morro (en Zuni). In NW NM zijn de Bisti Badlands, het wonderbaarlijke Chaco Culture NHS, en de Aztec Ruins. Weer naar het oosten kan je de mooie us64 naar Taos rijden. Erg toeristisch maar in een prachtig gebied. De highroad naar Santa Fe en naar Las Vegas, nm een heel aardig stadje. Santa Fe is een van mijn favorite plaatsen hier en ligt temidden van allerlei ancient sites. ABQ ten slotte is de grootste stad met zijn Old Town, zijn prachtige musea en de Sandia Peak.
En ik vergeet nog een heleboel.
Yeehaw.
Het absolute hoogtepunt van Texas is Big Bend NP een van de mooiste en minst bezochte parken in de USA. San Antonio komt op mijn "mooiste van America" steden voor meteen gevolgd door Austin. Hill Country ten westen van SA/Austin is ook schitterend. Ft Worth is beroemd om zijn kunst, Dallas, BigD om zijn unieke Texas uitstraling en Houston om zijn luchtvochtigheid en om zijn NASA center natuurlijk. De Golf van Mexico heeft mooie zandstranden en warm water ver ten zuiden van Galveston helemaal naar SPI.
Zelfs het verondersteld saaie Amarillo in de panhandle heeft zijn specialiteiten zoals Cadillac Ranch en vooral Palo Duro Canyon SP. Langs de I40 naar Oklahoma zijn nog diverse vervallen R66 stukjes.
De Davis Mountains in het westen boven Big Bend zijn de mooite waard en Guadalupe NP is een wandelpark meestal heel verlaten. De uitzichten op El Capitan zon fantastisch. Vlakbij ligt in New Mexico Carlsbad Caverns, een grote omweg waard. Naar het westen liggen de Ruidoso Area, en White Sands NM (Geen zand maar gips) ook een grote omweg waard. Las Cruces heeft La Mesilla en Silver City heeft Gila Cliff Dwellings NM. Naar het noorden is VLA en binnendoor kan je dan naar Grants en de weg 53 naar El Malpais en El Morro (en Zuni). In NW NM zijn de Bisti Badlands, het wonderbaarlijke Chaco Culture NHS, en de Aztec Ruins. Weer naar het oosten kan je de mooie us64 naar Taos rijden. Erg toeristisch maar in een prachtig gebied. De highroad naar Santa Fe en naar Las Vegas, nm een heel aardig stadje. Santa Fe is een van mijn favorite plaatsen hier en ligt temidden van allerlei ancient sites. ABQ ten slotte is de grootste stad met zijn Old Town, zijn prachtige musea en de Sandia Peak.
En ik vergeet nog een heleboel.
Yeehaw.
- Bertorelli
- Amerikakenner
LOLYeehaw schreef:... en Houston om zijn luchtvochtigheid...
Bij mijn eerste VS reis in 1995 zijn we geland in Houston.
Een van mijn vrienden was niet zo slim geweest om het weer te checken vooraf en stapte gekleed in een dikke spijkerbroek, overhemd met lange mouwen, trui en dikke jas de luchthaven uit.
Ik heb nog nooit iemand zo snel en zo veel zien zweten

Toen ik in Nederland met 17 graden en bewolkt weer in mijn korte broek en t-shirt in het vliegtuig stapte had hij nog een grote mond.
Het weer in 'The Deep South' is inderdaad wat plakkeriger.

1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
Tot in october kunnen de temperaturen in Texas de 100F overschrijden. Texas is een van de warmste staten, zo niet de warmste. Dit geldt ook voor het zuiden van NM. Koelere streken zijn de Davis Mountains in Texas, de Ruidoso area in New Mexico en Santa Fe ligt op 7000 ft en heeft 300 zonnedagen per jaar. Voor de rest zal het overal erg warm zijn maar dat geldt ook voor veel andere staten.
YH
YH
- Bertorelli
- Amerikakenner
40° in Houston is totaal anders dan 40° in b.v. Las Vegas
Naar mate je meer naar het westen gaat zal de luchtvochtigheid lager worden en de hitte dus 'droger'.
Daarom is het in het westen ook stukken beter uit te houden bij hoge temperaturen.
Juli en Augustus zijn meestal de warmste maanden.
Naar mate je meer naar het westen gaat zal de luchtvochtigheid lager worden en de hitte dus 'droger'.
Daarom is het in het westen ook stukken beter uit te houden bij hoge temperaturen.
Juli en Augustus zijn meestal de warmste maanden.
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
Dat zou ik niet aanbevelen. Als je Mexico in wil is dat het gemakkelijkst 60 miles ten westen van El Paso. De (nieuwe) weg, nm 9 (staat niet op alle kaarten vermeld, maar is geheel verhard) gaat dwars door de woestijn naar Columbus. Parkeer de auto vlak voor de grensovergang en loop zo Mexico in naar Palomas. Vergeet je paspoort niet. Er is verder niet veel hier. Boomloos en heet. In El Paso staat een groot aantal hekwerken. Een beetje luguber is het hier wel. Columbus is het land van Pancho Villa, de enige die ooit een stukje US bezette. Er is hier ook het Pancho Villa SP maar dat stelt ook niet veel voor. Wel leuk is het om eens wat over de escapades van Pancho te lezen.
Yeehaw.
Yeehaw.
Thx voor de vlotte reacties. Ik had niet verwacht zoveel info te krijgen. Ik ga me nu zeker verder verdiepen in New Mexico en Texas.
Californie en omgeving heb ik al eens gezien. Ik heb het plan in mijn hoofd gehaald om de volgende keer als ik in de VS ben van Las vegas naar Dalles te reizen.
Meer info is altijd welkom.
Californie en omgeving heb ik al eens gezien. Ik heb het plan in mijn hoofd gehaald om de volgende keer als ik in de VS ben van Las vegas naar Dalles te reizen.
Meer info is altijd welkom.
El Paso is niet moeders mooiste. Wisten jullie trouwens dat El Paso halverwege Houston en San Diego ligt? 700.000 inwoners en de 4de stad van TX. 75% Latin American. Wij hebben er de over de markt gelopen en, uiteraard, in een Mexicaans restaurant gegeten en tevens de Missieroute gereden (als die zo heet). Dat was het, dus ik kan verder niet veel over El Paso vertellen Een beroemd liedje:
"Out in the west Texas town of El Paso
I fell in love with a Mexican girl...." etc.
YH
"Out in the west Texas town of El Paso
I fell in love with a Mexican girl...." etc.
YH
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Re: New Mexico / Texas
In Texas zijn wij nog nooit geweest, maar in New Mexico wel en een tour door deze staat kan ik jou ten zeerste aanbevelen.Batman schreef:Wie kan mij vertellen of de staten New Mexico en Texas de moeite waard zijn om te bezoeken? En zo ja, wat zijn de plaatsen die dan echt moet zien daar?
In veel opzichten is New Mexico zo anders dan de andere staten in het zuidwesten. Er zijn veel Mexicaanse en Spaanse invloeden. Andere architectuur van huizen, kerken en andere gebouwen.
Tijdens onze reis in 2005 zijn wij door een deel van New Mexico getrokken en daarover is in ons reisverslag te lezen. Misschien kan je daar nog leuke ideeën uit opdoen.
Ik zal er zeker eens naar gaan kijken. Bedankt!Misschien heb je iets aan ons reisverslag van 2005 daarin zit het zuiden van NM met Gila Cliff Dwelling NM, City of Rocks SP, Rockhound SP, Pancho Villa SP, White Sands NM, Roswell en Carlsbad Cavens NP en van Texas Guadalope Mountians, Big Bend NP en de rit naar Dallas.
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Ik kan alleen over Texas spreken (heb er 2 jaar gewoond): San Antonio, Austin, Enchanted Rock, Big Bend National Park.
Een aanrader is om deel te nemen aan een van de 'Adventure Trips' die het Outdoor Recreation Center van de Universiteit van Texas in Austin organiseert. Ook niet-studenten boven de 18 kunnen aan deze trips deelnemen en ze zijn zeer redelijk geprijsd (canoen, grotten bekijken, bergwandelen, paardrijden...etc.). Ikzelf heb een keer meegedaan aan een geweldig mooie paardrij-trektocht door de Big Bend, vlak langs de Rio Grande. Met een groep van 15 mensen en 3 echte cowboys, 20 paarden (2 reserve) en een hond trokken we 4 dagen langs de Rio Grande, campeerden we rondom het kampvuur, probeerden we pruimtabak en dansten we in door Mexicanen bevolkte bars. Een onvergetelijke ervaring. Helemaal voor iemand die nooit op een paard zit, maar het er wel voor over had om een week lang na de trip met O-benen over campus te strompelen....
Een aanrader is om deel te nemen aan een van de 'Adventure Trips' die het Outdoor Recreation Center van de Universiteit van Texas in Austin organiseert. Ook niet-studenten boven de 18 kunnen aan deze trips deelnemen en ze zijn zeer redelijk geprijsd (canoen, grotten bekijken, bergwandelen, paardrijden...etc.). Ikzelf heb een keer meegedaan aan een geweldig mooie paardrij-trektocht door de Big Bend, vlak langs de Rio Grande. Met een groep van 15 mensen en 3 echte cowboys, 20 paarden (2 reserve) en een hond trokken we 4 dagen langs de Rio Grande, campeerden we rondom het kampvuur, probeerden we pruimtabak en dansten we in door Mexicanen bevolkte bars. Een onvergetelijke ervaring. Helemaal voor iemand die nooit op een paard zit, maar het er wel voor over had om een week lang na de trip met O-benen over campus te strompelen....

Facebook: https://www.facebook.com/groups/ustudyemail
LinkedIn: http://www.linkedin.com/in/marinameijer
LinkedIn: http://www.linkedin.com/in/marinameijer
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 1186 Weergaves
-