Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis MennoChuck (J+J): in 19 dagen van Salt Lake City naar San Francisco! :-)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
MennoChuck
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis MennoChuck (J+J): in 19 dagen van Salt Lake City naar San Francisco! :-)

Bericht door MennoChuck »

Hoi allemaal!
Net onszelf al voorgesteld, maar hier nog maar even een keertje. Wij zijn Janna en Jasper en gaan eind mei naar Amerika. We komen aan in Salt Lake City op de 23ste van mei en vliegen terug op 10 juni vanaf San Francisco.

Via roadtrippers zijn we een flinke route aan het plannen en ook proberen we een beetje een dagschema te maken.

We zullen eerst een paar dagen iets noordelijker gaan vanaf SLC, om o.a. wat vrienden te bezoeken en langs Yellowstone te gaan. Daarna afzakken via Zion en Bryce, de Grand Canyon, Hoover Dam, Las Vegas en Death Valley. Dan naar Los Angeles en via de mooie kustroute naar San Francisco.

We vinden het erg lastig te bepalen hoe lang we ergens 'nodig' hebben om er te verblijven, en of we het wel gaan redden in 19 dagen...

We willen absoluut een helicopter vlucht maken over Vegas/Grand Canyon e.d. (flinke korting i.v.m. Airline Crew) en we willen graag in hotel Newyork Newyork slapen in Vegas. Verder zijn we alles nog goed aan het plannen. We willen proberen zoveel mogelijk slaapplekken vast te leggen. (sake of mind)

Wel hebben we nog wat ruzie met de autohuur. I.v.m. ons werk kunnen we ook hier een Airline crew discount krijgen, maar Avis is absoluut de goedkoopste momenteel. Klasse Compact, 19 dagen met one-way fee zit op 571.86 euro exclusief eventuele extra's.

Omdat we thuis een cabrio hebben zouden we super graag een cabrio huren voor onze USA roadtrip. Maar hier vinden we vrijwel geen enkel (goed) aanbod voor. Iemand nog tips? Alleen via Dollar een aanbod voor 820+ euro incl. one way fee's. Deze vraag zullen we ook even in het autohuur topic slingeren.

:wave:
Groetjes!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis J+J: In 19 dagen van Salt Lake City naar San Francisco! :-)

Bericht door Martin & Marianne »

Welkom op het forum!
Ik zou zeggen: probeer je plannen eens in een van/naar schema per dag uit te schrijven, dan zie je snel genoeg wat er wel en niet mogelijk is. Maar het lijkt ambitieus in 19 dagen. Als het krap wordt kun je overwegen om na Death Valley via de Tioga Pass en Yosemite naar SF te rijden.
Denk er aan dat het Memorial Day weekend erg druk is. Heb je al naar accommodatie in Yellowstone gekeken?

Marianne
Dutch Dunes
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Dutch Dunes »

Welkom!

Mooie plannen hebben jullie, maar persoonlijk zou ik Yellowstone niet meepakken: het kost je nogal wat extra tijd en je route wordt zo erg gehaast.
In plaats van Yellowstone zou je bijvoorbeeld Moab kunnen toevoegen. Dan zouden jullie zoiets kunnen doen:

1 huis- Salt Lake City
2 SLC- Zion NP
3 Zion
4 Zion- Bryce NP
5 Bryce- Capitol Reef NP
6 Capitol Reef- Moab
7 Moab
8 Moab
9 Moab- Monument Valley
10 Monument Valley- Page
11 Page- Grand Canyon NP
12 Grand Canyon- Las Vegas
13 LV
14 LV- Los Angeles
15 LA
16 LA- Morro Bay
17 Morro Bay- San Francisco
18 SF
19 SF- huis

Ik heb Morro Bay gekozen, maar dat kan natuurlijk ook een ander plaatsje langs de kustroute zijn. ;-)
Succes met jullie planning!

Dirk
MennoChuck
Amerika-ontdekker

Wat gaaf nu al leuke reacties!
Martin & Marianne schreef:Welkom op het forum!
Ik zou zeggen: probeer je plannen eens in een van/naar schema per dag uit te schrijven, dan zie je snel genoeg wat er wel en niet mogelijk is. Maar het lijkt ambitieus in 19 dagen. Als het krap wordt kun je overwegen om na Death Valley via de Tioga Pass en Yosemite naar SF te rijden.
Denk er aan dat het Memorial Day weekend erg druk is. Heb je al naar accommodatie in Yellowstone gekeken?

Marianne
As-we-speak zijn we een dag naar dag schema aan het maken. :) Accommodatie in Yellowstone is heel erg duur, we overwegen daarom alleen een klein stukje in 1 dag te pakken. Via de west-entrance naar binnen. Mijn vriendin heeft hier in het verleden (daarom gaan we o.a. terug) ook steeds maar 1 dag rondgereden/lopen.
Dirk & Linda schreef:Welkom!

Mooie plannen hebben jullie, maar persoonlijk zou ik Yellowstone niet meepakken: het kost je nogal wat extra tijd en je route wordt zo erg gehaast.
In plaats van Yellowstone zou je bijvoorbeeld Moab kunnen toevoegen. Dan zouden jullie zoiets kunnen doen:

Dirk
Hi Dirk! De reden dat we eerst iets noordelijker gaan, is omdat mijn vriendin een aantal mensen gaat bezoeken die in Idaho Falls/Pocatello wonen. Omdat we daar dan toch al zijn, lijkt een klein lusje (1dagje) YellowStone nog wel een optie...

Dat het allemaal krap wordt is inderdaad echt super balen. Maar meer dan deze vrije dagen kunnen we niet krijgen. De 13e moeten we 's middags weer werken. Dus de 10e terugkomen (11e 's ochtends NL tijd) is al redelijk krapjes. :D
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik ga altijd de dag na terugkomst weer werken; dat is de beste manier om snel van je jet lag af te komen! :wink: Maar goed, als de tickets vastliggen moet je het hiermee doen.
Accommodatie in Yellowstone hoeft helemaal niet duur te zijn; voor iets meer dan 100 dollar heb je al een kamer of cabin in het park. Er zijn wel duurdere mogelijkheden natuurlijk. Ik zou zeker proberen wat meer tijd uit te trekken voor het park, in 1 dag kun je maar een klein deel doen. Voor de accommodatie moet je regelmatig checken of er iets virj is; er zijn vaak annuleringen. Bellen wil ook wel eens helpen.

Het is wat gedateerd maar het overzicht in dit topic geeft wel aan hoe groot de prijsverschillen zijn.

Marianne
Gast

Bericht door Gast »

Wat je zou kunnen overwegen is om vanuit Idaho Falls naar LV te vliegen, en van daar dan weer verder met de auto. Scheelt een hoop tijd.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Je zal toch keuzes moeten gaan maken vrees ik, voor alles wat je wilt is er geen tijd voldoende.

Een cabrio huren in SLC is misschien niet zo voor de hand liggend, in LA lijkt me dat geen probleem. Je zou kunnen overwegen om twee wagens te huren en bvb in Vegas te wisselen.

Als je echt even naar het noorden wilt is er voor Moab zeker geen tijd.

1 huis- Salt Lake City
2 SLC - Yellowstone
3 Yellowstone - Idaho Falls
4....
5 naar Bryce NP
6 Bryce NP- Zion NP
7 Zion
8 Zion- Page
9 Page - MV
10 MV- Grand Canyon NP
11 Grand Canyon- Las Vegas
15 LV
13 LV- Los Angeles
14 LA
15 LA- Morro Bay
16 Morro Bay- Monterey
17 Monterey - San Francisco
18 SF
19 SF- huis

Het stukje rond Yellowstone en Idaho Falls tot Bryce heb ik niet geheel ingevuld, dat moeten jullie maar even bekijken.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Dutch Dunes
Amerikafan

De reden dat we eerst iets noordelijker gaan, is omdat mijn vriendin een aantal mensen gaat bezoeken die in Idaho Falls/Pocatello wonen
Daar had ik even overheen gelezen, mijn excuses!
In dat geval zou ik inderdaad wat meer tijd voor Yellowstone nemen, zoals Marianne al zei. Het is een heel groot (en schitterend) park: 1 dagje zou echt een beetje zonde zijn. En vergeet Grand Teton NP niet mee te pakken als je daar toch in de buurt bent..

Dirk
MennoChuck
Amerika-ontdekker

Re: Reis MennoChuck (J+J): in 19 dagen van Salt Lake City naar San Francisco! :-)

Super bedankt weer voor de reacties!

@Marianne: Check! Momenteel is er voor de data dat we in YS zouden willen overnachten niks vrij, maar we houden alles in de gaten. Ik zag inderdaad goedkope prijzen verder!

@Eoms: Op zich een interessante optie. Ik vraag me echter af hoeveel tijd het scheelt als we vanuit Vegas ook weer naar de Grand Canyon e.d. willen.
Marcopstal schreef:Je zal toch keuzes moeten gaan maken vrees ik, voor alles wat je wilt is er geen tijd voldoende.

Een cabrio huren in SLC is misschien niet zo voor de hand liggend, in LA lijkt me dat geen probleem. Je zou kunnen overwegen om twee wagens te huren en bvb in Vegas te wisselen.

Als je echt even naar het noorden wilt is er voor Moab zeker geen tijd.
Thanks! Ik ben er inderdaad met mijn snuggere hoofd achter dat een cabrio huren vanaf SLC niet zo handig is. :D Van SLC naar Vegas auto 1 en dan overstappen op auto 2 is veel logischer. Kost alsnog een beste duit, maar zeker een optie om te onthouden.

Bryce/Zion hoeven we op zich niet complete dagen rond te kijken. Als we er een beetje doorheen kunnen rijden en een paar keer kunnen uitstappen zijn we ook blij. Alleen even kijken hoe dan de exacte route gaat lopen. Is dat een meer realistische optie om wat tijdswinst te creëren?

@Dirk: Geen probleem. :) Wellicht als er een cabin in het park vrijkomt dat we dit zeker kunnen doen. Grand Teton NP rijden we sowieso doorheen/langs. Misschien dat daar nog een absolute must-see route is. Ik zet hem er met potlood bij! :D
Marcopstal
Amerika-expert

Re: Reis MennoChuck (J+J): in 19 dagen van Salt Lake City naar San Francisco! :-)

Je zou in deze de volle dag Zion nog kunnen inwisselen voor Death Valley tussen Vegas en LA in.
Gast

Bericht door Gast »

MennoChuck schreef:@Eoms: Op zich een interessante optie. Ik vraag me echter af hoeveel tijd het scheelt als we vanuit Vegas ook weer naar de Grand Canyon e.d. willen.
Wat bedoel je precies?
Marcopstal
Amerika-expert

Dat ze sowieso Bryce, Zion,Page, GC willen bezoeken en de vraag is dus of ze zoveel tijd winnen door een tussenvlucht te maken.
Gast

Bericht door Gast »

Van IF naar Vegas is een lange dag rijden, een directe vlucht is 1.5 uur. Ik zou het wel weten.
MennoChuck
Amerika-ontdekker

Is zeker een stuk rijden, maar als we vliegen naar Vegas en dan in feite op en neer moeten rijden naar Grand Canyon vraag ik me af hoeveel winst er over blijft.

We hebben nu al een deel van het schema, zie dit als een versie 0.1 :D

23-05-2018
Departure AMS-SLC KL6027/DL0057 10.20 lt vertrek AMS -12.55 lt aankomst SLC

23/5 Day 1:
Heenvlucht AMS-SLC. Auto ophalen in terminal.
SLC rondrijden, eten in de stad. Slapen in Bigelow Ogden (Groot fan van horror en ghost stories ;) )

24/5 Day 2:
Naar Pocatello en American Falls. daar overnachten.

25/5 Day 3:
American Falls/Pocatello Afspreken bekenden.
Slapen goedkoop hotel Pocatello of meer richting Yellowstone.
Bijv. Henry Fork’s Inn in St. Anthony.

26/5 Day 4:
Vroeg op naar West Entrance Yellowstone Park NP. Ongeveer 1,5 uur rit vanaf St. Anthony
Hele dag Yellowstone. Old Faithful. Verder zuidelijk rijden richting Jackson Hole.
Slapen buiten Yellowstone Park.
Bijv. Pony Express Motel Jackson Hole.

27/5 Day 5:
Jackson Hole richting Soda Springs.
‘s-Avonds naar Lava Hot Springs Hot Pools. Slapen in Lava Hot Springs Inn.

28/5 Day 6:
Driving-Day. Van Lava Hot Springs op de I-15 S. Zuidelijk terug naar SLC. Zo ver mogelijk.
Ongeveer 5,5 uur rijden. Slapen in bijv. Panguitch.
Bijv. in Bryce Way Motel.

29/5 Day 7:
Bryce Canyon NP. o.a. de Scenic Byway. dan door richting Zion NP en in de buurt slapen.

30/5 Day 8:

Zion NP. ‘s-Avonds richting Horseshoe Bend. Slapen daar in de buurt.

31/5 Day 9:
Horseshoe Bend. Naar Sedona. Naar Grand Canyon NP.
Slapen in de buurt bij Grand Canyon NP.

1/6 Day 10:
Papillon Helicopter vlucht? (crew korting) Grand Canyon NP.
Slapen in de buurt bij Grand Canyon NP.

2/6 Day 11:
Rijden richting the Hoover Dam. Langs Chloride Ghost Town en Santa Claus Acres.
Hoover Dam bekijken. Naar Las Vegas, laat aankomen.
Slapen in Vegas. Bijv. Hotel New York New York.

3/6 Day 12:
LAS VEGAS. The Strip, Las Vegas sign, Zak Bagan’s Haunted Museum!
Slapen in Vegas. Bijv. Hotel New York New York.

.... ;)

Waarschijnlijk komen we tijd te kort, haha!
Marcopstal
Amerika-expert

Op dag 9 snap ik Sedona niet direct, vanaf Page hoef je daar helemaal niet voorbij voor de GC.

Op dag 10: de helikoptervlucht kan je in de voormiddag doen en dan kan je die dag gerust al wegrijden van de GC. Eigenlijk is zelfs Vegas al haalbaar.
MennoChuck
Amerika-ontdekker

Een vriend van ons gaf aan dat Sedona de moeite waard was om even langs te gaan. Geen idee of dat ook zo is. :D

Dat van dag 10 is een goede optie. We willen alleen wel nog even een tourtje doen bij de Hoover Dam. Eventueel kunnen we de helikopter tocht ook starten vanaf Vegas.
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Even langs gaan...
Sedona is > 2 uur rijden van de Grand Canyon. En dan weer 2 uur terug...
Gast

Bericht door Gast »

En dan moet je ook nog naar SF... :o
MennoChuck
Amerika-ontdekker

Arno schreef:Even langs gaan...
Sedona is > 2 uur rijden van de Grand Canyon. En dan weer 2 uur terug...
Check, Sedona gaan we skippen denk ik zo ;)
eoms schreef:En dan moet je ook nog naar SF... :o
Ja, ambitieus is het zeker... in LA willen we overigens niet lang blijven, 1 dag is voldoende.

Morgen verder sleutelen aan het schema en dingen schrappen... denk ik...
Dutch Dunes
Amerikafan

Waarom niet maar 1 nacht bij de Grand Canyon? Dan zou je ook een nacht in Sedona kunnen blijven.

Dus zoiets:

31/5 Page (Horseshoe Bend)- Grand Canyon NP
1/6 Grand Canyon (helikopter vlucht)- Sedona
2/6 Sedona- Las Vegas (via Hoover Dam)

Als je geen lange wandelingen gaat maken, heb je aan 1 nacht GC genoeg lijkt mij.

Dirk
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer