Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reisbureau / Zelf boeken
Reisbureau / Zelf boeken
Hoi,
Ik heb een vraagje.
Wat is de reden van jullie om een reis naar Noord-Amerika niet bij een reisbureau te boeken, maar altijd zelf?
Is het de prijs?
Is het reisschema wat niet aanspreekt?
Is het de accommodaties die worden aangeboden?
Ik zie dat de grote tour operators voor reizen naar Noord-Amerika altijd maar een paar hotels aan kunnen bieden en dat de schema's veel te gehaast zijn.
Mijn voorkeur gaat zelf altijd uit naar een rustig tempo, kortere afstanden en langer genieten van de plekken die je bezoekt.
Ik zie liever wat minder en geniet van de omgeving/mensen etc...de rest zie ik volgende keer wel weer.
Hier zie je namelijk bv. heel vaak het advies om 2 dagen in Zion NP te verblijven. Als je dan bij een grote tour operator kijkt, dan staat er dat er heel veel te zien is hier, maar in die reizen slaap je er bijna altijd maar 1 nacht en ben je maar een halve dag daar.
Wat zijn jullie gedachtes hierover?
Ik heb een vraagje.
Wat is de reden van jullie om een reis naar Noord-Amerika niet bij een reisbureau te boeken, maar altijd zelf?
Is het de prijs?
Is het reisschema wat niet aanspreekt?
Is het de accommodaties die worden aangeboden?
Ik zie dat de grote tour operators voor reizen naar Noord-Amerika altijd maar een paar hotels aan kunnen bieden en dat de schema's veel te gehaast zijn.
Mijn voorkeur gaat zelf altijd uit naar een rustig tempo, kortere afstanden en langer genieten van de plekken die je bezoekt.
Ik zie liever wat minder en geniet van de omgeving/mensen etc...de rest zie ik volgende keer wel weer.
Hier zie je namelijk bv. heel vaak het advies om 2 dagen in Zion NP te verblijven. Als je dan bij een grote tour operator kijkt, dan staat er dat er heel veel te zien is hier, maar in die reizen slaap je er bijna altijd maar 1 nacht en ben je maar een halve dag daar.
Wat zijn jullie gedachtes hierover?
Re: Reisbureau / Zelf boeken
Heel simpel: ik wil alles zelf in de hand hebben. Ik vind niks leukers dan alles zelf uit te zoeken en te boeken! Reisburo's maken je van alles wijs waardoor je vaak meer betaald dan nodig is. Om maar niet te spreken van hun lachwekkende reisschema's!
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Je zegt het zelf:
- het is vaak veel te gehaast
- de hotels zijn beperkt en vaak niet op de interessante plaatsen maar veraf van de bezienswaardigheden
- de focus ligt heel vaak fout (teveel tijd op de ene en te weinig op de andere, alhoewel te weinig wel de doorslag geeft)
Is het goedkoper alles zelf te doen, ja en nee. Als je zelf boekt en kiest voor betere locaties dan hangt daar uiteraard vaak ook een kostprijs aan, maar de kwaliteit van de reis gaat er in ieder geval op vooruit.
- het is vaak veel te gehaast
- de hotels zijn beperkt en vaak niet op de interessante plaatsen maar veraf van de bezienswaardigheden
- de focus ligt heel vaak fout (teveel tijd op de ene en te weinig op de andere, alhoewel te weinig wel de doorslag geeft)
Is het goedkoper alles zelf te doen, ja en nee. Als je zelf boekt en kiest voor betere locaties dan hangt daar uiteraard vaak ook een kostprijs aan, maar de kwaliteit van de reis gaat er in ieder geval op vooruit.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Je geeft zelf het antwoord al. 

- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Zoals al aangegeven, je geeft zelf het antwoord al...
Dat zijn precies de redenen om het zelf te boeken.
Wat is je echte vraag nu? Zie je er tegenop om alles zelf te boeken? Weet je niet hoe je het moet aanpakken?
Roland

Dat zijn precies de redenen om het zelf te boeken.
Wat is je echte vraag nu? Zie je er tegenop om alles zelf te boeken? Weet je niet hoe je het moet aanpakken?
Roland
haha toch dezelfde gedachtes....
krijg wel vaak te horen als je zelf boekt " je boekt dan wel zonder ANVR,SGR en calamiteitenfonds"
Geef dan aan dat als je een goede reisverzekering en annuleringsverzekering dat het dan voor deze reizen niet veel uitmaakt.
Je ziet dan toch nog de twijfel...
krijg wel vaak te horen als je zelf boekt " je boekt dan wel zonder ANVR,SGR en calamiteitenfonds"
Geef dan aan dat als je een goede reisverzekering en annuleringsverzekering dat het dan voor deze reizen niet veel uitmaakt.
Je ziet dan toch nog de twijfel...

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
Vliegticket kun je boeken bij een broker die wel bij de ANVR is aangesloten als je wilt. Je kunt er zelfs voor kiezen een pakketje te boeken die onder het garantiefonds valt. Dan boek je een vliegticket met een paar dagen hotel of vliegticket plus huurauto.
Of vliegticket betalen met creditcard, daar zit vaak stuk bescherming bij. En kiezen voor vliegmaatschappijen die kleinste kans hebben op faillissement.
Hotels boeken die annuleerbaar zijn.
Annuleerbare huurauto
Plus goede reisverzekering.
Al met al kun je je risico redelijk behapbaar houden door op te letten, en dit zijn geen super ingewikkelde maatregelen!
Of vliegticket betalen met creditcard, daar zit vaak stuk bescherming bij. En kiezen voor vliegmaatschappijen die kleinste kans hebben op faillissement.
Hotels boeken die annuleerbaar zijn.
Annuleerbare huurauto
Plus goede reisverzekering.
Al met al kun je je risico redelijk behapbaar houden door op te letten, en dit zijn geen super ingewikkelde maatregelen!
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Voor mij is de voorpret het allerbelangrijkste. Ik moet er niet aan denken dat dit verpest wordt door een reisbureau
Heerlijk de websites afstruinen op zoek naar de beste hotels voor de beste prijzen.
Blogs lezen om mooie plekjes te vinden etc etc.
Ik ben er maanden mee bezig en in the end heb ik wat ik wil tegen de beste prijs. En dat alleen al is voor mij de helft van de voldoening van vakantie.
Verder met een goede reisverzekering en opletten bij wie je boekt dan loop je erg weinig risico. En als het dan een keer niet goed loopt en ben wat geld kwijt, och so be it.
Vliegen doe ik toch altijd via air france-klm, dus die vallen niet zo snel om.

Heerlijk de websites afstruinen op zoek naar de beste hotels voor de beste prijzen.
Ik ben er maanden mee bezig en in the end heb ik wat ik wil tegen de beste prijs. En dat alleen al is voor mij de helft van de voldoening van vakantie.
Verder met een goede reisverzekering en opletten bij wie je boekt dan loop je erg weinig risico. En als het dan een keer niet goed loopt en ben wat geld kwijt, och so be it.
Vliegen doe ik toch altijd via air france-klm, dus die vallen niet zo snel om.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Maar wat is je concrete vraag nu?
Je blijft een beetje vaag met 'hoor dit...hoor dat...'
Dit forum bestaat uit duizenden (!) leden die hun vakantie helemaal zelf boeken. Dus waarom zou jij dit zelf ook niet kunnen?
Voorwaarde is wel dat je je goed voorbereidt op de reis. De do's en de don'ts kent, inlezen in de gebruiken van het land. Wat heb ik nodig (denk bijv. aan ESTA)? Een forum als dit is daar een heel handig hulpmiddel voor en natuurlijk de vele reisverhalen van de leden waar je een schat aan informatie uit haalt en leuke ideeën mee op doet.
Roland
Je blijft een beetje vaag met 'hoor dit...hoor dat...'
Dit forum bestaat uit duizenden (!) leden die hun vakantie helemaal zelf boeken. Dus waarom zou jij dit zelf ook niet kunnen?
Voorwaarde is wel dat je je goed voorbereidt op de reis. De do's en de don'ts kent, inlezen in de gebruiken van het land. Wat heb ik nodig (denk bijv. aan ESTA)? Een forum als dit is daar een heel handig hulpmiddel voor en natuurlijk de vele reisverhalen van de leden waar je een schat aan informatie uit haalt en leuke ideeën mee op doet.
Roland
-
- Amerika-ontdekker
Wij kiezen altijd de middenweg. Maak zelf de route. Waarbij ik kijk naar de afstanden en de bezienswaardigheden. Pas als ik dat na lang voor bereiden in orde heb, en dat is heel leuk om zelf allemaal te doen, laten we het reisbureau tickets en hotels er bij zoeken. Hierbij geven we flexibele data aan. We bekijken daarna eerst het voorstel ,brengen nog wat verzoeken en veranderingen aan en boeken dan pas definitief.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik denk wel dat veel leden van dit forum vergeten dat het gros dit soort reizen echt nog wel bij reisbureaus of reisorganisaties boekt. Dat zie je aan veel routes die mensen hier hebben. Er zijn zeker ook nog persoonlijke reisbureaus die reizen op maat boeken. Al worden dat er steeds minder.
Ik zou vooral datgene doen waarbij jij je het fijnst voelt. Verder vind dat het ook zeker uitmaakt wat voor reis je wilt maken. Inderdaad zijn veel van de ‘best of ...’ trips nogal volgepropt met in mijn ogen onmogelijke dagen (sequoia en yosemite op 1 dag, zion en bryce op 1 dag of 1 overnachting in Moab tussen Bryce en Monument Valley bv.), maar als je dat weet zou je je er ook op in kunnen stellen. Veelal boeken mensen zo’n reis en kijken ze (bv hier) pas enkele weken van te voren om echt te lezen waar ze nou heen gaan
Ik zou vooral datgene doen waarbij jij je het fijnst voelt. Verder vind dat het ook zeker uitmaakt wat voor reis je wilt maken. Inderdaad zijn veel van de ‘best of ...’ trips nogal volgepropt met in mijn ogen onmogelijke dagen (sequoia en yosemite op 1 dag, zion en bryce op 1 dag of 1 overnachting in Moab tussen Bryce en Monument Valley bv.), maar als je dat weet zou je je er ook op in kunnen stellen. Veelal boeken mensen zo’n reis en kijken ze (bv hier) pas enkele weken van te voren om echt te lezen waar ze nou heen gaan
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Inderdaad Vince, ook voor ons misschien wel de belangrijkste reden.vinceG schreef:Voor mij is de voorpret het allerbelangrijkste. Ik moet er niet aan denken dat dit verpest wordt door een reisbureau![]()

2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Jaren geleden deels via reisbureau laten doen, deels zelf.
Wel prettig, maar bleek achteraf dat je wel 'snel' weer moest verkassen.
Komende zomer lekker alles zelf aan het regelen.
Beetje spiegelen aan vaste reizen die op het internet staan. Maar wel zelf indelen.
Hierbij kan je kiezen om ergens langer te blijven.
Maar ook afsnijden en eerder weer door.
Voorpret vind ik zelf erg leuk.
(Heb daarbij lekker de vrije hand van mijn vrouw
)
Alles is zelf te doen.
Voor mij de 1e keer dat ik het zelf in elkaar draai.
Kan in principe iedereen.
Als je weet wat je wilt zien.
Dan ga je daarop je route maken. En kijken welke vliegvelden.
Wel prettig, maar bleek achteraf dat je wel 'snel' weer moest verkassen.
Komende zomer lekker alles zelf aan het regelen.
Beetje spiegelen aan vaste reizen die op het internet staan. Maar wel zelf indelen.
Hierbij kan je kiezen om ergens langer te blijven.
Maar ook afsnijden en eerder weer door.
Voorpret vind ik zelf erg leuk.
(Heb daarbij lekker de vrije hand van mijn vrouw

Alles is zelf te doen.
Voor mij de 1e keer dat ik het zelf in elkaar draai.
Kan in principe iedereen.
Als je weet wat je wilt zien.
Dan ga je daarop je route maken. En kijken welke vliegvelden.
Prijs is meestal beter, puur omdat je natuurlijk ook meer zelf kan kiezen.
Reisbureaus weten over het algemeen niet waar ze over praten. Prikken een plekje op Google maps en denken dat het wel een prima plek is en afstanden/reistijden zijn ze ook niet zo goed in en de snelheid van het reizen slaat meestal ook nergens op! (uiteraard zullen er uitzonderingen op de regel zijn, maar minimaal)
Voorpret is ook een belangrijk ding voor mij! Die beleef je meer als je alles zelf doet!
Reisbureaus weten over het algemeen niet waar ze over praten. Prikken een plekje op Google maps en denken dat het wel een prima plek is en afstanden/reistijden zijn ze ook niet zo goed in en de snelheid van het reizen slaat meestal ook nergens op! (uiteraard zullen er uitzonderingen op de regel zijn, maar minimaal)
Voorpret is ook een belangrijk ding voor mij! Die beleef je meer als je alles zelf doet!
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor ons is vooral de vrijheid die je hebt bij zelf boeken belangrijk, aangezien we nooit een echt vast schema opstellen. Globaal weten we welke route we willen rijden, maar we wijken daar vaak toch van af, en dat kan niet als alles van te voren vast is gelegd.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Even voor de duidelijkheid, ik ben geen voorstander van boeken via den reisbureau hoor, maar
Reisbureaus moeten geld verdienen. Ze kunnen geen kamers boeken in nationale parken. Dus ze zullen kamers in steden/dorpen daarbuiten moeten inkopen. Dan hangt het gewoon vd prijs af welke je (zelf) kunt boeken. Niet weten waar ze over praten of een economische keuze maken is imo echt wel wat anders.Reisbureaus weten over het algemeen niet waar ze over praten. Prikken een plekje op Google maps en denken dat het wel een prima plek is
Dan ben ik vast naar de verkeerde reisbureau gegaan de eerste keer dat ik naar Amerika wou. Mij in Stockton willen laten overnachten voor Yosemite
Onder het motto dat het makkelijk te doen zou zijn vanuit daar Yosemite in 2 dagen te zien....En het kostte ook nog best een bedrag! Uiteindelijk voor de helft van het geld in El Portal overnacht.
"Kijk hier ligt Stockton en hier begint het park" en dan wijzend naar het eerste stukje groen op de kaart.

"Kijk hier ligt Stockton en hier begint het park" en dan wijzend naar het eerste stukje groen op de kaart.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Wij boeken eigenlijk altijd alles zelf. Voornamelijk omdat we doorgaans weten wat we willen en bij het uitzoekwerk er weer nieuwe ideeën komen. De reis krijgt dus vorm tijdens de voorbereidingen. Op het moment dat we weten wat we waar willen doen gaan we de accommodatie zoeken. En dat hangt ook weer af van mogelijke wandelingen.
Als we het dus via een reisbureau zouden moeten doen, dan zouden we een route met overnachtingsplekken moeten geven. Dan kan ik ook die overnachtingsplekken zelf wel boeken.
Overigens hebben wij lang geleden eens een vliegticket proberen te boeken via een reisbureau. Naar een eiland in de buurt van Mauritius. De opties die er toen uitkwamen waren zo bizar (zowel qua prijs als route) dat wij het uiteindelijk zelf hebben geregeld. Dat kostte wat moeite, maar is wel gelukt. Dan is het tegenwoordig via internet toch wel allemaal erg makkelijk te regelen.
Met de trein wilden wij ooit eens naar Zwitserland. Via de treinreiswinkel tickets laten boeken. We kregen tickets met een stuk of 6 overstappen, aangezien er volgens hun niets anders beschikbaar was. Wij waren niet blij aangezien onze dochter toen 4 jaar was. Het jaar erop hebben we het dus zelf geregeld en was de reis een stuk idealer.
Onze ervaringen met reisbureaus zijn dus niet zo positief. Voor een weekje Tenerife in een hotel, helemaal prima, maar als het wat minder standaard wordt lopen de "normale" reisbureaus al snel tegen hun grenzen aan naar mijn idee.
Als we het dus via een reisbureau zouden moeten doen, dan zouden we een route met overnachtingsplekken moeten geven. Dan kan ik ook die overnachtingsplekken zelf wel boeken.
Overigens hebben wij lang geleden eens een vliegticket proberen te boeken via een reisbureau. Naar een eiland in de buurt van Mauritius. De opties die er toen uitkwamen waren zo bizar (zowel qua prijs als route) dat wij het uiteindelijk zelf hebben geregeld. Dat kostte wat moeite, maar is wel gelukt. Dan is het tegenwoordig via internet toch wel allemaal erg makkelijk te regelen.
Met de trein wilden wij ooit eens naar Zwitserland. Via de treinreiswinkel tickets laten boeken. We kregen tickets met een stuk of 6 overstappen, aangezien er volgens hun niets anders beschikbaar was. Wij waren niet blij aangezien onze dochter toen 4 jaar was. Het jaar erop hebben we het dus zelf geregeld en was de reis een stuk idealer.
Onze ervaringen met reisbureaus zijn dus niet zo positief. Voor een weekje Tenerife in een hotel, helemaal prima, maar als het wat minder standaard wordt lopen de "normale" reisbureaus al snel tegen hun grenzen aan naar mijn idee.
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Wij boeken de overnachtingen zelf, alleen de tickets en huurauto gaan via reisbureau.
Paar keer poging gedaan om het zelf te doen maar op de een of andere manier ben ik altijd veel duurder uit.
Even voorbeeldje, ik betaal nu 1.200 p.p. oneway Denver-Seattle. Dat zijn de tickets (met lange benen plek) én fullsize SUV voor 21 dagen, ik ga met Lufthansa (ik wil namelijk overstappen in Duitsland). Als ik zelf de tickets wil boeken, ben ik heen 1.750,- p.p. kwijt en terug 2.322,- p.p en dan moet de lange benen plek (100,- p.p.) en auto nog erbij.
Ik zal vast verkeerd kijken want andere mensen kunnen wel goedkoop tickets krijgen, maar ik vind het eigenlijk wel prima zo, als er wat is met bijv. de auto, kunnen we altijd terecht en wordt het netjes geregeld.
Paar keer poging gedaan om het zelf te doen maar op de een of andere manier ben ik altijd veel duurder uit.
Even voorbeeldje, ik betaal nu 1.200 p.p. oneway Denver-Seattle. Dat zijn de tickets (met lange benen plek) én fullsize SUV voor 21 dagen, ik ga met Lufthansa (ik wil namelijk overstappen in Duitsland). Als ik zelf de tickets wil boeken, ben ik heen 1.750,- p.p. kwijt en terug 2.322,- p.p en dan moet de lange benen plek (100,- p.p.) en auto nog erbij.

Ik zal vast verkeerd kijken want andere mensen kunnen wel goedkoop tickets krijgen, maar ik vind het eigenlijk wel prima zo, als er wat is met bijv. de auto, kunnen we altijd terecht en wordt het netjes geregeld.
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Is dat niet omdat je one ways zit te zoeken (heen en terug vlucht apart) ipv een multi city?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht