Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)
- Almere vak V
- Amerika-expert
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)
Vancouver, Canada. Heb gecheckt, geen Skip the counter.
Op veel sites wordt gezegd als je een barcode hebt dat je kunt doorlopen naar de garage. Wat is jouw ervaring??
Op veel sites wordt gezegd als je een barcode hebt dat je kunt doorlopen naar de garage. Wat is jouw ervaring??
Hallo allen,
Ik wil graag vanavond nog boeken via www.alamo-affiliate.de (7p, afhalen Las Vegas 10 juli 16u30 en afzetten San Francisco 23 juli 18u)
Moet ik pre-pay of pay locally nemen want de prijs lijkt mij hetzelfde. Ik wil graag nog kosteloos kunnen reserveren !!!!
Ik heb Alamo Gold geselecteerd aangezien we met 2 bestuurders zijn.
Er is slechts 40€ verschil tussen een minivan en een SUV (Chevy Tahoe). Ik zou onze 3 kinderen liever niet op 1 rij zetten dus veronderstel ik dat een minivan beter is ?
En ook hopen dat de drop off er mee in verrekend is zodat we niet voor verrassingen staan ...
Heather
Ik wil graag vanavond nog boeken via www.alamo-affiliate.de (7p, afhalen Las Vegas 10 juli 16u30 en afzetten San Francisco 23 juli 18u)
Moet ik pre-pay of pay locally nemen want de prijs lijkt mij hetzelfde. Ik wil graag nog kosteloos kunnen reserveren !!!!
Ik heb Alamo Gold geselecteerd aangezien we met 2 bestuurders zijn.
Er is slechts 40€ verschil tussen een minivan en een SUV (Chevy Tahoe). Ik zou onze 3 kinderen liever niet op 1 rij zetten dus veronderstel ik dat een minivan beter is ?
En ook hopen dat de drop off er mee in verrekend is zodat we niet voor verrassingen staan ...
Heather
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Kan je je uren niet nog aanpassen? Want nu ga je een volle huurdag moeten bijbetalen omdat je de auto 1u30 na je aankomstuur inlevert...
Wat het goldpakket betreft, zijn jullie getrouwd? Want dan is het niet nodig voor de additional driver, de "spouse" is bij Alamo een authorized driver in Nevada. Let op, dit geldt enkel voor getrouwde koppels.
Wat betreft met 3 op een rij zitten, ik denk dat zowel bij de minivan als de SUV de tweede rij, 2 enkel zetels zijn, dus 1 van de 3 zal achteraan nog moeten plaatsnemen... Het zal ook afhangen welk merk de wagen is.
Ik zou voor post paid kiezen, altijd makkelijker als je je boeking nog willen annuleren...
Wat het goldpakket betreft, zijn jullie getrouwd? Want dan is het niet nodig voor de additional driver, de "spouse" is bij Alamo een authorized driver in Nevada. Let op, dit geldt enkel voor getrouwde koppels.
Wat betreft met 3 op een rij zitten, ik denk dat zowel bij de minivan als de SUV de tweede rij, 2 enkel zetels zijn, dus 1 van de 3 zal achteraan nog moeten plaatsnemen... Het zal ook afhangen welk merk de wagen is.
Ik zou voor post paid kiezen, altijd makkelijker als je je boeking nog willen annuleren...
Hoi,
Ik heb dat vergeleken en betaal niet meer als ik om 18u inlever of om 16u.
We zijn niet getrouwd ...
Heather
Ik heb dat vergeleken en betaal niet meer als ik om 18u inlever of om 16u.
We zijn niet getrouwd ...
Heather
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Afgelopen zomer noodgewongen (CarDelMar had Thriffty niet betaald) lang rondgehangen in de autoverhuurgarage op Vancouver Int. Airport. Iedereen kreeg daar de autosleutel aan de balie, volgens mij ook bij Alamo. Er is daar nl ook geen uitgang met een mannetje (zoals in LV of SFO) waar je contract kan worden gecheckt als je zelf een auto hebt gepakt. Het is een open garage waar alle bekende maatschappijen een aantal parkeervakken hebben en vlak daarvoor hun kantoor. Keuzemogelijkheid is dus beperkt, je kan aan de balie natuurlijk wel vragen wat er beschikbaar is. Ik heb ook mensen zien teruglopen naar de balie om de auto om te wisselen.Almere vak V schreef:Vancouver, Canada. Heb gecheckt, geen Skip the counter.
Garage is ook wat donker, was lastig om te controleren of er al schade aan de auto zat.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
- Almere vak V
- Amerika-expert
Dank!! Ga het dan maar meemaken denk ik.
Ik bedoel pre pay of pay locally ...
postpay staat nergens vermeld tenzij dat hetzelfde is als pay locally, maar kan je dan wel nog annuleren ?
Pffff ...
Heather
postpay staat nergens vermeld tenzij dat hetzelfde is als pay locally, maar kan je dan wel nog annuleren ?
Pffff ...
Heather
- Almere vak V
- Amerika-expert
Prepay kost een MPV €742, pay locally €905 voor de door jou genoemde periode. Voor een SUV is dat €787 om €959. Is toch een besparing van rond de €170.
Je kunt altijd annuleren tot 7 dagen voor dat de huur ingaat zonder kosten. Daarna kost het je €30. Of als je binnen 24 uur voor verhuur annuleert €70.
Er zit geen verschil tussen een rondje LV of je auto naar SF brengen. Tijdens het huurproces geef je dit duidelijk aan maar er wordt niks extra's voor berekend en ook nergens vermeld. Ik zou er gewoon voor gaan als ik jou was. Daarna meteen online inchecken bij Alamo kan je ook gelijk zien of er nog extra kosten bijkomen. Mocht dat zo zijn, dan annuleren. Of het moet je meevallen.
Je kunt altijd annuleren tot 7 dagen voor dat de huur ingaat zonder kosten. Daarna kost het je €30. Of als je binnen 24 uur voor verhuur annuleert €70.
Er zit geen verschil tussen een rondje LV of je auto naar SF brengen. Tijdens het huurproces geef je dit duidelijk aan maar er wordt niks extra's voor berekend en ook nergens vermeld. Ik zou er gewoon voor gaan als ik jou was. Daarna meteen online inchecken bij Alamo kan je ook gelijk zien of er nog extra kosten bijkomen. Mocht dat zo zijn, dan annuleren. Of het moet je meevallen.
@Almere Vak V
Ik denk dat je je vergist hoor.
Als ik pay later ingeef krijg ik 2 tarieven : 905,60$ (DOLLAR) of ongeveer 742,66€ (EURO) dus ik denk afhankelijk van de koers van de dollar op het moment van afhalen.
Ben ik juist of vergis ik me ?
Heather
Ik denk dat je je vergist hoor.
Als ik pay later ingeef krijg ik 2 tarieven : 905,60$ (DOLLAR) of ongeveer 742,66€ (EURO) dus ik denk afhankelijk van de koers van de dollar op het moment van afhalen.
Heather
- Almere vak V
- Amerika-expert
Ik heb twee berekeningen gemaakt. Eentje met prepaid. En eentje met pay locally. Dat zijn de door mij genoemde verschillen die ik te zien krijg.
@Heather,
het zijn geen 2 verschillende tarieven, je prijs wordt in dollars vermeld, daarna in euro's op dit moment. Mocht de koers wijzigen, dan verandert dus ook de prijs in euro's.
Prepay of betalen bij ophalen?
onze voorkeur gaat uit naar prepay, dan hebben we die kosten alvast gehad bij de boeking. Als je betaalt bij ophalen, is dat meteen een flinke hap uit je credit card tegoed. Bij annuleren maakt het niets uit, je krijgt gewoon bij annulering je gehele bedrag terug, ook bij prepay.
Chevy Tahoe of minivan?
De Tahoe is een grote SUV met een 5.3 ltr motor. En lekkere 'dikke' wagen. Maar vaak heeft deze Tahoe een 3 zits bank en achterinin ook nog een bank (2 zitplaatsen). De minivan is wat degelijker, een flinke gezinsauto. Maar enorm veel ruimte. Meestal achter de bestuurder 2 stoelen en achterin een bank.
het zijn geen 2 verschillende tarieven, je prijs wordt in dollars vermeld, daarna in euro's op dit moment. Mocht de koers wijzigen, dan verandert dus ook de prijs in euro's.
Prepay of betalen bij ophalen?
onze voorkeur gaat uit naar prepay, dan hebben we die kosten alvast gehad bij de boeking. Als je betaalt bij ophalen, is dat meteen een flinke hap uit je credit card tegoed. Bij annuleren maakt het niets uit, je krijgt gewoon bij annulering je gehele bedrag terug, ook bij prepay.
Chevy Tahoe of minivan?
De Tahoe is een grote SUV met een 5.3 ltr motor. En lekkere 'dikke' wagen. Maar vaak heeft deze Tahoe een 3 zits bank en achterinin ook nog een bank (2 zitplaatsen). De minivan is wat degelijker, een flinke gezinsauto. Maar enorm veel ruimte. Meestal achter de bestuurder 2 stoelen en achterin een bank.
2000: 3 weken West USA (Los Angeles)
2013: 16 dagen West USA (Los Angeles)
2014: 26 dagen West USA (Las Vegas)
2016: 17 dagen Florida (Miami)
2017: 16 dagen West USA (Los Angeles)
2018: 25 dagen Noord West USA/Canada (San Francisco)
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ook met een kleinere auto kom je heus wel de bergen door. Dat een grotere auto met een sterkere motor fijner rijdt, is een ander verhaal.Nivek schreef:Dag allemaal
Ik(26j) vertrek samen met mijn kameraad(25j) voor de eerste keer op roadtrip doorheen het westen! Uit welke auto categorie kunnen we best kiezen? Wij zijn met twee en zullen 3 weken onderweg zijn. Omdat we ook enkele nationale parken zullen bezoeken is het aangeraden om een iets zwaardere auto te nemen? Ik weet niet of dat zo'n Compact of Economy klasse voldoende is om doorheen de bergen te rijden. En een SUV Intermediate zal dan iets te groot zijn voor onze twee waarschijnlijk?
Dit zijn de categorieën die terug te vinden zijn bij Sunnycars(waar we ook zullen boeken):
-Standard Economy
-Standard Compact
-Standard Intermediate
-Standard Standard
-Standard Fullsize
-SUV Intermediate
Alle hulp welkom!
Ik kies meestal een midsize suv, daar rijd ik hier ook in (Mazda Cx5). Dat is altijd goed bevallen, zeker toen ik een keertje geluk had en een Chevrolet Suburban meekreeg.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Almere vak V
- Amerika-expert
Dan nog even mn eigen belevingen met Alamo in Vancouver. Geen Skip the counter. Wel online check in gedaan. Toch maar even via de mail gevraagd hoe dan te handelen. Zie onderstaande vraag en antwoord...
Wat is dan nog het verschil tussen skip the counter en online check in??
Angela(03/02/2018 01:02 PM)
Dear Mr.,
Thank you for choosing Alamo Rent A Car for your car rental needs! My name is Angela. I will be happy to help you today.
Yes, you should be able to go straight to the garage.
Your reference number for this incident is: 180302
Please let me know if I can be of further assistance. Have a wonderful day!
Sincerely,
Angela
Alamo Rent A Car Email Customer Service Representative
(03/02/2018 09:30 AM)
Dear reader,
My question is. I have an Alamo Online Check In Confirmation with a Barcode on a prepaid rental. When we arrive at Vancouver Airport. Can I go straight to the garage. Pick up my car. Drive down to the booth, hand over the paperwork, drivers license and creditcard??
Or do I need to take a different route??
Hope to hear from you!
Best regards,
Wat is dan nog het verschil tussen skip the counter en online check in??

Angela(03/02/2018 01:02 PM)
Dear Mr.,
Thank you for choosing Alamo Rent A Car for your car rental needs! My name is Angela. I will be happy to help you today.
Yes, you should be able to go straight to the garage.
Your reference number for this incident is: 180302
Please let me know if I can be of further assistance. Have a wonderful day!
Sincerely,
Angela
Alamo Rent A Car Email Customer Service Representative
(03/02/2018 09:30 AM)
Dear reader,
My question is. I have an Alamo Online Check In Confirmation with a Barcode on a prepaid rental. When we arrive at Vancouver Airport. Can I go straight to the garage. Pick up my car. Drive down to the booth, hand over the paperwork, drivers license and creditcard??
Or do I need to take a different route??
Hope to hear from you!
Best regards,
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Prepay = dat je nu betaalt, bedrag is vermeld in euro'sHeather schreef: Als ik pay later ingeef krijg ik 2 tarieven : 905,60$ (DOLLAR) of ongeveer 742,66€ (EURO) dus ik denk afhankelijk van de koers van de dollar op het moment van afhalen.
Heather
Postpay of pay locally = dat je betaalt bij afhalen van de auto, het bedrag wordt omgerekend naar lokale valuta (in dit geval dus US dollars) en is onderhevig aan koersverschillen dus is daarom altijd een indicatie gebaseerd op de huidige koers. Dit kan uiteindelijk dus hoger of lager worden afhankelijk van de koers op moment van afhalen.
Vwb annuleren en de evt kosten ervan raad ik je aan om de voorwaarden goed door te nemen. Over het algemeen is postpay/pay locally altijd gratis (en tot het laatste moment) te annuleren. Een prepaid boeking annuleren kán kosten met zich meebrengen, afhankelijk van de verhuurder én het tijdstip waarop je annuleert. Dit zou in de voorwaarden moeten staan.
Vaak zie je dat prepaid íets goedkoper is dan postpaid maar als je wilt annuleren kan het zijn dat je bij postpaid annuleringskosten moet betalen. Over het algemeen is dat nooit meer dan een paar tientjes (meestal ongeveerl het verschil in pre- of postpaid)
Kortom: weet je (bijna) 100% zeker dat er niks meer gewijzigd gaat worden dan kun je prepaid doen, ben je nog niet helemaal zeker (of vind je het bedrag nog te hoog en hoop je op een betere aanbieding) dan is het makkelijker om een postpaid te boeken (dna hoef je na annuleren niet te checken of je je geld wel terug hebt/krijgt)
Hallo,
Net de minivan 7p Dodge Grand Caravan of gelijkwaardig geboekt via de link van www.alamo-affiliate.de.
Gold Pack voor 745,78€ postpaid.
Ik wil iedereen bedanken om me hier door te loodsen !
Weer een druk die van me afvalt
Groetjes en misschien tot binnenkort voor andere topics.
Heather.
Net de minivan 7p Dodge Grand Caravan of gelijkwaardig geboekt via de link van www.alamo-affiliate.de.
Gold Pack voor 745,78€ postpaid.
Ik wil iedereen bedanken om me hier door te loodsen !
Weer een druk die van me afvalt

Groetjes en misschien tot binnenkort voor andere topics.
Heather.
Heather,
Bij Alamo.de geboekt?
Vergeet dan niet van te voren online in te checken en Skip the Counter te regelen.
Dan loop je alle rijen voorbij, zo naar de garage en zoek je een mooie nieuwe Chrysler Pacifica uit.
Veel plezier!
Bij Alamo.de geboekt?
Vergeet dan niet van te voren online in te checken en Skip the Counter te regelen.
Dan loop je alle rijen voorbij, zo naar de garage en zoek je een mooie nieuwe Chrysler Pacifica uit.
Veel plezier!
Bedankt ! Inderdaad via Alamo.deleonl schreef:Bij Alamo.de geboekt?
Hoe lang op voorhand moeten we ongeveer inchecken ?
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
direct na het boeken. Kan je het ook niet vergeten 

https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
kan elk moment, maar inderdaad, waarom niet meteen even doen ?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Hoi allemaal,
Vraagje over mijn autohuur. Heb geboekt via alamo-affiliate.de/american_vacations. Nu staat er in de bevestiging Fuel Service Option.
Kan iemand mij uitleggen wat dit betekent? Weet namelijk niet zeker of ik de auto met volle tank moet inleveren.
Jessy
Vraagje over mijn autohuur. Heb geboekt via alamo-affiliate.de/american_vacations. Nu staat er in de bevestiging Fuel Service Option.
Kan iemand mij uitleggen wat dit betekent? Weet namelijk niet zeker of ik de auto met volle tank moet inleveren.
Jessy
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20066 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-