Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Voorstellen: Moniek&dirk

VERPLICHT: Stel jezelf hier voor om je registratie te voltooien.
Plaats reactie
Moniek&dirk
Amerika-ontdekker

Voorstellen: Moniek&dirk

Bericht door Moniek&dirk »

Hoi allemaal,

Ik ben Moniek en samen met mijn vriend Dirk hebben we al een aantal jaar het plan om een jaar door Amerika, Canada en Mexico te reizen. Nu hebben we net de knoop doorgehakt om eind augustus/begin september dit jaar weg te gaan. Vandaar mijn aanmelding hier op het forum, zo kan ik makkelijk informatie zoeken en/of vragen.

Het idee is om een bestelbus te kopen komende maand, deze om te bouwen tot camper (zwager is interieurontwerper) en deze te verschepen naar Baltimore. Wij willen dan samen met onze hond Vetti een jaar rondreizen, beginnend in de VS, overwinteren in Mexico (en misschien Guatemala ivm het visum) en daarna via de VS naar Canada en Alaska te rijden om daar de zomer door te brengen.

Wij zijn zelf nog nooit in de VS geweest. Wel houden we allebei van reizen en het is dan ook al een tijdje de droom om zo lang weg te kunnen.

Ik hoop veel verhalen te kunnen lezen hier en jullie zullen zeker ook nog wat van ons lezen :)
goldenhills
Amerika-expert

Re: Voorstellen: Moniek&dirk

Bericht door goldenhills »

Grote plannen, leuk! Zijn jullie van plan om een B1 visum aan te vragen? Dat lijkt me wel nodig gezien jullie plannen. Ik zou ook zeker sites opzoeken die meer op globetrotters zijn gericht, zulke lange reizen zie ik op dit forum maar af en toe langs komen. Maar jullie zijn hier natuurlijk van harte welkom :D
Moniek&dirk
Amerika-ontdekker

Ik neus inderdaad wat rond op verschillende websites, maar dit forum leek me wel handig voor dingen als visa en tips! We willen inderdaad een B1 visum aanvragen, want met een ESTA wordt het allemaal wel erg krap.

We moeten ons er nog wel wat verder in verdiepen. We hebben voldoende financiële middelen, maar we verkopen ons huis en hebben beiden geen baan meer tegen de tijd dat we weggaan. Binding met Nederland wordt zo nog wat moeilijk aantonen. Maar volgens mij is hier genoeg over geschreven :)
Gast

Bericht door Gast »

Welkom op dit forum.
Ik zou even goed kijken naar je exacte route want US->Mexico->US ->Canada -> Alaska -> Canada -> US kan wel problemen gaan geven, aangezien de 6 maanden teller van je US visum begint te lopen als je landt in Baltimore. Deze teller reset niet als je naar Mexico en/of Canada reist.

Ook zou ik zsm B1 visum aanvragen omdat je nu nog binding met NL kunt aantonen. Als je baan opzegt en huis verkoopt, zou je visum wel eens geweigerd kunnen worden omdat je dan geen binding met NL meer hebt en/of kunt aantonen.
Moniek&dirk
Amerika-ontdekker

Dankjewel. Ik had inderdaad al gelezen dat de teller door blijft lopen in landen als Mexico en Canada. Aangezien we echt willen overwinteren in Mexico is het misschien handig om voor een paar dagen naar Guatemala te reizen vanuit Mexico. Als het goed is reset mijn visum dan wel toch?
AnnaAndPaul
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door AnnaAndPaul »

Hallo jullie twee,
We zijn ook van plan om eind september 2018 door Amerika te reizen met een omgebouwd busje. Alleen onze route zal er waarschijnlijk een beetje anders uitzien en ons verblijf is korter. Misschien kunnen we elkaar helpen met de auto-conversie via het forum? We zouden blij zijn!
Moniek&dirk
Amerika-ontdekker

@AnnaAndPaul

Super leuk, wat zijn jullie plannen? Hoelang willen jullie rondreizen? Inmiddels ben ik een topic gestart in het visum gedeelte van dit forum en zijn we erachter gekomen dat onze route en misschien ook de duur wat moet wijzigen.

Hebben jullie ook al een bus op het oog?
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer