Laura&Edwin schreef:terralinda schreef:...snap je t dan wel?..
Ik snap je wel hoor en het is een discussie die vaak terugkomt. Naar mijn optiek zijn er contractcodes in het 'witte' gebied en dat zo grijzer wordend tot 'zwart'. We hebben al wat zwarte en donkergrijze gebiede van contractcodes voorbij zien komen. En die worden door de Mods keurig aangepakt. Hoe grijs deze code nu precies is kan ik moeilijk beoordelen. Wit is het niet, maar ook niet donkergrijs, anders zou die 'geband' zijn op dit forum. De mate van 'grijsheid' waarmee je zelf vrede hebt is voor iedereen anders.
Zeker is wel dat als je je niet safe voelt met een bepaalde contractcode je die niet moet gebruiken. En ook duidelijk is dat iedereen dat weer anders beoordeelt.
Ik ben wel erg benieuwd of iemand hier op het forum ervaringsdeskundige is. Dus die een 'grijs' contract, zoals Visa Canada, Flying Blue, Alamo Brits oid had én betrokken is geweest bij een aanrijding oid. En dan natuurlijk hoe het verhuurbedrijf hiermee om ging. Dat zal de discussie helpen.
Dit is ook hoe ik het zie, wat betreft het grijs en zwart. Zo heb ik het pas ook in een topic gezet. Ik maak er een punt van zo nu en dan ook die kant te laten horen, zodat nieuwe lezers ook dat meekrijgen. Niet om af te schrikken, want je mag doen wat je wilt, natuurlijk!
Maar waar ik het niet mee eens ben, is dat laatste stukje. Want anekdotisch bewijs is geen bewijs. Als het goed is gegaan bij iemand, geeft dat geen garantie voor mij.
Zoals die ervaring van Marieke: Als ze je auto omwisselen is de verzekering nog niet eens gecontacteerd. Dus dat bewijst niet veel. Maar zoals ik zei, zelfs als het iets zou zeggen, garandeert het niks voor mij.