Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
terralinda
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 40

Re: Alles over National Emerald Club deel 2

Bericht door terralinda »

Weet je, creditcards geven vaak ook gratis doorlopende reisverzekeringen, reisverzekeringen ed.
Wie weet is t wel zo, dat een verzekering van de creditcardmaatschappij aangesproken gaat worden in t geval van grote schade of nog erger aansprakelijkheid.
Laura&Edwin schreef:
terralinda schreef:...snap je t dan wel?.. :shock:
Ik ben wel erg benieuwd of iemand hier op het forum ervaringsdeskundige is. Dus die een 'grijs' contract, zoals Visa Canada, Flying Blue, Alamo Brits oid had én betrokken is geweest bij een aanrijding oid. En dan natuurlijk hoe het verhuurbedrijf hiermee om ging. Dat zal de discussie helpen.
Ik ben eerder benieuwd of er iemand weet hoe dit juridisch zit.
En dan niet bij een beetje blikschade, maar eerder bij aansprakelijkheid door schuld.
Iemand aanrijden ofzo.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Ik heb voor de zekerheid even gecheckt wat het zou koste zonder visa code voor 26 dagen Seattle en we komen nu nog goedkoper uit :lol:
Dat laat ik lekker zo staan. 900 usd voor 26 dagen. ( omgerekend zo'n 730 euro ) .

Tevens heb ik meteen een back up boeking gemaakt, ookbij National voor een standaard suv, mocht er onverhoopt niets bijzonders in de rij staan. Ook dit was weer wat goedkoper geworden en ik ben nu hetzelfde kwijt als bij Alamo brits voor dezelfde voertuig categorie.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door M Kactus »

Laura&Edwin schreef:
terralinda schreef:...snap je t dan wel?.. :shock:
Ik snap je wel hoor en het is een discussie die vaak terugkomt. Naar mijn optiek zijn er contractcodes in het 'witte' gebied en dat zo grijzer wordend tot 'zwart'. We hebben al wat zwarte en donkergrijze gebiede van contractcodes voorbij zien komen. En die worden door de Mods keurig aangepakt. Hoe grijs deze code nu precies is kan ik moeilijk beoordelen. Wit is het niet, maar ook niet donkergrijs, anders zou die 'geband' zijn op dit forum. De mate van 'grijsheid' waarmee je zelf vrede hebt is voor iedereen anders.

Zeker is wel dat als je je niet safe voelt met een bepaalde contractcode je die niet moet gebruiken. En ook duidelijk is dat iedereen dat weer anders beoordeelt.

Ik ben wel erg benieuwd of iemand hier op het forum ervaringsdeskundige is. Dus die een 'grijs' contract, zoals Visa Canada, Flying Blue, Alamo Brits oid had én betrokken is geweest bij een aanrijding oid. En dan natuurlijk hoe het verhuurbedrijf hiermee om ging. Dat zal de discussie helpen.

Dit is ook hoe ik het zie, wat betreft het grijs en zwart. Zo heb ik het pas ook in een topic gezet. Ik maak er een punt van zo nu en dan ook die kant te laten horen, zodat nieuwe lezers ook dat meekrijgen. Niet om af te schrikken, want je mag doen wat je wilt, natuurlijk!

Maar waar ik het niet mee eens ben, is dat laatste stukje. Want anekdotisch bewijs is geen bewijs. Als het goed is gegaan bij iemand, geeft dat geen garantie voor mij.

Zoals die ervaring van Marieke: Als ze je auto omwisselen is de verzekering nog niet eens gecontacteerd. Dus dat bewijst niet veel. Maar zoals ik zei, zelfs als het iets zou zeggen, garandeert het niks voor mij.
Laura&Edwin
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Laura&Edwin »

Dat klopt. Anekdotisch bewijs is geen bewijs en goed dat je me erop wijst. Roep ikzelf ook vaak (tegen mezelf) en nu trap ik er zelf toch weer in.

Komt het erop neer dat je voor jezelf de risico's moet inschatten en beoordelen en op basis daarvan je besluit moet nemen: geen risico's: 'witte' contractcode. Enige mate van risico: 'grijze' contractcode. Ernstig risico: 'zwarte' contractcode.
En ik snap ook dat deze risico-afweging enorm wordt beïnvloed door de huurprijs en de mate waarin je wel enig risico wilt nemen.

Gelukkig staan er in de openingspost een aantal contractcodes die je kunt gebruiken, zodat je de keuze hebt.
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Dames en heren: deze discussie is inderdaad al een keer of 392 gevoerd op dit forum. Gaarne ontopic blijven. In de openingspost staan de codes die wij als Allesamerika 'oke' achten. Dank u!
Groetjes,
Daniel
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Dat die discussie al 392x is gevoerd wil niet zeggen dat we het er niet over mogen hebben toch?? :wink:

Ik denk dat het juist goed is dat het af en toe ter sprake komt. Niet iedereen leest alle berichten terug dus je kunt niet verwachten dat iedereen hier continue van op de hoogte is. Het hoeft ook geen welles/nietes discussie te worden. Iedereen kan voor zichzelf bepalen of ie wel of niet in dat 'grijze gebied' treedt.

Wat die kortingscodes aangaat: ik maak er gebruik van als ik eraan voldoe. Wat iemand hier ook roept dat het niets uitmaakt, ik betaal liever iets meer waarbij ik zonder enige zorgen de auto huur dan wanneer ik in mijn achterhoofd steeds moet denken: 'ben ik wel echt verzekerd als ik de auto total-loss rijdt?'

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Division
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Division »

Hinko schreef:en anders .co.uk of .de
Werkt ook prima!
Blijft gek dat op de beta en de .com contract-id 8572130 (Flying Blue) niet geaccepteerd wordt voor mijn periode (juli), maar op de nieuwe site via co.uk en .de wel. Scheelt echt honderden euro's. Jammer genoeg kan je geen kortingscode meer invoeren daar. Kom nu op 603 euro voor 3 weken midsize.
Afbeelding
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Gek dat het bij mij op de oude site wel lukt.
Screenshot_15.jpg
Land wel veranderd?

Op de nieuwe lukt het inderdaad niet omdat daar het land niet te veranderen is.
Division
Amerikakenner

Bericht door Division »

Ja, staat op NL, ben ook ingelogd. Misschien werkt FB-code niet in Miami, want voor april, mei, juni krijg ik ook geen resultaten.
Bijlagen
Schermafbeelding 2018-02-26 om 21.34.37.png
Afbeelding
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

raar maar waar.... :dontknow:
Division
Amerikakenner

Bericht door Division »

Als ik uitgelogd ben (voor de rest alles hetzelfde) werkt het gek genoeg wel.Tarief is hetzelfde als op .de. Ik ga nog wel even een andere browser proberen. Doel is natuurlijk om die BJ-code toe te voegen voor 30 euro extra voordeel.

Update: in Chrome werkt het wel, inclusief FB-code en BJ's-code. Heel apart. Safari doet wat moeilijk kennelijk.
Afbeelding
Gast

Bericht door Gast »

Division schreef:Ja, staat op NL, ben ook ingelogd. Misschien werkt FB-code niet in Miami, want voor april, mei, juni krijg ik ook geen resultaten.
Ik heb voor Miami geboekt in mei/juni en voor mij is het het goedkoopste om zonder contractcode te boeken. Visa Canada is zelfs iets duurder, FB veel duurder...
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Zelfde voor mij, ook Florida, eind april. Geboekt met de mobiele app, met standard EC contractcode was het goedkoopste, Visa Canada duurder.
Division
Amerikakenner

Bericht door Division »

Standard EC contractcode is 5007125?
Afbeelding
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Yep. In de app zie je de contract id niet, alleen de naam, Emerald Club Members, staat default aan als je als EC lid inlogt. Op de oude website moet je contract id 5007125 gebruiken.
Division
Amerikakenner

Bericht door Division »

Dat levert voor mij niks op voor 3 weken Miami in juli:

5007125: $953,82
5007125 + BJ: $918.16

8572130: $742.06
8572130 + BJ: $706.40

8572158: $693.56
8572158 + BJ: $657.90

Een dezer dagen maar even boeken.
Afbeelding
Gast

Bericht door Gast »

Wat me overigens wel opvalt als je een boeking doet is dat er op je bevestiging van de reservering alsnog bij het totaal bedrag staat dat het een Estimate Total is. Wat valt hier nog aan fluctuaties te verwachten? De prijs van de bevestigde reservering is toch final?
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Ja is final, tenzij je bv een nav huurt of dat er bijvoorbeeld een tax wijzigt.
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Staat eronder in de bevestiging:
Total may vary slightly at time of rental based on the election of prepaid gas, optional coverage items or changes in taxes, surcharges and fees.
terralinda
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door terralinda »

Het ligt vast aan mij, maar het lukt me niet om goed in te loggen bij National
Kan iemand voor me kijken/uitzoeken wat een midsize SUV kost
EWR 11 juli
EWR 27 juli
De oude website hapert en op de nieuwe kan ik niet inloggen :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer